PDA

Bekijk de volledige versie : Green Mile, The [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
Green Mile, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=201)

Henry Hoveling
05-08-2001, 14:25
Het heeft een tijd geduurd voordat ik deze film huurde maar dit is dus gewoon een van de beste films die ik ooit gezien heb.
Hij duurd 3 uur maar die vliegen om.
Echt een aanrader,ondanks dat er weinig extra's opstaan wat ddor de lange speelduur ook niet mogelijk was.

The Phoenix
15-09-2001, 22:47
Als er een film een 10+ verdient dan is het The Green Mile wel.
110% aanrader dit.

Het verhaal van de film in ronduit fantastisch goed. Erg meeslepend met een goede afwisseling van uiterst serieuze tot zeer grappige momenten. Die grappige moment zijn ook zeker nodig in deze film om hem wat luchtiger te maken. Echt een film die mij geboeid heeft en waarbij af en toe de tranen in mijn ogen stonden ZO GOED!!!

Kortom, als je hem nog niet hebt KOPEN!!! :)

Nathan Strik
16-09-2001, 01:22
Ik was destijds een van die mensen die de 6 delen van The Green Mile boeken in feuilletonvorm trouw 6 maanden lang kocht. Ik weet nog goed dat ik iedere maand weer in spanning zat te wachten op het volgende deel...
Deze film geeft het gevoel van het originele verhaal goed weer en is inderdaad zeker voor zijn lange speelduur gewoon blijvend spannend, dit komt vooral door het uitstekende acteerwerk. Vooral de acteur die ze voor Percy hebben gevonden is een ware vondst.
Tot op heden heb ik, vooral vanwege geldgebrek, deze DVD nog niet aan mijn collectie kunnen toevoegen, maar hier komt binnenkort zeker verandering in.
Prachtfilm en dat maakt het gebrek aan extra´s meer dan goed.

Check trouwens van dezelfde regisseur ook "The Shawshank Redemption", weer een gevangenisfilm, maar ook met een sterk verhaal en een heel andere sfeer.

Henk Heideveld
19-10-2001, 14:21
Ja prima film, goed acteertalent van alle acteurs/actrices. Nergens een slap moment. Emotioneel heel goed in elkaar gestoken. Lekker geluid, goed beeld, prima camerawerk (bedenk het maar eens in zulke kleine ruimtes). Ik heb genoten, drie uur lang.
Ik had hem gehuurd. Hij staat op mijn verlanglijstje. Behoort voor mij tot de blijvers.

calex
21-10-2001, 14:03
Was van mij een van de eerste films
Ik heb hem inmiddels 3 keer gezien, en hij gaat nog
steeds niet vervelen.
Ik doe hem dan ook zeker niet weg.
Perfect geacteerd

Grtz.Henny ;)

Henk Heideveld
22-10-2001, 10:00
[B]
Ik had hem gehuurd. Hij staat op mijn verlanglijstje. Behoort voor mij tot de blijvers. Zojuist van mijn verlanglijstje geschrapt. Waarom?................................ Juist ja!!!!!!

reservoirdogs
25-10-2001, 12:44
Deze regisseur weet gewoon hoe je een film moet maken.
Wat een top film. Je zit 3 uur naar een film te kijken en je vind het gewoon jammer dat hij niet langer duurt.
Jullie moeten als jullie deze film gezien hebben ook naar Shawshank Redemption kijken is van dezelfde regisseur. ( is ook uit op dvd alleen geen top kwaliteit maar ik dacht dat er volgend jaar een se word gereleased)
kijk ze

Marty vanluit
25-10-2001, 14:07
Kan ik kort over zijn: in de top drie beste films ooit gezien!

Vooral het spel van John Coffey is meesterlijk!

Marty :cool:

Henk Heideveld
25-10-2001, 14:22
Zo zie je maar, een geode film behoeft niet duur te zijn (kocht hem voor f 45,--). Let dus op he, heb hem ook voor f 64,95 zien liggen, is dus 44% duurder.

