PDA

Bekijk de volledige versie : Originele Star Wars Trilogie in september op DVD



Eric van Ballegoie
12-02-2004, 07:10
Originele Star Wars Trilogie in september op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1220)

Martin Zuidervliet
12-02-2004, 07:13
De originele Star Wars Trilogie zal in september op DVD verschijnen.
Was dat maar waar. Het zijn de speciale edities uit de jaren 90. :(

kruspe
12-02-2004, 07:39
En er zal vrijwel zeker ook geen mogelijkheid zijn om de originele films te kunnen bekijken.....jammer,maar toch mooi dat ze eindelijk op dvd uitkomen!

Rob Eric Blank
12-02-2004, 08:05
EINDELIJK
Wel erg jammer dat het niet de orginele versies zijn die op DVD uitkomen. Ook 1 DVD aan extra's is misschien toch wel een beetje tegenvallend. Ik hoop dat de extra's uitgebreider zijn dan bij Indiana Jones.
Ik weet nu al welke DVD ik deze september aan ga schaffen!!!

Albert Kostwinder
12-02-2004, 08:33
Mooi dat ze eindelijk op dvd uitkomen. Alleen wel een beetje vreemd dat ze voor deel 3 uitkomen omdat Lucas dit niet zag zitten... Of is dit een voorbode dat eerst de aangepaste trilogy uitkomt gevolgd door deel 3 en dan nog een keer alle zes met daarin wel de originele uitvoeringen?? Zal er niet vreemd van opkijken..... :)

Rob Eric Blank
12-02-2004, 08:52
Mooi dat ze eindelijk op dvd uitkomen. Alleen wel een beetje vreemd dat ze voor deel 3 uitkomen omdat Lucas dit niet zag zitten... Of is dit een voorbode dat eerst de aangepaste trilogy uitkomt gevolgd door deel 3 en dan nog een keer alle zes met daarin wel de originele uitvoeringen?? Zal er niet vreemd van opkijken..... :)
Men doet veel om te cashen tegenwoordig!!!

Albert Kostwinder
12-02-2004, 08:54
Yep, en wij sukkels kopen het ook nog allemaal.... haha!! :)

Eric van Ballegoie
12-02-2004, 08:58
George Lucas staat ookwel bekend als 'Mr Luca$h' en als we het verleden rond StarWars mogen beschouden als een voorbode van wat er met de DVD's gaat gebeuren dan komen er vast nog drie of vier versies van alle DVD's. Nu eerst een widescreen van de special editions, daarna een widescreen van de orignele versies, dan nog wat limited editions en wellicht, een paar unieke boxsets en ten slotten wat pan & scan versies (in de VS).
George weet vast manieren te verzinnen om ons nog jaren Star Wars films te laten kopen... Als HD-DVD of Blu-Ray straks standaard wordt dan begint het feest uiteraard weer van voor af aan.

Albert Kostwinder
12-02-2004, 09:06
Heb iemand de specs voor de blu-ray uitvoering al???............... :mrgreen:

Surya
12-02-2004, 09:09
Idd, alhoewel men heeft laten uitlekken dat er gewoon geen copieën meer zijn van de Theatrical cuts. Of dat waar is zal de tijd uitwijzen zeker?
Ik ga'm in elk geval kopen. Beeld en geluid zullen weer tip top zijn, zoals met Indy, en de films blijven toch echt wel leuk!

Albert Kostwinder
12-02-2004, 09:11
Als dit waar is moet Lucas dus via Cgi de aangepaste versies oppoetsen / uitwissen om ons ooit nog de originele versies op dvd te geven?? :shock:

raymond koene
12-02-2004, 09:17
EINDELIJK :lol: :lol:

Rob Eric Blank
12-02-2004, 09:40
Als dit waar is moet Lucas dus via Cgi de aangepaste versies oppoetsen / uitwissen om ons ooit nog de originele versies op dvd te geven?? :shock:
CGI uitwissen, dat zal voor Lucas een shock zijn. Die komt hij nooit te boven. Ik hoop wel dat hij dat zal doen, maarja wie ben ik nou eenmaal

Albert Kostwinder
12-02-2004, 09:42
Ach, om te cashen doet hij immers alles.... :)

mrjohn
12-02-2004, 11:06
Ik denk dat we het wel kunnen vergeten en dat gewoon een remakes uit de jaren negentig op dvd uitkomen, wat je kan maar heel weinig kwijt op 1 dvd en als je meer geld kan verdienen dat zet je niet de twee versies op 1 dvd.

