PDA

Bekijk de volledige versie : Stiching Brein en Ebay gaan samenwerken



Eric van Ballegoie
26-02-2004, 07:55
Stiching Brein en Ebay gaan samenwerken



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1238)

Morpheus19
26-02-2004, 08:23
Arghhhhhhh weer dat BREIN. Ga toch eens wat nuttigs doen. :!:

Of moet de site weer plat door een DDos aanval :roll:

De meest nutteloze stichting ooit!

chimera01
26-02-2004, 08:27
8) 8) 8)

Een goed initiatief, hiermee haalt Ebay zelf ook die vlagen van illigaliteit weg.
Wat mij nou heel moeilijk lijkt is wat doet Brein met aanbiedingen die beschikbaar zijn voor Nederland maar zich daar niet bevinden. Bijvoorbeeld films die niet in Nederland uit zijn of niet verkrijgbaar zijn of bij een andere distributeur liggen????

Als je reageert gaarne met inhoud niet dat zwakzinnige gedoe van Ik haat Brein, want dat leidt tot niets. :twisted:

Jaap22
26-02-2004, 08:28
Tja, alhoewel ik ook totaal geen hoge pet op heb van Stichting BREIN, vind ik dit toch een goeie stap van Ebay. Ze proberen juist de kopers te beschermen mag ik hopen en verkoop van kopietjes te weren. Dat moedig ik toch wel aan, maar om nou Stichting BREIN als partner te nemen... die willen volgens mij alles weren wat niet Regio 2 NL is in Nederland.

Eric van Ballegoie
26-02-2004, 08:36
Arghhhhhhh weer dat BREIN. Ga toch eens wat nuttigs doen. :!:
Of moet de site weer plat door een DDos aanval :roll:
De meest nutteloze stichting ooit!

Een bijzonder intelligente post! (y)

Aan alle andere forumleden: Dit soort posts graag achterwege laten.

Ludo Keeris
26-02-2004, 08:42
8) 8) 8)

Wat mij nou heel moeilijk lijkt is wat doet Brein met aanbiedingen die beschikbaar zijn voor Nederland maar zich daar niet bevinden. Bijvoorbeeld films die niet in Nederland uit zijn of niet verkrijgbaar zijn of bij een andere distributeur liggen????


NL - Ebay kan ook zelf buitenlandse aanbiedingen erafknikkeren. Ikzelf heb ooit een CD van Saxon aangeboden via Ebay US. In de omschrijving kwam het woord "bootleg" voor (was het niet overigens). NL- Ebay heeft mij toen eraf geknikkerd en een mail gestuurd.

Overigens zou het beter zijn dat Brein ging samenwerken met Marktplaats. Daar wordt meer rommel (lees: kopieën) verkocht dan op Ebay.

Ik begrijp de opmerkingen als "Ik haat Brein" ook niet zo goed. Op het moment dat je zelf alleen maar legale DVD's koopt en verkoopt krijg je nooit te maken met Brein. Alleen als je wél aan dit soort praktijken meedoet heb je kans om ze tegen het lijf te lopen. En dan is het nog terecht ook!

Morpheus19
26-02-2004, 08:53
Arghhhhhhh weer dat BREIN. Ga toch eens wat nuttigs doen. :!:
Of moet de site weer plat door een DDos aanval :roll:
De meest nutteloze stichting ooit!

Een bijzonder intelligente post! (y)

Aan alle andere forumleden: Dit soort posts graag achterwege laten.

Ok ik mag dus geen eens me mening meer geven? En wie zegt dat het niet intelligent is? Tis naar mijn mening wel zo.

Voorbeeld?

Ondertitels.nl.....NIX illegaals aan...allemaal zelf geschreven maar nee de mensen van BREIN snappen dat niet.
Vindt je het heel gek dat ik BREIN daarom haat?

Dit is denk ik een slechte stap van Ebay om met BREIN samen te gaan werken. Maar we zullen zien in de toekomst...

Amelink
26-02-2004, 09:27
Ok ik mag dus geen eens me mening meer geven? En wie zegt dat het niet intelligent is? Tis naar mijn mening wel zo.

