PDA

Bekijk de volledige versie : scrollend beeld bij afspelen DVD ???



ericbrouwer
04-12-2001, 14:22
Weet iemand toevallig wat de oorzaak kan zijn van een scrollend beeld:
tijdens het afspelen van "Disney: Keizer Kuzko" begint het beeld opeens te verlopen van boven naar beneden.
Bij stoppen, terugspoelen en weer starten gebeurt het niet altijd op dezelfde plaats in de film.
Apparatuur:
Speler: NAD T531 (nieuw)
TV: aristona (wel wat ouder, 4:3 beeld, stereo)
Film: gloednieuw...
Alvast bedankt,
Eric Brouwer (DVD-groentje)

bmateijsen
04-12-2001, 15:08
een scrollend beeld... .hmmm....

en je hebt dit niet bij andere films als je dvd-speler een tijdje aanstaat.... en dus warm begint te worden??

Heb je het dan alleen op dat punt of gaat ie vaker daarna scrollen. If so.. staat de dvd-speler in een kast waarbij de warmte niet weg kan??

Dit lijkt me typisch een warmte issue... maar als ie het alleen bij kuzco doet... tja... moet het ergens anders aan liggen..

Dus zou je iets meer info kunnen geven?

Groet Bjorn

ericbrouwer
04-12-2001, 15:16
Ik denk niet echt dat het iets met warmte te maken heeft, want dat zou wel weg moeten kunnen. Hij staat op de versterker (wordt wel warm denk ik) en onder een glasplaat (4 cm ruimte) voor en achterkant zijn geheel vrij.

Dit is "al" de tweede film die we hebben gekocht, de eerste ging perfect!
Ik ga vanmiddag even een winkelier in de buurt lief aankijken en vragen of ik de DVD in een apparaat van hem mag stoppen. Kijken wat er dan gebeurt.
Thanx, ik laat weten wat er uit komt.
Eric

bmateijsen
04-12-2001, 15:22
1 ding is zeker... als ie op de versterker staat, dan moet je hem daar absoluut vanaf halen!!!! Anders heb je geen dvd-speler meer over 6 maanden.... Je versterker wordt namelijk veel te warm en die zal de prestaties van je dvd-speler zeer zeker beinvloeden....

Serieus... scheiden die boel!!!

Groet Bjorn

rsm
04-12-2001, 16:36
hoeveel moeten ze dan gescheiden worden?

bvd,

rs

bmateijsen
04-12-2001, 17:06
Dat ligt eraan wat voor materiaal er tussen zit. Maar er moet genoeg ruimte tussen zitten, zodat de versterker kan ventileren en de overige componenten er geen last van hebben.

Ik bedoel dus gewoon simpelweg te zeggen dat er geen standaard maat voor is... en je gewoon moet proberen... (voelen met je hand of er nog extra warmte wordt opgenomen. Maar reken op 10- 15 cm met een glasplaat ertussen... En zorg dan ook dat je versterker kan 'ademen'.

Tevens zijn er evt. electrische velden die de performance van laser-gebruikers (cd/ dvd spelers) kunnen drukken.

Groet Bjorn

ericbrouwer
05-12-2001, 14:53
Als ik een nieuw audiomeubel heb gekocht zal ik eraan denken.
Maar het probleem is verholpen: achterop zat een knop:
PAL/NTSC/AUTO, stond op auto en nu op PAL. Werkt.
Wat PAL is weet ik ongeveer, de rest niet, maar boeit nu even niet denk ik.
Thanx. Eric
Over die warmte: in de versterker zitten ventilatiegleuven bovenop een aan de zijkant, die bovenop hebben zeker 10 cm onbedekt zeg maar, zijkanten zijn geheel vrij.
Is alles echt zo kritisch???

bmateijsen
05-12-2001, 15:04
PAL en NTSC zijn beeldstandaarden gebonden aan een bepaalde regio/ land.. Amerika heeft NTSC en Europa en de rest van de wereld heeft PAL.

Dus als je regio 1 films hebt.. moet ie weer terug op PAL, anders krijg je geen beeld of zwart-wit beeld.

Ventilatie versterker.... tja, dat luistert vrij nauw... bij extremere warmtes zal de performance sterk achteruit gaan en kunnen apparaten stuk gaan... vandaar dat homecinema versterkers extra ventilatoren hebben ingebouwd.

Groet Bjorn