PDA

Bekijk de volledige versie : Band of Brothers BEOORDELING.



FLEPSER
11-02-2004, 21:31
Hoi mensen...
Ik ben een aantal dagen geleden begonnen met het kijken van mijn pas binnengekomen Band of Brothers Tin Edition.
En hij is werkelijk GEWELDIG!

Maar nu een vraag aan jullie.
Welke aflevering vinden jullie de beste en kunnen jullie misschien jullie top 10 opstellen met eventuele rapportcijfers erbij?!
Ik doe dit natuurlijk zelf zo snel mogelijk nadat ik hem heb afgekeken.

Marc Raps
11-02-2004, 21:46
Ik vind ze allemaal goed en allemaal om verschillende redenen. Qua actie vind ik de verovering van Carentan (afl. 3) nog steeds het beste. Qua rust en acteerwerk vind ik afl. 1 erg goed, gewoon omdat het puur om de karakters gaat en er geen kogels om je oren vliegen.
Een uitstekende serie, en beter dan de meeste oorlogsfilms.

- Marc

Lex v/d Moolen
11-02-2004, 22:26
Één van mijn favoriete afleveringen is wel de verovering van het Belgische dorpje in de besneeuwde Ardennen waar Lt. Speirs zomaar even door de Duitse linies rent.

De één na laatste is erg aangrijpend, als ze het jodenkamp ontdekken. Ik voelde me echt misselijk na het zien van die aflevering.

Jaap22
11-02-2004, 22:38
Alle afleveringen vind ik even goed, omdat ze gewoon alles hebben meegemaakt. Normandie, Operation Market Garden, Bastogne, een kamp en natuurlijk Eagle's nest. Daarom is de Easy Company 101st Airborne uitgekozen lijkt me.

Ik weet nog wel dat ik elke zondag weer voor de buis gekluisterd zat om een nieuwe aflevering van Band of Brothers te zien. Ik heb er geen één gemist en elke zondag was weer feest door in mijn ogen de beste tv serie ooit.

Als ik dan toch zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor de aflevering die hierboven ook al aan is gegeven. De aanval op Foy (aflevering 7), waar Lt Speirs een marathon loopt door de duitse linies heen. Maar alle afleveringen hebben zo zijn pluspunten en niet tot weinig minpunten.

Ik kijk nu al uit naar de oorlogsserie die gemaakt wordt over de gevechten in Japan. Ik ben er van overtuigd dat meneer Spielberg daar ook wel een mooie serie van weet te maken.

Sander Haarmans
11-02-2004, 22:42
Ik heb deze box nu ongeveer een half jaar hier liggen denk ik en ben er nog steeds niet aan toe gekomen om ermee te beginnen :oops:
Maar ik heb zeer hoge verwachtingen :D

foley
11-02-2004, 22:49
Ik vind de afleveringen die zich in Nederland afspelen geweldig. Wat is dit een prachtige serie!

Mr.C
11-02-2004, 23:03
Ik heb deze box nu ongeveer een half jaar hier liggen denk ik en ben er nog steeds niet aan toe gekomen om ermee te beginnen :oops:
Maar ik heb zeer hoge verwachtingen :D

Beter snel tijd vrijmaken want anders ga je hem helemaal niet meer kijken en dan heb je je mooie BoB tinnenblikje alleen maar voor de show :D

BassFace
11-02-2004, 23:12
Ik vind deze box wat overrated. Hij is dan wel goed, maar daarom nog niet het beste wat ik al gezien heb.

Mark de Jong
11-02-2004, 23:13
Erg lastig om een top 10 samen te stellen aangezien ik de serie gewoon helemaal geweldig vind en dan ook niet echt een favoriete aflevering heb. Als ik de serie kijk, kijk ik 'em uiteraard ook helemaal. Een top 10 samenstellen is voor mij echt onmogelijk.

