PDA

Bekijk de volledige versie : Beamer en TV-beelden



vinnycentral
20-02-2004, 22:26
Ok, ik ben der noob der noobs omtrent dit onderwerp dus u weze gewaarschuwd. Ik heb een beamer op de kop kunnen tikken. Die werkt perfect met laptop, pc, ps2 en dvd.
Ik wil die nu echter gebruiken om tv-beelden te projecteren. Hoe doe ik dit? Ik weet: rtfm maar de manual zat er niet meer bij.


Ik heb momenteel ook een video en een TV. De video is niet meer van de jongste maar den TV wel. Dus, de kabel komt uit de muur :) => into de video => into den TV. Dit via zonen gewonen TV-kabel. Als ik het goed begrijp dan heeft nen TV genen video-uitgang ; alleen ingangen (ik zie alleen ingangen voor de videocamera en drie externals). Dus moet er connectie van de videorecorder met den beamer gemaakt worden peins ik. Van achetr op die video vind ik zo'n contact voor nen brede stekker (met paar brede punnekes in) die ik dan via ne kabel die in zo drie uiteinden (geel, wit en rood) uitmondt. Ik kan dat met den beamer verbinden maar dat geeft genen klop. Ik denk omdat dat nl een video-ingang is en genen uitgang (volgens het boekske ook dacht ik). Dus blijft er mor een mogelijkheid over: de kabel die van de video naar den tv loopt uittrekke en die met den beamer verbinden. Probleem is dat zonen gewonen tv kabel niet in dien beamer past.


Mijn vraag:
Moet ik het inderdaad zo verbinden ? Wat voor een kabel heb ik dan juist nodig?

alvast bedankt

PM
21-02-2004, 10:27
Beamer aansluiten op videorecorder is the way to go.

Op de video moet een scart aansluiting met uitgang zitten (anders kan je hem ook niet op de tv aansluiten) misschien zit er ook zo'n plug waar een geel stekkertje in past (cinch) in je videorecorder? Dat kan ook. De meeste oudere video's sturen geen svideo of beter uit. Mocht je een nieuwe hebben, dan kan je een scart->svideo kabel zoeken

vinnycentral
21-02-2004, 13:15
het is wel een oude videorecorder

de TV is op de video aangesloten dooor middel van een gewone TV-kabel (geen scart ofzo)


er is enen scartingang maar is het mogelijk dat die er is voor input en niet voor output?


Volgens mij is die video zo oud dat em genen uitgang heeft (tenzij om de TV-kabel gewoon door te sluisen naar den tv)

ne nieuwe video is most likely de oplossing dan