Als koper heb je daar meer aan de twee versie op 1 dvd dan al dat onzinnige geleuter van niet-ondertitelde audiocommentaar (bij voorkeur 4 verschillende tracks).

Hoe het zou moeten kunnen we zien bij ID4 of The Abyss. Hoe het absoluut niet moet bij ET of Alien.

Ik heb een hele stomme vraag over alle SE of CE of hoe het niet mag heten;
waar zijn de films op dvd die een succes waren in de bioscoop?

Werner
12-02-2004, 11:14
Schiet mij maar gerust neer, maar ik ben misschien één van de weinigen die de jaren 90-versies boven de originele prefereert. Waarom? Vooral omdat de CGI een stuk beter is uitgevoerd, zoals de ruimteschepen die voorbij de vensters vliegen in TESB; in de originele versie kan je bijna zien dat het allemaal in een container is opgenomen... Ook het vervangen van de poppen van de tauntauns (of hoe heten die beesten) door CGI-gegenereerde exemplaren was volgens mij een ingreep ten goede. En of nu Han dan wel Greedo eerst schoot... het eindresultaat is hetzelfde me dunkt.

Surya
12-02-2004, 11:27
Persoonlijk vindt ik het toch leuker dat Han eerst schiet, maar voor de rest maakt het me niet veel uit aangezien er GELUKKIG nauwelijks aan de rest aangekomen is, behalve dan op visueel vlak.

Hans De Bisschop
12-02-2004, 11:30
Idd, alhoewel men heeft laten uitlekken dat er gewoon geen copieën meer zijn van de Theatrical cuts. Of dat waar is zal de tijd uitwijzen zeker?
Ik ga'm in elk geval kopen. Beeld en geluid zullen weer tip top zijn, zoals met Indy, en de films blijven toch echt wel leuk!

Dat is inderdaad ook wat ik altijd heb gehoord en gelezen ... ze zijn gewoon onbestaande .. .want in 97 bij de restauratie werd er niet het origineel bijgehouden maar werd dit gemonteerd tot de SE versies ... voor zover ik weet.

SE of niet .. het zal me een zorg wezen ... Star Wars komt op DVD en bijgevolg ben ik blij ;-)

Het zou me ook niet verbazen dat de originele filmprints naar de ****** zijn .... gezien het budget waaropd eze films geschoten werden ...

PS. Han heeft altijd al als eerste geschoten.

baltar
12-02-2004, 12:12
Ik heb zelfs het gerucht gehoord dat men de scene in Return of the Jedi waarin Darth Vader zijn helm afzet gaat aanpassen zodat het gezicht van de oude anakin lijkt op Hayden Cristensen.

Ik vind het wel weer enorm zeikerig om nu te gaan roepen dat Lucas een geldwolf is. Wat een flauwekul. Het is ook nooit goed. Ze brengen deze box gewoon uit als start van de reclamecampagne voor EpIII. Bovendien is niemand verplicht om ook maar iets te kopen.

scheur
12-02-2004, 12:15
Star Wars in september op dvd!!!!!
En ik maar denken dat een rustig dvd-jaar zou worden!!!!!! :roll:

basset
12-02-2004, 12:16
Schiet mij maar gerust neer, maar ik ben misschien één van de weinigen die de jaren 90-versies boven de originele prefereert. Waarom? Vooral omdat de CGI een stuk beter is uitgevoerd, zoals de ruimteschepen die voorbij de vensters vliegen in TESB; in de originele versie kan je bijna zien dat het allemaal in een container is opgenomen... Ook het vervangen van de poppen van de tauntauns (of hoe heten die beesten) door CGI-gegenereerde exemplaren was volgens mij een ingreep ten goede. En of nu Han dan wel Greedo eerst schoot... het eindresultaat is hetzelfde me dunkt.

:D idd Greedo loopt de bar niet uit! Het is wel leuker omdat dit het scherpe van Han SOlo aangaf, maar het maakt voor de film idd geen ene bal uit. De steden zien er met die extra effecten gewoon ook veel beter uit. Meer een stad ipv een stel hutten met 2 figuranten.