Alex van den Berg
04-11-2001, 21:09
Gisteren heb ik deze film op aanraden van een kennis gekocht...
Ik moet zeggen dat ik werkelijk geroerd ben door dit prachtige acteerwerk!! Ik zit niet vaak met een brok in mijn keel naar een film te kijken, maar deze keer moest ik zelfs moeite doen om mijn ogen droog te houden :D

Absolute aanrader!

Alexander de Mol
04-11-2001, 23:07
Gisteren heb ik deze film op aanraden van een kennis gekocht...
Absolute aanrader! Ik had niet verwacht dat jij, als liefhebber van klassiekers en DVD collector pur sang, deze fantastische film nog niet in huis had!

The Green Mile is inderdaad een aanrader eerste klas!
Prachtig acteerwerk van de complete cast.
De prestaties van Michael Clarke Duncan (John Coffey) en Doug Hutchison (Percy Whitmore) zijn heel erg sterk. En ook Sam Rockwell speelt fenomenaal de rol van 'Wild' Bill Wharton. Juweeltje van een film. Enige puntje van kritiek mijnerzijds is dat ik ook best zonder de stukken met de 'oude' Paul Edgecomb had gekund...

Alexander
(die ook bij het zien van deze film wat vochtige ogen kreeg...)

Alex van den Berg
05-11-2001, 00:05
Ik had niet verwacht dat jij, als liefhebber van klassiekers en DVD collector pur sang, deze fantastische film nog niet in huis had!Tja... Nu wel dus! :D Ik had in de winkel al regelmatig met deze DVD in mijn handen gestaan... En dan zie ik zo'n hoesje met Tom Hanks strak in het uniform en denk bevooroordeeld; "Hmmm... Zal wel weer zo'n zoetsappige story zijn..."
...Totdat gisteren die kennis dus bijna hetzelfde als jij tegen me zei... "Het is bijna onvoorstelbaar dat jij die film nog niet hebt... Da's echt iets voor jou!"... waarna ik dus nog snel even vlak voor sluitingstijd op mijn fiets ben gesprongen... :)

Rolf Roggema
15-11-2001, 20:29
Heb eerst het boek gelezen en later de film. Zowel het boek als de film zijn goed (en dat gebeurt niet zo vaak). Deze ga ik zeker aanschaffen.

Maikel
15-11-2001, 20:56
De eerste film waarbij ik met m'n handen voor m'n ogen heb gezeten. Dat was bij de scene van de verschrikkelijk fout gaande elektrocutie. Die Percy vindt ik het gemeenste personage in de geschiedenis van de film. Als ik die acteur in een andere film zie, moet ik terugdenken aan zijn rol in The Green Mile.
Maar wat een schitterende film is dat zeg! Vooral op het laatst kwamen de traantjes bijna bij mij. Ik vindt dat Michael Clarke Duncan de Oscar voor beste mannelijke bijrol had moeten krijgen (want dat had hij toch niet gekregen of wel?). Als je 1 film dit jaar nog gaat huren, laat het deze dan zijn.
Heaven... I'm in heaven...

Henk Heideveld
16-11-2001, 10:34
Originally posted by Alex van den Berg
...Totdat gisteren die kennis dus bijna hetzelfde als jij tegen me zei... [i]"Het is bijna onvoorstelbaar dat jij die film nog niet hebt... Da's echt iets voor jou!"... waarna ik dus nog snel even vlak voor sluitingstijd op mijn fiets ben gesprongen... :)

Héé, Alex,
Inderdaad onvoorstelbaar, want jij hebt een uitgesproken collectie.
Ik ben benieuwd, na alle lovende kritieken die er door anderen nu bij elkaar geschreven zijn, wat je er uiteindelijk van vond.
Jij hebt al heel wat films langs je oogkassen zien gaan tenslotte.

Kaaskop
18-11-2001, 19:14
staat ook in me top10
meesterlijke film.
een van die bewakers speelt speelt ook een goede rol in proof of life

Maxster4th
23-11-2001, 14:39
staat ook in me top10
meesterlijke film.
een van die bewakers speelt speelt ook een goede rol in proof of life

Russel Crowe bedoel je. Ja hij is een uitstekend acteur, niet de beste maar toch.

