PDA

Bekijk de volledige versie : Van Leest



rkrijger
22-02-2004, 07:05
Ik wilde laatste Indiana Jones kopen bij vLeest in Eindhoven. Ik had op internet gezien dat hij daar €39 was en dat vond ik een redelijke prijs. Ik kwam daar en ik stond daar op een gegeven moment in de rij en daar begon het al. Toen ik aan de beurt was zei de verkoper DIE meneer was eerder. TERWIJL DAT NIET ZO WAS. Toen ik dan aan de beurt was (volgens mijnheer de verkoper, een snotjoch van 16) vertelde hij nog eens doodleuk dat ik de DVD niet zo maar kan kopen voor de internet-prijs, maar dat ik die dan via internet moest kopen. Nou, zeg ik, doe dat dan effe, ik ben hier nou toch en anders moet ik terug naar Geldrop (7km terug). Maar hij was gewoon NUL KOMMA NUL cooperatief, star en ontzetten klant-onvriendelijk.

Je zou toch mogen verwachten dat een winkel een klant graag ziet komen en hem dan helpt als hij iets wil kopen. Maar goed, Van Leest heeft dus de laffe arrogantie en houding om dat NIET te doen.

Mijn zien ze er niet meer!!!!

PS Heb de DVD later toch via dvd.nl 2e hands gekocht... Voor €32...

Hehe, dat lucht op!

rkrijger
22-02-2004, 09:01
Hmm, had ik niet eerst een andere titel?!? :)

R. Schaap
22-02-2004, 09:14
en vind je het echt zo vreemd dat hij verandert is!?
lijkt me niet he.

rkrijger
22-02-2004, 09:30
en vind je het echt zo vreemd dat hij verandert is!?
lijkt me niet he.

Nee, natuurlijk niet Rein...
Keep up the good work and forgive my irrational behaviour

En: veranderd moet met een 'd' :)

X
22-02-2004, 12:04
Ik vind je reactie niet overdreven. Zelf heb ik dat wel eens mee gemaakt bij V&D. BTTF box voor € 39,00 en daar ging dan nog eens 15% af met de Coca Cola korting aktie. Had toen nog gebelt om dat na te vragen en de telefoniste zei dat dat inderdaad het geval was. Kom je daar, half uur in de rij gestaan, krijg je die korting niet. Nu gaat het dan niet om die lullige korting maar om het principe.

Tegenwoordig zijn een hoop bedrijven niet meer zo klant vriendelijk. De klant is vaak niet meer koning. Koop jij hem niet koopt een ander hem wel zeggen ze dan.

BeeBeeBas
22-02-2004, 12:52
Bij van Leest & FRS is Internet & winkel inderdaad gescheiden.

Soms is een dvd goedkoper in de on-line shop, een andere keer is de dvd goedkoper in de winkel. Betekend helaas niet dat je hem in de winkel voor de goedkopere on-line prijs kan krijgen.

En dat zo'n 16 jarig jochie zich nou vergist in wie er eerst was is toch niet zo'n grote ramp. Af en toe een beetje relativeren...

rkrijger
22-02-2004, 15:20
Bij van Leest & FRS is Internet & winkel inderdaad gescheiden.

Soms is een dvd goedkoper in de on-line shop, een andere keer is de dvd goedkoper in de winkel. Betekend helaas niet dat je hem in de winkel voor de goedkopere on-line prijs kan krijgen.

En dat zo'n 16 jarig jochie zich nou vergist in wie er eerst was is toch niet zo'n grote ramp. Af en toe een beetje relativeren...

Is ook zo. Maar ja, na zo'n vergissing is de toon meteen al gezet hè... :)

Ik vond en vind dat de klant koning is en dat er OP ZIJN MINST meegedacht moet worden. Maar de klantonvriendelijkheid lag er zo bovenop...

Foei!

Rochan
22-02-2004, 16:01
Je kan toch gewoon via het internet bestellen en dan naar een van de filalen van Leest laten sturen. Dan heb je niet het probleem dat je meer moet betalen :roll:

rkrijger
22-02-2004, 18:25
Je kan toch gewoon via het internet bestellen en dan naar een van de filalen van Leest laten sturen. Dan heb je niet het probleem dat je meer moet betalen :roll:

Dat kan idd. En wat niet kan is dat je bij het filiaal gewoon koopt voor de internet-prijs. :shock:

JFC_
22-02-2004, 19:04
Mensen, accepteer nou maar gewoon dat je als consument alleen maar goed bent om je geld uit te geven, je verder je bek moet houden en nooit meer moet terugkomen! (Alleen dan om nog meer geld uit te geven)

Ik kan mij er ook witverziekend heet om maken maar tegenwoordig heb ik zoiets van: "Dan ga ik toch lekker naar de concurent, ik kom mijn geld uitgeven, graag of niet hoor!"

rkrijger
22-02-2004, 19:37
Mensen, accepteer nou maar gewoon dat je als consument alleen maar goed bent om je geld uit te geven, je verder je bek moet houden en nooit meer moet terugkomen! (Alleen dan om nog meer geld uit te geven)

Ik kan mij er ook witverziekend heet om maken maar tegenwoordig heb ik zoiets van: "Dan ga ik toch lekker naar de concurent, ik kom mijn geld uitgeven, graag of niet hoor!"

Je hebt gelijk. En zelfs hier klagen op dvd.nl zal niet veel helpen, want ik denk niet dat er hier mensen zijn die veel bij vLeest kopen...

Joost v.d. Ham
22-02-2004, 21:53
boycotten die toko :cool: FR$ en Vend natuurlijk ook

Mark de Jong
22-02-2004, 21:55
Join the club :) ;)

netfox
22-02-2004, 22:50
Ik denk dat je dat joch van 16 niet de schuld moet geven dat de andere man voorgedrongen is. Hij is ook maar een mens... een werknemer van Van leest; niet representatief voor heel de winkelketen. De andere consument had juist fair moeten wezen door te zeggen dat jij eerder was... of je had gewoon zelf je mond moeten opentrekken.

rkrijger
23-02-2004, 07:56
De andere consument had juist fair moeten wezen door te zeggen dat jij eerder was... of je had gewoon zelf je mond moeten opentrekken.

Klopt ook wel. Maar op dat moment was ik toch net even uit het veld geslagen. Je verwacht zoiets niet hè. En het was ook nog even geen punt. Het werd pas een punt toen hij daarna tegen mij ook nog eens zo onbehouwen deed. Ik heb zelfs overwogen een brief te schrijven naar vLeest. Maar ja, ach, wat bereik je daar weer mee hè...

Eddie
23-02-2004, 15:09
ik denk niet dat er hier mensen zijn die veel bij vLeest kopen...
Nou... ik kocht laatst met een internetaanbieding, in de winkel, met wildcard 3 voor 33 euro, deze 3 titels:
xmen1.5 - raging bull - from hell
alle 3 special editions, normaal toch 19.95 p.st.
de man achter de balie heeft zelfs nog naar het hoofdkantoor gebeld, omdat hij het niet kon geloven.
Direkt daarna, stond er op hun site, excusses voor het ongemak dat je nu alleen nog online kan bestellen.

rkrijger
23-02-2004, 18:50
... ik kocht laatst met een internetaanbieding, in de winkel, met wildcard 3 voor 33 euro...

Tjongejonge, ze maken er *echt* een zooitje van zeg!
Mijn zien ze er niet meer. Of ik moet een kaartje voor een concert nodig hebben...

Ernest Hamstra
25-02-2004, 17:33
PS Heb de DVD later toch via dvd.nl 2e hands gekocht..

En nu verkoop je 'm nieuw op eBay? (zie signature)

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen :wink:

rkrijger
25-02-2004, 19:57
En nu verkoop je 'm nieuw op eBay? (zie signature)

Ontkennen heeft zeker geen zin?!? :)

Reden is: door gebrek aan kastvulling en liquide middelen wil ik de kwaliteit van mijn collectie zo hoog mogelijk houden en de kwantiteit binnen de perken.

Ik heb de Indiana Jones films gezien en ervan genoten (deel I en III vooral), maar het blijft toch een beetje net-niet voor wat betreft de "herkijkbaarheid"...

Ernest Hamstra
25-02-2004, 20:03
En nu verkoop je 'm nieuw op eBay? (zie signature)

Ontkennen heeft zeker geen zin?!? :)

Reden is: door gebrek aan kastvulling en liquide middelen wil ik de kwaliteit van mijn collectie zo hoog mogelijk houden en de kwantiteit binnen de perken.

Ik heb de Indiana Jones films gezien en ervan genoten (deel I en III vooral), maar het blijft toch een beetje net-niet voor wat betreft de "herkijkbaarheid"...

Joh, je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden, het viel mij alleen op :wink: .

rkrijger
25-02-2004, 20:12
Joh, je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden, het viel mij alleen op :wink: .

Oh geeft niet hoor. Je kunt overigens nog tot aanstaande maandag bieden! Ook nog op een aantal andere schitterende DVD's!!!

R Klemkerk
26-02-2004, 12:37
rkrijger, het klopt dat de internet pagina van Van Leest en de winkel van elkaar gescheiden is. Laatst zag ik een actie op vanleest.nl, dus ik ook enthousiast naar vanleest toe, bleek dus ook dat die actie alleen via internet was.

Dus voortaan een actie? gewoon via internet bestellen en bij van leest af laten leveren. :)

azerke
02-03-2004, 14:41
levert die Van Leest ook is België eigenlijk?


Vind het namelijk maar een rare verklaring dat je eerst moet betalen voor een box omdat (staat er specifiek bij) de verzendingskosten te hoog liggen.

Ik kan daar nog inkomen ... geen probleem tot daaraantoe ...

Maar dan staat er ook dat verzendingen boven de 50€ gratis zijn ...

(het gaat hier om een friends super central park box die +-150€ kost)

weird ...

P5YCH0
18-03-2004, 18:23
Ik had een paar weken geleden Donnie Darko besteld voor 12,99 nu vraag ik me eigenlijk af of ik morgen hem ook voor deze prijs meekrijg.

R Klemkerk
18-03-2004, 18:23
Ik had een paar weken geleden Donnie Darko besteld voor 12,99 nu vraag ik me eigenlijk af of ik morgen hem ook voor deze prijs meekrijg.

vast wel, zolang het op de bon staat, wat het geval is, krijg je hem voor die prijs mee. (y)

Qzyn
18-03-2004, 21:27
Een aantal maanden geleden was ik bij een Van Leest filiaal de collectie DVD-aanbiedingen aan het doorkijken. Word ik opeens aangesproken door een medewerkster of ik daar mee wilde stoppen. Ze had ze namelijk net allemaal netjes recht gezet! LOL http://www.smiliemania.de/smilie.php?smile_ID=285
Over zoiets kan ik alleen maar hartelijk lachen. Ik kom en koop er nog steeds als ze goede aanbiedingen hebben.
Die betreffende medewerkster heb ik er overigens nooit meer terug gezien (zal waarschijnlijk thuis haar DVD verzameling op orde aan het brengen zijn).

BeeBeeBas
18-03-2004, 22:56
Een aantal maanden geleden was ik bij een Van Leest filiaal de collectie DVD-aanbiedingen aan het doorkijken. Word ik opeens aangesproken door een medewerkster of ik daar mee wilde stoppen. Ze had ze namelijk net allemaal netjes recht gezet! LOL http://www.smiliemania.de/smilie.php?smile_ID=285
Over zoiets kan ik alleen maar hartelijk lachen. Ik kom en koop er nog steeds als ze goede aanbiedingen hebben.