Wezelijk is er niks veranderd aan de film. Alleen vind ik wel dat modellen mooier zijn dan CGI hoewel ze met LOTR wel bewezen hebben dat CGI wel errug goed kan zijn.

Ook de ontploffingen in de ruimte zagen er na het oppoetsen gewoon beter uit.

Ik snap niet dat men hier zo tegen is. Dan zou men ook tegen de 5.1 track moeten zijn, want dat is ook niet origineel!

basset
12-02-2004, 12:20
Ik heb zelfs het gerucht gehoord dat men de scene in Return of the Jedi waarin Darth Vader zijn helm afzet gaat aanpassen zodat het gezicht van de oude anakin lijkt op Hayden Cristensen.

Ik vind het wel weer enorm zeikerig om nu te gaan roepen dat Lucas een geldwolf is. Wat een flauwekul. Het is ook nooit goed. Ze brengen deze box gewoon uit als start van de reclamecampagne voor EpIII. Bovendien is niemand verplicht om ook maar iets te kopen.

Das idd een goeie. Aangezien de laatste 2 wellicht tegenvielen is dit idd wel een hele goede campange.

Ik denk niet dat GL zo ver zal gaan om dat gezicht aan te passen. Darth Vader is in de originele film minimaal 20 jaar ouder.

Ik ben benieuwd hoe oud Anakin in EPIII zal zijn als ze de tweeling krijgen aangezien Darth Vader in het origineel er als een 50 60 jarige uitzag en Luke en Leia jonkies waren.

Rob Technoid
12-02-2004, 12:23
Het enige wat me tegenstaat aan de SE is de toegevoegde gil van Luke in TESB als hij zich laat vallen in die schacht.

Voor de rest prefereer ik ook de SE's. Wat mij betreft mag de Rancor uit ROTJ ook door een CGI model vervangen worden want de stopmotion ellende zoals ie nou is lijkt echt helemaal nergens op.

basset
12-02-2004, 12:47
Het enige wat me tegenstaat aan de SE is de toegevoegde gil van Luke in TESB als hij zich laat vallen in die schacht.

Voor de rest prefereer ik ook de SE's. Wat mij betreft mag de Rancor uit ROTJ ook door een CGI model vervangen worden want de stopmotion ellende zoals ie nou is lijkt echt helemaal nergens op.

Gil? Ik d8 dat hij zich gewoon bewust naar beneden liet vallen omdat ie het allemaal niet meer zag zitten en het gewoon opgaf? Heb ik dan van TESB niet de SE gezien?

Werner
12-02-2004, 12:52
Ik denk niet dat GL zo ver zal gaan om dat gezicht aan te passen. Darth Vader is in de originele film minimaal 20 jaar ouder.

Dan zouden ze consequent moeten zijn en alle shots met Alec Guiness vervangen door shots met een "verouderde" Ewan McGregor... nee, verschillende acteurs gebruiken voor hetzelde personage op verschillende leeftijden moet kunnen. Of moeten we misschien wachten tot Jake Lloyd op pensioengerechtigde leeftijd is? :shock:

starbuck
12-02-2004, 13:02
Kan iemand even een e-mailtje sturen naar de MM, dan kunnen ze alvast een prijsstunt bedenken :D

Rob Technoid
12-02-2004, 14:36
Het enige wat me tegenstaat aan de SE is de toegevoegde gil van Luke in TESB als hij zich laat vallen in die schacht.

Voor de rest prefereer ik ook de SE's. Wat mij betreft mag de Rancor uit ROTJ ook door een CGI model vervangen worden want de stopmotion ellende zoals ie nou is lijkt echt helemaal nergens op.

Gil? Ik d8 dat hij zich gewoon bewust naar beneden liet vallen omdat ie het allemaal niet meer zag zitten en het gewoon opgaf? Heb ik dan van TESB niet de SE gezien?

Dat is hem juist, hij maakt de bewuste keuze zich te laten vallen om niet ten prooi te vallen aan Darth Vader en de Dark Side. Met de toevoeging van een gil lijkt het net alsof het per ongeluk was. Valt een beetje in de categorie "Greedo schoot eerst"

Hans De Bisschop
12-02-2004, 14:56
Dat is hem juist, hij maakt de bewuste keuze zich te laten vallen om niet ten prooi te vallen aan Darth Vader en de Dark Side. Met de toevoeging van een gil lijkt het net alsof het per ongeluk was. Valt een beetje in de categorie "Greedo schoot eerst"

Nooit aan gedacht dat als je van zulke hoogte valt en sneheid maakt dat dat ook geen deugd doet ? :wink:

Van waar halen jullie trouwens allemaal het idee dat er weer wat in gewijzigd gaat worden.