The green mile is een film die onverwacht toch goed is. Het trok mij gewoon niet, totdat ik hem "gewoon"een keer huurde. Echt fantastisch. Een film om het verhaal, daar kunnen U 571 en Starwars nog een puntje aan zuigen!

Kaaskop
26-11-2001, 18:22
nee,in proof of life speelt russell crow wel maar niet in green mile.

nee 1 van die bewakers speelt in proof of life diegene die ontvoert wordt

System 3rror
26-11-2001, 18:26
En die bewaker en ontvoerde is om precies te zijn is: David Morse :)

Martin van Tuijl
26-11-2001, 23:55
Meesterlijk!! Ik zit net in een 'discussie' (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2318) over Pearl Habor (hoewel dat natuurlijk een totaal andere film is), maar als je toch geld uit wil geven aan een DVD die je keer op keer kan blijven zien, dan is het deze wel. TOP.

Henk Heideveld
27-11-2001, 11:17
En die bewaker en ontvoerde is om precies te zijn is: David Morse :)
Effe nog een scheppie er bovenop, jongen, de scherpschutter in Private Ryan is een bewaker in the Green Mile. Is ie na de oorlog toch nog redelijk terecht gekomen.:D :D :D

Luther Hartog
29-11-2001, 15:13
Ik stond er vanmiddag nog mee in mijn hand en vond net als Alex die voorkant niks maar als ie echt zo goed, dan haal ik hem morgen meteen

Henk Heideveld
29-11-2001, 16:44
Je mag er op vertrouwen dat het een van de betere films is.
Hij staat in de top-50 heel hoog, dus veel van onze leden beamen dit.
Nu is hij links en rechts te koop voor minder dan f 40,--, dus schroom niet. krijg je geen spijt van. Film boeit van begin tot einde. Je merkt helemaal niet dat het een lange zit is.

Luther Hartog
29-11-2001, 19:29
ik zal hem nu zeker halen, thnx

Toxic
29-11-2001, 19:30
Heb hier al een tijd rondgelezen en nu maar eens geregistreerd. Wat betreft The Green Mile, ik had eerst een paar keer de laatste 20 min gezien en het leek me helemaal nix, maar nu het geheel gezien te hebben moet ik daar toch op terugkomen, wat een goede film is dit zeg! Zeker een aanrader!

Luther Hartog
29-11-2001, 19:33
welkom bij de snelst groeiende club van Nederland

Hoekie
03-12-2001, 10:52
Heb 'm al een aantal maanden thuis, en een paar keer gezien!
Echt een super film, voor mij de beste die ik tot nu toe gezien heb.

jwtje
26-12-2001, 16:51
deze film is echt geweldig!!! voor iedereen die twijfelt:
NIET TWIJFELEN! GEWOON KOPEN! :D :D
dit is echt 3 uur genieten... :rolleyes:

Rutger
15-01-2002, 18:00
Just Great!!!!!!!!!!!!!!!

BlueEyeZ
16-01-2002, 10:18
- Mooie film.
- Mooie extra behind the scenes.
- Mooie film.
- Mooie film.

...eh, kortom een aanrader :)

Jeroen Driessen
27-07-2002, 21:10
Had deze film al een aantal weken in m'n bezit (nog van de Sky actie...) en gisteren er eens lekker voor gaan zitten. WAUW!! Absoluut een van de beste films ooit. Hier zit gewoon echt alles in, zonder ooit vervelend of saai te worden. Deze ga ik nog errug vaak zien :D :cool: :D

BrianB
28-07-2002, 10:55
Effe nog een scheppie er bovenop, jongen, de scherpschutter in Private Ryan is een bewaker in the Green Mile. Is ie na de oorlog toch nog redelijk terecht gekomen.:D :D :D

Toch wel knap dat The Green Mile zich eerder afspeelt dan Saving Private Ryan, en hij ging trouwens dood in Saving Private Ryan, mocht je z'n naam willen weten, hij heet Barry Pepper.

