PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met Pioneer 812



Kevin Baeckelandt
13-02-2004, 20:30
Ik heb zopas mijn versterker aangesloten. Toen ik wat zat te regelen, viel mijn display op de versterker opeens uit. Bestaat er een optie 'display uitschakelen' of zou er een defect aan de versterker zijn? Ik heb de gehele handleiding eens doorgenomen en kom nergens deze optie tegen :cry: Zijn er mensen met dit zelfde probleem??

Kevin Baeckelandt
13-02-2004, 22:35
Meer nieuws:

Ik heb de receiver gereset, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Verevolgens heb ik de stekker enkel minuten uit het stopcontact gehaald, nadat hij er terug in stak had ik enkele minuten terug mijn display. Dit is echter van korte duur want het is terug volledig weg. Ik zal morgen eens terug gaan naar de winkel :cry:

Christiaan Sauer
13-02-2004, 22:39
Dat klint inderdaad niet echt goed nee :(. Erg zonde voor je. Denk je lekker aan te kunnen sluiten, en huppakee, meteen scherm op zwart. Jammer.

Johan van den D.
13-02-2004, 23:52
Op bepaalde receivers kun je inderdaad het display dimmen en dus ook uitschakelen.
Echter weet ik niet of dat hier het geval is want de tweede keer kwam het zeker vanzelf dat ie weg viel.
In dat geval is er inderdaad iets niet in orde als ie vanzelf weg val.

Kevin Baeckelandt
14-02-2004, 08:39
Op bepaalde receivers kun je inderdaad het display dimmen en dus ook uitschakelen.
Echter weet ik niet of dat hier het geval is want de tweede keer kwam het zeker vanzelf dat ie weg viel.
In dat geval is er inderdaad iets niet in orde als ie vanzelf weg val.
Dit was ook eerst mijn gedacht, maar ik vrees dat er iets meer aan de hand is. Vannacht de stekker uit het stopcontact gehaald en vanmorgen nog eens geprobeerd. Resultaat: NOPPES :evil:

skank
14-02-2004, 08:47
Op bepaalde receivers kun je inderdaad het display dimmen en dus ook uitschakelen.
Echter weet ik niet of dat hier het geval is want de tweede keer kwam het zeker vanzelf dat ie weg viel.
In dat geval is er inderdaad iets niet in orde als ie vanzelf weg val.
Dit was ook eerst mijn gedacht, maar ik vrees dat er iets meer aan de hand is. Vannacht de stekker uit het stopcontact gehaald en vanmorgen nog eens geprobeerd. Resultaat: NOPPES :evil:
gewoon terugbrengen, zonder twijfel

madelon
15-02-2004, 18:55
ja denk niet dat dat klopt (heb het niet gehad in ieder geval!!)

Kevin Baeckelandt
16-02-2004, 11:48
ja denk niet dat dat klopt (heb het niet gehad in ieder geval!!)
De versterker heb ik terug binnengebracht, vandaag gaan ze mij bellen wat er aan de hand is.
* Madelon, bestaat er soms een optie om je display uit te schakelen.

madelon
16-02-2004, 13:08
nou niet dat ik weet of heb gevonden!

The Scratcher
16-02-2004, 21:32
Ik heb de 712 en ik was ook opeens de display (gedeeltelijk) kwijt. Ik zag alleen nog maar het volume getal en voor de rest niks meer. Bleek dat ik in m`n volle enthousiasme tijdens het experimenteren het display gedimmed had. Er zit op de afstandsbediening een "FL Dimmer" op waarmee je dit kunt instellen, na een keer deze knop ingedrukt te hebben was het display weer volledig terug.

Een hele opluchting kan ik je vertellen want ik had net het hele systeem afgesteld en gecalibreerd en ik dacht dat er nog maar één optie over was: resetten! :shock: Ik weet echter niet of dit ook bij jou de oplossing is. Denk het echter niet gezien jij helemaal niks meer ziet maar je kan het allicht eens proberen.

Kevin Baeckelandt
17-02-2004, 11:59
Ik heb de 712 en ik was ook opeens de display (gedeeltelijk) kwijt. Ik zag alleen nog maar het volume getal en voor de rest niks meer. Bleek dat ik in m`n volle enthousiasme tijdens het experimenteren het display gedimmed had. Er zit op de afstandsbediening een "FL Dimmer" op waarmee je dit kunt instellen, na een keer deze knop ingedrukt te hebben was het display weer volledig terug.