Iets wat ik in de SE versie bijvoorbeeld mel stukken beter vond was de eindscene van Return of the Jedi .... simpelweg schitterend als je het mij vraagt :)

Martijn Beunk
12-02-2004, 15:20
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die het niet zo erg zal vinden dat de geremasterde versie uitkomt. Ik, als ultra-die-hard-Star Wars fan had wel gehoopt een uitgave a la E.T. (3 disc) waarbij zowel de originele als de geremasterde versie in zit. Hadden ze ook wel bij Star Wars kunnen doen, maar nogmaals IK BEN ONWIJS BLIJ MET DIT BERICHT :D

Martijn Beunk
12-02-2004, 15:24
George Lucas staat ookwel bekend als 'Mr Luca$h' en als we het verleden rond StarWars mogen beschouden als een voorbode van wat er met de DVD's gaat gebeuren dan komen er vast nog drie of vier versies van alle DVD's. Nu eerst een widescreen van de special editions, daarna een widescreen van de orignele versies, dan nog wat limited editions en wellicht, een paar unieke boxsets en ten slotten wat pan & scan versies (in de VS).
George weet vast manieren te verzinnen om ons nog jaren Star Wars films te laten kopen... Als HD-DVD of Blu-Ray straks standaard wordt dan begint het feest uiteraard weer van voor af aan.

Ben het helemaal met jou eens Eric, maar ach..geef hem eens ongelijk. Ik als Star Wars sukkel zal ze toch allemaal wel kopen :lol:

Kan het allemaal niet afwachten!

FrankGuthrie
12-02-2004, 15:25
Schiet mij maar gerust neer, maar ik ben misschien één van de weinigen die de jaren 90-versies boven de originele prefereert. Waarom? Vooral omdat de CGI een stuk beter is uitgevoerd, zoals de ruimteschepen die voorbij de vensters vliegen in TESB; in de originele versie kan je bijna zien dat het allemaal in een container is opgenomen... Ook het vervangen van de poppen van de tauntauns (of hoe heten die beesten) door CGI-gegenereerde exemplaren was volgens mij een ingreep ten goede. En of nu Han dan wel Greedo eerst schoot... het eindresultaat is hetzelfde me dunkt.

Zo denk ik er ook over.

De special effects zien er veel beter uit als mem het oppoetst voor de films. Van mij mogen ze voor de uitgave van september nog verder gaan, dan sluiten de films tenminste nog op elkaar aan als het gaat over special effects.

Rob Eric Blank
12-02-2004, 15:52
Ik heb zelfs het gerucht gehoord dat men de scene in Return of the Jedi waarin Darth Vader zijn helm afzet gaat aanpassen zodat het gezicht van de oude anakin lijkt op Hayden Cristensen.
Dat zal George Lucas toch niet doen.
Oja ik klaag niet over het feit dat de SE op DVD komt, alleen had ik gewoon liever het orgineel.
Denk dat ik net als iedereen blij ben dat ze op DVD komen, ga dan misschien zelfs episode I & II aanschaffen, MISSCHIEN.

Dan the Man
12-02-2004, 16:18
Ik heb zelfs het gerucht gehoord dat men de scene in Return of the Jedi waarin Darth Vader zijn helm afzet gaat aanpassen zodat het gezicht van de oude anakin lijkt op Hayden Cristensen.

Ik vind het wel weer enorm zeikerig om nu te gaan roepen dat Lucas een geldwolf is. Wat een flauwekul. Het is ook nooit goed. Ze brengen deze box gewoon uit als start van de reclamecampagne voor EpIII. Bovendien is niemand verplicht om ook maar iets te kopen.

Nee hoor,

er waren gerucheten over een special special edition, die helemaal aan Episode III zou aansluiten. Toen heeft theforce.net een wishlist gemaakt met dingen die veranderd mochten worden, en Darth Vader's helm, met daarin Hayden's gezicht was de meest opvallende

(Zou pas schrikken als we opeens die critter van een Jake Lloyd in dat pak terugvinden! :P )

Surya
12-02-2004, 16:20
Dan zou ik spontaan kotsen denk ik!