Johan van den D.
20-08-2002, 23:07
zeer zeker 1 van de beste films maar wat is de gozer GROOT

utmachine
21-08-2002, 08:18
Ik kocht de Green Mile iets van 1,5 geleden en dacht, ach leuk om te hebben, voor de rest nix speciaals... Toen ik hem keek, veranderde ik wel van gedachte, het is wel een van de indrukwekkenste films die ik heb gezien...

Henk Heideveld
21-08-2002, 09:07
zeer zeker 1 van de beste films maar wat is de gozer GROOT
Valt wel mee, volgens mij is ie voor deze film vernaderd in een goedmoedige reus, want in andere films komt ie lang niet zo indrukwekkend over.

Jeroen Driessen
21-08-2002, 09:19
Valt wel mee, volgens mij is ie voor deze film vernaderd in een goedmoedige reus, want in andere films komt ie lang niet zo indrukwekkend over. Wat ik in de docu hoorde was ie echt wel zo groot. Uiteraard is dat effect extra naar voren gehaald door z'n kleding en bepaalde cameraposities/close ups. Hij is gewoon perfect gecast voor deze rol!

Johan van den D.
21-08-2002, 20:06
hij speel ook in ,,a night at the roxbure,, ofzoiets
daar is het maar een klein rolletje maar ook in die film is ie echt groot hoor
gewoon gigantisch dus:bier:

Mark de Jong
23-08-2002, 12:03
Topfilm (y) ! Tevens m'n eerste DVD. Hele mooie film: aanrader !

*TIMMIE*
24-08-2002, 17:30
genoeg goede reactie op deze schitterende film. hoef ik niets meer aan toe te voegen, behalve dat ik de mening deel. toch maar even herhalen wat nathan in het begin van deze topic zei: als je deze film goed vind kijk dan ook eens naar shawshank redemption, tim robbins en morgan freeman, van dezelfde regisseur. dat is voor mij nog steeds een van de allerbeste films allertijden!!! ik vind die toch net ietsjes beter dan green mile en de green mile is al erg goed. hoop dat er eens een s.e. van the shawshank redemption komt. hij verdient wel een betere dvd dan die hoe hij nu te krijgen is.

music_maniac1965
19-10-2002, 22:42
een 8,08 is geen slechte score hoor, maar ik zie hier niemand klagen over de film (ik ook niet) en toch geen 9,20 of zo ? het is zelfs zo goed gesteld van die film, dat ik van mijn principe's afviel. ik houd normaal gesproken niet zo van films over een gevangenis. maar deze film is 3 uur lang emotioneel, spannend, humor, en oh zo meeslepend. je zou haast van je stoel springen van woede als ze die arme reus alsnog op de stoel zetten. maar hij wilde het zelf. hij kreeg de gelegenheid aangeboden van edgecomb maar wees het resoluut af met zijn eigen verklaaring. echt een aanrader als je een lang avondje vermaak zoekt.

Dave
20-10-2002, 08:56
Dit is en blijft een topper!
Ga hem zelf in Dec. maar halen bij de Fina met de actie na te vaak van mijn broer de DVD te hebben geleend.
Echt een film die in een collectie hoort (y)
Practig verhaal, practige sets, prachtig geacteerd!!!

The Scratcher
25-10-2002, 23:30
Ik vind dit idd ook een waanzinnig goede film ja.
Maarre ligt het nu aan mij ofzo, ik hoor hier niemand iets over de prestaties van Tom Hanks zeggen. Deze waren toch ook behoorlijk goed!

Het begint me nu toch wel echt op te vallen wat voor een ongelovelijke pareltjes hij de laatste jaren heeft afgeleverd: Streets of Philadelphia, Forrest Gump, Apollo 13, Saving Private Ryan, Green Mile, Cast Away en recentelijk het meesterwerk (naar mijn mening) Road to Perdition. Toch niet mis dacht ik zo om zoveel hits op een rij te maken die het niet alleen aan de kassa goed doen maar ook nog eens qua inhoud ontzettend goed zijn...

Gerben van der Leun
30-10-2002, 12:48
Wie dit een goede film vind moet ook zeker Dancer in the Dark kopen.

