PDA

Bekijk de volledige versie : MARCO BORSATO - ZIEN (alleen op DVD?!? - Jouw mening!)



rkrijger
22-02-2004, 06:46
Marco Borsato heeft besloten zijn nieuwe album "Zien" alleen op DVD uit te brengen. Wat vind jij hier van?!?

rkrijger
22-02-2004, 06:47
Ik maak voor mezelf wel een audio-copietje voor in de auto, maar het is natuurlijk sneu voor de mensen die dat niet kunnen. Maar goed, in de huidige situatie van veel piraterij kan ik het wel begrijpen...

Alexander V
22-02-2004, 08:07
Heel simpel, het boeit me totaal niet :P

Maar even inhoudelijk: jij maakt even een audio kopietje voor in de auto, iemand anders ript de DVD even naar MP3 en gooit hem online, dus voor het kopieeren boeit het echt niet dat die alleen op DVD uitkomt, mensen die dat wel denken (vooral de uitgevers) lopen volgens mij gewoon een beetje achter. Het enige wat dit teweeg zal brengen is dat de mensen zonder DVD speler die normaal alle CDs van Marco kopen dit nu niet zullen doen en zich juist naar de illegale markt zullen wenden.

rkrijger
22-02-2004, 09:06
Maar even inhoudelijk: jij maakt even een audio kopietje voor in de auto, iemand anders ript de DVD even naar MP3 en gooit hem online, dus voor het kopieeren boeit het echt niet dat die alleen op DVD uitkomt, mensen die dat wel denken (vooral de uitgevers) lopen volgens mij gewoon een beetje achter. Het enige wat dit teweeg zal brengen is dat de mensen zonder DVD speler die normaal alle CDs van Marco kopen dit nu niet zullen doen en zich juist naar de illegale markt zullen wenden.

Ik denk dat je voor een deel wel gelijk hebt, maar je moet ook oppassen dat je jezelf niet als norm beschouwt. Wat ik bedoel is, dat jij misschien makkelijk een zooi MP3tjes van internet plukt om er een CD-tje van te maken. Maar dat dat ook nog steeds voor een hele zwik mensen hocus-pocus is...

chimera01
22-02-2004, 09:18
Leuk deze man maakt gebruik van een nieuw mediamiddel wat heel erg populair is. Leuk iniatief.

Ludo Keeris
22-02-2004, 10:02
Volgens mij gaat het alleen maar om geld. De DVD wordt heel duur (29 euro adviesprijs :shock: ) en de marges op DVD's zijn veel hoger dan op CD's. Omdat er geen CD is zullen veel mensen de DVD kopen, ondanks dat ze alleen de muziek willen horen. Die betalen dan bijna 2 keer de prijs voor een muziek CD!
Borsato maakt de grote fout om te denken dat er overal in huis wel een DVD-speler staat. In veel huishoudens wel één, maar een CD-speler vind je ook nog in de slaapkamer, de werkkamer, het schuurtje, noem maar op. Daar kun je dan niet onze Marco beluisteren.

Nee, ik denk dat het niet zo'n slimme zet is geweest. Doe het dan als Blof en stop de DVD in één doosje (als Ltd edition en ze zullen als warme broodjes over de toonbank vliegen). Voor mij is deze uitgave alleen geldklopperij!

Mark de Jong
22-02-2004, 10:45
Ik vind het wel leuk bedacht. En wellicht dat er in de toekomst ook gewoon een CD versie van uitkomt.

mark03
08-03-2004, 18:43
Marco scoort, mensen die geen DVD speler kopen 'm ook wel... als je die media aandacht nu al ziet. Dit wordt de best verkopende dvd van Nederland sinds de DVD, let maar op.

Pietse
08-03-2004, 19:11
Ik wou dat hij helemaal nergens op uit kwam, kan zijn kop en muziek niet uitstaan.

HdeB
08-03-2004, 19:27
Volgens mij is het gewoon een marketingtruc. Eerst laten ze iedereen die dvd kopen en dan over een paar maanden zogenaamd "op verzoek van de fans", brengen ze alsnog met een flinke reclamecampagne de cd op de markt. Twee keer kassa!

Mich
08-03-2004, 19:40
Voorlopig dienen CD en DVD naast elkaar te bestaan. Toch zeker voor een gewoon regulier album.

Dit is een domme zet en al zal deze DVD veel verkopen, het succes van een CD haal je niet. toch niet in aantallen.