Dennis Welbergen
11-02-2004, 23:16
Ik heb hem al 2 keer gekeken en ga binnenkort voor de derde keer beginnen (hoop ik)
De Ardennen afleveringen waren favoriet bij mij!

mradem
11-02-2004, 23:35
Aflevering 2 vind ik gaaf. En van deel 9 krijg ik een brok in mijn keel.

fleshi
12-02-2004, 13:03
Om het kort maar krachtig te zeggen wat ik van de serie vindt: In één woord geweldig

één van de beste afleveringen vind ik dat ze in de bossen van de Ardennen zitten. Ik kreeg het zelf bijna koud toen ik hem aan het kijken was :)
De sub. vond dit een mindere aflevering door de hoeveelheid granaten had hij het druk deze aflevering :D

Rut
12-02-2004, 13:30
Ik heb de tin-box voor mijn verjaardag gevraagd :D
Echter ben ik pas eind juli jarig :cry:

Beschuitfluiter
12-02-2004, 13:33
De afleveringen in Bastogne vond ik erg goed, je kreeg echt het gevoel dat je bij de mannen in een 'foxhole' zat te wachten tot de duitser weer een mortierenoffensief begonnen.

Elke keer die stilte voor de storm en de psychische kwelling van het wachten en de paranoia die je kunt krijgen in die besneeuwde bossen.

Geweldige serie die geen helden laat zien, maar gewoon de 'Jan Soldaat' die de oorlog eigenlijk gewonnen hebben...

Rob Eric Blank
12-02-2004, 13:44
Ik heb de serie alleen op tv gezien (eerst op BBC en toen op de NL tv.) en heb deze ook getaped. GA misschien toch maar de DVD's kopen.
Ik weet wel dat de aflevering dat ze het vernietigingskamp vinden het meeste indruk op mij gemaakt heeft. Vond het echt een hele aangrijpende aflevering. Leuk is daar zeker niet op zijn plaats.

xandernijsten
12-02-2004, 20:40
Check dit eens:

http://www.imdb.com/title/tt0185906/

Ooit zo'n hoge rating gezien op IMDB?

twc02
13-02-2004, 20:17
ik heb de serie al 3x gezien
en ik vind iedere aflevering even goed

Harry B.
13-02-2004, 23:07
De hele serie krijgt van mij een 10 (y)

Bas Hokke
18-03-2007, 09:07
Wat mij vooral opviel is als je de eerste aflevering en daarna gelijk de laatste aflevering gaat kijken, dan zie je de oorlog in hun ogen. 1ste aflevering zijn het nog groentjes , terwijl in de laatste zie je de littekens op hun ziel. bij wijze van spreken. Ik weet niet hoe ze dat acteren, maar mij viel het op tijdens de laatste aflevering dat je kon zien wat ze hebben meegemaakt....dat viond ik heel mooi...hun blik in de ogen en hun hele houding was anders.

Patrick van den Hul
18-03-2007, 12:04
Wat mij vooral opviel is als je de eerste aflevering en daarna gelijk de laatste aflevering gaat kijken, dan zie je de oorlog in hun ogen. 1ste aflevering zijn het nog groentjes , terwijl in de laatste zie je de littekens op hun ziel. bij wijze van spreken. Ik weet niet hoe ze dat acteren, maar mij viel het op tijdens de laatste aflevering dat je kon zien wat ze hebben meegemaakt....dat viond ik heel mooi...hun blik in de ogen en hun hele houding was anders.

Dat vind ik een hele mooie omschrijving.. Misschien is dat ook wel het geheim van de serie, dat je echt meeleeft vanaf de eerste training tot aan het einde van de oorlog...

Ik heb trouwens geen echte favoriete aflevering, ik zie het liever als één hele lange film.

Peter van 't Wout
18-03-2007, 12:12
Is gewoon een Topper!!!
Ik geef de hele serie een 10!

Hugo R
18-03-2007, 12:52
Superserie! De aflevering met het concentratie maakte op mij wel de meeste indruk.

Richard23
18-03-2007, 17:44
dit is gewoon een hele goede serie deze is een zeer gewaarde 10 +++ en het geluid van de regio 1 versie is ook een 10 plus waard.

gr