Henk Heideveld
30-10-2002, 12:59
Wie dit een goede film vind moet ook zeker Dancer in the Dark kopen.
Ja, leuk hé, dat het laatste deel van de ene film aan de andere doet denken. Ik heb ook beide films. Prachtig.....enne, snap er niks van dat Dancer in the Dark voor een afbraakprijs in de goedkope bak ligt inmiddels.

Gerben van der Leun
30-10-2002, 13:01
Het is mij een compleet raadsel. Maar een nog groter misterie is het dat de film nog geen commentaar van dvd.nl heeft gekregen.

hint hint hint :D

Lex v/d Moolen
31-12-2002, 11:06
Prachtige ontroerende film waar ik ook op sommige momenten een brok in de keel kreeg, maar ook momenten van woede. Dat is dan met name gericht aan bewaker Percy. Goede acteurs deden er aan mee, veel oude bekenden ook van Shawshank Redemption.
Gek is dat toch, bij hele goeie gevangenisfilms ga je gewoon sympatie krijgen voor de veroordeelden. Nou is dat bij Coffey niet zo gek, [spoiler:cb4245ff9b]hij was onschuldig [/spoiler:cb4245ff9b]
Topper!

Lex v/d Moolen
31-12-2002, 11:07
Ik stond er vanmiddag nog mee in mijn hand en vond net als Alex die voorkant niks maar als ie echt zo goed, dan haal ik hem morgen meteen Mijn vader dacht dat het Louis van Gaal was, die kop op de voorkant (6)

Roberto G
20-01-2003, 23:44
Heb hem net op SBS 6 gezien , wat een top film is dat zeg, een zeer indruk wekkend verhaal top geacteerd, echt super , op het einde voelde me zwaar klote omdat Kofey ten onrechte gedood werd.
Echt een super film, ik ga hem zeker ff op dvd kopen .

Edit Alexander: Spoiler-tag toegevoegd!

DTS freak
21-01-2003, 16:04
kheb em ook op sbs6 gezien...ssssuper toffe film...net een beetje als shawshank redemption,die ik wel beetje beter vond dan green mile...maar tog tom hanks rulez.

music_maniac1965
21-01-2003, 19:29
kheb em ook op sbs6 gezien...ssssuper toffe film...net een beetje als shawshank redemption,die ik wel beetje beter vond dan green mile...maar tog tom hanks rulez.

ik heb die film nog niet gezien (shawshank redemption), maar als ie te vergelijken is met the green mile, en volgens jou nog beter is, dan kan ik mij daar geen buil aan vallen. ik ga hem maar eens huuren.

Rickje
23-01-2003, 19:14
1 hint: KOOP HEM!
Een appart verhaal dat het deze film zo bijzonder maakt om hem gewoon te kopen.. een mooie film voor de collectie (y)

tarantulatje
28-02-2003, 12:22
Ja dit is echt zeer mooie film, weer 1 zwaar goede film met tom hanks in de hoofdrol echt die man is super :D alleen bij you've got mail vonk hem niet echt goede persoon voor.. echt the green mile hoort in iedereen's collectie thuis nu te koop voor ongeveer 18 euro

greettzzzz

Swanski
28-02-2003, 21:02
kheb em ook op sbs6 gezien...ssssuper toffe film...net een beetje als shawshank redemption,die ik wel beetje beter vond dan green mile...maar tog tom hanks rulez.

ik heb die film nog niet gezien (shawshank redemption), maar als ie te vergelijken is met the green mile, en volgens jou nog beter is, dan kan ik mij daar geen buil aan vallen. ik ga hem maar eens huuren.

nee nee, hij zegt dat de Shawshank Redemption wel een beetje beter is ( vind persoonlijk wel een stuk beter) maar dat maakt The Green Mile geen slechte film. Gewoon een hele goede film, iedereen aan te raden, ook bestw el een sfeerfilm

fjonkman
05-03-2003, 15:06
Echt mensen, als ik ooit een dvd aan iemand wil aanraden, dan is het zeker The Green Mile. Als ik kijk naar de films van de afgelopen jaren, dan steekt deze er toch al snel met kop en schouders bovenuit! Wat een verhaal! Fantastisch gewoon.