RemcoZ
12-02-2004, 16:51
Zo, dat werd tijd! Ga ik zekers kopen...

Hilde
12-02-2004, 18:29
het is weliswaar in september maar ik ben blij dat het op eindelijk DVD is uitgekomen

Pijk
12-02-2004, 18:49
Het punt van dat "Han Shoots First"-gedoe is niet hoe Greedo aan zijn eind komt, maar dat er afbreuk gedaan word aan het karakter van Han Solo omdat ie in de SE zich vanaf een meter afstand zich nog schijnbaar laat verrassen door Greedo, wat op zich NOGAL dom is voor een doorgewinterde ruimtepiraat. Welke gek neemt nou het risico om beschoten te worden van zo'n afstand? Ik ben het volkomen met deze critici eens, deze aanpassing vermindert de coolness van Han Solo.

De aanpassing van de schreeuwende Luke slaat ook nergens op. Luke laat zich zelfbewust naar beneden storten... een beetje Jedi Knight in spe gaat dan niet als een gek schreeuwen. Dit vermindert op z'n beurt weer de coolness van Luke.

Ook die nieuwe eindscene in ROTJ is overigens verschrikkelijk. Alhoewel ik niet veel heb met de Ewoks, vind ik dat nummer wat ze zingen aan het eind in de originele versie stukken beter, klassieker en vooral authentieker klinken.

Dat is het hele punt van de Original vs. SE discussie. De films moeten in al hun authentieke glorie bewaard blijven, ook al zijn de special effects hier en daar slecht. Dat is de charme er juist van. De films zijn veel beter te waarderen als je kan zien wat ze destijds allemaal hebben kunnen presteren met special effects, zonder allerlei veel later toegevoegde effecten. Luca$ moest zich schamen, ook voor Ep1 en 2 trouwens, maar da's weer een ander verhaal...

Jeroen D
12-02-2004, 19:21
Eindelijk ! Werd ook eens tijd of niet ? Te gek gewoon !

tan1415
12-02-2004, 20:32
Ten eerste...ben ik HEEL blij met de set.
Weten jullie misschien of de bootleg dvdsets wel de ORIGINELE versies zijn?
Dan ga ik die gewoon aanschaffen.

IMO is de originele leuker...vooral veel nostalgie zit erbij. Die fake special effects maakt het juist mooi.

Enne over het vervangen van alec guinness door een oudere Ewan mcgregor?!?Alec guinness was de enige grote naam die mee deed met de originele film.De rest waren nobodies.
De reden waarom Ewan was gekozen...lag vooral omdat hij lijkt op een jonge Alec Guinness.
lijkt me wel grappig om te zien hoe ze dat gaan flikken..hayden christensens gezicht aanpassen op die van darth. Trouwens...met de deel 3. Gaat JHayden ineens in een soort verlate puberteit en wordt hij ge nasynchroniseerd foor James earl jones. :)

chimera01
12-02-2004, 21:06
Als iemand een film uitbrengt in een directors cut met een beter geluid dan vindt iedereen het fantastisch.
Brengt GL zijn films uit in wat essentie een director's Cut is dan beginnen hele volksstammen moord en brand te gillen. Ik vind de SE's een verbetering en in afwachting van verdere berichtgeving (lees details) ga ik me niet druk maken wat GL met de films uitvreet. Ik denk dat we gewoon de SE krijgen en that's it met een diskje extra.
Goh ik wilde dat het al eind september was.

hitchberg
13-02-2004, 07:57
Schiet mij maar gerust neer, maar ik ben misschien één van de weinigen die de jaren 90-versies boven de originele prefereert. Waarom? Vooral omdat de CGI een stuk beter is uitgevoerd, zoals de ruimteschepen die voorbij de vensters vliegen in TESB; in de originele versie kan je bijna zien dat het allemaal in een container is opgenomen... Ook het vervangen van de poppen van de tauntauns (of hoe heten die beesten) door CGI-gegenereerde exemplaren was volgens mij een ingreep ten goede. En of nu Han dan wel Greedo eerst schoot... het eindresultaat is hetzelfde me dunkt.
helemaal mee eens en hou het anders maar bij je originele 4:3 video's
Ik heb de 90's versies in de bioscoop gezien absoluut top
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid

Rob Technoid
13-02-2004, 08:05
Als iemand een film uitbrengt in een directors cut met een beter geluid dan vindt iedereen het fantastisch.
Brengt GL zijn films uit in wat essentie een director's Cut is dan beginnen hele volksstammen moord en brand te gillen. Ik vind de SE's een verbetering en in afwachting van verdere berichtgeving (lees details) ga ik me niet druk maken wat GL met de films uitvreet. Ik denk dat we gewoon de SE krijgen en that's it met een diskje extra.
Goh ik wilde dat het al eind september was.

