PDA

Bekijk de volledige versie : DVD op PC



gpp
19-02-2004, 14:59
Hallo, laat ik maar zeggen dat ik met DVD's totaal geen ervaring heb. Ik heb ook al de zoek functie geprobeerd, maar als je dus niet weet waar je over spreekt weet je oom niet waar je moet zoeken. Maar hier mijn vraag.
Mijn dochter heeft een DVD schijfje gekregen van een dans optreden, waar ze aan mee gedaan heeft. Nu hebben wij thuis nog geen DVD speler, maar ik had in een oude PC nog wel een Creative DVD speler zitten. Welnu deze geinstalleerd in mijn huidige PC (windows XP prof.)
De Dvd speler wordt herkent en ik kan de het DVD schijfje benaderen. Ik zie dat er VOB BUP en INFO files op staan. Maar hier houdt het op, ik kan de DVD niet afspelen. Zowel met windows mediaplayer als adobe Premiere 6.0 komt een melding dat het een onbekend geheel is. Waarschijnlijk moet ik nog wat doen of een programma installeren maar wat ? SVP in duidelijke taal uitleg want zoals gezegd hier ben ik geheel onbekend mee. Mocht de vraag al eens eerder beantwoord zijn dan mijn excusses maar ik kon het niet vinden, misschien dan svp vermelden waar ik moet zoeken.

Bedankt
GPP

FrankGuthrie
19-02-2004, 15:10
ten eerste: Verkeerde forum.

Ten Tweede: Je kan niet zomaar een DVD afspelen op je DVd speler op de computer daar heb je specifieke software voor nodig. Wat je kan kopen. Power DVD gebruik ik zelf, werkt erg goed. Er zijn genoeg alternatieven te vinden.

Ten derde:Je kan ook proberen om google te openen en daar te kijken. Beetje meer research is nooit weg.

candela
19-02-2004, 16:08
Ik geloof dat MPC tegenwoordig DVDs kan afspelen zonder commerciele codecs (niet 100% zeker). Het is gratis en je moet er niks voor installeren, gewoon unzippen en runnen. Je kan het o.a. hier downloaden
http://www.divx-digest.com/software/media_player_classic.html

Christiaan Sauer
19-02-2004, 17:21
ten eerste: Verkeerde forum.


ik zal het even duidelijker omschrijven :P
Als je in het hoofdscherm wat naar beneden gaat zul je een subforum tegenkomen: dvdproductie op de pc of anders Home Theater. Dit is wel een vraag die mooi daar past ;).

FrankGuthrie
19-02-2004, 17:54
Ik geloof dat MPC tegenwoordig DVDs kan afspelen zonder commerciele codecs (niet 100% zeker). Het is gratis en je moet er niks voor installeren, gewoon unzippen en runnen. Je kan het o.a. hier downloaden
http://www.divx-digest.com/software/media_player_classic.html

zo te lezen is dat niet de orginele mediplay, maar eentje die er erg op lijkt.

Nathan Strik
19-02-2004, 17:57
Inderdaad aparte afspeelsoftware gebruiken zoals PowerDVD of WinDVD.

DVD´s afspelen met Mediaplayer of Realplayer is niet bepaald aan te raden trouwens. Het kan wel in de nieuwere versies, maar PowerDVD en WinDVD blijven de twee toppers.

RTetteroo
19-02-2004, 18:20
Ik heb eergisteren nvdvd gedownload, geen slecht programma hoor! :)