PDA

Bekijk de volledige versie : Suske en Wiske



Alex van den Berg
05-12-2001, 17:32
Ik heb bij de Bijenkorf in de bak een aantal verschillende DVD's uit de Suske en Wiske serie zien staan. Iedere schijf bevat een aflevering uit de stripverhalen-serie van een minuut of 30-40.

Toen ik naar de prijs keek, was ik nogal verbaasd... fl 14,95 per stuk !!
Nu kan ik er natuurlijk eentje kopen om te zien hoe de kwaliteit is, maar misschien is er iemand die dat al heeft gedaan en mij er meer over kan vertellen?
Ik verwacht voor dat geld geen topkwaliteit met extra documentaires over het leven van Willy Vandersteen, maar ik ben wel benieuwd of er niet al teveel beeldruis en compressiefouten in zitten...

Daarbij heb ik nog de vraag; Gaat het hier om poppen- of tekenfilms?

StevenTD
05-12-2001, 17:39
volgens mij gaat het hier over echt heel statische animatiefilmpjes. ik herinner me een video gezien te hebben waar je een stem het verhaal hoort vertellen en een camera langs de prentjes ziet gaan. is niet zo slecht als ik het nu doe lijken, hoor!

Alex van den Berg
05-12-2001, 17:44
een stem het verhaal hoort vertellen en een camera langs de prentjes ziet gaanHmmmm... Dat kan inderdaad ook nog... :(
Meer mensen met info?

Nathan Strik
05-12-2001, 17:52
Die tekenfilms van S&W zijn inderdaad zwaar ***. Houterig en oninteressant.

Die poppenseries die in de jaren ´80 op TV waren, zijn echter veel beter, nu maar hopen dat daar nog eens DVD´s van komen.

Dave
05-12-2001, 17:54
'T zijn gewone tekenfilms met normale stemmen alleen niet al te veel beweging in de beelden.
Kwaliteit van de dvd's tja ik heb wel eens betere videobanden gezien/gehoord, maar al met al toch leuk om te hebben... vooral voor de "fans"
Ik heb zelf De Straatridder gekocht bij van Leest ook voor 14.95 (Toch Sus & Wis gek)