PDA

Bekijk de volledige versie : Pirates of the Caribbean dubbel platina



Eric van Ballegoie
12-02-2004, 12:44
Pirates of the Caribbean dubbel platina



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1221)

Albert Kostwinder
12-02-2004, 13:02
Wow, dat zijn nogal wat zeg! Die Depp kan volgens mij nu ook $ 2000000.-- vragen voor deel twee.... lucky bastard!!! :)

JCL
12-02-2004, 13:18
Deze heb ik ook orgineel gekocht!!! Super vette film, verstand op 0 en lekker kijken!

Reinier Gunther
12-02-2004, 14:06
top dvd, hoop dat de sequel net zo goed is, of beter natuurlijk ;)

HiddeV
12-02-2004, 16:02
niet helemaal eerlijk de dvd's lagen al 2 dagen voor de officiele release datum in de winkels

electro
12-02-2004, 16:35
jezus of dat nooit eerder is gebeurd, met je officiele release. Wordt er ooit nog aan een realesdatum gehouden.

RemcoZ
12-02-2004, 17:00
Terecht dat er zoveel exemplaren van deze topfilm zijn verkocht. Erg leuke film, een uitstekende dvd-uitgave en een mooie prijs! Niet zo heel erg vreemd dat ie het zo goed doet.

Ingo Deswert
12-02-2004, 17:20
Johnny Depp heeft dan toch z'n eerste hit, het werd zowat tijd, maar een film gebaseerd op een ride in een pretpark...?

Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien, maar eerlijk gezegd lijken er mij al genoeg "verstand op 0"-films dezer dagen...

JCL
12-02-2004, 17:35
Johnny Depp heeft dan toch z'n eerste hit.

Chocolat?!

Richard vd Heide
12-02-2004, 19:02
Jhonny depp, 1e hit?


Blow ?
Fear and Loathing in las vergas ?

Albert Kostwinder
12-02-2004, 19:08
From Hell was toch ook al een aardige hit van Depp... en Sleepy Hollow was ook heel aardig.. :)

Erwin_W
12-02-2004, 19:18
Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien...

Ga je gauw heel diep schamen ;)

BassFace
12-02-2004, 19:44
Het was een mooie film maar ik had er meer van verwacht nadat iedereen er zo overweldigend over deed.

henthoven
12-02-2004, 22:55
En DIK verdiend!!! Superfilm, die hoort gewoon bij iedereen in de collectie :)

Mike Philippens
13-02-2004, 00:48
Johnny Depp heeft dan toch z'n eerste hit, het werd zowat tijd, maar een film gebaseerd op een ride in een pretpark...?

Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien, maar eerlijk gezegd lijken er mij al genoeg "verstand op 0"-films dezer dagen...
Valt op zich wel mee. Het is geen diepgaand drama, maar ook geen domme film. Gewoon een leuke film. En Depp speelt de piraat met stijl. Maar het is zeker niet zijn eerste hit.

Marcel den Haan
13-02-2004, 00:49
Deze heb ik ook orgineel gekocht!!!

Doe je dat normaal niet dan ?!?!??! :evil: :? :x

Ingo Deswert
13-02-2004, 10:01
Beste JCL, Beste Richard, beste Albert,

Met "Hit" bedoel ik, omdat met dergelijke films toch vooral daarop wordt gemikt, BOX OFFICE HIT.

Ik vind "Fear and Loathing in Las Vegas" uitstekend, "Sleepy Hollow" best leuk, en in zijn genre had "Chocolat" zeker iets, "Donnie Brasco" vond ik echt goed, en "From Hell" was voor mij eerder een teleurstelling, maar geen van deze films brachten veel geld in het laatje. Puur economisch gezien was Johnny Depp dus geen "bankable artist" noch domestically noch worldwide. Depp's sex appeal slaagde er maar niet in om ook de box office te doen oplichten.

