PDA

Bekijk de volledige versie : surround speakerset....welke?



pretorian22
09-02-2004, 20:41
ik heb vorige week een Yamaha RX V440 receiver gekocht en nu ben ik op zoek naar een goede speakerset die erbij past. nou woon ik "nog" thuis en zat dus te denken aan een satelliet speakersetje. of raden jullie iets anders aan?

wie heeft er suggesties voor een goed speakersetje voor bij deze receiver?

Johan van den D.
09-02-2004, 21:13
Voor een leuke prijs en ook gezien je nog thuis woont lijk me de Infinity Alpha HCS 5 wel een mooie set voor bij je yamaha.
Kost zo rond de €700,- meen ik incl. subwoofer en is één van de betere in z,n klasse.

Rob Eric Blank
10-02-2004, 09:41
Die Infinity Alpha's lijken me wel goed. Het blijft natuurlijk satelliet en daar is niet iedereen op dit forum voorstander van.
Oja...koop geen Bose (vond ik erg tegenvallen)

The Scratcher
10-02-2004, 10:16
Nou ja ik weet wel niet hoeveel je wilt uitgeven en wat je eisen precies zijn maar ikzelf heb nu sinds een maandje naar volle tevredenheid het Canton 10 MX-II setje. Kwa prijs/kwaliteit verhouding écht top en zeker een aanrader! (y) Kosten via internet zijn rond de €300,-

DVD.nl heeft ook nog een review geschreven over dit setje: http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=27

Albert Kostwinder
10-02-2004, 10:32
Voor een leuke prijs en ook gezien je nog thuis woont lijk me de Infinity Alpha HCS 5 wel een mooie set voor bij je yamaha.
Kost zo rond de €700,- meen ik incl. subwoofer en is één van de betere in z,n klasse.

Bij pick2pay kosten ze € 610.-- http://www.pick2pay.nl/?/details.php?ID=1574 Ook mooi voor het oog!

Probeer ook eens de kef 2005.2 voor € 899 bij stassen.nl: is ook erg goed en zeker een test waard.. :)

JCL
10-02-2004, 14:48
Ligt vooral aan het budget he....... Als je die B&W satalietjes wil hebben met een goede sub (b.v. ASW 650) dan ben je veel meer kwijt dan wanneer je alleen een KEF HT 2005 koopt.

Johan van den D.
10-02-2004, 16:46
Het blijft natuurlijk satelliet en daar is niet iedereen op dit forum voorstander van.Wat zijn de voorwaarden om onder de "sateliet" klasse te vallen als speaker zijnde ?? :?:

pretorian22
10-02-2004, 22:55
allereerst wil ik iedereen bedanken voor de suggesties :-)

mijn budget is niet zo heel hoog ik had tussen de 300 en 600 euros in gedachte ik weet dat je daar geen geweldige speakers voor hebt maar ik heb jammergenoeg momenteel niet meer te besteden.

zo een canton setje voor 300 euro lijkt me inderdaad wel in de richting komen maar ik vraag me altijd af hoe die satelliet setjes klinken als jet het geluid wat harder zet....ik bedoel worden ze dan heel schel en past het dan nog wel bij de subwoofer? of gaan ze beiden een eigen leven leiden?

ik zag trouwens bij media markt voor 300 euro ook een Elac cinema 05 setje bestaande uit 4 satellietjes een centerspeaker en een subwoofertje...in de winkel klonk het met een muziekcd niet slecht moet ik toegeven, kent iemand dit merk of heeft iemand er ervaring mee? en zo ja ...hoe houden de speakers zich bij filmgeweld? :-)

Mike Cinerama
11-02-2004, 07:52
Ik zelf heb dezelfde receiver als jou, en ik ben helemaal verliefd geworden op de volgende set van eltax

http://www.box-office.nl/pages/liberty_5_packpag.html

Een vriend van mij heeft ze ook en ze klinken echt super. Ze zijn door What Hi-fi bekroond met 5 sterren. De complete set (zonder subwoofer) kost volgens mij €349 bij box-office

Zodra ik weer wat geld heb (nadat ik een panasonic breedbeeld heb gekocht) ga ik ze zeker kopen

Johan van den D.
11-02-2004, 11:55
Ziet er inderdaad mooi uit en de prijs is ook niet hoog.
Eltax maakt over het algemeen leuke speakers die hun geld wel waard zijn.

Rob Eric Blank
11-02-2004, 15:47
Het blijft natuurlijk satelliet en daar is niet iedereen op dit forum voorstander van.Wat zijn de voorwaarden om onder de "sateliet" klasse te vallen als speaker zijnde ?? :?:

Ja dat is een lastig criterium. Wanneer is het een boekenplank model en wanneer satelliet???