Een hele opluchting kan ik je vertellen want ik had net het hele systeem afgesteld en gecalibreerd en ik dacht dat er nog maar één optie over was: resetten! :shock: Ik weet echter niet of dit ook bij jou de oplossing is. Denk het echter niet gezien jij helemaal niks meer ziet maar je kan het allicht eens proberen.
Ik heb al dan duizend keer op de FL Dimmer toets gedrukt, maar er gebeurde helemaal niks. Ik heb namelijk niks op mijn display. Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de winkel en vandaag zijn ze in verlof :(

Christiaan Sauer
17-02-2004, 12:06
Lekker zuur is dat dan inderdaad :cry:
Maar, des te meer plezier heb je als hij goed werkend terug is :).

madelon
17-02-2004, 15:35
Ruilen ze hem niet gewoon gelijk om voor een nieuwe!! even Haags NAAAAH....

Kevin Baeckelandt
17-02-2004, 17:12
Ruilen ze hem niet gewoon gelijk om voor een nieuwe!! even Haags NAAAAH....
Nee omdat de verkoper zei dat het om een instelling gaat :? en de technische dienst zou dit even nazien.

Kevin Baeckelandt
18-02-2004, 14:31
Ik heb meer nieuws, de versterker stond blijkbaar in een soort van veiligheid. Met als gevolg de versterker werd naar Pioneer opgestuurd voor herstelling, de winkel had geen andere meer in stock staan. Dus ik kreeg geen vervangend toestel, ik zal het een aantal weken zonder versterker moeten stellen :( .

skank
18-02-2004, 16:10
Ik heb meer nieuws, de versterker stond blijkbaar in een soort van veiligheid. Met als gevolg de versterker werd naar Pioneer opgestuurd voor herstelling, de winkel had geen andere meer in stock staan. Dus ik kreeg geen vervangend toestel, ik zal het een aantal weken zonder versterker moeten stellen :( .
oei oei oei das jammer
hopelijk moet je niet zolang wachten als ik :) anders mag je gerust hier een filmke komen zien :)
dat het maar vlug en goed opgelost raakt..

Christiaan Sauer
18-02-2004, 16:35
Dat gaat lekker zo :cry:. Hebben ze enig idee hoelang het ongeveer gaat duren? "Een aantal weken" is namelijk niet meteen de meest concrete omschrijving die ik ooit gehoord heb van een winkel ;)

Mark Prinsen
18-02-2004, 16:38
Geen echt perfecte service van de winkel, gewoon een apparaat opsturen en dan een klant zomaar een 'aantal weken' zonder muziek/films laten zitten!

Je moet dus nu gewoon weken zonder geluid doen? :shock:

madelon
18-02-2004, 19:04
Maar dat is wel balen joh he!, maar goed wat is tijd. Als hij maar picobello terugkomt. Kunnen ze trouwens niet een laten komen van een ander filliaal ofzo, of hebben ze maar een zaak. Ik leesblind geen vervangend toestel inderdaad HELE SLECHTE ZAAK!

Albert Kostwinder
18-02-2004, 19:27
Toch slecht zulke service hoor. Uit ervaring weet ik dat het gauw een maand of twee kan worden.. :(
Een beetje hifi winkel moet eigenlijk een vervangend apparaat mee kunnen geven? (desnoods een betere.... klantenbinding!) Sterkte bij het (lange) wachten.... ondertussen gewoon doorgaan met dvdtjes kopen... leuk als je receiver straks weer terug is.... :)

Niels Simons
18-02-2004, 19:31
das lekker klote madrox...denk je mooi spul te kopen en dan krijg je dit..

das de reden waarom ik t nog met mijn 2e hands matchline doe...zodra die door de vele hardcore muziek es opgeblazen wordt haal ik me een HK!!en dan duimen voor niet dezelfde problemen...

hopelijk helpen ze je snel!

mazzel,niels

Kevin Baeckelandt
18-02-2004, 21:03
Het is inderdaad klote van de winkel, maar als klant sta je echt machteloos tegenover zoiets. Zij hebben mijn versterker in handen sturen die op naar Pioneer en zo is de kous af voor de winkel.
Ik ben inmiddels bijna 3 jaar een 5.1 HT setje gewendt, zodat een DVD zien zonder DD mij niet meer aanspreekt :(
Skank, ik heb nog een hele stapel DVD's die jij en ik nog niet hebben gezien. Dus je mag mij morgenavond verwachten :wink:

The Scratcher
18-02-2004, 21:19
Ik heb meer nieuws, de versterker stond blijkbaar in een soort van veiligheid.

