PDA

Bekijk de volledige versie : DVD en Beamer?? Hoe werkt dit?



Dr. Robbert
19-02-2004, 11:11
Beste kenners,

Over een paar dagen moet ik een film afpelen op een scherm m.b.v. een beamer. (Voor een te organiseren symposium; http://www.dutchaviansymposium.nl) Ik heb alleen geen idee hoe dat moet! Kan ik een beamer direct aansluiten op een dvd-speler en waar sluit ik dan mijn boxen aan?

Ik begrijp dat dit een beetje "nerderig" overkomt, maar ik ben wat dat betreft echt een leek. Wie wil mij (snel!!) advies geven hierover??

Vriendelijke groeten en b.v.d.

Robbert!!

johanluijkman
19-02-2004, 12:04
ja hoor meeste beamers en DVDspelers kun je heel eenvoudig met elkaar verbinden door zo'n gele tulpstekker. Volgens mij heet dit composiet? Dit kan sowieso. Wat soms ook mogelijk is, is een verbinding met een S-video kabel. Zelf doe ik het altijd op de eerste manier, als ik een beamer leen van een oom van me. Zorg wel dat je snoer lang genoeg is. Vaak zijn de snoeren die standdard bij een beamer zitten maar een meter of twee. Als je schermvullend wil presenteren, heb je wel een meter of vijf nodig, is mijn ervaring. Deze snoeren zijn overigens niet zo duur. Een eurootje of zeven. Succes!

PM
19-02-2004, 12:30
Als je een beetje beeldkwaliteit wil moet je zeker NIET de composiet aansluiting (sorry Johan) nemen... svideo is al stukken beter. Overigens is een goede kabel ook zijn geld waard, maar voor dit geval heeft het geen zin een dure kabel te gaan kopen.
Speakers kunnen niet rechstreeks op een dvd-speler, er zal nog een versterker tussen moeten.

johanluijkman
19-02-2004, 14:58
Als je een beetje beeldkwaliteit wil moet je zeker NIET de composiet aansluiting (sorry Johan) nemen... svideo is al stukken beter. Overigens is een goede kabel ook zijn geld waard, maar voor dit geval heeft het geen zin een dure kabel te gaan kopen.
Speakers kunnen niet rechstreeks op een dvd-speler, er zal nog een versterker tussen moeten.

Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat composiet beter is. Ik dacht dat de vraag was hoe je snel en eenvoudig een speler op een beamer kan aansluiten.

Overigens valt mij de beeldkwaliteit altijd erg mee als ik de beamer composiet aansluit. Helemaal niet slecht in mijn ogen, maar ik heb dan ook nog niet met S-video gekeken.

PM
20-02-2004, 14:23
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat composiet beter is. Ik dacht dat de vraag was hoe je snel en eenvoudig een speler op een beamer kan aansluiten.

Klopt.. ik wilde alleen iets toevoegen.



Overigens valt mij de beeldkwaliteit altijd erg mee als ik de beamer composiet aansluit. Helemaal niet slecht in mijn ogen, maar ik heb dan ook nog niet met S-video gekeken.
Doe dat maar eens, en dan nog eens met component of evt. DVI... je zal schrikken...

johanluijkman
20-02-2004, 19:05
Okidoki, zal het eens bekijken als ik weer eens een beamer in huis heb. Thnx voor de tip.

Gerben van der Leun
03-05-2004, 13:20
Als je een beetje beeldkwaliteit wil moet je zeker NIET de composiet aansluiting (sorry Johan) nemen... svideo is al stukken beter. Overigens is een goede kabel ook zijn geld waard, maar voor dit geval heeft het geen zin een dure kabel te gaan kopen.
Speakers kunnen niet rechstreeks op een dvd-speler, er zal nog een versterker tussen moeten.

Ik heb een s-video kabel gekocht van negen meter lang voor 18 euro. Tot mijn verbazig is het beeld dat ik krijg zwart/wit en van een slechte kwaliteit. (Wat kan de oorzaak zijn?)

Alex van den Berg
03-05-2004, 13:43
Kan ik een beamer direct aansluiten op een dvd-spelerInderdaad... zie de hierboven genoemde aansluitmogelijkheden.


en waar sluit ik dan mijn boxen aan?Daarvoor moet de de audio uitgang van de DVD-speler aansluiten op een CD, DVD, VIDEO, AUX of TAPE ingang van een versterker. Hierop worden dan de luidsprekers aangesloten.

PM
03-05-2004, 15:19
Ik heb een s-video kabel gekocht van negen meter lang voor 18 euro. Tot mijn verbazig is het beeld dat ik krijg zwart/wit en van een slechte kwaliteit. (Wat kan de oorzaak zijn?)

De oorzaak zal de kwaliteit van de kabel icm de lengte zijn.. ik heb een paar jaar geleden op een computer beurs ook een hele goedkope kabel gekocht 10 meter voor 15 euri o.i.d..... maar dat werkte ook niet. Wilde ik gebruiken voor tv-out van PC naar tv... Resultaat zwart/wit beeld.
(btw zoiezo is tv-out (svideo) van veel kaarten heel slecht...)

Gerben van der Leun
03-05-2004, 17:00
Ik heb een s-video kabel gekocht van negen meter lang voor 18 euro. Tot mijn verbazig is het beeld dat ik krijg zwart/wit en van een slechte kwaliteit. (Wat kan de oorzaak zijn?)

De oorzaak zal de kwaliteit van de kabel icm de lengte zijn.. ik heb een paar jaar geleden op een computer beurs ook een hele goedkope kabel gekocht 10 meter voor 15 euri o.i.d..... maar dat werkte ook niet. Wilde ik gebruiken voor tv-out van PC naar tv... Resultaat zwart/wit beeld.
(btw zoiezo is tv-out (svideo) van veel kaarten heel slecht...)

Wat is de prijs voor een s-video kabel met een lenge van rond de 10 meter die wel goed beeld geeft? (Welk merk kan ik hiervoor het beste gebruiken?)