Rob Eric Blank
11-02-2004, 15:50
Klinkt als een mooi setje die Eltax, kun je later nog een subwoofer bij kopen.

Johan van den D.
11-02-2004, 16:02
Ja dat is een lastig criterium. Wanneer is het een boekenplank model en wanneer satelliet???Iemand een idee :roll:

The Scratcher
11-02-2004, 20:20
zo een canton setje voor 300 euro lijkt me inderdaad wel in de richting komen maar ik vraag me altijd af hoe die satelliet setjes klinken als jet het geluid wat harder zet....ik bedoel worden ze dan heel schel en past het dan nog wel bij de subwoofer? of gaan ze beiden een eigen leven leiden?

Ik weet natuurlijk niet wat jij precies fantastisch vind klinken dat is voor iedereen natuurlijk weer verschillend. Mijn vereiste was dat het geen grote "lijkenkisten" moesten zijn maar klein en compact, goed geluid ofcourse en een mooi design. En wat mij betreft voldoet dat Canton setje daar meer dan ruim voldoende aan. De prijs/kwaliteit verhouding is zonder meer zeer goed te noemen dat lees je ook zowat overal. Maar voor hetzelfde geld vind jij er geen bal aan. Savvy? :wink:


Oh ja, om nog even terug te komen op je vraag of het geluid ook gaat vervormen indien je hem hard zet. Uiteraard heb ik dit ook geprobeerd, hehe 8) Het setje kan toch behoorlijk wat hebben moet ik zeggen en gaat echt niet vervormen bij het geringste. Maar ja echt hard heb ik hem toch nooit staan daar wordt ik hartstikke gek van. Kan ik ook niet meer zo goed tegen op deze leeftijd. :wink:

Roberto G
11-02-2004, 20:48
ik vind de Canton CD-1 set ook erg goed klinken .

Cornee
11-02-2004, 21:03
Ik ben nieuw op deze site maar wat mij opvalt is dat het vaak over geld gaan en niet over de kwaliteit van het systeem. Ben zelf eigenaar van een pioneer 7.1 dts-ex THX vesterker en een 5.1 quadrall set uit de 3100 serie en twee losse boxen (quadrall) achter.
Ben tot dit systeem gekomen door zelf dit systeem te gaan beluisteren.
Ik heb meerdere systemen geluisterd ook bose (dof geluid).
Ik hoop hiermee een hoop vragen te beantwoorden. Luister eerst zelf wat je goed wil klinken neem bijvoorbeeld een eigen CD of DVD mee naar de winkel. Vaak heeft een winkel een demo CD/DVD liggen die geen DTS-ex weergeeft. LOTR is goede DVD om te testen op goede geluid 8)

Christiaan Sauer
11-02-2004, 21:10
En een budget is hierbij toch wel zo handig. Als ik gewoon ging luisteren naar wat dingen zou ik toch wel voor Tag gaan (monoblokken liefste) icm een aardige pre/pro welke ik met Nordost The Blue Haven oid aansluit op boxen alla B&W Signature 800 of iets als de Avalon Eclipse.
Daarom is het wel zo handig om even een budget te weten. Het is namelijk voor de meeste mensen (waaronder ik) een droom om dat te kunnen kopen.
Vandaar dat budget in de discussies en adviezen altijd een grote rol speelt :).

Johan van den D.
11-02-2004, 21:28
mijn budget is niet zo heel hoog ik had tussen de 300 en 600 euros in gedachte Bedoel je dit budget soms :roll:

pretorian22
11-02-2004, 23:04
wederom bedankt voor alle reacties.....

de keuze is wel heel moeilijk inderdaad want ik wil graag een mooie set hebben en dan toch weer voor de goedkoopste prijs (blijf nederlander he ;-) )

ik zit wel serieus te twijfelen om die eerder vermelde Eltax set aan te schaffen iemand enig idee waar je deze zou kunnen beluisteren?

kent iemand trouwens het satelliet systeem van Elac? de cinema 05?

Mike Cinerama
12-02-2004, 08:54
wederom bedankt voor alle reacties.....

ik zit wel serieus te twijfelen om die eerder vermelde Eltax set aan te schaffen iemand enig idee waar je deze zou kunnen beluisteren?