Enig idee wat dit veroorzaakt heeft dan?

Mark de vuyst
18-02-2004, 22:05
hoi,
da's inderdaad klote, van een héél goede service gesproken,, :evil: amai mijn voeten !!!
en dan nog voor een paar weken,!! die winkelier is ook de grappigste van t'land zeker ? ik zou de naam van zijn zaak hier op t'forum zwieren zodat de toekomstige klanten gewaarschuwd zijn bij eventuele aankopen die achteraf een ziekte of een fout vertonen dat ze hun toestel voor enkele WEKEN kwijt kunnen zijn zonder vervanging mede te geven, en dan nog te denken dat het misschien om een fabrieksfout gaat waar je niks aan kan doen :cry: . in ieder geval sterkte met het wachten, :wink: als je hem terug hebt, huur een paar filmkes,zet het vollume open ,en geef maar nekeer flink gas :twisted: :twisted: :twisted: .
Grtz, Mark.

madelon
19-02-2004, 07:57
Enne geld terug vragen en hem ergens anders kopen is dat ook geen optie?

Christiaan Sauer
19-02-2004, 10:16
zodat een DVD zien zonder DD mij niet meer aanspreekt
Ik ken het ;). Momenteel precies hetzelfde verhaal. Ook Pioneer. Maar dat was mijn eigen fout :oops:.
De eerste keer dat mijn Pioneertje naar ze terug ging (behuizing stond 110V op) was die na ruim een maand terug. Dat moet nog te overleven zijn als is het gewoon FUBAR :?.

Dewo Sastromihardjo
19-02-2004, 10:46
M@drox schreef:

Ik heb zopas mijn versterker aangesloten. Toen ik wat zat te regelen, viel mijn display op de versterker opeens uit. Bestaat er een optie 'display uitschakelen' of zou er een defect aan de versterker zijn? Ik heb de gehele handleiding eens doorgenomen en kom nergens deze optie tegen Zijn er mensen met dit zelfde probleem??


Als je met zopas aangesloten bedoeld dat je hem ook zopas hebt gekocht dan had ik hem als ik jou was zopas ook teruggebracht...
Ze kunnen het toch niet maken dat je weken moet wachten op een gerepareerd apparaat die je net nieuw hebt gekocht.
Ik ging die zaak zonder m'n geld niet uit....eeeecht niet!!!

Succes
Dewo

skank
19-02-2004, 18:51
M@drox schreef:

Ik heb zopas mijn versterker aangesloten. Toen ik wat zat te regelen, viel mijn display op de versterker opeens uit. Bestaat er een optie 'display uitschakelen' of zou er een defect aan de versterker zijn? Ik heb de gehele handleiding eens doorgenomen en kom nergens deze optie tegen Zijn er mensen met dit zelfde probleem??


Als je met zopas aangesloten bedoeld dat je hem ook zopas hebt gekocht dan had ik hem als ik jou was zopas ook teruggebracht...
Ze kunnen het toch niet maken dat je weken moet wachten op een gerepareerd apparaat die je net nieuw hebt gekocht.
Ik ging die zaak zonder m'n geld niet uit....eeeecht niet!!!

Succes
Dewo

kan wel hoor
het is bijna overal zo
zo gemakkelijk geven ze je niet iets anders mee

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 18:58
M@drox schreef:

Ik heb zopas mijn versterker aangesloten. Toen ik wat zat te regelen, viel mijn display op de versterker opeens uit. Bestaat er een optie 'display uitschakelen' of zou er een defect aan de versterker zijn? Ik heb de gehele handleiding eens doorgenomen en kom nergens deze optie tegen Zijn er mensen met dit zelfde probleem??


Als je met zopas aangesloten bedoeld dat je hem ook zopas hebt gekocht dan had ik hem als ik jou was zopas ook teruggebracht...
Ze kunnen het toch niet maken dat je weken moet wachten op een gerepareerd apparaat die je net nieuw hebt gekocht.
Ik ging die zaak zonder m'n geld niet uit....eeeecht niet!!!