Misschien ga ik deze toch maar niet kopen en hopen op een CD. Misschien wel een illegale want naar het schijnt is het de verkoper die in fout is en niet de koper.

Nancy
09-03-2004, 21:02
Dom ,Dom,Domme marco, nu ga ik het dus niet kopen, ik wil mijn cds altijd lekker in de auto draaien, gaat nu dus niet.

Hanna
09-03-2004, 21:06
heel slim van marco. Hij blijft vernieuwen en in the picture staan!!
het is natuurlijk niet zomaar een dvd'tje met daarop de nummers die anders op een cd zouden staan.
Het schijnt dat de nummers allemaal met een videoclip zijn opgenomen en dat die weer één groot verhaal vormen.
Ben dus erg benieuwd naar het resultaat

Sneaker
09-03-2004, 21:32
Goed initiatief van Marco. Voor zover ik weet is hij de eerste die zijn album alleen op DVD uitbrengt en dat is nieuw. Ik heb er veel over gehoord en ben er erg nieuwsgierig naar geworden (zeker omdat er grote namen aan de clips hebben meegewerkt en het 1 geheel zou gaan vormen).

Een erg slimme zet en deze DVD ga ik zeker aanschaffen.

Bennie
10-03-2004, 13:02
De clips vormen inderdaad een geheel.

In principe staan ze wel op zichzelf, en ondersteunen ze het desbetreffende nummer, toch loopt er een rode draad door het geheel.

Welke dat is blijft nog even geheim.

Tevens zitten er enkele leuke easter eggs in.

De clips zijn dus gemaakt door Theo van Gogh, Dick Maas, Johan Nijenhuis en Mathijs van Heijningen.

Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn :D

Sjors van de Rebellenclub
10-03-2004, 13:28
Ik vind het wel een lovenswaardig initiatief en het geeft volgens mij ook aan dat de man nieuwe media zoals de dvd erg serieus neemt. Hoe serieus blijkt bijvoorbeeld ook wel uit de DVD live in de Kuip. Wat een geweldige beeld en met name geluidskwaliteit!

Hij is mede hierdoor razend enthousiast geworden door het medium dvd en denkt dat dit de toekomst voor de muziek is. De tijd zal het uitwijzen, ik denk dat hij wel gelijk heeft.

En dan wat betreft de mensen die geen dvd hebben: deze discussie komt me bekend voor. Zo'n 17 jaar geleden bracht Terence trent d'Arby (wie kent em nog?) een single van hem alleen maar als cd-single uit en niet meer op vinyl. Veel mensen schreeuwden destijds moord en brand, maar wie heeft het nu nog over vinyl?

Even los van of je van de muziek van Marco Borsato houdt: laten we vooral trots op zijn dat een Nederlandse artiest dit soort initiatief toont en hiermee voorop loopt in de ontwikkeling van de muziek!

Christiaan Sauer
10-03-2004, 16:13
Ik ben er ongelukkig mee. NIet dat Borsato me nou kan boeien (het is gewoon totaal mijn stijl niet ;)) maar het feit dat hij hiermee (weer opnieuw toch?) bezig is om te laten zien dat je ook wel verkoopt zonder cd's ben ik niet zo gelukkig mee. Ik wil mijn artiesten gewoon op cd kunnen blijven horen. Ik heb totaal geen behoefte om elke keer als ik iemand wil horen naar mijn kast te lopen en de dvd er uit te pakken.
Daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen de kans heeft om dvd's kunnen kijken. Of als ze kunnen kijken dat ze niet allemaal op een HT zijn aangesloten. of uberhaupt op een normale stereo. Heb je geen dvdspeler maar ben je wel fan van Borstato wordt je gedwongen tot het luisteren van kopieen. Erg jammer. Voor mij had het mogen zijn

Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, in één box

Hanna
12-03-2004, 18:55
De clips vormen inderdaad een geheel.

In principe staan ze wel op zichzelf, en ondersteunen ze het desbetreffende nummer, toch loopt er een rode draad door het geheel.

Welke dat is blijft nog even geheim.

Tevens zitten er enkele leuke easter eggs in.

De clips zijn dus gemaakt door Theo van Gogh, Dick Maas, Johan Nijenhuis en Mathijs van Heijningen.

Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn :D

wat is dan precies jouw aandeel geweest in het project??

