PDA

Bekijk de volledige versie : DVD en Beamer?? Hoe werkt dit?



Dr. Robbert
19-02-2004, 11:11
Beste kenners,

Over een paar dagen moet ik een film afpelen op een scherm m.b.v. een beamer. (Voor een te organiseren symposium; http://www.dutchaviansymposium.nl) Ik heb alleen geen idee hoe dat moet! Kan ik een beamer direct aansluiten op een dvd-speler en waar sluit ik dan mijn boxen aan?

Ik begrijp dat dit een beetje "nerderig" overkomt, maar ik ben wat dat betreft echt een leek. Wie wil mij (snel!!) advies geven hierover??

Vriendelijke groeten en b.v.d.

Robbert!!

johanluijkman
19-02-2004, 12:04
ja hoor meeste beamers en DVDspelers kun je heel eenvoudig met elkaar verbinden door zo'n gele tulpstekker. Volgens mij heet dit composiet? Dit kan sowieso. Wat soms ook mogelijk is, is een verbinding met een S-video kabel. Zelf doe ik het altijd op de eerste manier, als ik een beamer leen van een oom van me. Zorg wel dat je snoer lang genoeg is. Vaak zijn de snoeren die standdard bij een beamer zitten maar een meter of twee. Als je schermvullend wil presenteren, heb je wel een meter of vijf nodig, is mijn ervaring. Deze snoeren zijn overigens niet zo duur. Een eurootje of zeven. Succes!

PM
19-02-2004, 12:30
Als je een beetje beeldkwaliteit wil moet je zeker NIET de composiet aansluiting (sorry Johan) nemen... svideo is al stukken beter. Overigens is een goede kabel ook zijn geld waard, maar voor dit geval heeft het geen zin een dure kabel te gaan kopen.
Speakers kunnen niet rechstreeks op een dvd-speler, er zal nog een versterker tussen moeten.

johanluijkman
19-02-2004, 14:58
Als je een beetje beeldkwaliteit wil moet je zeker NIET de composiet aansluiting (sorry Johan) nemen... svideo is al stukken beter. Overigens is een goede kabel ook zijn geld waard, maar voor dit geval heeft het geen zin een dure kabel te gaan kopen.
Speakers kunnen niet rechstreeks op een dvd-speler, er zal nog een versterker tussen moeten.