PDA

Bekijk de volledige versie : Internationaal Forum !?



Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 09:49
Hallo allemaal,

Ik was van plan om een nieuw DVD forum te starten, maar dan internationaal.. Leek mij wel aardig om bv reviews van buitenlanders, 2ehands aanbiedingen uit andere landen etc. te zien..

Maar voor ik er veel tijd in ga steken, ben ik eerst bezig om te kijken of er animo voor is, dus ben ik een poll gestart op de site. (zou er hier ook een kunnen doen, maar dan lopen de resultaten door elkaar, is zo verwarrend)

Trouwens, als dat idee uiteindelijk doorgaat, heb ik ook nog een paar betrouwbare admins nodig, dus als er gegadigden zijn, meld je aan.

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

System 3rror
04-12-2001, 11:11
Kan aan mij liggen...

Maar ik zie de poll niet! :confused:

Eric van Ballegoie
04-12-2001, 11:18
Er zijn al een aantal grote internationale fora op het gebied van hometheater en DVD, de bekendste is ongetwijfeld www.avsforum.com

Gabriël de Rop
04-12-2001, 11:27
Kan aan mij liggen...

Maar ik zie de poll niet! :confused:

www.filmbuster.nl.......

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 11:43
De poll staat op de opstartpagina van filmbuster, als je een klein stukje omlaag scrolled..

En er zijn idd al een aantal "internationale" forums, maar ook degene die Eric meldt heeft maar een klein gedeelte aan dvd's, ik was op zoek naar een forum soortgelijk aan dvd.nl, maar dan internationaal.. (verschillende regio's, pricewatch internationaal, een amerikaan zal zeker eerder een aanbieding weten als wij)

Dus vandaar.. Maar voordat ik er daadwerkelijk aandacht aan ga besteden, wil ik weten of er voldoende animo is..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

PM
04-12-2001, 11:59
ik ben eigenlijk best positief over dvd.nl... ik ga niet naar andere fora kijken...

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 12:08
Ik ben ook ABSOLUUT niet negatief over dvd.nl sterker nog, ik vind het een geweldig forum..

Maar ik wil graag een internationaal forum kunnen bezoeken, bv waar een amerikaan ook zijn extra dvd's aanbied.. waar men internationaal kan discussieren over dvd topics.. Dat gaat nu eenmaal niet in het nederlands..

Maar nogmaals, ik ben niet negatief over dvd.nl.. En ben alleen aan het informeren of er meerdere mensen zijn die interesse hebben in zo'n internationaal forum..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

Eric van Ballegoie
04-12-2001, 12:23
Een ECHT internationaal forum is denk ik moeilijk omdat DVD's in vrijwel elk land anders zijn... Kijk alleen maar binnen Europa. Duitsland en Engeland hebben vaak al andere versies dan wij. Probleem op een internationaal forum wordt al snel dat iedereen door elkaar gaat ratelen (denk ik). Een pricewatch voor R1 titels is er trouwens: http://www.dvdpricesearch.com

Just my 2 cents!

Gabriël de Rop
04-12-2001, 12:23
Ook ik ben zeer te spreken over dvd.nl, voor een nederlandstalige site vind ik dat het ledenaantal ook erg snel stijgt.
Maar ik heb ook zeker wel interesse in een internationaal forum...


(..Filmbuster ook net lid geworden van avsforum....;) ;) )

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 12:50
Tja, avsforum had ik nog nooit van gehoord, dus ga daar nu ook kijken.. maar blijf het daar erg "breed" vinden..

Dat alle versies verschillend zijn, is toch juist leuk ?? kan je een beetje orienteren welke versie je het best ligt..

En dvdpricesearch.com vind in geen pricewatch.. hoe moet je nou achter een leuke aanbieding komen bij die site ?? willekeurig elke dag een specifieke titel opvragen ?? Want de aanbiedingen DIE op de site staan, zijn alleen van hun "dure" partners.. (klinkt bekend :D)

Groeten
Edwin

hitch_fan
04-12-2001, 13:50
Forums in het buitenland die ik regelmatig bezoek:

USA
www.dvdtalk.com - vergelijkbaar met dit forum, wat relaxter dan:
www.hometheaterforum.com - wat professioneler en serieuzer en met een aantal industry insiders die actief posten.