:lol: ROTFL :lol: , heb je een beetje een strak gezicht kunnen houden of barstte je echt in lachen uit na zo'n opmerking? :?

kazlatan
27-04-2004, 15:13
Ik heb ergens in maart de dvd S.W.A.T. besteld.
De release datum is 22 april en van pre-orders mag je verwachten dat je die voor of op de datum van release krijgt. Op 22 april lag die volgens mij overal wel in de winkel, maar ik heb em pas op 27 april ontvangen.
Natuurlijk niet dat ik er slechter van wordt maar dit is dus duidelijk een MINPUNT te noemen!

Op de site staat dat er een tegoed wordt gegeven als de prijs zakt t/m de release datum. Weet iemand misschien wanneer je die zou moeten ontvangen?
En dan is het ook nog eens meer dan 2 weken terug dat ik mijn Wildcard heb aangevraagd waarvan ik nog niks gehoord heb!

netfox
27-04-2004, 16:14
Ik vraag me altijd af waarom iemand een pre-order doet bij FRS of Van Leest.

a. Je betaalt gewoon te veel.
b. Je hebt de DVD altijd later dan deze in de winkel ligt.

Dus waarom eigenlijk?

Mark de Jong
28-04-2004, 09:45
b. Je hebt de DVD altijd later dan deze in de winkel ligt.

Niet dat ik me aangesproken voel ik of zo, maar dat heb je bij de meeste online winkels, niet alleen bij Van Leest.

kazlatan
28-04-2004, 10:46
b. Je hebt de DVD altijd later dan deze in de winkel ligt.

Niet dat ik me aangesproken voel ik of zo, maar dat heb je bij de meeste online winkels, niet alleen bij Van Leest.

Het is de 1e keer dat ik een preorder bestel bij van Leest en deze was dus niet optijd binnengekomen.

Bij DVD Outlet en Bseen DVD kreeg ik het wel op de dag zelf. Bij CD WOW kreeg ik er 1 een dag of 4 voor de datum en ik heb nu Love Actually besteld bij NLStore en die is gisteren verzonden.
Dus bij andere winkels totaal geen problemen!

netfox
28-04-2004, 19:14
b. Je hebt de DVD altijd later dan deze in de winkel ligt.

Niet dat ik me aangesproken voel ik of zo, maar dat heb je bij de meeste online winkels, niet alleen bij Van Leest.
Weet ik, maar dat is ook een ander verhaal. Je koopt via internet (ik tenminste) omdat het goedkoper is. Maar dat je bij DEZELFDE winkel gewoon langer moet wachten, dan dat je gewoon ffkes op je fiets stapt en in diezelfde winkel de film ook kan kopen... dat snap ik niet.

kazlatan
28-04-2004, 23:53
Weet ik, maar dat is ook een ander verhaal. Je koopt via internet (ik tenminste) omdat het goedkoper is. Maar dat je bij DEZELFDE winkel gewoon langer moet wachten, dan dat je gewoon ffkes op je fiets stapt en in diezelfde winkel de film ook kan kopen... dat snap ik niet.

Ik woon in Hoorn dus dat is dan een aardig stuk fietsen naar een van Leest!

kruspe
05-02-2005, 00:16
ik vind het nu ookal belachelijk dat als je iets besteld bij van leest om later op te halen in de winkel nu ookal vooruit moet betalen...slaat echt nergens op!!!

Sneaker
05-02-2005, 16:23
ik vind het nu ookal belachelijk dat als je iets besteld bij van leest om later op te halen in de winkel nu ookal vooruit moet betalen...slaat echt nergens op!!!
Inderdaad dat vind ik ook nu een groot minpunt. Vroeger bestelde ik op internet dvd's die ik dan bij Van Leest op ging halen. Nu koop ik eigenlijk niet meer bij Van Leest. Tenzij er een aanbieding goedkoop is. Dan wil ik nog weleens vooruitbetalen, maar handig is anders. Dat internetkortingen niet in de winkel geven kan worden is overigens wel logisch. Er staat vaak ook op de site Internet Only. Zowel Van Leest en Free Record Shop hebben dat.
In de winkel wordt ik altijd wel erg vriendelijk geholpen en heb zelfs eens met één van de medewerkers een kwartier staan praten over de DVD's die ik gekocht had. Gelukkig was het erg rustig. :lol:

mokka
05-02-2005, 17:44
ik vind het nu ookal belachelijk dat als je iets besteld bij van leest om later op te halen in de winkel nu ookal vooruit moet betalen...slaat echt nergens op!!!

en ze hebben groot gelijk :wink:

Jaap22
05-02-2005, 17:46
Dat van die internetprijzen heb ik ook nooit begrepen. Je bestelt de dvd via internet en komt 'm in de winkel afhalen (terwijl het vast gewoon één is die daar voor een hogere prijse heeft gestaan) voor een lagere prijs. Ik zie het nut daar niet echt van in en klantvriendelijk is het allerminst. Mensen zonder internet worden op die manier wel een beetje gediscrimineerd. Hou die prijzen lekker hetzelfde, want op deze manier krijg je soms wel een beetje zin om daar te gaan staan en elke klant er op te wijzen dat hij teveel betaald en gewoon lekker via internet moet bestellen.

Vanleest en de FRS hebben wel vaker van dat soort dingen. Maar als je besteld via internet en het komt afhalen in de winkel dan is het gewoon allemaal niet zo'n probleem. Dan weet je ook wanneer je naar de winkel moet gaan en kan je in de winkel controleren of er geen krassen op zitten. Toch ben ik het met je eens, het blijft een zeer vreemde actie.

Maick Werner
09-02-2005, 02:00
Misschien dat ze daar een beetje mensenschuw zijn en hopen dat je de dvd's via internet bestelt en ook nog eens laat opsturen :roll:

En misschien is het zo dat wanneer je bestelt over internet, ze bij Van Leest weten wat ze moeten bestellen. Als er alleen maar mensen in de winkel zouden zijn, is het niet direct bekend hoeveel exemplaren ze van een bepaalde titel moeten bestellen. Dus hebben ze dan wat teveel exemplaren die blijven liggen. Om die kans tegen te gaan, zijn de prijzen in de fysieke winkel iets hoger, zodat wanneer deze verkocht worden de 'schade' ietwat opvangt van het aantal dat is ingekocht tegen de 'normale' prijs en verkocht wordt voor een gereduceerd bedrag (danwel via internet of bij een of andere kortingsactie etc.)

Godsmack
09-02-2005, 11:02
ik vind het nu ook al belachelijk dat als je iets besteld bij van leest om later op te halen in de winkel nu ookal vooruit moet betalen...slaat echt nergens op!!!

Jij wil echt niet weten hoeveel procent van alle bestellingen blijft liggen.
Tuurlijk is het zo dat dit ten koste gaat van alle consumenten die wel netjes hun bestellingen op komen halen.(maar dat is toch met alles,zie legitimatie-plicht)
Ik ben het wel met je eens begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het belachelijk dat het NODIG is dat je vooraf moet betalen.
Snap die mensen niet die voor de lol even een stapel dvd's bestellen om ze vervolgens niet op te halen. :evil:
Zij zijn verantwoordelijk voor deze nieuwe procedures en Van Leest in mindere mate

Godsmack
09-02-2005, 11:07
Dat van die internetprijzen heb ik ook nooit begrepen. Je bestelt de dvd via internet en komt 'm in de winkel afhalen (terwijl het vast gewoon één is die daar voor een hogere prijse heeft gestaan) voor een lagere prijs. Ik zie het nut daar niet echt van in en klantvriendelijk is het allerminst. Mensen zonder internet worden op die manier wel een beetje gediscrimineerd. Hou die prijzen lekker hetzelfde, want op deze manier krijg je soms wel een beetje zin om daar te gaan staan en elke klant er op te wijzen dat hij teveel betaald en gewoon lekker via internet moet bestellen.

Vanleest en de FRS hebben wel vaker van dat soort dingen. Maar als je besteld via internet en het komt afhalen in de winkel dan is het gewoon allemaal niet zo'n probleem. Dan weet je ook wanneer je naar de winkel moet gaan en kan je in de winkel controleren of er geen krassen op zitten. Toch ben ik het met je eens, het blijft een zeer vreemde actie.

Bij de FRS(volgens mij ook van Leest) zijn m.u.v. de 10 Internet only toppers(11 dvd's :D ) alle artikelen dezelfde prijs als die in de winkel zelf.
Vaak worden omprijs-stickers niet helemaal verwerkt,waardoor de prijzen niet kloppen met die in het systeem.
Gewoon even naar de kassa lopen en vragen of de prijs klopt.

Jeroen vS
09-02-2005, 18:38
Ik werk zelf tegenwoordig in een winkel en dan heb je ook van die mensen, die maar roepen, dat ze eerst zijn en die niet kunnen wachten. Mensen die voordringen dus.
Nou hebben we laatst die ramp in Azië gehad. Die ramp waarbij een hele hoop mensen zo ongeveer alles verloren hebben (inclusief winkels en rijen). En met die ramp in mijn achterhoofd heb ik bijna het volgende tegen een klant gezegd (ik kon me nog net inhouden): "je mag verdorie blij zijn, dat hier een winkel is met een rij waar je in moet wachten".

Oscar van Sambeek
10-02-2005, 00:14
Ik maak al tijden gebruik van mobiletopay,
werkt perfect, gratis thuisbezorgd en geen
last van lange rijen. Komt het een keer voor dat
een dvd niet goed is ga ik ermee terug wanneer ik
toch in de stad ben....

Roeland
18-04-2005, 09:10
Volgens mij hoef je nu niet meer vooruit te betalen bij Van Leest.

Weet iemand trouwens of je gesealde exemplaren krijgt als je ze op internet besteld en vervolgens in de winkel gaat ophalen?

fransuha
18-04-2005, 09:16
Verschilt per titel of de DVD verzegeld is of niet.
Gemiddeld genomen zijn ze niet verzegeld, maar worden ze opnieuw verzegeld voor het versturen naar het filiaal. Deze DVD's worden dan bij andere van Leest's weggehaald. Gewoon nieuw en verzegeld is ongeveer zo'n 30 tot 50 % van de internetDVD's.
Als je ongeluk hebt komt de DVD zelfs uit een filiaal van Free Record Shop: ongeseald (behalve de 'resealing'), bekrast en voorzien van de 6 prachtige actiestickers die ze er daar opplakken...
Ik werk sinds kort bij een van Leest en dit laatste is het laatste half jaar gelukkig slechts 2 maal voorgekomen.

fransuha
18-04-2005, 09:17
sorry: dubbele posting

d-fens
18-04-2005, 11:47
Wanneer Free Record Shop en vanLeest (en ook Kruidvat?) hun internetprijzen en winkelprijzen strikt gescheiden wensen te houden, dan moeten ze dat ook duidelijk vermelden op hun site vind ik.

Ik vind het maar normaal dat iemand denkt dat de prijs die je op de site ziet ook degene is die je in de winkel betaalt. Immers, via internet betaal je vaak (dure) verzendkosten die je niet hebt wanneer je je bestelling zelf afhaalt in de winkel.

Het is wel zo dat wanneer je een DVD bestelt op de site van Free Record Shop je de mogelijkheid hebt om deze aan de prijs op de site af te halen in een filiaal. Dat zou ook zo moeten kunnen bij vanLeest.