JFC_
12-03-2004, 19:08
Borsato maakt de grote fout om te denken dat er overal in huis wel een DVD-speler staat. In veel huishoudens wel één, maar een CD-speler vind je ook nog in de slaapkamer , de werkkamer, het schuurtje, noem maar op. Daar kun je dan niet onze Marco beluisteren.



DAT VAN DIE SLAAPKAMER WIL IK DAN OOK VOORAL ZO HOUDEN!!!

Maar even wat anders.
Waar iedereen aan voorbij gaat, is dat het op deze manier steeds moeilijker, lees onmogelijker, wordt voor beginnende bandjes om aan te haken, door te breken of zelfs maar te starten.

Waar men vroeger spreekwoordelijk krom moest liggen om een cassettedemo uit te brengen, is deze norm de laatste jaren overgegaan in het uitbrengen van veel duurdere cd demo's.
Een complete cd in eigen beheer uitbrengen is al nauwelijks te doen voor 99% van de bandjes.

Laat staan als het straks mede door deze acties de norm wordt om DVD's uit te brengen.
Het is niet alleen het produktieproces van die dingen maar vooral ook de kosten die gemaakt moeten worden om het schijfje vol te krijgen!
Je kunt van een beginnend bandje niet verwachten dat zij een DVD met 12 videoclips kunnen bekostigen.
Ik mag dan ook van harte hopen dat dit geen nieuwe standaard wordt!!!

Bennie
12-03-2004, 22:50
Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn :D

wat is dan precies jouw aandeel geweest in het project??

Waar voor vele mensen nu hun werk ten einde is nu Zien af is, is dat voor mij niet het geval. Mijn werk is nooit af namelijk, dat gaat het hele jaar door. :wink:

Ik werk voor Marco zijn fanclub en zodoende ben ik er woensdag ook bij.
Inmiddels hoorde ik dat er al 270.000 exemplaren van Zien besteld zijn, dat is natuurlijk een mooie opsteker.

Ook is de nieuwe website van Marco sinds gisteren in de lucht, ook daaraan heb ik mijn steentje bijgedragen.

Groetjes,
Bennie

Cat
12-03-2004, 23:04
Je kunt zeggen wat je wil..... Marco heeft wederom iets "geniaals" bedacht.....
(laten we nu niet in discussie treden of Marco dit zelf heeft bedacht of niet...geniaal is het naar mijn mening wel)
Er wordt al zoveel over gepraat voordat de DVD daadwerkelijk uit is, dat een suc6 haast niet uit kan blijven.
Bovendien is het vernieuwend.
Verder een schitterend gebaar naar een ieder die het medium DVD lief heeft, (en fan van Marco is).
Marco benut de mogelijkheid om meerdere mensen te overtuigen van het medium DVD!

Worp3
13-03-2004, 00:01
Grote klasse Marco (ik ben niet echt een fan van hem, maar mijn vriendin wel).
Door hem zal de DVD-speler verkoop vast toenemen en worden er vast meer MUZIEK dvd's gemaakt en verkocht, waardoor de prijs van de muziek dvd's ook zal gaan dalen :D .
Ten tweede en dat vind ik de GROOTSTE plus is, dat de muziek ook in SURROUND (y) te beluisteren, waardoor je meteen helemaal in de muziek meegenomen word. En ik hoop dat tegenwoordig ALLE muziek in surround te beluisteren zal zijn, want dat gaat toch de nieuwe standaard worden en word het toch moeilijker om er een behoorlijk goede MP3 STEREO kopietje van te maken!
Als hij helemaal slim is laat hij de STEREO track helemaal weg!
En gebruikt hij die voor alle singles die van die muziek dvd komt.
Want die komen, dat weet ik zeker! (zo niet dan toch 80 %).
Ten derde is het toch zo dat de CLIP tegenwoordig belangrijker is dan de muziek, en daar speelt hij goed op in.
De meeste mensen denken ook meteen aan de bijbehorende clip als ze een bepaald nummer horen, dat heeft als voordeel dat de muziek beter opgenomen word door de mensen!
Al met al vind ik dat marco gewoon met de tijd meegaat!
Nu nog wachten op de Super Audio CD :lol: !!