Succes
Dewo
De versterker heeft ongeveer een uur gewerkt en zoals ik al in vorige posts heb gezegd: ik dacht eerst dat het om een instelling ging. Dus de versterker teruggebracht en de winkelier bevestigde ook eerst dat het een instelling zou zijn. Toen de technische dienst mij terugbelde zeiden ze mij dat ze de versterker hadden opgestuurd naar Pioneer en dat er geen vervangend toestel voor handen was.

Albert Kostwinder
19-02-2004, 19:22
Het is geen stijl. Je had gewoon een nieuwe moeten krijgen! wat je ook had kunnen eisen lijkt mij..... toch te zot voor woorden! Maar ja, het kwaad is al geschied helaas en hij is al opgestuurd. Wordt geduld hebben ben ik bang nu... :(

Johan van den D.
19-02-2004, 19:31
Het is geen stijl. Je had gewoon een nieuwe moeten krijgen! wat je ook had kunnen eisen lijkt mij..... Dan kan nog stevig tegen vallen.
Een fabriekant of winkelier moet de mogelijkheid krijgen om een defect apparaat te repareren als ie nog in de garantie zit. (heb ik niet bedacht want ik ben voor een nieuw exemplaar in een geval als dit ).
Je krijg dus niet zomaar een nieuw toestel of geld terug.
Indien dat wel zo is dan komt dit door de zeer goede service van de zaak.
Kortom, je heb dus eigenlijk gewoon geen keus om over rechten maar te zwijgen.
:evil:

Dewo Sastromihardjo
19-02-2004, 19:37
De versterker heeft maar en uur gewerkt, de winkelier dacht dat het een instelling was terwijl het dat dus niet was en nu ben je het apparaat weken kwijt????

Ik kreeg het 2 weken geleden met een nieuwe condensdroger.
Bijna 2 uur drogen van een klein wasje en dan nog niet droog.
De winkelier wou een reparateur laten komen en de reparatiedienst bleef erbij dat het apparaat in orde was.
Met andere woorden ik zat tussen hun vast.
Het apparaat heb ik zo in m'n auto geladen en in de winkel neergezet met de mededeling dat ik zodra ik tijd had een ander merk ging uitzoeken.
Dat heb ik dus inmiddels gedaan.
Reparatie of niet ik wil gewoon m'n geld terug of een ander apparaat.
Een beetje grote mond opzetten helpt echt wel eens...gewoon doen.

Succes
Dewo

Johan van den D.
19-02-2004, 19:54
De versterker heeft maar en uur gewerkt, de winkelier dacht dat het een instelling was terwijl het dat dus niet was en nu ben je het apparaat weken kwijt????Yep, zelf met een tv gehad die het op de dag van plaatsen begaf.
Tv werd meegenomen en kreeg ook geen vervangende en daar was dus niks aan te doen.
De winkelier verleende immers "goede" service :evil: door direct de tv te laten repareren.
Hij gaf dus alle medewerking die ie moest geven maar of je in dat geval ook van enige service kon spreken.


Ik kreeg het 2 weken geleden met een nieuwe condensdroger.
Bijna 2 uur drogen van een klein wasje en dan nog niet droog.
De winkelier wou een reparateur laten komen en de reparatiedienst bleef erbij dat het apparaat in orde was.Precies hetzelfde geval is momenteel bij mijn schoon ouders het geval.
Alles ingeschakeld van consumenten bond tot en met weet ik veel wat.
Conclusie, ga de strijd niet aan want er is geen winst te behalen was het antwoord dat door de diverse instanties gegeven werd.

Een beetje grote mond opzetten helpt echt wel eens...gewoon doen.Hier waag ik me eigen niet meer aan.
Liep altijd uit de hand en dan was ik degeen die agressief was als er tenslotte politie bij kwam.
Zover liet ik het diverse keren komen maar ook dat heeft geen positief resultaat.
Dus mijn manier werkt niet, de officieele wegen van schoonouders werken blijkbaar ook niet

Nee, je bent gewoon de sigaar en je staat met je rug tegen de muur als de winkelier niet wil toegeven (of fabriekant).
Staat wel tegenover dat de winkels die wel goede service verlenen dat ik die heel erg heb leren waarderen.
Mag van mij ook best iets meer kosten dan :wink:
Maar buiten dat moet je hopen dat je gewoon geen problemen krijg met je spullen.