Persoonlijk heb ik het niet zo begrepen op online winkels. Hetgeen je uitspaart op de prijs van een DVD verlies je op de verzendkosten en als het even tegenzit krijg je je pre-order uiteindelijk later in de bus dan wanneer je hem in de winkel zou gaan halen op de release-dag.

Lennart H.
04-11-2005, 11:00
Godverdomme schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!

kruspe
04-11-2005, 11:02
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!

Gewoon met z'n allen flink klagen over dat vooruit betalen!!
Kan trouwens wel even duren voordat je antwoord krijgt, bij mij heeft het 5 dagen geduurd.
Ik bestel er in ieder geval niks meer.

Jeroen vS
04-11-2005, 21:32
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!
Ik heb wel eens wat besteld bij FRS. Maar dat laat ik altijd naar de winkel sturen. Dan kan je het eerst nog zien voor je betaald.

kruspe
04-11-2005, 22:04
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!
Ik heb wel eens wat besteld bij FRS. Maar dat laat ik altijd naar de winkel sturen. Dan kan je het eerst nog zien voor je betaald.

Maar dat gaat bij de FRS dus ook niet meer!
Daar is het ook voortaan eerst betalen en dan pas ophalen in de winkel!!

TheGodfather
04-11-2005, 22:06
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!
Ik heb wel eens wat besteld bij FRS. Maar dat laat ik altijd naar de winkel sturen. Dan kan je het eerst nog zien voor je betaald.
toch niet nu je altijd vooruit moet betalen? dan heb je al betaald ;)

Jeroen vS
04-11-2005, 22:18
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!
Ik heb wel eens wat besteld bij FRS. Maar dat laat ik altijd naar de winkel sturen. Dan kan je het eerst nog zien voor je betaald.
toch niet nu je altijd vooruit moet betalen? dan heb je al betaald ;)

Dat wist ik dus niet. Zullen ze wel gedaan hebben omdat veel mensen hun spullen niet kwamen ophalen.

TheGodfather
04-11-2005, 22:26
*********** schijtwinkel!

van mijn 6 dvd's waarvan de levertijd iets van 10 dagen was heb ik er nu 2 binnen maar de staat is bagger! Bij de videotheek zouden ze hem nog amper in het rek durven zetten! Van de andere 4 is er 1 'verzonden' en 1 'reeds eerder geleverd', maar gewoon niks in het filiaal dat wacht op mij. :evil:

Bestelling was trouwens van 17-10.. hopelijk reageren de stakkers snel op mijn klachtenmail want ik vind het echt een schijtactie van hun. Fok het vooruitbetalen!
Ik heb wel eens wat besteld bij FRS. Maar dat laat ik altijd naar de winkel sturen. Dan kan je het eerst nog zien voor je betaald.
toch niet nu je altijd vooruit moet betalen? dan heb je al betaald ;)

Dat wist ik dus niet. Zullen ze wel gedaan hebben omdat veel mensen hun spullen niet kwamen ophalen.
hebben ze idd daarom gedaan. Jammer dat anderen wederom het zakje zijn omdat er zoveel lui hun spullen niet komen ophalen...

Mac Hammer Fan
02-12-2005, 23:21
Deze zomer (eind juli) 3 DVDs besteld. Eén ontvangen. We zijn begin december, en nog steeds wacht ik op 2 DVDs, waarvan ene nog steeds in hun catalogus te koop aangeboden staat...
Heb al een paar keer een mailtje gestuurd. Kreeg een vriendelijk antwoord, maar de belofte werd niet nagekomen. En het bedrag van de DVDs werd wel van mijn VISA afgehouden begin augustus.
Nu raakt mijn geduld toch wel op...

Frenkovic
03-12-2005, 03:07
Deze zomer (eind juli) 3 DVDs besteld. Eén ontvangen. We zijn begin december, en nog steeds wacht ik op 2 DVDs, waarvan ene nog steeds in hun catalogus te koop aangeboden staat...
Heb al een paar keer een mailtje gestuurd. Kreeg een vriendelijk antwoord, maar de belofte werd niet nagekomen. En het bedrag van de DVDs werd wel van mijn VISA afgehouden begin augustus.
Nu raakt mijn geduld toch wel op...

BELLEN : 010-2844770

HiddeV
03-12-2005, 03:27
Deze zomer (eind juli) 3 DVDs besteld. Eén ontvangen. We zijn begin december, en nog steeds wacht ik op 2 DVDs, waarvan ene nog steeds in hun catalogus te koop aangeboden staat...
Heb al een paar keer een mailtje gestuurd. Kreeg een vriendelijk antwoord, maar de belofte werd niet nagekomen. En het bedrag van de DVDs werd wel van mijn VISA afgehouden begin augustus.
Nu raakt mijn geduld toch wel op...

BELLEN : 010-2844770

Inderdaad, niet wachten bellen!

Mac Hammer Fan
03-12-2005, 06:43
bellen naar Nederland is voor een Belg wel duur, ik zal mijn order annuleren...

1101
24-12-2005, 21:19
En: veranderd moet met een 'd' :)

rkrijger de spellingnazi verdient een fanclub!!

Qzyn
24-12-2005, 22:17
En: veranderd moet met een 'd' :)

rkrijger de spellingnazi verdient een fanclub!!
En je moet absoluut een Gestapo-mentaliteit hebben om zo'n foute opmerking te maken naar aanleiding van zoiets onschuldigs (van zo lang geleden). :roll:

Hier speciaal voor op het forum ingelogd kwibus?

1101
24-12-2005, 23:32
Que? Laten we ranten en flamen in een ander topic.

Paul H.
02-01-2006, 20:06
Dit soort mailtjes heb ik nooit gehad:

Beste klant,

Onlangs heb je van ons een email gehad om je te laten weten dat (een gedeelte van) je bestelling naar je is verzonden.

Helaas is je bestelling door een logistiek probleem nooit daadwerkelijk de deur uitgegaan. We zullen je bestelling opnieuw gaan verzenden en uiteraard krijg je weer per email bericht op de dag dat je bestelling is verzonden.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik hoop je hiermee voldoende van dienst te zijn geweest; mocht je nog vragen hebben dan verwijs ik je graag door naar de contact sectie op onze website (http://www.vanleest.nl/shop/content/contact/contact.asp) waar naast het contactformulier ook een antwoord op de meest gestelde vragen te vinden is.

Met vriendelijke groet,

vanLeest internet
www.vanLeest.nl

Had zelfs nog niet gevraagd waar mijn bestelling bleef dus dit vind ik zeer netjes. Jammer dat ik wat langer moet wachten. Alleen ben ik nu benieuwd wat het probleem was... ;-)

Mac Hammer Fan
02-01-2006, 21:37
[quote=Lennart Heurter]*********** schijtwinkel!

.......
Kan trouwens wel even duren voordat je antwoord krijgt, bij mij heeft het 5 dagen geduurd.
Ik bestel er in ieder geval niks meer.

Wel, ik heb tien dagen geleden een bestelling geannuleerd, en nog steeds geen bevestiging gekregen. Blijkt nu dat ze vandaag een toch een deel hebben opgestuurd....
In elk geval ben ik niet te spreken over de lange wachttijden, zowel bij e-mails als bij leveringen. Vier maand is momenteel hun record....
Het is vijf jaar geleden dat ik nog zoiets heb meegemaakt, toen was het bij het beruchte Sazuma... (Oostenrijk)

Paul H.
06-01-2006, 20:49
Geweldig dit:

article number artist title items ordered order status
480223 DVD Columbia Classics Collection Taxi Driver Deluxe Edition 1 verzonden
480223 DVD Columbia Classics Collection Taxi Driver Deluxe Edition 1 reeds eerder geleverd
538515 DVD Miami Vice - series 1 1 reeds eerder geleverd
538515 DVD Miami Vice - series 1 1 in behandeling

Ben benieuwd of ik hem nu ook echt daadwerkelijk krijg.

bosmeneer
06-01-2006, 22:41
Ha, een mooi topic.

Ergens begin/half november Aladdin (2-disc) besteld voor 11,99, betaald en afleveren in de winkel aangevinkt (Mobile2pay werkte niet [zucht 1]), geschatte levertijd (volgens website) was 2 tot 5 werkdagen. Na 2 weken krijg je dan een mail dat het lanmger duurt, ok [zucht 2]. Dit herhaalt zich in de 5e week. De 6e week stuur ik een mail. Antwoord: "het ligt nou eenmaal aan onze leverancier" (Buena Vista? Haha, vasnie!) [zucht 3] Afgelopen dinsdag even bij de winkel langsgeweest "ja, die hebben we al 2 dagen liggen". Zucht [4 inmiddels]. Nog wel direct meegekregen.

Uiteraard was ie niet gesealed, maar ook geen hoesje (zo ligt ie wel bij de Blokker o.a. [halve zucht]). In een glimp zag ik een veel hogere prijs staan op het etiket als die ik er voor betaald had, dus was al een exemplaar uit de winkel (mogelijk ander filiaal). Pas bij thuiskomst merk ik dat de achterzijde van de hoes ontzettend 'gerimpeld' is, alsof de hoes er uit is geweest of er water op is gekomen [zucht 5]. Een kort telefoongesprek (met een verhit ik-persoon) met VanLeest later levert niets op "kan gebeuren, kom maar terug als de schijf van slechte kwaliteit is".

De film heb ik nog niet bekeken, maar ik hoop dat er wat aan mankeert! :wink:


5½ zuchten en een reactie op het forum later weet ik het zeker: geen Van Leest meer online. En dat terwijl ik wel goede ervaringen heb met FRS online :roll:

Mac Hammer Fan
06-01-2006, 22:48
Wel, jij krijgt ten minste nog een antwoord. Mij geven ze zelfs na meer dan 10 dagen nog geen antwoord op mijn contactformulier. En ik wacht nu al weer twee maanden op niet geleverde (maar wel betaalde) DVDs...
(die al maanden in de catalogus staan als leverbaar!)
En zoals ik al eerder zei: de vorige keer was het zelfs vier maanden.

Jeroen vS
07-01-2006, 21:17
Is het bij Van Leest niet mogelijk om het in de winkel op te halen? Heb ik bij FRS wel twee maal gedaan en dan kan je er in de winkel altijd nog onderuit. En vind je je artikel in de tussentijd ergens anders, dan kan je altijd je order nog cancellen.

Hotse
07-01-2006, 21:25
Als je het artikel in de winkel laat afleveren dan moet je vantevoren betalen ;) .

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de Van Leest, ik koop er dan ook alleen maar dvd's in de winkel.

Demon
08-01-2006, 00:25
Ik heb een keer online gekocht bij van leest online
En dan in de winkel afhalen,
Dat was taken om precies te zijn.
€22 dus redelijk goedkoop
Alleen toen ik thuis was zat er geen subtitel op! (UK)
Voor mijn is dat geen probleem maar goed.
Maar stel je voor als je die wel nodig hen dan heb je probleem,
Die van leest makkelijk had kunnen voorkomen
Of als je het toevallige cadeau wil geven aan iemand,
Die geen engels kan sta je toch even voor ***.
Dus ik mailde naar de online winkel om te zegen of ze dat niet kunnen veranderen
maar op de site staat er nog steeds niks over de ondertiteling.
Ik wacht nu nog op de reactie,
Je zou zegen zo voorkom je problemen als je dat wel veranderd.

Jeroen vS
08-01-2006, 00:52
Als je het artikel in de winkel laat afleveren dan moet je vantevoren betalen ;) .