Albert Kostwinder
13-03-2004, 00:18
Marco Borsato op dvd......

http://katia.cabaretvoltaire.com/blog/imagens/tex.jpg

Nee he.... :(

Martin van Tuijl
18-03-2004, 23:15
Heb net Zien gezien en of je nu van de muziek houdt of niet, de DVD krijgt van mij een absolute 10. Top!
Marco zet met deze DVD de hele muziekwereld op z'n kop. Punt uit :wink:

Sneaker
18-03-2004, 23:26
Ik ga hem morgen gelijk kopen, zag hem in de krant staan voor maar 15 Euro bij de Kruidvat.

DaRick
18-03-2004, 23:31
Leuk idee van marco. Zijn bereik zal wel kleiner worden, want nog niet iedereen vind het prettig om muziek via een dvd te spelen.
Ik vind het wel een hoop comotie en reclame om niks, muziek dvd's verkopen nou eenmaal niet zo hard als films. Ik denk niet dat hij records zal gaan breken. Tevens beetje geldklopperij om iedereen die marco verzameld naar dvd te verplichten.
Persoonlijk vind ik zijn muziek maar niks, dus ik ga m iig niet kopen.

Martin van Tuijl
18-03-2004, 23:41
Leuk idee van marco. Zijn bereik zal wel kleiner worden, want nog niet iedereen vind het prettig om muziek via een dvd te spelen.
Ik vind het wel een hoop comotie en reclame om niks, muziek dvd's verkopen nou eenmaal niet zo hard als films. Ik denk niet dat hij records zal gaan breken. Tevens beetje geldklopperij om iedereen die marco verzameld naar dvd te verplichten.
Persoonlijk vind ik zijn muziek maar niks, dus ik ga m iig niet kopen. :roll: Bereik kleiner? :roll: 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans (y)

Alex van den Berg
19-03-2004, 00:08
:roll: Bereik kleiner? :roll: 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans (y)Ofwel ... dubbel platina voordat ie in de winkel lag... Da's goed voor z'n pensioen! 8)

Sinds vanmiddag bevindt hij zich ook in mijn collectie... Helaas nog niet aan toegekomen om 'm af te spelen. Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop! :D

Alex van den Berg
19-03-2004, 00:26
Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop! :DAch... waarom ook niet... Ik ben nu toch een een uurtje relaxen toe... Even Marco kijken... eeeuh "Zien" :)

Martin van Tuijl
19-03-2004, 00:27
:roll: Bereik kleiner? :roll: 310.000 stuks zijn al in de voorverkoop verkocht!, moet nog een artiest in Nederland tegen komen die dat met een CD lukt. Nee hoor, prima ontwikkeling voor DVD fans (y)Ofwel ... dubbel platina voordat ie in de winkel lag... Da's goed voor z'n pensioen! 8)

Sinds vanmiddag bevindt hij zich ook in mijn collectie... Helaas nog niet aan toegekomen om 'm af te spelen. Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop! :DZeg maar rustig 3x platina ondertussen :shock: En ik heb het al vaker gezegd, je moet wat minder werken en die stapel DVD's eens doorwerken :wink:
Begin maar bovenaan :wink: 'Zelfs' de Volkskrant is lovend, tja..

Martin van Tuijl
19-03-2004, 00:28
Ligt nog even te wachten op de niet kleiner wordende stapel "nog niet gezien"... maar wel bovenop! :DAch... waarom ook niet... Ik ben nu toch een een uurtje relaxen toe... Even Marco kijken... eeeuh "Zien" :)2 zielen 1 gedachte was het toch? 8) Veel plezier! :lol:

Martin Zuidervliet
19-03-2004, 07:38
Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie! :)

starbuck
19-03-2004, 08:21
Heeft iemand al deze dvd gezien , en kan ons wat vertellen over beeld en geluid. ??

Sanderdg
19-03-2004, 08:23
Het wachten is op een groots persbericht dat er zoveel honderduizend zijn verkocht bla bla bla :-) (gokje: vandaag al)

Maar even tussen de 'hype' door: Tis wel een mooie dvd :-) En voor 15 euro niet veel duurder dan een normale cd. Zo heb je tenminste niet het idee dat je een oor aangenaait wordt 'omdat het nu eenmaal een dvd is'

Albert Kostwinder
19-03-2004, 08:49
Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie! :)

:mrgreen: (y)

Martin van Tuijl
19-03-2004, 12:41
Heeft iemand al deze dvd gezien , en kan ons wat vertellen over beeld en geluid. ??