Wat Ome Sjors ook doet, er staan hele volksstammen altijd klaar om gevraagd en ongevraagd hun kritiek te leveren. Ja, er zitten dingen in de SE die ik geen verbetering vindt. Maar er zitten ook zaken in de oorspronkelijke films die ik ook niet goed vond. Overwegend genomen vind ik de SE beter, en ik ben erg blij dat ik nu eindelijk op DVD ervan zal kunnen genieten. Ik had ook graag gezien dat allebei de versies erop stonden, maar het was eigenlijk al jaren bekend dat de SE's de enige SW's zouden zijn in de optiek van Lucas

Surya
13-02-2004, 08:15
Weten jullie misschien of de bootleg dvdsets wel de ORIGINELE versies zijn?
Dan ga ik die gewoon aanschaffen.
Niet goed de reacties gelezen zeker?

Sander van Litsenburg
13-02-2004, 10:16
Heb niet t gevoel dat dit de enige is, ga t rustig afwachten...

gringo
13-02-2004, 11:37
Mijn favoriete films eindelijk op dvd,zat er al sinds de bioscooppremiere van Star Wars op te wachten,lol.

May The Force Be With You,nee WITH US :D

marcel
13-02-2004, 20:35
Ik heb dit nu eens zitten lezen en ik snap de commotie niet helemaal.
Wel SE of niet SE, ik koop toch wel.
En voor diegene die zich eraan storen , het werkt het zelfde als op tv.
Je hoeft hem niet te kopen en je hoeft niet te kijken.
Nergens staat die verplichting.
Maar ik heb makkelijk lullen, ik heb de LD van de originele en van de SE.
Al zet hij de porno versie van SW op een dvd , dan koop ik hem nog.

Joost v.d. Ham
13-02-2004, 20:58
.....is het al bijna september? ;)

Rob Technoid
13-02-2004, 23:17
Al zet hij de porno versie van SW op een dvd , dan koop ik hem nog.

Ja, waar kan ik die pre-orderen?? :twisted:

armanio
14-02-2004, 16:11
"Origineel" zal hij in elk geval wel zijn... ten opzichte van de special editions uit '97 zouden er dus nieuwe aanpassingen gemaakt zijn en verder blijft Lucas aan de films sleutelen ook na de dvd-release... om ze ooit uit te brengen in een "Archive Edition".
Lees het hele verhaal op www.thedigitalbits.com ; "editorial 12/02: well...here we go again...Star Wars on dvd"
Een zeer betrouwbare site die zelden de bal misslaat dus ook hier hecht ik veel geloof aan... :?

JCeasar
17-02-2004, 09:49
Een eerste prijscorrectie voor de Regio 2 NL versie:

vanLeest Pre-Release is nu gezakt naar € 99,99

http://www.vanleest.nl/pages/banner.asp?BannerID=12725

Surya
17-02-2004, 09:53
€99,99 :shock:
Da is f*cking veel!
Indy box (toch zelfde concept) was nog niet de helft!
En Alien Quadrilogy (toch meer dan dubbel zoveel disks) was op verschillende plaatsen slechts €75
Veel te duur dus!

JCeasar
17-02-2004, 10:45
ach ja in drie dagen van 150 naar 100, ik heb nog wel zes dagen hoor :lol:

Surya
17-02-2004, 10:58
Hehe
Ik snap niet dat die al in pre-order staat, terwijld de prijs vermoeddelijk nog niet gekend is :roll:

Rickje
21-02-2004, 19:19
Kan nauwelijks wachten op die trilogy box :D
Ik had hem vorige week ook al gezien op de Vanleest site en mijn vader had hem al besteld.
Hopelijk komen de eerste drie delen nog eens op tv voor september dan kan ik ze nog eens bekijken. :wink: