PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Video is "Product van het Jaar 2001"



Koen Crijns
05-12-2001, 14:57
DVD Video is "Product van het Jaar 2001"



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=191)

Richard Hogaarts
05-12-2001, 16:50
Catalogustitels zijn al te koop vanaf f29,95. De prijs van recente topfilms start al bij f 49,95.


Ben dan benieuwd waar ik de nieuwste fims voor dat bedrag kan halen. Zover ik overal zie zijn de meeste prijzen rond de 60 a 70 gulden voor een topfilm. :(

Alex van den Berg
05-12-2001, 17:14
Er wordt hier ook gesproken over prijzen "vanaf 29.95" en "start bij 49,95"... Dat betekent dat er dus ook veel hogere prijzen zijn... :)

Luther Hartog
05-12-2001, 18:23
Ik heb X-Men gekocht voor 50 piek, dus het begint wel degelijk bij 50 piek

Richard Hogaarts
05-12-2001, 18:51
Maar evengoed vindt ik dat de prijzen van dvd's te hoog zijn.
Soms betaal je gewoon 90 piek voor een nieuwe dvd.

Ok er staan wel veel extra's op maar dat vindt ik niet meteen een reden om de prijs omhoog te gooien. Zag laatst een dvd voor 101 piek bij de FRS. :mad: Dat is toch gewoon niet normaal meer.

Luther Hartog
05-12-2001, 19:24
Tja het blijft de "Free" Record Shop, probeer het ergens anders is mijn advies

Anonymous
06-12-2001, 06:24
Ik ben nu ook al tijdje bezig met sparen van
DVD titels, en voor mij is het niet de sport
de meeste te kopen, maar gewoon de goedkoopste.
Maar hier moet je wel ff voor zoeken.
Over het algemeen met titel's die duurder
uitkomen ben je bij andere zaken (ik ondervind
dit veel met de videotheken van Moviemax)
goedkoper uit.Maar als je geen zin heb de stad
door te crossen om te kijken waar de dvd het
goedkoopste is, kan je ook naar de El Cheapo
website gaan op internet :)

grtx Jackal

Http://get-me.to/powerplace

phuitema
06-12-2001, 08:13
"De kwaliteit van DVD (scherp beeld en optimaal geluid) wordt door de consument duidelijk herkend. Daarbij is er het voordeel dat met de DVD-spelers ook de reguliere audio-CD's kunnen worden afgespeeld.

Onderzoek wijst uit dat DVD-kopers bijzonder zijn gecharmeerd van de zogeheten extra's, die op veel DVD's zijn te vinden. Men kan dus niet alleen de originele film bekijken, maar er is meer. Veel DVD's bevatten een grote hoeveelheid achtergrond informatie, interviews met acteurs, regisseurs en producenten, spel- en internetmogelijkheden."

Dat scherpe beeld en geluid zie ik ook wel in vergelijking met VHS, maar toch denk ik dat er ruimte voor verbetering is (SUPERBIT). Persoonlijk vindt ik dat er genoeg "top"dvd's zijn die compleet zijn verpest door slechte omzetting. Het lijkt wel alsof de consument niet let op zwart levels en bitrates etc, nee wij gaan voor de extra's.

Die grote hoeveelheiden achtergrond informatie, interviews met acteurs, regisseurs en producenten, spel- en internetmogelijkheden is ook maar een prefab toevoeging. In elke interview schreeuwen de acteurs weer hoe gezelig het was op de set, hoe goed ze met elkaar konden samenwerken en wat voor een mooie film ze hebben gemaakt. Dan probeert de regiseur ook nog beschieden te blijven en lopen de producenten zich als een kaal geschoren aap op de borst te kloppen.

Geef mij nu eens echt is EXTRAS inplaats van deze persmappen op DVD. Het lijkt soms wel alsof DVD gemaakt is als supermarkt produkt : Als de consument het overal ziet, kopen ze het vanzelf wel. Misschien droom ik nog te veel dat de inhoud telt en niet de verpakking.

Dave van Aken
06-12-2001, 19:08
Ik heb het voordeel om in Amsterdam te wonen, waar wij de Mediamarkt hebben.

Hier zijn alle dvd's onder de normale prijs, ik kocht bijvoorbeeld Gladiator voor NLG 54,- toen hij uitkwam. Terwijl de prijs toen 89 piek was.

Free Record Shop is gewoon heel erg duur, maar als je in het bezit bent van een dvd-pasje, dan krijg je 10% korting!! Dit pasje heb ik via hun site gekregen.


Voor de rest gewoon goed je oren en ogen open houden, ik weet bijvoorbeeld dat blokker ook goedkoper gaat worden met zijn dvd's.

Luther Hartog
06-12-2001, 19:24
Blokker is inderdaad erg goedkoop, laatst Payback gekocht voor 3 tientjes