Beeld (16-9) en geluid (Dolby stereo, Dolby 5.1, DTS) is dik in orde. Ook een aantal leuke extra's, waaronder videoclips en een making of.
Met name de filmpjes bij de nummers zijn interesant, daar zitten een paar tussen die je niet snel zal verwachten van 'ideale schoonzoon' Borsato. Maar wat je wil met regiseurs als Theo van Gogh en Dick Maas...

Alex van den Berg
19-03-2004, 12:44
Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie! :)

:mrgreen: (y)Fout.... Er zijn wel singles van uitgekomen... Sterker nog... Er stonden 2 singles van dit album tegelijkertijd in de top-5... waarvan eentje op nummer 1 :mrgreen:

raymond koene
19-03-2004, 12:51
Ik vraag mij af waarom hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Marco op cd of dvd, het intersseert mij in het totaal niet. Misschien leuk voor de fans maar zeker niet aan mij besteed.

Albert Kostwinder
19-03-2004, 12:58
Ik vraag mij af waarom hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Marco op cd of dvd, het intersseert mij in het totaal niet. Misschien leuk voor de fans maar zeker niet aan mij besteed.

Ik ben ook absoluut geen fan.... en dat is de waarheid :wink:

Tuvok
19-03-2004, 13:01
Ben een groot fan van Marco dus heb de DVD gelijk gekocht en sjonge jonge jonge wat een TOPPER!
De kwaliteit van het beeld en het geluid is verbluffend goed. Vind dit een geweldig initiatief van Marco en met 3x platina heeft hij bewezen dat het medium DVD als music-disc inslaat als een bom.
Daarnaast vind ik het ook nog eens super dat de prijs lager ligt dan menig nieuw album op cd! Voor 15 euro heb je 'm al bij het Kruitvat. Een advies mensen: NU naar de winkel en kopen die handel!!!

Albert Kostwinder
19-03-2004, 13:51
Ben een groot fan van Marco dus heb de DVD gelijk gekocht en sjonge jonge jonge wat een TOPPER!
De kwaliteit van het beeld en het geluid is verbluffend goed. Vind dit een geweldig initiatief van Marco en met 3x platina heeft hij bewezen dat het medium DVD als music-disc inslaat als een bom.
Daarnaast vind ik het ook nog eens super dat de prijs lager ligt dan menig nieuw album op cd! Voor 15 euro heb je 'm al bij het Kruitvat. Een advies mensen: NU naar de winkel en kopen die handel!!!

Nee nee nee... :evil:

Redondo
19-03-2004, 14:29
Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!

Wat betreft zijn muziek.... ja ach.... laten we het erop houden dat zijn laatste nummer wat mij betreft een succes is vanwege de verschijning van Do. Die zou ik niet zomaar 'voorbij' laten gaan...

Albert Kostwinder
19-03-2004, 14:31
Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!


Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen... :twisted:

Sjors van de Rebellenclub
19-03-2004, 14:45
Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!


Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen... :twisted:

Ben jij op dit forum bij alles zo aktief wat je niet leuk vindt :roll:

Zoals het een goede Nederlander beaamt heb ik gisteren ook de dvd gekocht. En laat ik mijn mening eens geven, los van het feit of de muziek al of niet goed is.

Allereerst het beeld. Daar kan ik kort over zijn, dat is goed. Niet super maar ook zeker niet slecht. Hou je in gedachten wat voor budget er was voor de clips dan is het zeker een goed beeld. Heel wat recente dvd's hebben slechter beeld.

Dan het geluid. Ik heb alleen nog maar naar het DTS-spoor geluisterd en dat is super! Heerlijk alles weggemixt over alle kanalen. Een heel loepzuiver geluid dat je midden in de muziek plaatst. Ik was al onder de indruk van de Live in de Kuip dvd, maar dit geluid is nog beter. Wat mij betreft de beste kwaliteit van een muziekdvd tot nu toe (voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen).

Ik vind het verder vermakelijk dat iedereen hier zijn mening geeft over Borsato. En net zoals bij Frans Bauer zijn er evenveel voor- als tegenstanders. Laat ik eerlijk zijn......ik vind het moedig om een dergelijke dvd uit te brengen. Hij had natuurlijk gewoon in de stroom kunnen meegaan en het als cd uit kunnen brengen. Gelet op zijn verkopen in het verleden had ie dan ook ongetwijfeld 300.000 cd's in 1 dag verkocht. Maar hij durft zijn nek uit te steken en (nogmaals los van kwaliteit van de muziek) is hij hier bijzonder goed in geslaagd. Wellicht dat dit een goed begin is om de al jaren dalende muziekomzet weer eens te doen laten stijgen.