Voorbeeld?

Ondertitels.nl.....NIX illegaals aan...allemaal zelf geschreven maar nee de mensen van BREIN snappen dat niet.
Vindt je het heel gek dat ik BREIN daarom haat?

Dit is denk ik een slechte stap van Ebay om met BREIN samen te gaan werken. Maar we zullen zien in de toekomst...


Niets illegaals aan ondertitels.nl?? Ik wil niets zeggen maar als ik het nieuwste boek van harry potter zou vertalen in het nederlands dan mag dat volgens jou. Nee, dat mag gewoon niet. Het boek(tekst) is eigendom van de schrijver. Nou geld dat ook voor muziek en film.

Tevens doe Brein gewoon hun werk. Zij hebben wel gelijk en beschermen het autuursrecht. Als jij dingen wilt downloaden etc moet je zelf weten, maar het is illegaal. Moet je niet gaan zeggen dat je BREIN haat. Jij doet iets illegaals en gaat dan klagen over de gene die dat moet controleren.

Dat is net een dief die iets steelt en dan de politie haten voor hun werk. :?

Indiana
26-02-2004, 09:29
BREIN en Ebay gaan samenwerken ??

Omg ..... wat zullen dat lelijke kinderen worden !!!!

Ben het er overigens mee eens dat Brein echt zo'n kansloze stichting is ...... Ze lopen toch steeds achter de feiten aan.

Voorbeeldje : Emule.
Gaan ze heel moeilijk rechtzaken aanspannen tegen sites als emule.nl en releases4u.nl om te zorgen dat ze links gaan verwijderen. Denken ze dat ze hiermee hun probleem de wereld uit hebben geholpen ..... nej hoor . Want op deze sites staat nu gewoon de zoekterm die je moet invullen in de emule-zoekmachine, en Tadaaaa. je komt gewoon bij het bestand uit waar voorheen een link naar stond ...... en dat is volkomen legaal. (6)

Ofwel, ze zijn er nix mee opgeschoten, behalve een smak geld aan een dure advocaat besteed .......

*Zucht* .... moe wordt je ervan...... :roll:

Maarten van Krimpen
26-02-2004, 09:41
Ik begrijp het niet: als aanbiedingen illegaal zijn waarom worden ze er dan op gezet????

Surya
26-02-2004, 10:11
Om te verkopen zeker? Nooit die aanbieding van "pure uncut cocaine" gezien op e-bay? :D

Maarten van Krimpen
26-02-2004, 10:44
Om te verkopen zeker? Nooit die aanbieding van "pure uncut cocaine" gezien op e-bay? :D

Ik kijk niet op e-bay.

Gerben van der Leun
26-02-2004, 10:48
Wat ik me afvraag is, mag je wel legale films als consument te koop aanbieden? Want wat is er dan nog voor winstkenmerk voor de filmproducent?

Gerben van der Leun
26-02-2004, 10:50
Om te verkopen zeker? Nooit die aanbieding van "pure uncut cocaine" gezien op e-bay? :D

Ik kijk niet op e-bay.

Waat staat die aanbieding? Altijd handig voor de filmmarathon deel 2. Maar goed nu weer ontopic... hoe ziet Brein de verkoop van regio 1 dvd's?

Fonzie
26-02-2004, 11:01
Maar goed ook dat er samengewerkt wordt. Laatst ben ik ook op een andere site, marktplaats, opgelicht met een engelse cursus die 4 cd's omvatte en deze deed hij weg voor 20 euro. Mooi bedrag dacht ik, en wat krijg ik in de brievenbus? 4 gekopieerde cdroms, los in een gewone envelop geflikkerd. Wat een rotgasten... blij dak dan wel een cursus heb maar baal er goed van dak het origneel nie heb.

Richard B.
26-02-2004, 11:22
Een goed initiatief dit. Ik ben nogal huiverig voor het kopen van dvd's op Ebay omdat de verhalen van 'origineel aangeboden dvd's die toch copieen blijken te zijn' nogal hardnekkig zijn (vooral bij Disney's). Een goeie zaak dat dit nu aangepakt wordt.