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de Van Leest, ik koop er dan ook alleen maar dvd's in de winkel.

Dat is dan nieuw tegenwoordig. Of is dat alleen bij Van Leest en niet bij FRS?

Mac Hammer Fan
08-01-2006, 09:10
Als je het laat opsturen naar huis moet je bij Van Leest ook van te voren betalen. En dit in tegenstelling tot de meeste andere online-bedrijven, waar je maar betaalt als het pakketje verzonden is. Loaded247 is ook zo'n bedrijf waar je vooraf moet betalen en soms heel lang moet wachten op de levering. SplashDVd in de tijd was nog zo'n geval, maar dit is nu failliet. Ik ga Axelmusic eens uitproberen.

Jeroen vS
08-01-2006, 13:20
Als je het laat opsturen naar huis moet je bij Van Leest ook van te voren betalen. En dit in tegenstelling tot de meeste andere online-bedrijven, waar je maar betaalt als het pakketje verzonden is. Loaded247 is ook zo'n bedrijf waar je vooraf moet betalen en soms heel lang moet wachten op de levering. SplashDVd in de tijd was nog zo'n geval, maar dit is nu failliet. Ik ga Axelmusic eens uitproberen.

Aha. Een reden waarom ik, als ik iets bestel bij FRS online (en dat is heel zelden als ik iets alleen daar kan vinden), het naar de winkel laat sturen, is omdat ik altijd een beetje huiverig ben voor het feit of het wel nieuw is en niet uit één van de winkels komt.
Van Leest heb ik nog nooit geprobeerd en dat zal ik ook nooit doen ook naar aanleiding van dit topic. Terwijl ik met de winkels van Van Leest nog nooit een probleem heb gehad.

Mac Hammer Fan
29-01-2006, 13:01
Na lang wachten heb ik nu eindelijk mijn geld terug van VanLeest.
Enfin nog niet alles, want de verzendingskosten hebben ze niet terugbetaald. Ik ben eens benieuwd of ik die nog zal krijgen. Blijkbaar werken Vanleest en Freerecordshop met hetzelfde online-bedrijf ORDERCENTER samen... Eens benieuwd of ze nog zo eerlijk zullen zijn van de resterende 5 EUR terug te betalen...
Nooit eerder meegemaakt.

TheGodfather
29-01-2006, 13:17
Blijkbaar werken Vanleest en Freerecordshop met hetzelfde online-bedrijf ORDERCENTER samen...
Van Leest en FRS is van dezelfde eigenaar, logisch dus dat ze het zelfde online-bedrijf hebben ;)

raymond koene
30-01-2006, 14:45
Inderdaad: NOOIT MEER VAN LEEST!!!!! Wat een ongelooflijke k..zaak en een klantonvriendelijk personeel.

Vorig jaar mei bestelde ik in de pre-order Alias seizoen 4. Aangezien we in oktober verhuisd zijn, heb ik netjes in het profiel het adres aangepast. Vervolgens heb ik van Leest nog gebeld met de mededeling dat ik verhuisd was en dat de bestelling naar het nieuwe adres gestuurd moest worden. Een medewerker verzekerde mij dat dat voor elkaar zou komen en dat hij een en ander zou aanpassen in mijn bestelling. Deze maand voor alle zekerheid nog maar eens gebeld omdat ik in mijn orderprofiel nog steeds mijn oude adres zag staan. Wat blijkt nu? Het adres was niet aangepast en de dvd was reeds verstuurd naar mijn oude adres. Aangezien het pakje niet door de brievenbus gaat zal het naar alle waarschijnlijkheid bij een van de buren afgegeven zijn. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid was en dat ik (of ik de dvd nog kon bemachtigen of niet, waarschijnlijk dat laatste want mijn post wordt niet meer doorgestuurd) maar mooi de acceptgiro moest betalen. Ik vertelde hem dat ik dat niet ging doen omdat dit niet mijn fout was (ik was namelijk zo naief te veronderstellen dat van leest mijn gegevens zouden aanpassen). Zijn antwoord daarop was: "U kunt uw klacht indienen via een formulier op onze internetsite". Over klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid gesproken :evil:

Mac Hammer Fan
02-02-2006, 19:32
Kreeg als antwoord Van Vanleest dat ik de verzendingskosten niet terug krijg omdat de verzendingskosten voor twee DVDs minder hetzelfde is...
Dan hebben ze me dat weer mooi gelapt. Mij lang laten wachten zodat ik tenslotte mijn order annuleer. Ik had hen toen nochtans voorgesteld van dan 2 andere DVDs op te sturen, maar dat hebben ze lekker niet gedaan...
Een handige truuk van Ordercenter om je toch meer te laten betalen dan je voordien dacht...

TheGodfather
03-02-2006, 16:03
Kreeg als antwoord Van Vanleest dat ik de verzendingskosten niet terug krijg omdat de verzendingskosten voor twee DVDs minder hetzelfde is...
Dan hebben ze me dat weer mooi gelapt. Mij lang laten wachten zodat ik tenslotte mijn order annuleer. Ik had hen toen nochtans voorgesteld van dan 2 andere DVDs op te sturen, maar dat hebben ze lekker niet gedaan...
Een handige truuk van Ordercenter om je toch meer te laten betalen dan je voordien dacht...
das belachelijk natuurlijk! gewoon blijven bombarderen met klachten mails :twisted:

raymond koene
22-02-2006, 08:08
Inderdaad: NOOIT MEER VAN LEEST!!!!! Wat een ongelooflijke k..zaak en een klantonvriendelijk personeel.

Vorig jaar mei bestelde ik in de pre-order Alias seizoen 4. Aangezien we in oktober verhuisd zijn, heb ik netjes in het profiel het adres aangepast. Vervolgens heb ik van Leest nog gebeld met de mededeling dat ik verhuisd was en dat de bestelling naar het nieuwe adres gestuurd moest worden. Een medewerker verzekerde mij dat dat voor elkaar zou komen en dat hij een en ander zou aanpassen in mijn bestelling. Deze maand voor alle zekerheid nog maar eens gebeld omdat ik in mijn orderprofiel nog steeds mijn oude adres zag staan. Wat blijkt nu? Het adres was niet aangepast en de dvd was reeds verstuurd naar mijn oude adres. Aangezien het pakje niet door de brievenbus gaat zal het naar alle waarschijnlijkheid bij een van de buren afgegeven zijn. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid was en dat ik (of ik de dvd nog kon bemachtigen of niet, waarschijnlijk dat laatste want mijn post wordt niet meer doorgestuurd) maar mooi de acceptgiro moest betalen. Ik vertelde hem dat ik dat niet ging doen omdat dit niet mijn fout was (ik was namelijk zo naief te veronderstellen dat van leest mijn gegevens zouden aanpassen). Zijn antwoord daarop was: "U kunt uw klacht indienen via een formulier op onze internetsite". Over klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid gesproken :evil:

dvd is inmiddels retour ontvangen door van Leest (waarschijnlijk aangezien ik niet meer op dat adres woonde) en 1 week geleden opnieuw verstuurd. zou mij niet verbazen als het opnieuw naar mijn oude adres gestuurd is want ik heb nog steeds niets ontvangen. :twisted:

Paul H.
19-04-2006, 09:29
Ik wil niet zeggen nooit meer van Leest maar het is weer eens lekker klantvriendelijk daar. Ik heb nog een order openstaan van begin maart die ik al een tijdje terug betaald heb en heb al weer 4 titels bij ze in bestelling staan. Krijg ik tot mijn verbazing een mailtje waarin even wordt gemeld dat ik nog niks betaald heb en daarom even gelijk het bedrag opgehoogd wordt en als ik dit niet binnen 5 dagen betaal worden alle orders geannuleerd en komt er nog een verhoging bovenop! Dan mail je ze terug maar dit kan niet via je gewone email maar via hun site hierop kan ik niet de overschrijving toevoegen en krijg pas na 4 dagen antwoord. Lekker weer....als ik nou al die order geheel binnen had....rare gang van zaken weer. :x

raymond koene
19-04-2006, 12:02
Ik wil niet zeggen nooit meer van Leest maar het is weer eens lekker klantvriendelijk daar. Ik heb nog een order openstaan van begin maart die ik al een tijdje terug betaald heb en heb al weer 4 titels bij ze in bestelling staan. Krijg ik tot mijn verbazing een mailtje waarin even wordt gemeld dat ik nog niks betaald heb en daarom even gelijk het bedrag opgehoogd wordt en als ik dit niet binnen 5 dagen betaal worden alle orders geannuleerd en komt er nog een verhoging bovenop! Dan mail je ze terug maar dit kan niet via je gewone email maar via hun site hierop kan ik niet de overschrijving toevoegen en krijg pas na 4 dagen antwoord. Lekker weer....als ik nou al die order geheel binnen had....rare gang van zaken weer. :x

ik ben inmiddels in een incassoprocedure verzeild geraakt maar ga niet betalen. ze hebben schijnbaar de dvd opnieuw (voor de tweede keer weer) naar mijn oude adres gestuurd terwijl ze aangegeven hadden die naar mijn nieuwe adres te sturen. toevalligerwijs was ik afgelopen week in de buurt van mijn oude huis en kwam ik een oude buurvrouw tegen die mij een factuur van een incassobureau onder de neus duwde.....voor de tweede keer hebben die eikels het naar het verkeerde adres gestuurd en ben ik er toevalligerwijs achtergekomen dat er een incassoprocedure tegen mij gestart is....ik ga dus niet betalen, heb inmiddels al mijn e-mailcorrespondentie met van leest (waarin onder andere een mail met een toezegging dat de dvd naar mijn nieuwe adres gestuurd zou worden en een latere mail waarin aangegeven is dat het helaas niet mogelijk was om de dvd naar het nieuwe adres op te sturen en of ik maar gauw wilde betalen voor iets wat ik niet ontvangen had)naar het incassobureau gestuurd......nou in ieder geval voor mij geldt, NOOIT MEER VAN LEEST!!!!!! WAT EEN WAARDELOZE KLANTONVRIENDELIJKE S...ZAAK IS DAT ZEG!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Richard B.
19-04-2006, 20:26
Wow raymond, dit vindt ik echt wel de meest grove actie van een winkel die ik ooit heb gelezen op dit forum. Dat ze hun administratie niet op orde is 1 ding, maar dat het ze ook niet lukt om hun eigen fout op te lossen is wel erg dom. Dat ze vervolgens het probleem op jou afschuiven en daarna ook nog eens gaan dreigen met allerlei dingen is echt grof zonder weerga. Met de 'gewone' winkels van Van Leest heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen maar hun online winkel zal ik mijden als de pest. Wat een stelletje prutsers zeg.

Anyway: heel veel sterkte. Je bent er klaar mee met dat soort domoren... :?

Werner
19-04-2006, 22:35
Laat ze die incassoprodecure dan ook maar naar je oude adres sturen hè? ;)

Qzyn
20-04-2006, 06:36
Bij mijn laatste bestelling bij Van Leest heb ik weet niet hoeveel moeite moeten doen om mijn geld terug te krijgen nadat ik had geannuleerd omdat de op de website vermelde levertijd weer eens ruimschoots was overschreden.
Ik heb diverse klachten via het contactformulier op hun website verstuurd, maar zelfs na 3 weken had ik nog geen enkele reactie ontvangen. Pas nadat ik via Thuiswinkel.org (http://www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelennl/index.asp?kolomA=3948&kolomB=&navid=7) een klacht had ingediend, waren ze wel bereid en in staat om snel te reageren (en mijn geld terug te storten).
Deze ervaring was voor mij ook de druppel, ik bestel er niks meer.

raymond koene
20-04-2006, 10:48
Wow raymond, dit vindt ik echt wel de meest grove actie van een winkel die ik ooit heb gelezen op dit forum. Dat ze hun administratie niet op orde is 1 ding, maar dat het ze ook niet lukt om hun eigen fout op te lossen is wel erg dom. Dat ze vervolgens het probleem op jou afschuiven en daarna ook nog eens gaan dreigen met allerlei dingen is echt grof zonder weerga. Met de 'gewone' winkels van Van Leest heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen maar hun online winkel zal ik mijden als de pest. Wat een stelletje prutsers zeg.