Ik denk, en mag hopen, dat dit een nieuwe standaard gaat worden. :D

BTW, ik ben ook een liefhebber van zijn muziek :P

Sjors van de Rebellenclub
19-03-2004, 14:46
Oeps, dubbele post :oops:

Tommy L
19-03-2004, 14:48
Mijn vrouw is fan van Marco.
Gisteren enkele clips gezien, beeld en geluid zijn echt wel heel goed.
Keuze tussen: 2.0, 5.1, DTS.

Prijs in Belgie: gemakkelijk rond de 25 EUR, is dus wel aanzienlijk duurder dan een CD

Albert Kostwinder
19-03-2004, 14:57
Kenmerkend voor het Nederlandse volk: iedereen koopt het dan ook gelijk. Het maakt volgens mij niet uit of ie het op dvd of op cassettebandje of VHS uitbrengt, heel Nederland gaat toch wel naar de winkel!


Ga je mond spoelen.... ik hoor niet bij die schapen... :twisted:

Ben jij op dit forum bij alles zo aktief wat je niet leuk vindt :roll:

Zoals het een goede Nederlander beaamt heb ik gisteren ook de dvd gekocht. En laat ik mijn mening eens geven, los van het feit of de muziek al of niet goed is.

Allereerst het beeld. Daar kan ik kort over zijn, dat is goed. Niet super maar ook zeker niet slecht. Hou je in gedachten wat voor budget er was voor de clips dan is het zeker een goed beeld. Heel wat recente dvd's hebben slechter beeld.

Dan het geluid. Ik heb alleen nog maar naar het DTS-spoor geluisterd en dat is super! Heerlijk alles weggemixt over alle kanalen. Een heel loepzuiver geluid dat je midden in de muziek plaatst. Ik was al onder de indruk van de Live in de Kuip dvd, maar dit geluid is nog beter. Wat mij betreft de beste kwaliteit van een muziekdvd tot nu toe (voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen).

Ik vind het verder vermakelijk dat iedereen hier zijn mening geeft over Borsato. En net zoals bij Frans Bauer zijn er evenveel voor- als tegenstanders. Laat ik eerlijk zijn......ik vind het moedig om een dergelijke dvd uit te brengen. Hij had natuurlijk gewoon in de stroom kunnen meegaan en het als cd uit kunnen brengen. Gelet op zijn verkopen in het verleden had ie dan ook ongetwijfeld 300.000 cd's in 1 dag verkocht. Maar hij durft zijn nek uit te steken en (nogmaals los van kwaliteit van de muziek) is hij hier bijzonder goed in geslaagd. Wellicht dat dit een goed begin is om de al jaren dalende muziekomzet weer eens te doen laten stijgen.

Ik denk, en mag hopen, dat dit een nieuwe standaard gaat worden. :D

BTW, ik ben ook een liefhebber van zijn muziek :P

Joh, trek het je niet zo aan..... hij heeft af en toe best wel leuke nummers maar verder kan ik er niet warm van worden.... Mooi dat jij de dvd wel kan waarderen en dat het geluid ook top is... Mijn zwager is ook fan van hem en ik weet zeker dat ik hem nog wel eens hoor en zie. :wink:

Verder probeer ik altijd zo objectief mogelijk te reageren maar tja dat lukt mij dit niet altijd... haha! :lol:

Qzyn
19-03-2004, 18:36
Ik geloof dat Theo van Gogh niet helemaal tevreden is over de wijze waarop zijn bijdrage op de DVD is gekomen :mrgreen:

Een vluggertje
Toen Marco Borsato me vroeg of ik wat clipjes wilde maken
voor zijn dvd Zien had ik geen seconde nodig om “Ja!” te
zeggen. Op tv heb ik nog ‘ns ‘De Waarheid’ geparodieerd
als potloodventer, waarbij het vijgenblad dat voor kleine Theo
neerdwarrelde even te laat kwam, zodat de hele natie mijn rijke
geslacht één tel mocht aanschouwen. De kijkcijfers stegen niet.
En nu, ik verfilmde een nummer met Tara Elders en de zanger,
die inbreken om elkaar te kussen in vreemde bedden. Tara
tongt tien vreemde mannen op rij, Marco wordt kwaad; een
vechtpartij volgt, waarbij hun kamer volledig wordt afgebroken.
Ik koos het nummer ‘Lentesneeuw’ om een meisje te laten zien
dat in het Vondelpark een laken spreidt, kaarsjes tevoorschijn
haalt en zich vervolgens dood vreet aan slagroomtaarten. Ik
koos ‘Vlinder’ om twee bejaarden ‘het’ met elkaar te laten doen.
Want dat leek me nu zo aardig, om in een wereld die jong en
hijgerig is, twee oude mensen zich aan elkaar te laten bekennen.
Ik durf het woord bijna niet te gebruiken, maar de bedoeling
was dat er een zekere tederheid van het geval zou
uitgaan. Toen we man en vrouw gevonden hadden - een stel dat
niet bang was uit de kleren te gaan “omdat we nog steeds gek
op elkaar zijn” - dacht ik: “Dit wordt leuk”. En dat werd ‘t. Uw
regisseur, van nature nogal preuts, bevond zich naast de
camera’s en sprak met schorre stem: “Strélen! Tòngen!” De
acteurs vreeën zich een knipoog naar de tijd. Ik liet het
resultaat aan de zanger zien, die zei: “Heftig!” Hij keek me aan:
“Als ik jou vraag, zoek ik iets afwijkends. Dat is gelukt.”
Een gentleman.
Johan Nijenhuis zou de clips van de vier regisseurs met elkaar
verbinden door onder zijn regie een tekenares van liedje
naar liedje te laten huppelen; een zogeheten rode draad.
Afgesproken was dat we ‘Vlinder’ dertig seconden voor tijd zouden
stoppen. Dan kon Nijenhuis’ ontdekking - een Mevrouw die
een gevoel van motregen als een vale mantel om zich heen
heeft hangen en die artistieke blikken werpt op krabbeltjes
houtskool - weer tussen door komen. Ik was trots op de clip van
‘Vlinder’ omdat m’n acteurs erin zo kwetsbaar waren. Puur.
Naakt. Weerloos overgeleverd aan de majesteit die ‘Ik Heb Je
Lief’ heet.
Laatst werd ik gebeld: “Johan had dertig seconden meer
nodig bij ‘Vlinder’. Z’n editor is vergeten een bandje naar
jullie toe te sturen. We hebben de bejaardenseks wat opgespeed.
Vinden jullie niet erg, toch?” Muziek is ritme, ritme is
montage. De dvd was inmiddels naar de fabriek, werd vermenigvuldigd
en kon niet meer worden teruggehaald. Toegegeven;
ik heb geen hoge dunk van wat de matador van Costa bekokstooft.
Hij maakt hoorspelen met beelden die als medicijn voor
de slapelozen onder ons veel goeds verrichten. Hij is bang voor
vrouwen en vindt Tara Elders een slechte actrice; daarover verschillen
we van mening. Als je hem vertelt dat ‘t een goed idee
zou zijn om een site te beginnen die heet ‘Casting on Line’ -
waarbij iedereen een screentest op internet kan doen om zichzelf
als acteur te verkopen - kun je er zeker van wezen dat Johan
een week later jouw idee als z’n eigen verkocht heeft. Die
schaamteloosheid is een talent. Johan kent het verschil niet
tussen mijn en dijn. In Johans lege hoofd klatert een waterval
van clichés. Johan snuift wat teveel. Johan is een darmtoerist uit
Twente die kampt met een identiteitsprobleempje. Johan is een
beetje zielig.
‘Vlinder’ is een prachtig nummer. Borsato is een artiest die
durft; ik applaudisseer voor hem. Maar mijn acteurs komen niet
meer klaar op de paukenslag in de muziek; ‘opgespeed’.
Met dank aan een liefdeloze rat.

Column Theo van Gogh Metro 19/3/2004

Dennis V.
19-03-2004, 19:34
Mijn vrouw heeft hem gisteren direct gekocht, dus ik denk dat ik hem ook nog wel een keertje voorbij zal zien komen. Ik ben niet echt kapot van MB, maar ja, ik kan niet ontkennen dat hij zijn populariteit ten volle weet te benutten .....