En zoals een van de eerdere posters al schreef: nu Marktplaats nog. Ebay is qua piraterij nog kinderspel vergeleken met Marktplaats vrees ik.

Mike Philippens
26-02-2004, 15:21
Ok ik mag dus geen eens me mening meer geven? En wie zegt dat het niet intelligent is? Tis naar mijn mening wel zo.
Dat is net een dief die iets steelt en dan de politie haten voor hun werk. :?
Precies! Brein staat niet bekend om de meest doordachte acties, maar laten we eerlijk zijn: ze zitten achter dieven aan. Hoe je het ook wendt of keert, illegale kopieën blijven diefstal. Tenzij de wet wordt aangepast. En dat heeft niets te maken met te hoge prijzen of wat dan ook, want dat staat niet in de wet. En de wet is waar Brein zich mee bezig houdt. Blijkbaar vindt Morpheus, samen met een heel stel anderen dat betalen voor een DVD niet van deze tijd is.

Budha
26-02-2004, 16:47
Illegale kopiën zijn geen diefstal. Maar het is een overtreding van het auteursrecht/kopierecht en zodoende strafbaar.

Hoewel ik de prijzen voor muziek en films misdadig hoog vind en stiekem in mijn vuistje lach als de RIAA/Brein weer eens een rechtzaak verliest, vind ik dit toch een goede stap van Brein.

In plaats van Ebay in het beklaagdenbankje te zetten gaat Brein helpen om illegale praktijken te weren waar Ebay zelf uiteindelijk ook last van heeft.

rkrijger
26-02-2004, 19:33
Stiching Brein en Ebay gaan samenwerken
Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1238)

dvd.nl distantieert zich toch van alles wat raakt aan illegale DVDs?!? :shock:

SLOTJE! :twisted:

Anyway, cut the crap! Het meest briljante wapenfeit dat ik ooit gezien heb op TV van BREIN, was iemand die uitlegde hoe je een IP adres van iemand op KaZaA kon achterhalen... Eeuh, hij wilde alleen niet herkenbaar in beeld komen!

HAHAHAHA, wat een stoere mannen daar bij BREIN!!!

Ach, ze doen op zich "nuttig werk"... Maar er zou ook een Stichting moeten zijn die de consument beschermt tegen de prijsafspraken en de kartelvorming in de media-branche!!!!

Oh-zo!!!

BassFace
26-02-2004, 19:43
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.

Nicole
26-02-2004, 19:48
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.

Hooguit wat minder welvarend imho

Surya
26-02-2004, 20:15
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.
Hooguit wat minder welvarend imho
Idd, ze maken nog lang geen verlies hoor. Vroeger maakten ze walgelijk veel winst, nu is het gewoon afschuwelijk veel...

Hans De Bisschop
26-02-2004, 21:32
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.
Hooguit wat minder welvarend imho
Idd, ze maken nog lang geen verlies hoor. Vroeger maakten ze walgelijk veel winst, nu is het gewoon afschuwelijk veel...

Idd ... waarom maken sommige mensen een kopietje : omdat het origineel te duur is. Er zijn natuurlijk altijd gewoon freaks die kopieren om te kopieren.
In ieder geval vind ik het een goede zaak dat men tegen de verkoop hiervan wat gaat doen.

Voor een inferieure kopie geld neertellen : het klinkt als een schilderij van Dahli ==> onrealistisch :lol:

Alex van den Berg
26-02-2004, 22:16
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.
Hooguit wat minder welvarend imho
Idd, ze maken nog lang geen verlies hoor. Vroeger maakten ze walgelijk veel winst, nu is het gewoon afschuwelijk veel...