UK
www.thedvdforums.com

Duitsland
www.dvdinside.de
www.areadvd.de

Ik vrees dat een nieuw internationaal forum weinig kans maakt. Vooral DVDTalk en HomeTheaterForum zijn zeer groot (+20000 leden elk) en zeer goed met veel buitenlands leden.

Ge611
04-12-2001, 13:51
Ik denk als je een goed onderscheid maakt (bv. verplichtveld) over welke Regio het gaat en 1 forum over verschillen in regio's. hierdoor zal je het door elkaar gepraat gedeeltelijk oplossen :p IQ van mensen is dan het probleem

Over je vraag wie een admin wil worden. Klinkt grappig en heb vaak wel tijd (lunchpauze). ECHTER <-------

Nog nooit gedaan enne ik wordt altijd gek van de span reply van
qoute:
---------
Hier is al een tread over.
---------
quote

Duh, geef dan meteen de link en vraag slotje aan.

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 15:31
Ik vrees dat een nieuw internationaal forum weinig kans maakt. Vooral DVDTalk en HomeTheaterForum zijn zeer groot (+20000 leden elk) en zeer goed met veel buitenlands leden.

Ik begrijp dat er moeilijk te concurreren valt met deze sites, en dat ben ik ook eigenlijk niet van plan.. Het idee erachter is om een poging te doen tot.... een leuk internationaal forum, zonder verdere bedoelingen.. maken er veel mensen gebruik van: geweldig, komen er minder, ook prachtig.. het blijft een hobby, maar vandaar dat ik ook eerst die poll run om een beeld te krijgen van hoeveel animo ervoor is..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

System 3rror
04-12-2001, 15:39
Nooit geschoten is altijd mis... dus probeer het eens zou ik zeggen ;)

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 18:58
Thanks for the support System Error... :D

Groet
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

calex
04-12-2001, 20:15
Hoi Edwin

Ik heb in een vorige treat gelezen dat je de prijzen in
Nieuw Zeeland de goedkoopste vond die je ooit op het web
was tegen gekomen.
Zou je dat mij even uit willen leggen,ik zeg b.v muziek dvd
Eagles Hell Freezes Over NZ $ 89.95 tegen fl 1.08 gulden =?
en kijk gelijk even naar de rest van de DTS aanbiedingen.
Als je toch internationaal wilt gaan
Grtz Henny
:( :(

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 21:53
Is dat zo ?? Die nieuw zeelandse site is wel enigzins goedkoop, maar ik kan me niet voorstellen dat ik gezegd heb dat die het goedkoopste is (heeft wel even zo op de site gestaan, dat wel)

De verzendkosten zijn daar nl ook niet wat je zegt voordelig.. Ikzelf bestel bijna al mijn dvd's bij www.fbo.com.au die vind ik wel het goedkoopst ( misschien niet met alle titels hoor ) en de levering gaat supersnel, al mijn orders tot nu to (5+) waren binnen 7 dagen in huis..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

calex
05-12-2001, 21:23
Oke Edwin

No hard feelings

Grtz.Henny ;) ;)

Edwin vd Zwaard
05-12-2001, 23:32
Blij dat te horen Henny.. :D

Groeten
Edwin

Edwin vd Zwaard
07-12-2001, 15:44
BEDANKT VOOR HET STEMMEN ALLEMAAL... De uitkomst is dat ik een van de weinige was die het daadwerkelijk zag zitten..

Nog 1 vraagje als laatste:

Zouden jullie op de website voor me willen stemmen voor de DVD250 en DVD50 ?? (als jullie de website de moeite waard vinden uiteraard...

BEDANKT

Edwin
www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl