PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is een subwoofer/receiver



BrianB
04-12-2001, 14:27
Ik ben niet echt een beginner, maar ik weet niet wat een subwoofer en een receiver is. Ik wil het wel graag makkelijk uitgelegd hebben, zodat ik er ook nog een beetje iets van snap.

Olaf M.
04-12-2001, 14:32
Grapje zeker !? :p

Een sub woofer is een losse box, die alleen lage tonen weergeeft.
Een receiver is een versterker met een radio ingebouwd.

BrianB
04-12-2001, 14:57
Nee, het was geen grapje, was de vraag dan zó dom? In ieder geval bedankt.

Olaf M.
04-12-2001, 15:39
In een 5.1 opstelling is de 1 dan ook een subwoofer, die heeft met DD/DTS een apart kanaal. Voor de lage tonen effecten.

Nee ik heb dommere vragen gehoord:p

BrianB
04-12-2001, 15:48
Nee ik heb dommere vragen gehoord:p

Mooi:) Ik wilde het gewoon even weten, want het is niet echt handig als iedereen steeds daarover begint en je dan niet weet waar het over gaat:D

Jeroen Klaassen
04-12-2001, 16:16
Er bestaan geen domme vragen.
Het is pas dom als je NIX vraagt! :p
Waar denk je anders dat alle anderen hun kennis vandaan hebben? Ook door te vragen hoor! Geeft nix!

Als je ooit nog eens iets wil weten; laat t me weten! (deze keer waren anderen mij voor! :) )

Succes verder!

Jeroen

BrianB
04-12-2001, 16:30
Heb je die dingen ook echt nodig? Waarvoor heb je ze dan nodig?En als je ze hebt, hoor je dan ook echt veel verschil?
infamous_j, deze mag jij beantwoorden:D

bmateijsen
04-12-2001, 17:16
Helaas Jeroen is te laat!

Subwoofer of je die nodig hebt..... hmmm dat ligt eraan... het voegt zeker wel wat toe.. namelijk die extra rumble, oftewel de donderslag bij een bliksem, de knal bij een explosie.. het dreunen als fat bastard binnenkomt bij de vulkaan in Austin Powers.. De dieptebommen in u571, etc.

Oftewel het verhoogt de amusements waarde van DVD.