Idd ... waarom maken sommige mensen een kopietje : omdat het origineel te duur is. Er zijn natuurlijk altijd gewoon freaks die kopieren om te kopieren.Het gaat niet over het geld dat filmmaatschappijen verdienen of over kopietjes maken...
Het gaat over oplichting en geld verdienen over de rug van eerlijke consumenten... en over mensen die kopietjes verkopen om zo op een achterbakse en oneerlijke manier walgelijk veel geld te verdienen... :twisted:

Richard B.
26-02-2004, 22:24
Ik vind dit goed nieuws dat ze zich inspannen tegen illegale kopieën. Mensen die alles illegaal kopieren maken de muziek en filmindustrie kapot.
Hooguit wat minder welvarend imho
Idd, ze maken nog lang geen verlies hoor. Vroeger maakten ze walgelijk veel winst, nu is het gewoon afschuwelijk veel...
Dat vind ik erg naieve gedachten. Jullie merken er niets van als iemand zijn baan kwijt raakt door copieren maar dat gebeurt toch echt. Tegenwoordig beginnen bedrijven al in hun personeelsbestand te snijden als de winst niet meer groeit, puur omdat de aandeelhouders dit verwachten: dat gaat ook op voor filmmaatschappijen. Daarbij: filmmaatschappijen moeten veel winst maken omdat de productie van een film ook veel geld kost. Ik las laatst dat 40% van alle gemaakte films ook na video/dvd-release verlies draait: dat soort investeringen moeten gecompenseerd worden en dat kan alleen als er genoeg andere inkomsten zijn.

kruspe
26-02-2004, 22:39
Om even op de vraag van Gerben terug te komen...mag er van BREIN nu wel of niet in regio 1 (of 3,4 enz.) gehandeld worden?
Ik bedoel,die zijn niet illegaal,en zijn ook geen kopieën.

Mike Philippens
26-02-2004, 22:55
Om even op de vraag van Gerben terug te komen...mag er van BREIN nu wel of niet in regio 1 (of 3,4 enz.) gehandeld worden?
Ik bedoel,die zijn niet illegaal,en zijn ook geen kopieën.
Ik heb dezelfde vraag aan Rodisc gesteld omdat zij gewoon R1 verkopen (zowel online als in de winkel). Blijkbaar is het tot nu toe gewoon bij grootspraak gebleven want ze hebben het (nog) niet naar de rechtbank gebracht. Ik meende toch ooit te hebben gehoord dat men zich op het distributierecht beroept. Volgens dat recht kan de fabrikant bepalen welke producten in welke landen verkocht mogen worden. Je zou dan verwachten dat het een 'open en shut' case is. Maar als ze Rodisc nog steeds niet hebben kunnen stoppen hou ik het op grootspraak en bangmakerij.

Alex van den Berg
26-02-2004, 22:59
Om even op de vraag van Gerben terug te komen...mag er van BREIN nu wel of niet in regio 1 (of 3,4 enz.) gehandeld worden?
Ik bedoel,die zijn niet illegaal,en zijn ook geen kopieën.Volgens mij is er niks mis mee wanneer een particulier een enkel exemplaar van een bepaalde buitenlandse DVD binnen Nederland verkoopt.
Het is niet toegestaan om op een commerciële wijze (=partijen/regelmatig) DVD's met andere regiocodering op de Nederlandse (en waarschijnlijk Belgische) markt te verkopen.

Althans... Dat nam ik aan, maar Mike's verhaal hierboven brengt me aan het twijfelen wat betreft de commerciële handel

Mike Philippens
26-02-2004, 23:08
Althans... Dat nam ik aan, maar Mike's verhaal hierboven brengt me aan het twijfelen wat betreft de commerciële handel
Ik ga het gewoon lekker zelf proberen. Met een week of wat is mijn winkeltje online en ik ben ook van plan om (muziek) titels die hier niet te krijgen zijn te importeren. Laat ze maar komen zou ik zeggen.

Morpheus19
26-02-2004, 23:41
Ok ik mag dus geen eens me mening meer geven? En wie zegt dat het niet intelligent is? Tis naar mijn mening wel zo.
Dat is net een dief die iets steelt en dan de politie haten voor hun werk. :?
Precies! Brein staat niet bekend om de meest doordachte acties, maar laten we eerlijk zijn: ze zitten achter dieven aan. Hoe je het ook wendt of keert, illegale kopieën blijven diefstal. Tenzij de wet wordt aangepast. En dat heeft niets te maken met te hoge prijzen of wat dan ook, want dat staat niet in de wet. En de wet is waar Brein zich mee bezig houdt. Blijkbaar vindt Morpheus, samen met een heel stel anderen dat betalen voor een DVD niet van deze tijd is.