Uiteraard zijn al deze modellen uitvoerig te beluisteren in onze luisterruimte te Houten.
Iedere werkdag vanaf 17:30 uur en het gehele weekend vanaf 11:00 uur bent u van harte
welkom (uitsluitend op afspraak).
2 jaar fabrieksgarantie op alle luidsprekers.
Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar
06-24145619 of mailen naar info@box-office.nl
BOX-Office, Prins Hendrikweg 6, 3991 BT HOUTEN

Albert Kostwinder
12-02-2004, 08:56
Is dit een nieuwe manier voor spam? :wink:

Rob Eric Blank
12-02-2004, 09:09
Ja lijkt wel op spam. Sinds wanneer gaan verkopers van apparatuur zo'n Forum afstruinen. Mogen commerciele activiteiten wel op dit Forum?
http://www.whatvideotv.com/testbench/frame.html?http://www.whatvideotv.com/testbench/SpeakerPackages/Eltax/EltaxEvolution52System.php Misschien is dit een handige link

Mike Cinerama
12-02-2004, 09:09
Nee nieuw manier van copy and paste. :D

pretorian22
12-02-2004, 17:03
haha bedankt voor de tip ik hoorde trouwens ook dat media markt en ITs eltax speakers hebben.

ook bedankt voor de link roberto ik moet zeggen dat de review niet slecht klinkt ik bedoel voor dit geld is het een respectabele set.

ik ga vanavond nog ff naar de koopavond van correct die schijnen aanbiedingen te hebben 1 week lang van allerlei speakers hoorde ik. Ze raadden me daar Magnat aan voor mijn budget. ben benieuwd

dave22
18-02-2004, 11:17
koop a.u.b. geen kef 2005.2. ik had ze bij stassen ook inderdaad bijna gekocht, maar bij het luisteren vond ik ze zo slecht. nu heb ik de TMA compact 10 serie met de twister 5500 sub (250 watt) de sat. hebben een veel groter bereik (tot 35.000 khz). de kefjes vond ik echt zo dof klinken terwijl deze heel open klinken en veel detail geven.
uiteindelijk heb ik hier 925 euro voor betaald. ik ben super tevreden
( i.c.m pioneer 839 rds en dv444)

Christiaan Sauer
18-02-2004, 11:28
Specs zeggen niets bij speakers. Alleen leuk als indicatie. Niet meer.
De KEF's vond ik persoonlijk (de 2005.0 zelfs) erg prettig klinken. De B&W VM serie was me net wat prettiger, maar de KEF's waren ook echt niet slecht hoor :)

The Scratcher
09-03-2004, 11:34
haha bedankt voor de tip ik hoorde trouwens ook dat media markt en ITs eltax speakers hebben.

ook bedankt voor de link roberto ik moet zeggen dat de review niet slecht klinkt ik bedoel voor dit geld is het een respectabele set.

ik ga vanavond nog ff naar de koopavond van correct die schijnen aanbiedingen te hebben 1 week lang van allerlei speakers hoorde ik. Ze raadden me daar Magnat aan voor mijn budget. ben benieuwd

En welke zijn het uiteindelijk geworden en hoe bevallen ze?

Albert Kostwinder
09-03-2004, 11:49
koop a.u.b. geen kef 2005.2. ik had ze bij stassen ook inderdaad bijna gekocht, maar bij het luisteren vond ik ze zo slecht. nu heb ik de TMA compact 10 serie met de twister 5500 sub (250 watt) de sat. hebben een veel groter bereik (tot 35.000 khz). de kefjes vond ik echt zo dof klinken terwijl deze heel open klinken en veel detail geven.
uiteindelijk heb ik hier 925 euro voor betaald. ik ben super tevreden
( i.c.m pioneer 839 rds en dv444)

Wel erg kortzichtig hoor en doet de eitjes onrecht. Jij vind ze dof en dan moet iedereen maar geen kef eitjes kopen. Met de juiste mix aan versterker, speler, kabels en interlinks kunnen ze heel open met mooi hoog hebben alleen is het zoeken. Mijn zwager draait ook met de eitjes en ik weet zeker dat die niet dof klinken.. Ikzelf speel met Kef q35 en q9c met monster Cable referentie kabel en van den Hul interlinks... echt niet dof hoor, het tegendeel! prachtig detail en open... Andersom lukt ook wel... met een beetje tweaken en verkeerde kabels etc. kan je die TMA ook wel dof krijgen hoor.... :)

Christiaan Sauer
09-03-2004, 13:25
Ik vond de KEF's juist heel prettig klinken. Zeer zeker voor hun formaat. Er komt een heel volwassen geluid uit waar zelfs sommige standmounts gewoon jaloers op kunnen zijn. Dus om de eitjes nou slecht te noemen? Ben ik niet met je eens ;)