PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp Gevraagd! Wie kan mij adviseren.......



Kokkie
11-02-2004, 10:28
Ik heb een budget van € 2000,- en ben op zoek naar een systeem dat DTS-ES ondersteund. Ben al beetje op zoek geweest en terecht gekomen bij JVC RX-8032. Heeft iemand ervaring met deze Receiver? Ik heb namelijk een JVC breedbeeld en het liefst houd ik gewoon één merk aan, in dit geval dus JVC. Of iemand moet mij afraden verder te zoeken bij JVC. En mocht dit een goede receiver zijn, wat voor luidsprekers moet ik dan aanschaffen? Omdat ik graag het DTS-ES geluid zo optimaal wil hebben, maar ook moet kijken naar het financiele plaatje. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, die er meer verstand heeft.
Bij voorbaaat dank!

Kokkie

Christiaan Sauer
11-02-2004, 10:53
Hoi,

Je hebt een heel leuk bedrag om mee te werken zo :). Ik begrijp dat je alles nog moet kopen? Dus receiver, boxen, dvdspeler en kabels?
Persoonlijk ben ik geen fan van JVC receivers. Het is het verstandigste om bij 1 van de wat bekendere merken te blijven. Darbij kun je denken aan Marantz, Denon, Harman Kardon, Pioneer, en wellicht (al vrees ik dat die te duur is) voor de Rotel receiver.
Een beetje afhankelijk van dat kun je kijken wat voor boxen je zou willen hebben. De uiteindelijke sound van je spullen is namelijk afhankelijk van alles bij elkaar opgeteld. Box a zal met de ene versterker anders klinken dan met de andere versterker :).
Wat voor geluid vind je zelf prettig? Warm, juist analytisch, helder? Ook daarin schelen speakerfrabrikanten nogal namelijk ;).

Johan van den D.
11-02-2004, 12:22
Ook voor mij geld dat JVC niet mijn favoriete merk is maar dat is een persoonlijk smaak ,en hoef jij je dus niks van aan te trekken :roll:

Maar waarom zo gefocus op dat DTS/ES en wellicht ook DD/EX .
Het is allemaal heel mooi en leuk natuurlijk echter is er nu nog zeer weinig software die dit bevatten.
Met andere woorden, er zijn weinig dvd,s op de markt die zijn voorzien van ES en EX.
Receivers daar integen zijn er zat.

Kokkie
11-02-2004, 19:11
Bedankt christiaan en j.vandendool, ok, jullie hebben me overtuigd! Kan het beter met een ander merk proberen. Ik wil graag een helder geluid, maar kan me nu dus beter gaan foccussen op een ander merk. De merken die jullie noemen zeggen me eerlijk gezegd weinig, heb er wel van gehoord, maar heb verder weinig verstand van. Hebben jullie misschien ook nog wat adviesen wat voor types van de betreffende merken ik kan gaan zoeken; vergemakkelijkt mijn zoektocht. Wat past mooi bij elkaar als ik een helder geluid wil (Welke (merk/type)receiver, (merk/type) luidsprekers, (merk/type) dvd en welke kabels passen volgens jullie het best bij elkaar, rekening houdende met budget van € 2000,--).

Johan van den D.
11-02-2004, 21:34
Persoonlijk zal ik eerst adviseren om eens een doordeweekse dag vrij te nemen en in een audio speciaal zaak (dus geen grote zaak als media markt) domweg willekeurige sets gaan beluisteren.
Dus zowel receivers als speakers.
Niet op een zaterdag omdat het dan vaak druk is in een winkel.
Dat willekeurig luisteren omdat je totaal nog geen idee heb wat er zoal te koop is , althans dat maak ik uit je woorden op.
We kunnen nu wel van alles gaan roepen maar dat heeft weinig zin.
Vertel je budget en laat de verkoper je maar een set voorstellen.

Kokkie
12-02-2004, 08:09
Ok, ga vanmiddag een kijkje nemen. Laat jullie dan wel weten, waar mijn voorkeur naar uit is gegaan!

Kokkie

Rob Eric Blank
12-02-2004, 08:24
Dat je Harman/Kardon, Denon, Marantz niet kent verbaasd mij. Dit zijn toch wel de betere merken op audio en Home Cinema gebied. Ok Rotel is wel weer een erg up-market merk, maar de andere zijn best betaalbaar. Harman/Kardon heeft ook Receivers met DTS/ES en Marantz ook.
Neem de tijd om te luisteren naar verschillende combinaties en ga zeker niet meteen tot aankoop over. Neem de tijd om goed te luisteren en hou je aan je budget. Het kan namenlijk altijd beter en dat is eigenlijk altijd duurder.
Succes met luisteren!!

Marty vanluit
12-02-2004, 09:30
Nog een aanvullende tip:
Vergeet ook niet naar Onkyo te luisteren (ik verbaas me er een beetje over dat dat merk nog niet genoemd is).
succes!

Peter Porrio
12-02-2004, 12:23
Nog een aanvullende tip:
Vergeet ook niet naar Onkyo te luisteren (ik verbaas me er een beetje over dat dat merk nog niet genoemd is).
succes!

Volledig met Marty eens! Onkyo maakt mooie recievers die qua HT top zijn!

VincentVega79
12-02-2004, 13:07
En vergeet ook Yamaha niet (met name de 640 zou mooi binnen je budget passen). Veel receiver voor relatief weinig geld.