Anyway: heel veel sterkte. Je bent er klaar mee met dat soort domoren... :?

dank je wel Richard, ik zat er al over te denken om de Consumentenbond hiervan op de hoogte te stellen. Die zullen hier wel wat mee kunnen denk ik. Ik heb het incassobureau ook al gemeld dat excuses van van Leest hier wel op zijn plaats zijn maar ook van dat incassobureau hoor ik taal noch teken.

raymond koene
20-04-2006, 10:50
Laat ze die incassoprodecure dan ook maar naar je oude adres sturen hè? ;)

dat doen ze dus ook maar ik ga er niet meer heen...ik erger mij al aan die lui als ik alleen maar aan ze denk... :evil:
ach ja, van Leest heeft weer 1 klant minder dat is wel een ding wat zeker is....zelden zo'n stelletje prutsers bij elkaar gezien......

bosmeneer
25-07-2006, 18:31
Klein schopje dan.

Een week geleden 3 dvd's besteld, allen konden 'binnen 2 - 5 werkdagen' geleverd worden. Aflevering via de plaatselijke boer.

Na 1 week 2 van de 3 op kunnen halen en gevraagd of de 3e in hun eigen voorraad aanwezig was zodat ze die direct mee konden geven. Ja, hij was aanwezig, maar meegeven was niet mogelijk. Er moet dan bij afgifte voor getekend worden en die uit de winkel moet apart afgerekend worden. ZUCHT.

Wat voor een service biedt je dan als bedrijf? Zo'n duur winkelpand dient toch niet alleen als afgiftepunt (zoals Kiala) ? Over voorraadbeheersing gesproken :roll:

Demon
25-07-2006, 18:59
Klein schopje dan.

Een week geleden 3 dvd's besteld, allen konden 'binnen 2 - 5 werkdagen' geleverd worden. Aflevering via de plaatselijke boer.

Na 1 week 2 van de 3 op kunnen halen en gevraagd of de 3e in hun eigen voorraad aanwezig was zodat ze die direct mee konden geven. Ja, hij was aanwezig, maar meegeven was niet mogelijk. Er moet dan bij afgifte voor getekend worden en die uit de winkel moet apart afgerekend worden. ZUCHT.

Wat voor een service biedt je dan als bedrijf? Zo'n duur winkelpand dient toch niet alleen als afgiftepunt (zoals Kiala) ? Over voorraadbeheersing gesproken :roll:Dat had ik toen met de return of the king giftset bij de Free recordshop dat was toen ook een drama.

Symphony X
02-08-2006, 12:34
Waar ik me het nog het aan irriteer bij Vanleest en FRS is dat de werknemers niet met hun klauwen van de schijfjes af kunnen blijven :evil:

2 maanden geleden Dawn of the Dead 2004 bij FRS besteld, na 5 dagen binnen. 2 weken later ging ik de film maar eens bekijken, zit ie vol krassen :evil:

En zo hetzelfde bij een aantal bestelde dvds bij vanleest.

Nee, ik hou het voortaan wel bij bol.com en CD-wow vele malen beter en klantvriendelijker.

yannick88
28-08-2006, 14:17
Hoi ik ben zelf een assistent filiaalmanager bij vanleest en wil graag reageren op het bericht hierboven.

als een dvd vol met krassen zit waarom is het dan de schuld van het winkelpersoneel? Je kunt toch ook even het schijfje bekijken en als deze niet goed is ook niet afnemen en een nieuwe bestellen.

Nandor
28-08-2006, 15:22
... Wow. De arrogántie!

Sneaker
28-08-2006, 15:32
Dat slaat natuurlijk nergens op yannick88 (welkom op het forum trouwens :wink:). Ik verwacht dat als ik een dvd koopt in de winkel dat de dvd's onbekrast en in goede staat zijn. Persoonlijk heb ik geen slechte ervaringen wat krassen betreft bij Van Leest, maar zeggen dat het eigenlijk gewoon de schuld van de klant is als die het niet opmerkt slaat natuurlijk nergens op. Je kan verwachten dat als je iets koopt, het in perfecte staat is. Zeker voor de nieuwprijs die je voor dvd´s betaald.

TheGodfather
28-08-2006, 17:00
Hoi ik ben zelf een assistent filiaalmanager bij vanleest en wil graag reageren op het bericht hierboven.

als een dvd vol met krassen zit waarom is het dan de schuld van het winkelpersoneel? Je kunt toch ook even het schijfje bekijken en als deze niet goed is ook niet afnemen en een nieuwe bestellen.
:shock: :shock: grapjas :lol: :mrgreen:

2 vragen:
1: hoe the hell ben je ooit assistent manager geworden?
2: bij welk filiaal werk je? dan kom ik daar niet :D

yannick88
28-08-2006, 18:14
Ik probeer de consument absoluut niet de schuld te geven helemaal niet zelfs.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet altijd de schuld is van het personeel in de winkel.
Als er artikelen retour worden genomen moet deze altijd door de filiaalmanager of asst filiaalmanager worden gecontroleerd op beschadigingen aan de doos en-of inhoud.
Verder kunnen schijfjes ook kleine beschadigingen oplopen doordat deze lange tijd in de lades hebben gelegen doordat ze niet verkocht worden.

groet yannick

yannick88
28-08-2006, 18:19
Ik probeer de consument absoluut niet de schuld te geven helemaal niet zelfs.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet altijd de schuld is van het personeel in de winkel.
Als er artikelen retour worden genomen moet deze altijd door de filiaalmanager of asst filiaalmanager worden gecontroleerd op beschadigingen aan de doos en-of inhoud.
Verder kunnen schijfjes ook kleine beschadigingen oplopen doordat deze lange tijd in de lades hebben gelegen doordat ze niet verkocht worden.

groet yannick

TheGodfather
28-08-2006, 18:27
Ik probeer de consument absoluut niet de schuld te geven helemaal niet zelfs.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet altijd de schuld is van het personeel in de winkel.
Als er artikelen retour worden genomen moet deze altijd door de filiaalmanager of asst filiaalmanager worden gecontroleerd op beschadigingen aan de doos en-of inhoud.
Verder kunnen schijfjes ook kleine beschadigingen oplopen doordat deze lange tijd in de lades hebben gelegen doordat ze niet verkocht worden.

groet yannick
dan lijkt me de oplossing duidelijk: leg ze niet in de lades!!! maar doe `t zelfde als bij de Media Markt en laat ze in de plastic, zoals ze ook worden geleverd. Het kan wel, want ik zag een zelfde systeem dat bij de MM wordt toegepast (ze in plastic "anti diefstal hoesjes" doen en zo in de rekken zetten) bij de Free Record Shop in Leuven. Dus waarom in Nederland niet? veel minder kans op beschadingen en dus op minder ontevreden klanten wat weer resulteert in meer klanten----> meer omzet ;)

yannick88
28-08-2006, 18:40
Daar is al naar gekeken en dat zal niet lukken omdat deze dan 2x zoveel ruimte inbeslag nemen en dat is te veel

Kees v Kekem
28-08-2006, 18:40
Dat kost wel redelijk wat geld, overal van die hoesjes om heen doen.

Symphony X
28-08-2006, 18:45
Dat kost wel redelijk wat geld, overal van die hoesjes om heen doen.

En daar heb jij als consument erg in?

Opgehoepeld, gewoon hoesjes omheen doen. Bij de MM doen ze het veel beter wat DVD's betreft etc...

TheGodfather
28-08-2006, 18:46
Daar is al naar gekeken en dat zal niet lukken omdat deze dan 2x zoveel ruimte inbeslag nemen en dat is te veel
dus verkopen jullie maar bekraste/bevlekte dvd`s?

bosmeneer
28-08-2006, 18:48
Dat kost wel redelijk wat geld, overal van die hoesjes om heen doen.
Precies, ruimtegebrek en de toonbaarheid speelt ook wel een grote rol voor winkels als FRS en vL. Zzitten midden in een winkelcentrum en zijn er op gericht je te lokken met beelden van hoesjes, niet met plastic doosjes waardoor de tekst op het hoesje moeilijk leesbaar is.

TheGodfather
28-08-2006, 19:00
Dat kost wel redelijk wat geld, overal van die hoesjes om heen doen.
Precies, ruimtegebrek en de toonbaarheid speelt ook wel een grote rol voor winkels als FRS en vL. Zzitten midden in een winkelcentrum en zijn er op gericht je te lokken met beelden van hoesjes, niet met plastic doosjes waardoor de tekst op het hoesje moeilijk leesbaar is.
toonbaarheid wordt nogal minder als, zoals bij de FRS hier bij ons, alle dvd hoesjes zoveel mogelijk op elkaar worden geduwd om er maar zoveel mogelijk in te rekken te krijgen. Probeer maar niet om hier bij de FRS een normale, in goede conditie verkerende slipcase of digipack te vinden. Dat lukt je nl. niet. Altijd helemaal plat geduwd en af geschaafd.
Zo lok je echt geen klanten ;)

yannick88
28-08-2006, 19:01
the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

bosmeneer
28-08-2006, 19:03
toonbaarheid wordt nogal minder als, zoals bij de FRS hier bij ons, alle dvd hoesjes zoveel mogelijk op elkaar worden geduwd om er maar zoveel mogelijk in te rekken te krijgen. Probeer maar niet om hier bij de FRS een normale, in goede conditie verkerende slipcase of digipack te vinden. Dat lukt je nl. niet. Altijd helemaal plat geduwd en af geschaafd.
Zo lok je echt geen klanten ;)
Da's waar, maar gek genoeg vind ik dat bij de vanLeest meevallen. Aan de andere kant vind ik bij FRS wel hoesjes om de dvd's, zelfs om goedkope films.

Symphony X
28-08-2006, 19:08
the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

Het gaat er niet om hoe hoog of hoe laag het aantal ligt, maar het gaat om het feit dat ze bekrast zijn.