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 20:01
Ik sta gewoon in een machteloze positie, ik hopop dat ik de versterker binnen een week of 2 terugkrijg en dat alle problemen achter de rug zijn

Dewo Sastromihardjo
19-02-2004, 20:09
J.vandendool schreef:


Hier waag ik me eigen niet meer aan.
Liep altijd uit de hand en dan was ik degeen die agressief was als er tenslotte politie bij kwam.

Zover zou ik het natuurlijk niet laten komen, maar een beetje druk zetten mag toch echt wel, het is tenslotte wel jouw geld.
Ik heb in ieder geval wel een ander apparaat van een ander merk.
Trouwens, als je iets koopt heb je dacht ik toch altijd het recht het terug te brengen?

VincentVega79
19-02-2004, 20:11
Ik zou ook ook gewoon een nieuwe meenemen, zijn ze nou helemaal gek geworden. Heb het ook een keer gedaan met mijn breedbeeld tv bij de mediamrkt. Ik kom thuis, stop dat kreng in het stopcontact en druk op de knop..........en niks. Heb hem toen teruggebracht en een nieuwe geeist....en gekregen. Doet het nu 2 jaar na dato nog ;)

Albert Kostwinder
20-02-2004, 07:41
De winkelier kan Pioneer vragen de reparatie met voorrang te behandelen waardoor het minder lang duurt. Heb ik ook gehad met mij Panasonic tv. Hierdoor was deze binnen een week retour! :)

Albert Kostwinder
20-02-2004, 07:52
Het is geen stijl. Je had gewoon een nieuwe moeten krijgen! wat je ook had kunnen eisen lijkt mij..... Dan kan nog stevig tegen vallen.
Een fabriekant of winkelier moet de mogelijkheid krijgen om een defect apparaat te repareren als ie nog in de garantie zit. (heb ik niet bedacht want ik ben voor een nieuw exemplaar in een geval als dit ).
Je krijg dus niet zomaar een nieuw toestel of geld terug.
Indien dat wel zo is dan komt dit door de zeer goede service van de zaak.
Kortom, je heb dus eigenlijk gewoon geen keus om over rechten maar te zwijgen.
:evil:

Het is altijd weer jammer te moeten constateren dat het Consumentenrecht (wet Koop en Garantie) slecht door winkelier wordt nageleefd omdat deze vaak zelf niet weten hoe te handelen. Natuurlijk is het zo dat een winkelier de mogelijkheid moet hebben het apparaat te repareren. Maar als het product nog warm van de doos is heeft de winkelier de mogelijkheid het product ook naar de fabrikant te retourneren! Helaas verschuilen detaillisten zich te vaak achter de fabrikant terwijl zij wel degelijk afspraken hebben of kunnen maken over dergelijke reparaties / vervangingen..... Van een beetje winkel mag je een dergelijke service verwachten. Misschien dat je voortaan al bij de koop met de winkelier moet afspreken dat wanneer het gekochte product binnen 1 maand defect is, je een nieuw exemplaar krijgt.. (zou eigenlijk een standaard regel moeten worden!) :wink:

Johan van den D.
20-02-2004, 17:16
Misschien dat je voortaan al bij de koop met de winkelier moet afspreken dat wanneer het gekochte product binnen 1 maand defect is, je een nieuw exemplaar krijgt.. (zou eigenlijk een standaard regel moeten worden!) :wink:Dit zou inderdaad een standaard regel moeten zijn.
Wanneer een defect optreed binnen 1 maand lijkt het me tenslotte een redelijke termijn om een defect apparaat te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Kevin Baeckelandt
16-03-2004, 12:07
Ik heb reeds een week mijn versterker terug, blijkbaar was er een slecht contact met het display. Ik heb dit weekend uitvoerig ingesteld en getest en blijkt dat deze versterker zoveel malen mooier speelt dan mijn Philips FR975. Center- en rearspeakers zijn enorm helder en zuiver, spijtig dat ik daarvoor 3 weken heb moeten op wachten maar mijn geduld is beloond. Ik ben zeer gelukkig om mijn aankoop :wink: :lol:

Christiaan Sauer
16-03-2004, 12:55
Inderdaad zonde van de tijd, maarja, je hebt nu dus blijbaar heel veel plezier met je terugaanwinst (y)
Heel veel plezier. [spoiler]hou je mijn profiler in de gaten voor als die eens werkt?[spoiler]