Enkel Pirates of the Caribean staat in de box office top 200 op een 18e plaats zelfs, met 608 miljoen dollar en daar zal, gezien de succesvolle DVD release nog wel enkele dollars bijkomen. Geen enkele andere film van Depp komt zelfs nog maar in de buurt van een dergelijk resultaat.

Voor een man die zijn projecten zorgvuldig kiest en vooral oog heeft voor interessante projecten lijkt mij POTC weliswaar een stijlbreuk, maar noodzakelijk. Geloof nu niet dat ik vind dat je met film geen opbrengst mag nastreven. Naturlijk wel, het is een business als een andere, alleen moet je het daarom nog niet goedvinden.

Maar als je als filmster wilt blijven meedraaien heb je af en toe iets nodig dat op een hit lijkt of er gewoon eentje is (zoals POTC). Zo niet: you're outta there.

Leuk voor hem en eventueel ook voor fans van zijn meer inhoudelijke werk, dat het een hit is, en gezien het bovenstaande bevestig ik dus mijn stelling:

Eindelijk heeft Johnny Depp een hit.

Mee akkoord?

Richard vd Heide
13-02-2004, 12:52
Als je het zo brengt klinkt het heel anders. Zo zei je het de 1e keer niet vandaar, vooruit, ben het nu wel met je eens.

:)

JCL
13-02-2004, 13:03
Deze heb ik ook orgineel gekocht!!!

Doe je dat normaal niet dan ?!?!??! :evil: :? :x

Nee tuurlijk niet. Ik ga niet iedere film kopen!!! Dan ben ik fallait na 1 dag :D

Ik huur bijna alleen maar. Van sommige films maak ik een copie en maar een hele enkele keer koop ik er 1 orgineel. Alleen de allerbeste. Zoals POTC :D maar mijn verdere mening hier over staat al in diverse andere topics.

basset
13-02-2004, 15:38
En dan hoor je disney niet klagen :)

Zo zie je maar dat er meer dan genoeg mensen zijn die de DVD gewoon kopen als ze maar normale releases doen.

CD verkoop is onwijs gedaald, maar dat komt voornamelijk doordat er meer DVD's verkocht worden en men minder aan muziek uit is gaan geven. Maar deels door MP3 downloads.

De videoband werd vroeger lanf niet zoveel verkocht als nu de DVD.

Finding Nemo gaat dezelfde verkoopcijfers halen in Nederland dus Buena Vista kan beter maar niet meer klagen! (Ik zit er ook hevig over na te denken om uit principe ook maar niet Finding Nemo in Nederland te kopen maar in Ausatralie of zo!) Dan leert mn dochter maar Engels

Joost v.d. Ham
13-02-2004, 20:53
Tja, het is een film die veel mensen aanspreekt....de non-stop reclame helpt natuurlijk ook een handje :)

Arces
14-02-2004, 13:58
Ben blij voor disney dat deze film geweldig loopt. De film heeft een zeer goede style. Goede acteurs en alles wat de film zo geweldig maakt. Zeer te hopen dat deel2 net zo goed word, maar als de script schrijvers een beetje goed nadenken en als de cast hetzelfde blijft moet het helemaal lukken

starbuck
14-02-2004, 15:54
Een goed en verdiend succes, immers, of je de film goed vind of niet, er is optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van dvd, en ook nog te verkrijgen voor een redelijke prijs.

Oudgebruiker3
15-02-2004, 13:11
jezus of dat nooit eerder is gebeurd, met je officiele release. Wordt er ooit nog aan een realesdatum gehouden.

Beter opletten. Scarface impliceert niet dat het niet vaker gebeurt. Hij wil alleen zeggen dat het aantal verkochte dvd's niet bepaald op de juiste manier vast te stellen is omdat-ie al eerder is verkocht dan toegestaan.

GothicJeff
20-02-2004, 23:35
Edward Scissorhands was ook een goede hit voor hem,speelde hij erg goed,en hij had maar een handjevol tekst volgens mij,of geeneens,en de prijs van de dvd van POTC bij de freerecordshop is 19 euro nog wat,das een goed prijsje voor 2 dvd's :)