TheGodfather
28-08-2006, 19:20
Da's waar, maar gek genoeg vind ik dat bij de vanLeest meevallen. Aan de andere kant vind ik bij FRS wel hoesjes om de dvd's, zelfs om goedkope films.
dat is zeker waar. Ik ga veel liever bij Van Leest dan bij de FRS. Maar het liefst ga ik nog bij de MM. Maar die zijn met sommige dvd`s vaak wat duurder of hebben ze niet als ze ze bij Van Leest wel hebben.




the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

Het gaat er niet om hoe hoog of hoe laag het aantal ligt, maar het gaat om het feit dat ze bekrast zijn.
Precies. Ik heb gelukkig nog geen bekraste dvd`s gekocht bij Van Lesst. Is maar goed ook, want ik zou ze terug brengen ;)
Het gaat erom dat jullie het risico op bekraste dvd`s erg verhogen door ze in die papieren hoesjes te duwen wanneer ze binnen komen en ze er weer uithalen wanneer ze worden verkocht. Tis bovendien dubbel werk. Om die reden heb ik t ook nooit begrepen dat er met dat systeem wordt gewerkt...

yannick88
28-08-2006, 19:30
Dat klopt helemaal godfather,

iedereen zou eens moeten weten hoe veel werk het is om al die schijfjes er elke dag weer uit te halen en als ze weer verkocht worden er weer in te stoppen en ik zie ook veel liever ook de plastic doosjes van de MM erom heen dat is veel makkelijker. Maar helaas is dit voorlopig hoe we het moeten doen bij vanleest tot er iets anders komt.We doen natuurlijk ons best om de schijfjes zo goed als mogelijk te verkopen maar soms zitten schijfjes ook zo in doosjes verpakt neem bijv. pulp fiction 2disc op elkaar gedrukt dat het gewoon moeilijk is om deze helemaal goed eruit te halen

TheGodfather
28-08-2006, 19:48
Dat klopt helemaal godfather,

iedereen zou eens moeten weten hoe veel werk het is om al die schijfjes er elke dag weer uit te halen en als ze weer verkocht worden er weer in te stoppen en ik zie ook veel liever ook de plastic doosjes van de MM erom heen dat is veel makkelijker. Maar helaas is dit voorlopig hoe we het moeten doen bij vanleest tot er iets anders komt.We doen natuurlijk ons best om de schijfjes zo goed als mogelijk te verkopen maar soms zitten schijfjes ook zo in doosjes verpakt neem bijv. pulp fiction 2disc op elkaar gedrukt dat het gewoon moeilijk is om deze helemaal goed eruit te halen
dat is JUIST een reden om ze erin te laten zitten ;)
Als je ze eerst eruit haalt, in het papieren hoesje duwt, ze opbergt, ze weer eruit haalt en weer in de dvd hoes op elkaar duwt beschadig je ze extra ;)

Symphony X
28-08-2006, 19:51
Dat klopt helemaal godfather,

iedereen zou eens moeten weten hoe veel werk het is om al die schijfjes er elke dag weer uit te halen en als ze weer verkocht worden er weer in te stoppen en ik zie ook veel liever ook de plastic doosjes van de MM erom heen dat is veel makkelijker. Maar helaas is dit voorlopig hoe we het moeten doen bij vanleest tot er iets anders komt.We doen natuurlijk ons best om de schijfjes zo goed als mogelijk te verkopen maar soms zitten schijfjes ook zo in doosjes verpakt neem bijv. pulp fiction 2disc op elkaar gedrukt dat het gewoon moeilijk is om deze helemaal goed eruit te halen
dat is JUIST een reden om ze erin te laten zitten ;)
Als je ze eerst eruit haalt, in het papieren hoesje duwt, ze opbergt, ze weer eruit haalt en weer in de dvd hoes op elkaar duwt beschadig je ze extra ;)

Hm, en dat is een assistent filiaalmanager... :roll:

TheGodfather
28-08-2006, 20:00
Dat klopt helemaal godfather,

iedereen zou eens moeten weten hoe veel werk het is om al die schijfjes er elke dag weer uit te halen en als ze weer verkocht worden er weer in te stoppen en ik zie ook veel liever ook de plastic doosjes van de MM erom heen dat is veel makkelijker. Maar helaas is dit voorlopig hoe we het moeten doen bij vanleest tot er iets anders komt.We doen natuurlijk ons best om de schijfjes zo goed als mogelijk te verkopen maar soms zitten schijfjes ook zo in doosjes verpakt neem bijv. pulp fiction 2disc op elkaar gedrukt dat het gewoon moeilijk is om deze helemaal goed eruit te halen
dat is JUIST een reden om ze erin te laten zitten ;)
Als je ze eerst eruit haalt, in het papieren hoesje duwt, ze opbergt, ze weer eruit haalt en weer in de dvd hoes op elkaar duwt beschadig je ze extra ;)

Hm, en dat is een assistent filiaalmanager... :roll:
dat zijn jouw woorden :mrgreen: ;)
ik ben ook assistent manager geweest (niet bij Van Leest of soort gelijke winkel maar ergens anders ;)). Ik zou juist altijd voorkomen dat "mijn" personeel dubbel werk doet. In de tijd dat ze dat dubbel werk 1 keer doen, kunnen ze ook iets anders doen he ;)
Beetje economisch denken ;)

en dat zeg ik. Als ik ergens niet goed in ben, is het wel in economie :D

yannick88
28-08-2006, 20:41
als ik ze erin laat zitten zijn ze met een paar minuten uit m´n winkel gejat
zelfs zoals we het nu doen (schijfjes eruit) worden er al meer dan 500 doosjes per jaar gejat. Nogmaals Plastic doosjes erom heen kost gewoon te veel!

Nandor
28-08-2006, 20:49
Sorry, maar wat verwacht je nu helemaal te bereiken? Een andere methode vinden lukt je niet, omdat alles behalve disrespect voor de klant tonen te duur is. Deze aanpak verdedigen lukt je niet, omdat beschadigde produkten verkopen nu eenmaal onverdedigbaar is.
Wat doe je hier?

Werner
28-08-2006, 23:34
the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

Elke bekraste disc is er één te veel.

Dennis Oosterhuis
28-08-2006, 23:44
the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

Elke bekraste disc is er één te veel.

Ja, ik bedoel, je wil het toch niet goed proberen te praten? :? Als je producten in een winkel koopt, verwacht je gewoon dat ze nieuw en onbeschadigd zijn en dat is niks teveel gevraagd... :?

TheGodfather
29-08-2006, 19:30
the godfather,

Hoeveel bekraste dvd´s heb je al bij vanleest gekocht en hoeveel onbekraste, ik neem toch aan dat het laatste het hoogst is

Elke bekraste disc is er één te veel.

Ja, ik bedoel, je wil het toch niet goed proberen te praten? :? Als je producten in een winkel koopt, verwacht je gewoon dat ze nieuw en onbeschadigd zijn en dat is niks teveel gevraagd... :?
blijkbaar probeert ie dat wel :D ;)

kruspe
03-10-2006, 17:53
even over de wildcard...

nou, mooi is dat!!
Ze beloofde zoveel bij van leest...er zouden tal van acties komen om je punten te kunnen verzilveren. Er is dus maar 1 actie geweest en die duurde maar een paar weken, en je moest ook nog eens voor minimaal 25 euro kopen om wat punten in te kunnen leveren.

Nu zit ik dus met nog een hoop punten te kijken, maar daar kun je nu dus helemaal niks meer mee!!!

hele slechte zaak van Van Leest!!!!

Dave
04-10-2006, 06:52
Klopt, echt een niet zo'n fijne streek van ze, heb je dan jaren voor gespaard; ik hoop dat ze hier nog op terug komen en iets goeds ermee doen want dit is echt niet de manier van zaken doen !

yannick88
05-10-2006, 15:17
zoals misschien niet goed is aangegeven dat je de gespaarde korting om kunt zetten in kijk en luistergeld(kortingsbonnen) log hiervoor in op www.vanleest.nl



Voor deze omruilregeling komen enkel klanten in aanmerking die voldoen aan de volgende voorwaarden:



- De WildCard diende geldig te zijn tot 30 september 2006. Dit geldt enkel voor de cards die tijdig verlengd zijn in de periode september 2005 t/m februari 2006.
-Op de WildCard stonden op 30 september nog méér dan 500 BonusPunten.
-Voor klanten met minder dan 500 BonusPunten zijn er in het verleden ruimschoots voldoende mogelijkheden geboden om de BonusPunten te benutten. Zij kunnen dus helaas geen gebruik maken van deze regeling.


De omruilregeling bestaat hieruit:


-Voor iedere 100 BonusPunten-tegoed ontvang je 1 Kijk- en Luistergeld cheque met een waarde van 1 euro.
-De Kijk- en Luistergeld Cheques kunnen worden gebruikt volgens de daarvoor geldende voorwaarden, tot en met 31 juli 2007.
-Met deze omruilregeling heeft vanLeest méér dan ruimschoots voldaan aan alle wettelijke verplichtingen naar onze WildCard-houders. Feitelijk is de WildCard dus per 1 oktober 2006 definitief gestopt; na 31 december 2006 vervallen verder alle mogelijkheden tot omruil of compensatie.

kruspe
05-10-2006, 17:24
moet je dat in de winkel laten doen?

yannick88
05-10-2006, 21:24
nee moet je inloggen bij www.vanleest.nl

Khonnor
19-10-2006, 23:43
Misschien niet helemaal gepast, maar die nieuwe gast die bij VanLeest Rotterdam Centrum in Donner werkt, slaat echt alles. Wat is dat voor een vlegel?

Iemand enig idee over wie ik het heb? :wink:

De aardige jongen is overgeplaatst naar Delft
en het aardige meisje naar Zuidplein. Erg fijn. :roll:

TheGodfather
20-10-2006, 11:04
Misschien niet helemaal gepast, maar die nieuwe gast die bij VanLeest Rotterdam Centrum in Donner werkt, slaat echt alles. Wat is dat voor een vlegel?

Iemand enig idee over wie ik het heb? :wink:

De aardige jongen is overgeplaatst naar Delft
en het aardige meisje naar Zuidplein. Erg fijn. :roll:
Vertel :D :D

Nielsje
20-10-2006, 17:33
LOL een goede vriend van me is filiaalmanager in rdam zuidplein :P

Khonnor
20-10-2006, 23:41
LOL een goede vriend van me is filiaalmanager in rdam zuidplein :P

Is Coen niet overgeplaatst naar Delft?
Dat meisje is nu in charge in Zuidplein, geloof ik.

Nielsje
21-10-2006, 09:34
Voor zover ik weet werkt Coen nu bij beide filialen en is hij dacht ik nog steeds manager in rdam...

TheGodfather
21-10-2006, 11:09
http://www.theimportforums.com/images/smiles/ontopic.gif

vincit
03-12-2006, 19:40
Yo DVD.nl! (vers geregistreerd, ik denk ik post gelijk wat er aan de hand is in het bijbehorende topic, als ik iets over t hoofd zie / verkeerd doe, signaaleer t me maar)

ANYWAY

ik heb met mn hardverdiende studentencentjes een mooie en dure Battlestar Galactica Seizoen 1 boxset gekocht bij van Leest (Donner, r'dam)

MAAR

Op de eerste DVD is een volledige scene onbekijkbaar vanaf een bepaald punt. Het loopt op dezelfde manier vast alsdat het bekrast zou zijn, ookal is er niks zichtbaar op t schijfje.

DUS

Hoe doe ik kreeg nieuwe DVD? Of moet ik gemene bommeldingen bij van leest bezorgen?

Help me alsjeblieft, ik vind dit een geweldige serie, en ik pan van plan deze DVD nog uit te lenen...

Ludo Keeris
03-12-2006, 20:23
DUS

Hoe doe ik kreeg nieuwe DVD? Of moet ik gemene bommeldingen bij van leest bezorgen?

Help me alsjeblieft, ik vind dit een geweldige serie, en ik pan van plan deze DVD nog uit te lenen...

Ik zou zeggen, probeer het eerst eens vriendelijk bij Van Leest te vragen voordat je allerlei bommeldingen gaat rondstrooien :roll:
Een beetje normale winkel zal je wel helpen denk ik (eerder dan dat jij eerst allerlei dreigementen hebt geuit, denk ik).
En doe dat in ieder geval voordat je de film gaat uitlenen. Als je 'm dan bekrast terug zou krijgen kan het een stuk moeilijker worden om 'm geruild te krijgen.