Hanna
20-03-2004, 19:40
ik heb de dvd geloof ik al vier keer van voor naar achter gekeken.. vooral de clipjes van theo van gogh zijn geweldig.. ik vind het echt een top dvd voor een hele goede prijs.. een tien voor marco en zijn team (y)!!

starbuck
20-03-2004, 19:46
Ook ik heb deze dvd eens goed bekeken/beluisterd, vooral de DTS-track kan mij zeer bekoren.

Ik ben geen fan van de persoon Borsato, maar als zanger/artiest zet deze meneer een prima prestatie neer, samen met de vormgevers uiteraard.

Een prima "expiriment" dat navolging verdient.

Oakey
21-03-2004, 11:05
Betekend dit dat we het album 'zien' niet op de radio zullen horen? Jippie! :)
:lol:

Tja, MB is een "artiest" die over zijn eigen muziek spreekt in termen van "product"... Zegt genoeg lijkt me. De reden voor die DVD is dan ook overduidelijk: geen derving van inkomsten door kopiëren.

Van mij mag het door de plee gespoeld.

MOVIOLA
21-03-2004, 11:14
Simpel. ben geen echte superfan, maar vind het een méér dan gewone dvd. het is schitterend. Vooral ZEG ME WIE JE ZIET heeft me tot tranen toe bewogen. De clip van ZEG HET MAAR is schitterend, en de clip van (sorry titel ontgaat me) waar Marco gekidnapt wordt is hilarish. Pure Hollywood style.
En inderdaad, de cd versie zit inderdaad al lang in mijn auto.

Dr_evil
21-03-2004, 14:14
In Johans lege hoofd klatert een waterval
van clichés. Johan snuift wat teveel. Johan is een darmtoerist uit
Twente die kampt met een identiteitsprobleempje. Johan is een
beetje zielig.

Das toch humor... :D

quicksilver2003
27-03-2004, 17:42
cd is al uit ;)
dus maakt niks meer uit, heb hem al :D

Pepijn Wildbret
27-03-2004, 18:23
Zie hieronder

Pepijn Wildbret
27-03-2004, 18:24
In Johans lege hoofd klatert een waterval
van clichés. Johan snuift wat teveel. Johan is een darmtoerist uit
Twente die kampt met een identiteitsprobleempje. Johan is een
beetje zielig.

Das toch humor... :D

Das gewoon de waarheid...Als ik iemand een vervelen en eigenlijk zeer irritant iemand vind is het wel johan Nijenhuis. Wat een ontzettende zak..
Een vriend van mij studeert aan de film academie hier in Amsterdam, waar ieder jaar weer de afstudeer projecten vertoond worden. Nijenhuis zat hierbij ook in het publiek. Op het moment dat de film van een van de studenten werd aangekondigd als documentaire, stond Nijenhuis op en begon hij heel hard "Docu Alert, Docu Alert" te roepen. Dit omdat Nijenhuis het schijnbaar niet zo heeft op docu's (Te weining rond borstige Soapies waarschijnlijk) Ik vond dit zo ontzettend genant en achterbaks (zeker tegenover de student in kwestie) dat ik daarna zelfs het laatste beetje respect wat ik voor Nijenhuis had ben verloren.

Martin van Tuijl
27-03-2004, 20:10
Ook ik heb deze dvd eens goed bekeken/beluisterd, vooral de DTS-track kan mij zeer bekoren.

Ik ben geen fan van de persoon Borsato, maar als zanger/artiest zet deze meneer een prima prestatie neer, samen met de vormgevers uiteraard.

Een prima "expiriment" dat navolging verdient.Amen. Dat gezeur over of je de muziek goed vind of niet slaat echt nergens op. Dit is een DVD forum en dit topic gaat over of het een goed idee was om zijn nieuwe werk alleen op DVD uit te brengen. Wat mij betreft een erg goed idee, en let op m'n woorden, dit gaat nu meer gebeuren, en van mij mag het (y)

Jason Bourne
27-03-2004, 22:33
En ....... er zitten inderdaad (zoals al eerder vermeld) een aantal erg leuke eastereggs op de dvd.

Ik heb de volgende al uitgetest:

[spoiler:7abfc70d23]Druk tijdens de eerste paar seconden van het nummer "voorbij" maar eens op de knop terugspoelen, je krijgt dan een hele scene te zien die vooraf gaat aan de clip. [/spoiler:7abfc70d23]

Dennis Kuijper
05-03-2006, 13:42
Het concert komt beter tot z,n recht op dvd,wat een super DTS track.