En de acteurs die gecast zijn voor de film, zijn duidelijke keuzes geweest. Tom Hanks vertolkt op meesterlijke wijze zijn rol, en ook voor de rol van John Coffey en Percy heeft men de juiste acteurs uitgezocht.

Zelden ben ik zo onder de indruk geweest van een film als bij The Green Mile.... TOP en een 10 met een Griffel!!!

Greetz Frank :P

Roberto G
12-06-2003, 01:01
Inderdaad gewoon een top film.

bgerritsen
12-06-2003, 16:45
Een absolute klassieker. Ik ben erg geraakt door deze prachtige film. Dit moet je echt kopen, hij is meer dan de moeite waard. :!: :!: :!:

Dennis Kuijper
12-06-2003, 17:08
Dit is zeker een geweldige film,ik ben geen watje ofzo,maar bij deze film moest ik toch flink slikken en me tranen bedwingen bij sommige scenes.
Wie bij deze film niet graakt word mag zich echt een ijspegel noemen.
De film duurt bijna 3 uur,maar heb me geen minuut verveeld.Zeker een aanrader voor in iedere collectie!!!

Martin van Tuijl
17-06-2003, 00:12
Dit is zeker een geweldige film,ik ben geen watje ofzo,maar bij deze film moest ik toch flink slikken en me tranen bedwingen bij sommige scenes.
Wat een watje ben jij zeg! :twisted:
Alleen maar een beetje slikken :roll: :wink:
Ik heb zitten janken! :oops: :wink:

worfsonofmogh
04-08-2003, 09:37
Ik snap alleen niet waarom deze film niet het predikaat van Topper heeft. Iedereen en ik zelf ook is goed te spreken over deze film. Het een aanrader. Het is ook een goed verhaal. Dus maak deze film ook als Topper.

Nathan Strik
04-08-2003, 10:55
Ik snap alleen niet waarom deze film niet het predikaat van Topper heeft. Iedereen en ik zelf ook is goed te spreken over deze film. Het een aanrader. Het is ook een goed verhaal. Dus maak deze film ook als Topper.
Het TOPPER-predikaat heeft bij ons niets te maken met de kwaliteit van de film. Dit is enkel een onderscheiding voor een technisch en qua bonusmateriaal enorm goed in elkaar gezette DVD.
De film kan dus best een draak zijn, als beeld, geluid en extra´s een 9 of hoger scoren (4,5 bolletje of meer), dan is het een TOPPER. En qua extra´s herinner ik me dat dit schijfje toch enigszins teleurstelde...

Richard B.
18-12-2003, 22:54
Ok, tijd voor een onpopulaire mening. :twisted:

Heb deze film nu eindelijk op tv gezien en ik snap eerlijk gezegd niet dat ie zo hoog gewaardeerd wordt. Ik vind hem ZWAAR oversentimenteel, ongeloofwaardig (ik bedoel dan niet de bovennatuurlijke elementen maar juist het verhaal eromheen) en qua vertelling ook veel te traag (er zou makkelijk een uur uitgeknipt kunnen worden, wat de film ERG ten goede zou komen).

Het meest irritante vond ik nog wel dat de 'goeien' zo 1-dimensionaal en vals/onecht overkomen dat ik ze zelfs onsympathiek begon te vinden. Het lijkt wel alsof de makers gedacht hebben 'laten we de hoofdpersonen zo GOED mogelijk maken zodat de mensen zich daar niet in kunnen vergissen!', wat bij mij meer het tegengestelde tot resultaat had. Iemand op IMDB noemde deze film 'schaamteloos voor wat betreft de manier waarop geprobeert wordt om de emotionele knoppen van mensen te bespelen': dat somt misschien nog wel het beste op wat ik ervan vind. Geen aanrader.

memento
02-03-2004, 18:23
normaal respecteer ik ieders zijn mening, maar als je dit geen goede film vindt, mankeert er redelijk wat in je bovenkamer!
Als je op jouw manier naar een film gaat kijken dan zou geen enkele film een topper zijn!
heb mijn twijvels of dit een serieuze reactie was! als dit wel het geval is denk ik dat je een hele anmenselijke smaak hebt en je beter geen domme reply's meer kunt geven

Kars
02-03-2004, 18:25
normaal respecteer ik ieders zijn mening, maar als je dit geen goede film vindt, mankeert er redelijk wat in je bovenkamer!
Als je op jouw manier naar een film gaat kijken dan zou geen enkele film een topper zijn!