En verder, welkom op het forum! (y)

Carparzo
08-12-2006, 17:16
weet iemand hoe iets terugsturen werkt bij vanleest!

van een bestelling via het internet
want kan zo niks vinden via de site alleen bestelling annuleren

hoor het graag, want verwacht niet dat ze snel terug mailen met een antwoord

vincit
09-12-2006, 14:18
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens vriendelijk bij Van Leest te vragen voordat je allerlei bommeldingen gaat rondstrooien :roll:
Een beetje normale winkel zal je wel helpen denk ik (eerder dan dat jij eerst allerlei dreigementen hebt geuit, denk ik).
En doe dat in ieder geval voordat je de film gaat uitlenen. Als je 'm dan bekrast terug zou krijgen kan het een stuk moeilijker worden om 'm geruild te krijgen.

En verder, welkom op het forum! (y)

dankuwel! Geen enkele bedreiging was natuurlijk ook maar enigzinds serieus, maarja, na 9/11 mogen zulker grappen niet meer :p

Denk je nog dat er een tijdlimiet op zit? Want de koop is ondertussen alweer bijna een maand geleden...

Ik postte het hier ook omdat ik dacht dat er misschien werknemers van van leest zouden zijn die het precies zouden weten, maar als het waarschijnlijk toch wel goed zit...

(*gaat op zoek naar het battlestar galactica topic*)

yannick88
10-12-2006, 19:16
beste vincit,

ik werk zelf bij vanleest, en ik denk dat als je het idd netjes vraagt bij het filiaal in rotterdam dat ze hem wel willen omruilen. zo niet, zou ik even contact opnemen met het hoofdkantoor in Eindhoven tel. 040-2698888.

Carparzo
11-12-2006, 11:14
weet iemand hoe iets terugsturen werkt bij vanleest!

van een bestelling via het internet
want kan zo niks vinden via de site alleen bestelling annuleren

hoor het graag, want verwacht niet dat ze snel terug mailen met een antwoord

nou heb het zelf ondekt.

maar werkt weer goed bij Vanleest.
bestelling 8-12 gedeeltelijk geannuleerd krijg ik mail met
Wij streven ernaar dit binnen 24 uur afgehandeld te hebben erin maar was weekend dus verwachte wel half/ half dat dat in het weekend niet zou gelden

krijg vandaag mail terug

Helaas is je bestelling al ingepakt en kunnen we niet meer voorkomen dat deze naar je zal worden verzonden.
Je kan deze retourneren aan:

Free Record Shop
T.a.v. Joyce Kalishoek
Antwoordnummer 100
2900 VB Capelle a/d IJssel

Zou je zo vriendelijk willen zijn om een briefje met je naam, rekeningnummer en ordernummer in het retourpakketje te doen?

Alvast bedankt voor je medewerking.


Let op: de acceptgiro dient altijd volledig te worden voldaan, het teveel betaalde bedrag wordt door ons weer teruggestort.

Zodra je pakketje hier retour is zullen we je acceptgiro ongedaan laten maken.

dus mijn bestelling is al ingepakt maar met opsturen wachten ze nog even Toppie Service van Van Leest

en ik nu moet mijn gehele bestelling in gedeeltes retouren en betalen en dan krijg geld terug gestort Dacht het niet betaal niet

Fantasche online winkel :evil: is dat ik met mijn club-metro daar 10 % korting krijg en daar soms iets goedkoper uit ben maar liefs bestel ik het ergens anders !

Dus als je iets wilt bestellen bij Van Leest zorg ervoor dat je het niet meteen nodig hebt en niet al te veel om service geeft voor het geval dat er iets verkeerd gaat!

Roy de Jong
28-04-2009, 13:24
Ik liep gisteren even naar binnen bij van Leest in Hilversum.
De helft van de schappen was leeg en heb daarop gevraagd wat er ging gebeuren.
Zij gaan dus sluiten en er komt in het filiaal aan de kerkstraat een "Gamemania" winkel.
Al het personeel gaat over de de FRS.

Iemand al berichten gehoord over andere winkels van "van Leest" die sluiten gaan?

Jordy van Buel
28-04-2009, 14:24
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=20842&page=3 onderaan ;)

Richard B.
15-05-2009, 08:52
Ik kwam er gisteren achter dat de vestiging in Deventer ook gaat sluiten. Da's flink balen want het was een hele fijne vestiging met goed en enthousiast personeel. En de FRS in het centrum is juist een erg onprettige en rommelige winkel met heel wisselend personeel. Dit is een flinke achteruitgang. :-(

Ik denk dat ik voortaan wel meer op het Internet en bij MM zal kopen. FRS zoals het nu bestaat vind ik niet echt een aantrekkelijke winkelketen om te shoppen. Als Breukhoven nog wat geld aan me wil verdienen zal er echt eens de bezem doorheen moeten.

Pascal Barroso
15-05-2009, 11:21
Ik kwam er gisteren achter dat de vestiging in Deventer ook gaat sluiten. Da's flink balen want het was een hele fijne vestiging met goed en enthousiast personeel. En de FRS in het centrum is juist een erg onprettige en rommelige winkel met heel wisselend personeel. Dit is een flinke achteruitgang. :-(

Ik denk dat ik voortaan wel meer op het Internet en bij MM zal kopen. FRS zoals het nu bestaat vind ik niet echt een aantrekkelijke winkelketen om te shoppen. Als Breukhoven nog wat geld aan me wil verdienen zal er echt eens de bezem doorheen moeten.

Vestiging op Zuidplein in Rotterdam is ook sinds een paar weken verdwenen. 2 Maanden terug verdwenen ineens alle discs uit de schappen, een week later kwam ik er langs en alles weg en gesloten. Maar er zit geen GameMania in maar een outlet store met goedkope kleding enz.

KingMustafa
17-05-2009, 13:33
Ik heb een Club Metro Card en ik wil daarmee iets op vanLeest.nl, de website dus,
bestellen. Het lukt mij echter niet om de korting te realiseren.
Het lijkt mij dat ik de code achterop de pas bij het vanLeest-veld moet invullen bij 'Coupons / Bonnummer'.
Als ik dit echter doe dan resulteert dit in een error: 'ongeldige code'.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de korting bij vanLeest.nl kan realiseren?

Dit wordt dan mijn eerste aankoop met de Club Metro Card. Moet ik de pas soms nog activeren of iets dergelijks?

Jordy van Buel
17-05-2009, 13:36
Volgens mij kun je de pas enkel in de winkel gebruiken en niet online :)

KingMustafa
17-05-2009, 13:37
Volgens mij kun je de pas enkel in de winkel gebruiken en niet online :)

Op de website van Club Metro Card staat duidelijk van wel. :???:

Smooth-J
17-05-2009, 13:41
Ik heb gisteren nog een bestelling gedaan bij de FRS online. En helemaal op het eind van mijn bestelling werden opeens de kortingen verrekend als zijnde metropas. Terwijl ik zelf verder hiervan niets heb ingevuld. Wist namelijk niet eens dat dat kon, maar blijkbaar is die gekoppeld aan mijn account. Dus wat verder in de bestelling gaan, dan lijkt het me dat je dat bij van leest op een soortgelijke manier te zien krijgt.

KingMustafa
17-05-2009, 14:02
Ik heb gisteren nog een bestelling gedaan bij de FRS online. En helemaal op het eind van mijn bestelling werden opeens de kortingen verrekend als zijnde metropas. Terwijl ik zelf verder hiervan niets heb ingevuld. Wist namelijk niet eens dat dat kon, maar blijkbaar is die gekoppeld aan mijn account. Dus wat verder in de bestelling gaan, dan lijkt het me dat je dat bij van leest op een soortgelijke manier te zien krijgt.

Misschien dat het ligt aan het feit dat ik vandaag pas een account heb aangemaakt bij VanLeest.nl en de pas al weken lang in bezit heb. Misschien dat ze de account nog moeten koppelen aan de pas.

Ik heb VanLeest.nl inmiddels al ge-emailed. Toch zonde als die korting dan niet zou doorgaan namelijk :wink:.

Dank voor jullie snelle reacties! (y)

Edit: mijn grote excuses ik heb in het verkeerde topic gepost. Mijn vraagstuk kan beter in het topic 'Club Metrokaart bij Van Leest''

Oakey
09-06-2009, 18:33
De topictitel begint de lading nu steeds meer te dekken :) De vestiging in Nijmegen is inmiddels ook gesloten. Zogenaamd (volgens het bordje op de deur) verhuisd naar de plaatselijke FRS, maar daar staan nog steeds dezelfde zielige rijtjes veel te dure BD's als altijd. Bovendien is dat een veel te krappe winkel waar je niet lekker kunt rondkijken zonder continu iemand in de weg te staan.

Ergens ook wel jammer want VL was de enige 'fysieke' winkel waar ik nog wel eens een dvd of BD kocht, omdat ze soms nog wel eens redelijke prijzen hanteerden, zoals BD's voor €15 (lang niet bij het hele aanbod). In ieder geval kon ik daar mijn platenbonnen (of hoe heten ze tegenwoordig) en Iris-cheques kwijt. Die kan ik dus niet meer vragen voor verjaardagen e.d. want er is voor mij geen interessante winkel meer die deze aanneemt (bij V&D kan ik werkelijk niets vinden op audio/videogebied en de FRS heeft ook alleen maar blockbusters op BD en nauwelijks nog cd's). Helaas, weer een klant minder voor de echte winkelier in de NL winkelstraat.

Ik snap overigens niet de gedachte dat zo'n Game Mania de zaak moet gaan redden. Ik ben zelf niet van de games, maar weet wel dat dit bij uitstek een artikel is dat je online vele malen goedkoper vindt (cdwow, amazon UK etc). Bovendien speelt het argument van de 'nederlandse ondertitels' zoals bij dvd en BD hier niet (als je de Engelse handleiding niet snapt, kun je het spel zelf ook niet volgen lijkt me). Toch zijn er blijkbaar mensen die €65 voor een spel neerleggen bij een echte winkel, waar ze datzelfde spel voor een paar tientjes minder online kunnen kopen.

Jordy van Buel
09-06-2009, 18:36
Ik snap overigens niet de gedachte dat zo'n Game Mania de zaak moet gaan redden. Ik ben zelf niet van de games, maar weet wel dat dit bij uitstek een artikel is dat je online vele malen goedkoper vindt (cdwow etc). Bovendien speelt het argument van de 'nederlandse ondertitels' zoals bij dvd en BD hier niet (als je de Engelse handleiding niet snapt, kun je het spel zelf ook niet volgen lijkt me). Toch zijn er blijkbaar mensen die €65 voor een spel neerleggen bij een echte winkel, waar ze datzelfde spel voor een paar tientjes minder online kunnen kopen.

Dat snap ik inderdaad ook niet. De vestiging in Den Bosch was afgelopen weekend overigens nog gewoon open, dat is ook een behoorlijk groot en duur pand volgens mij dus of ze daar een Game Mania van gaan maken dat vraag ik me af.

Oakey
09-06-2009, 18:56
Dat snap ik inderdaad ook niet. De vestiging in Den Bosch was afgelopen weekend overigens nog gewoon open, dat is ook een behoorlijk groot en duur pand volgens mij dus of ze daar een Game Mania van gaan maken dat vraag ik me af.
Het Nijmeegse pand wordt in ieder geval een kledingwinkel. Erboven zit ook al een gamewinkel (zo'n Bart Smit dochter), dus ik denk dat het geen geschikte locatie is voor een concurrerende zaak.

