PDA

Bekijk de volledige versie : Waar moet je op letten bij aanschaf HT?



HiddeV
13-02-2004, 18:42
ik ga binnenkort een HT kopen, hebben jullie nog tips? is er iets dat ik nog moet weten/op moet letten bij aanschaf van een HT?

Mark Prinsen
13-02-2004, 19:04
Het is eigenlijk heel erg simpel....Koop wat jij mooi vindt. Dat kan zijn qua design maar dat kan ook zijn qua uiterlijk.

Verder is het handig te letten op:

- uit en ingangen op de versterker (DVD/CD/TV/Optical/Coax enzovoorts)
- Ondersteunende surroundformaten
- Dempingsfactor en stroom die een versterker kan leveren
- Instelmogelijkheden (Subwoofercrossover, surroundinstellingen enzovoorts)
- Prijs natuurlijk :)
- en als laatste, laat je niet al te veel leiden door vrienden of forumleden betreffende de keuze. Ga vooral uit van je eigen oren.

Als je je budget plaatst en de klank waar je van houd (neutraal, warm, analytisch, wollig) kan ik natuurlijk altijd een suggestie doen!

Albert Kostwinder
13-02-2004, 19:36
Voor welk budget wil je een ht kopen? erg belangrijk....

HiddeV
13-02-2004, 20:40
tussen de 300 en 450 ongeveer, anders word het te duur, ga ook een breedbeeld tv kopen :)
ik ga ook kijken of ik ergens een leuke deal kan sluiten als ze ik een breedbeeld koop en een HT en dan korting erbij

HiddeV
13-02-2004, 20:42
heb niet echt een klank voorkeur dus doe maar neutraal

JCL
13-02-2004, 20:44
tussen de 300 en 450 ongeveer, anders word het te duur, ga ook een breedbeeld tv kopen :)
ik ga ook kijken of ik ergens een leuke deal kan sluiten als ze ik een breedbeeld koop en een HT en dan korting erbij

TV, reciver, DVD speler, speakers voor €300 tot €450??? Dat wordt nog een hele klus om dat uberhaupt te vinden en dan klinken 6 transistor radio's nog beter vrees ik!

HiddeV
13-02-2004, 20:47
tussen de 300 en 450 ongeveer, anders word het te duur, ga ook een breedbeeld tv kopen :)
ik ga ook kijken of ik ergens een leuke deal kan sluiten als ze ik een breedbeeld koop en een HT en dan korting erbij

TV, reciver, DVD speler, speakers voor €300 tot €450??? Dat wordt nog een hele klus om dat uberhaupt te vinden en dan klinken 6 transistor radio's nog beter vrees ik!

nee alleen die HT voor 300-450.

Christiaan Sauer
13-02-2004, 22:04
heb niet echt een klank voorkeur dus doe maar neutraal

LOL

Dan doe ik met je mee als je dat lukt voor 450 euro ;).
Ik ben eigenlijk een heel klein beetje bang dat je voor 300 of 450 euro erg weinig zal vinden waar een geluid uitkomt waar je langer dan een paar weken naar wilt luisteren :cry:. Je kan met dit budget het beste voor 2e hands gaan kijken. Daar kom je vaak leuke aanbiedingen tegen. Zo heb ik bv net een kabel overkocht voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde. Net ingespeeld :).
Op die manier (en zeker als je iets koopt dat al wat ouder is) kun je nog best leuke dingen vinden :))
Succes in je zoektoch (y)

HiddeV
13-02-2004, 22:31
ja het is niet veel maar dit is pas een begin, ben pas 16 en ik ga BB TV & HT kopen dat is al best prijzig voor mijn leeftijd. later koop ik nog een veel betere HT.

Christiaan Sauer
13-02-2004, 22:34
Het is en blijft inderdaad veel geld. Hoe je het went of keert. Het probleem is alleen een beetje in deze hobby: het is een dure hobby :?
Voor dit budget zal het toch nog wel eens lonend kunnen zijn 2e hands te kijken :).

HiddeV
13-02-2004, 22:46
waar kan je goed 2e handse HT kopen ?

Christiaan Sauer
13-02-2004, 22:49
htforum.nl (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31) is een goede.
Verder kun je het op hifi.nl (http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi) eens proberen.
En anders audioforum.be (http://forum.audioforum.be/viewforum.php?f=12&sid=ad3e4c073c0ab6568614dd77423a0b20) eens bekijken.
En als laatste is ook dvd.nl/forum wel eens actief op het gebied van hardware ruilen ;)

Johan van den D.
13-02-2004, 23:55
Marktplaats kun je ook nog proberen al moet je daar opzich wel goed opletten.
Maar er staat in ieder geval genoeg.