PDA

Bekijk de volledige versie : Suggesties speaker-kabel



Patrick vdB
05-12-2001, 23:06
Ben al een tijdje aan het tobben over welke luidsprekerkabels het meest geschikt zijn voor home theater doeleinden wanneer deze mijn b&w speakers (front/center en surround) aan de yamaha reciever (rxv620) koppelen. Verschillende testen van verschillende kabels gelezen waarbij telkens de een als te klinisch werd beschouwt terwijl de ander juist weer een negatieve invloed heeft op het surround gebeuren:confused:

Momenteel loop ik te denken aan Monster Cables (de z-serie) maar had toch graag ook eens de mening van jullie hierover gehoord. Mischien dat ik nog belangrijke aspecten over het hoofd zie en die toch belangerijk kunnen zijn tot het kiezen van een geschikte kabel? Dit geldt eigenlijk ook voor een goede subwoofer kabel.

Raskel
06-12-2001, 08:19
Hallo,

Ik heb eveneens de yamaha 620 in combinatie met kef q.2 serie speakers. Als kabel gebruik ik Ixos 605 meen ik, ik vond het verschil dus echt ontzettend goed t.o.v. goedkope speakerkabel. Een strakkere bas en een zuiverder hoog. Ik heb wel ook meteen een Ixos gold serie interlink erbij gekocht om het af te maken.

Als subwoofer kabel gebruik ik monster, ik weet niet welk type, ik meen dat ie 120 piek kostte..Maar om nu te zeggen dat de bas beter klinkt op mijn Yamaha YST-SW90..

Groeten

bmateijsen
06-12-2001, 10:16
Patrick....

Tja er zijn zoveel verschillende mogelijkheden... en er is maar 1 manier om het te testen..... en dat is gewoon beluisteren.... Dus ga naar een goede hi-fi zaak en vraag of ze meerdere luidsprekerkabels in jouw budget als demo's hebben liggen. Je mag deze dan meenemen naar huis en daar beluisteren... Neem een mix van kabels... dus zilver vs koper... etc.

Groet Bjorn

bmateijsen
06-12-2001, 18:16
Ik heb vandaag Siltech j-25 gehoord..... wat een kabel...
Mooi detail, crispy, strak laag... zeer neutraal, gewoon erg fijn....

Maar ja dat mag ook wel voor 125 piek per meter.... totaal gemonteerd met wbt's voor 950 piek 2 keer 3 meter..

Groet Bjorn