Jeroen Trapman
09-06-2009, 22:17
Iemand die weet wat er met de vestiging in Almere gaat gebeuren?
Lijkt me niet dat daar een Game Mania voor in de plaats komt gezien die 100 meter verderop al zit.
Heb volgens mij ook nergens iets gezien waarop staat dat er iets anders komt of dat ze weggaan...

Maverick
10-06-2009, 07:23
Almere blijft voorlopig open, het is de enige nog redelijk lopende 'breukhoven' winkel in Almere. In verhouding dan, volgens mij ligt die hele tak van de detailhandel zo goed als op z'n reet.
De 'nieuwe' Free heeft het ontzettend moeilijk (verbaasd mij ook helemaal niet, stelletje $^#%$ daar)
Of de Gamemania het een beetje doet weet ik niet, maar de buren (XLtoys o.i.d.) hebben spellen vaak veel goedkoper staan. Echter is de service wel goed bij de GM, maar of dat voldoende is?

Frank
10-06-2009, 07:46
Almere staat op de site nog in de lijst met vestigingen, dus die zal inderdaad voorlopig open blijven. Helmond staat er niet meer bij, dus die zal binnenkort hoogstwaarschijnlijk gaan sluiten. En dan blijft de FRS in principe nog als enige multimedia-winkel over, terwijl we vroeger ook nog de Music Store, V&D en een lokale platenboer hadden. De lokale platenboer is nog steeds, maar die heeft zijn assortiment drastisch ingekrompen en is nu meer een boeken- en tijdschriftenwinkel geworden.

VanLeest had eerst 60 vestigingen, maar er staan nog 27 vestigingen in de lijst, waarvan 9 de multimedia-afdelingen van de Bijenkorf zijn.

Nyarlathotep
17-06-2009, 19:07
Tsja, de tijd dat ik cd's en dvd/blu-ray's in de winkel kocht is al lang voorbij. Van Leest, FRS, de speciaalzaak (Boudisque, Het Oor) zijn gewoon allemaal te duur. En cd's kan je online al beluisteren, en films kan je bekijken voordat je ze koopt. Waarom nog een winkel inlopen als je hetzelfde online besteld voor soms de helft?

Joris Springer
19-06-2009, 07:19
Almere blijft voorlopig open, het is de enige nog redelijk lopende 'breukhoven' winkel in Almere. In verhouding dan, volgens mij ligt die hele tak van de detailhandel zo goed als op z'n reet.
De 'nieuwe' Free heeft het ontzettend moeilijk (verbaasd mij ook helemaal niet, stelletje $^#%$ daar)
Of de Gamemania het een beetje doet weet ik niet, maar de buren (XLtoys o.i.d.) hebben spellen vaak veel goedkoper staan. Echter is de service wel goed bij de GM, maar of dat voldoende is?

Service bij GM is hetzelfde als bij FRS namelijk belabberd, in Almere kan je beter dan naar Nedgame gaan, die hebben nog een beetje verstand van games.

Richard B.
20-06-2009, 19:32
Tsja, de tijd dat ik cd's en dvd/blu-ray's in de winkel kocht is al lang voorbij. Van Leest, FRS, de speciaalzaak (Boudisque, Het Oor) zijn gewoon allemaal te duur. En cd's kan je online al beluisteren, en films kan je bekijken voordat je ze koopt. Waarom nog een winkel inlopen als je hetzelfde online besteld voor soms de helft?
Ik vind het nog altijd fijner om in een winkel te kopen dan in een webwinkel. Je hoeft niet te wachten op wat je koopt en het is meteen tastbaar. Bij webwinkels koop ik enkel als ik iets niet of voor een te hoge prijs in een gewone winkel kan krijgen.

Dat gezegd hebbende koop ik liever niet bij FRS. Maar Van Leest was wel een prettige keten: een goeie selectie qua dvd's en vaak heel goedkoop. Jammer dat Van Breukhoven juist Van Leest aan het sluiten is want bij FRS kom ik dus zelden. Van Leest had fijne winkels maar de winkels van FRS zijn zwaar beroerd. :???:

Ralfers
20-06-2009, 21:35
Van Leest had fijne winkels maar de winkels van FRS zijn zwaar beroerd. :???:

Tja, daar denk ik dus juist net andersom over. In Groningen is de Van Leest naar mijn mening belachelijk duur, en zien de DVD's er daar ook niet uit. Zijn gewoon 2e hands, als je het mij vraagt. En dat in de gehele winkel. Ga je daarentegen naar de FRS even verderop, goeie service, mooie rij DVD's, alles in seal. Maar ik moet daar ook bij zeggen dat dit de enige FRS waar ik wel wat wil kopen.

chev
20-06-2009, 21:43
Bij van leest in eindhoven worden mijn toekomstige aankopen altijd goed behandeld terwijl de frs als je een kapot doosje hebt , het zelfde doosje daarna terug gaan zetten met een ander hoesje erin.

OVerigens is de frs meer op jeugd gericht dan van leest.

DanielC
21-06-2009, 10:12
Bovendien is dat een veel te krappe winkel waar je niet lekker kunt rondkijken zonder continu iemand in de weg te staan.



Daar komt hopelijk verandering in als Plein '44 een keertje "verbouwd" wordt. Free zou daar dan tijdelijk weg moeten, om vervolgens terug te keren naar een winkel die 2x zo breed is. Tenminste, dat is mijn droomsituatie als betreffende manager ;)

Oakey
21-06-2009, 11:45
Daar komt hopelijk verandering in als Plein '44 een keertje "verbouwd" wordt.
Dat zou niet alleen voor de FRS een goed idee zijn (y)

RobinB
21-06-2009, 23:12
effe beetje offtopic maar was bij de music store waar ook dvds verkocht worden. Das nog steeds 1 van de duurderde variantend van winkels terwijl het een ala van leest is. Vind dat de van "lees"t eigenlijk ook wel wat meer mag gaan neigen naar film boeken etc omdat deze toch een "wat" andere uitstraling als winkel biedt dan dr frs.

Oakey
22-06-2009, 20:02
Vind dat de van "lees"t eigenlijk ook wel wat meer mag gaan neigen naar film boeken etc
Ik denk dat de markt daarvoor nog kleiner is dan voor DVD en CD's.

Bugssje
23-06-2009, 12:27
Moet de titel eigenlijk niet aangepast worden in alleen Van Leest? Dit is toch geen anti van leest topic meer.

Frank
03-09-2009, 17:41
De VanLeest in Helmond is verleden tijd. De winkel is al bijna omgebouwd tot Free Record Shop zag ik vandaag.

KILLER
16-10-2009, 12:30
Ik heb twee nachten terug een bestelling geplaatst voor het eerst. Zag er wel betrouwbaar uit en heb direct betaald via iDeal. Nu twee dagen verder nog geen bevestiging van de hele bestelling. En in mijn account is onder 'mijn bestellingen' ook steeds geen order te bekennen.. Wat gebeurt hier. Mensen met een soortgelijke ervaring?

De telefenische hulp die blijkt ook maar steeds afwezig.. Ik sta nu al tien minuten in de wacht.

-EDIT-

VanLeest wordt overgenomen door FRS. Vandaag alvast 3 discs binnengehad. Maar.. Verkoopt van leest tweedehands DVD's ofzo. Want de dics die ik kreeg die leken wel tweedehands, niet verpakt alsof ze uit de schappen van een uitverkoop kwamen..

StefaanD
03-11-2010, 16:16
En vandaag een mailtje gehad, "Sluiting webshop vanLeest.nl" . Er wordt verder
verwezen naar freerecordshop.nl ( het moederbedrijf van van Leest ? )

Pieter V
03-11-2010, 17:05
En vandaag een mailtje gehad, "Sluiting webshop vanLeest.nl" . Er wordt verder
verwezen naar freerecordshop.nl ( het moederbedrijf van van Leest ? )
FRS & van Leest zijn één pot nat. Qua prijzen qua alles. Lijkt me een goede keuze.

Frank
03-11-2010, 18:36
Inmiddels is de website uit de lucht. Als je naar www.vanleest.nl gaat dan krijg je de website van de Free Record Shop te zien met een mededeling dat de website van VanLeest gesloten is.

Pieter V
03-11-2010, 18:39
Inmiddels is de website uit de lucht. Als je naar www.vanleest.nl (http://www.vanleest.nl) gaat dan krijg je de website van de Free Record Shop te zien met een mededeling dat de website van VanLeest gesloten is.
Zal het met de fysieke winkels ook wel gebeuren.

Macca728
03-11-2010, 19:06
Ik heb twee nachten terug een bestelling geplaatst voor het eerst. Zag er wel betrouwbaar uit en heb direct betaald via iDeal. Nu twee dagen verder nog geen bevestiging van de hele bestelling. En in mijn account is onder 'mijn bestellingen' ook steeds geen order te bekennen.. Wat gebeurt hier. Mensen met een soortgelijke ervaring?

De telefenische hulp die blijkt ook maar steeds afwezig.. Ik sta nu al tien minuten in de wacht.

-EDIT-

VanLeest wordt overgenomen door FRS. Vandaag alvast 3 discs binnengehad. Maar.. Verkoopt van leest tweedehands DVD's ofzo. Want de dics die ik kreeg die leken wel tweedehands, niet verpakt alsof ze uit de schappen van een uitverkoop kwamen..

het personeel mag de DVD's thuis meenemen, dus krassen en vlekkenn zijn vaak heel gewoon bij Van Leest en FRS

Na gebruik worden ze wer geseald, soms pas als de klant erbij staat

Frank
04-11-2010, 05:38
Je weet dat je op een bericht reageert uit oktober 2009?

Mr. Blonde
04-11-2010, 07:52
Van leest apeldoorn is inmiddels opgegaan in de ook aanwezige FRS.

martwout
06-02-2011, 16:18
Van Leest Den Bosch (Hinthamerstraat) gaat per 20 februari sluiten. Dat kreeg ik vorig weekeinde te horen toen ik er iets kocht. Vanaf 20 februari kan je alleen bij FRS terecht. Jammer, was een mooi oud gebouw met een aardige TV-hoek achterin.

Frank
28-07-2011, 05:47
Ik zag gisteren dat de VanLeest-vestiging in de Hermanus Boexstraat is gesloten. Ik wist niet dat deze dicht zou gaan, maar blijkbaar heeft het wel in de krant (http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/9066522/Van-Leest-weg-uit-Hermanus-Boexstraat.ece) gestaan. Jammer.

jack020
28-07-2011, 07:30
Ook van Leest in de Kalver Toren in Amsterdam is een outlet van FRS geworden.

Marcel Hoeve
28-07-2011, 11:40
Ook van Leest in de Kalver Toren in Amsterdam is een outlet van FRS geworden.

Wat moet ik mij bij het woord 'outlet' voorstellen in relatie tot CD's, DVD's, Blu-rays? Oude, overtollige voorraad tegen dumpprijzen?

Oakey
29-07-2011, 19:52
Wat moet ik mij bij het woord 'outlet' voorstellen in relatie tot CD's, DVD's, Blu-rays? Oude, overtollige voorraad tegen dumpprijzen?
Nee, gewone prijzen voor alle normale dvd's en blurays maar met veel meer van de €2 rotzooibakken die je in normale FRS ook vindt, en dan in een rommelige winkelruimte