Graag even een duidelijke onderbouwing, want overtuigend kom je nu niet over...

Richard B.
02-03-2004, 20:37
normaal respecteer ik ieders zijn mening, maar als je dit geen goede film vindt, mankeert er redelijk wat in je bovenkamer!
Als je op jouw manier naar een film gaat kijken dan zou geen enkele film een topper zijn!
heb mijn twijvels of dit een serieuze reactie was! als dit wel het geval is denk ik dat je een hele anmenselijke smaak hebt en je beter geen domme reply's meer kunt geven
Mijn posting was serieus en ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen. Of jij het een domme reply vindt interesseerd me niets. Je hebt kennelijk een andere mening maar ik heb het recht op de mijne en ik vind het een slechte film. Ieder zijn smaak.

scheur
02-03-2004, 23:59
normaal respecteer ik ieders zijn mening, maar als je dit geen goede film vindt, mankeert er redelijk wat in je bovenkamer!
Als je op jouw manier naar een film gaat kijken dan zou geen enkele film een topper zijn!
heb mijn twijvels of dit een serieuze reactie was! als dit wel het geval is denk ik dat je een hele anmenselijke smaak hebt en je beter geen domme reply's meer kunt geven
Mijn posting was serieus en ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen. Of jij het een domme reply vindt interesseerd me niets. Je hebt kennelijk een andere mening maar ik heb het recht op de mijne en ik vind het een slechte film. Ieder zijn smaak.

Amen :twisted:

Oudgebruiker3
09-04-2004, 19:24
Denk dat een aantal mensen een aantal punten niet helemaal begrijpen. Ten eerste is het niet zo érg dat Coffey geëxecuteerd wordt, omdat-ie er zelf achter staat. Hij geeft zelf aan dat-ie het zat is dat de mensheid zo slecht met elkaar omgaat en dat hij dit als enige kan doorzien.
Ten tweede zijn de scenes met de 'oude' Edgecomb van zeer groot belang[spoiler:00f4a992ac], anders snap je niet dat-ie 'moet' boeten, door extreem lang te leven, voor het doden van een godswonder, zoals-ie Coffey zelf noemt[/spoiler:00f4a992ac].

Kees Hoekerd
18-07-2004, 17:31
Laatst binnen gehad van dvd valley :D

Ik wist niet dat iedereen er zo positief over was.

Snel eens kijken. :wink:

martini
25-07-2004, 14:42
Dit is een van de betere verfilmingen van een boek van King. Iets te langdradig, maar dat is nie zo storend.

Marc1978
02-10-2004, 05:11
Stephen King behoort bij de wereldklasse van auteurs, helaas zien we dit niet vaak in de verfilmingen van zijn boeken terug (maar dat ligt dan niet aan hem natuurlijk).
"The Green Mile" is een van de uitzonderingen; het verhaal boeit van begin tot eind met een meesterlijke Tom Hanks.
Eigenlijk zou je wel eerst het boek moeten lezen voordat je de film gaat kijken :wink:

Homer72
02-10-2004, 22:31
Helemaal mee eens!!

Weinig van zijn boeken zijn goed verfilmd. Uitzonderingen zijn naast deze film Stand by Me en Shawshank Redemption.

MGdutch
17-10-2004, 16:15
Prachtige film met een aantal zeer emotionele momenten. Er wordt ook zeer geloofwaardig in geacteerd.

shihuandgi
14-02-2005, 19:10
prachtige film met vele emotionele momenten waar ik zelfs van ween(samen met bambie).
super verhaal,boeiende dialogen,TOP!!!

aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

Grim Creeper
30-04-2005, 09:18
:D TOPPERtje (y)

Filmfan1988
06-05-2005, 12:00
prachtig, gewoon prachtig

rkrijger
09-05-2005, 11:33
prachtig, gewoon prachtig

En zeer getrouw aan het boek!