Ik heb geen 1 illegale DVD. Het gaat mij meer over dat nutteloze gezeur met Kazaa, Ondertitels.nl. Allemaal zo nutteloos, ze bereiken er werkelijk niks mee (jah een site die dagen plat is.)

Dus denk ik bij mezelf dat het kopieren alleen maar erger wordt door BREIN, deze acties moedigen mensen juist aan...

hemiparo
27-02-2004, 00:09
Persoonlijk heb ik niks tegen het maken van een kopietje (of het nu een dvd, cd, bladmuziek, software of een stukje uit een boek of wat dan ook is). WEL kan ik me razend maken om mensen die bewust gaan handelen in kopieën. En laat dat nu ook de groep zijn waar Brein zo fanatiek op jaagt.

Verder denk ik dat niemand roomser is dan die man in dat witte pak en ooit ergens wel eens ergens van een illegaal kopietje gemaakt heeft... so what? De industrie is er echt niet aan kapot gegaan.

Brein mag wat mij betreft door gaan op deze manier... en ik denk niet dat hun acties het kopieren door Brein erger zal worden. Eerder door de prijzen!

zetmoon
27-02-2004, 08:54
Brein zal best nuttig werk doen, maar het feit dat hun blauwe scherm aan het begin
van een DVD meestal niet te skippen is vind ik buitengewoon irritant.

Op video kon je tenminste nog gewoon doorspoelen!

robvanknegsel
27-02-2004, 09:34
Zijn er nou nog steeds mensen die zichzelf laten afzetten door de exorbitant hoge verkoopkosten die er bij eBay mee gemoeid zijn?

Marktplaats werkt 10 keer zo veel fijner vind ik, en bovendien gratis, zoals dat hoort. Echt een aanrader!

Weg met eBay!

(en brein kan van mij part ook door de plee gespoeld worden)

Indiana
27-02-2004, 09:36
Brein zal best nuttig werk doen, maar het feit dat hun blauwe scherm aan het begin
van een DVD meestal niet te skippen is vind ik buitengewoon irritant.

Op video kon je tenminste nog gewoon doorspoelen!

Wat vaak nog wel eens help is door op 'stop' te drukken, en zodra je de wallpaper van je DVD-speler ziet op 'menu' drukken.
Zo kom je dan direct in het menu van de DVD terecht, en hoef je al die irri intro schermen niet te kijken. :wink:

hemiparo
27-02-2004, 10:04
Marktplaats werkt 10 keer zo veel fijner vind ik, en bovendien gratis, zoals dat hoort. Echt een aanrader!
Wat kosten betreft heb je wel gelijk alleen is het kopen/verkopen met ebay iets vertrouwder door het puntensysteem. En ik denk dat Marktplaats ook niet gratis zal blijven dan wel ooit overgenomen door ebay?

Surya
27-02-2004, 10:13
Men doet nu of dat copieren van DVD's en CD's zo iets nieuws is, maar vroeger copieerde iedereen toch ook videos en kasettes? Juist hetzelfde imo.

Mike Philippens
27-02-2004, 11:24
Men doet nu of dat copieren van DVD's en CD's zo iets nieuws is, maar vroeger copieerde iedereen toch ook videos en kasettes? Juist hetzelfde imo.
Ik denk niet dat men doet alsof het iets nieuws is. Oud of nieuw, het blijft verboden. Ik denk overigens dat het kopieren van DVD's iets meer voorkomt als het kopieren van videobanden. Het is ook iets makkelijker en veel sneller voor elkaar. Ook het kwaliteitsaspect is heel belangrijk. En het downloaden vanaf internet speelt ook mee. Dat ging met videobandjes niet.

Vroeger had ik een aardige collectie audio-cassette's, maar ook aardig wat LP's en singles. Nu heb ik veel minder gekopieerde dingen. DVD's van illegale oorsprong zijn helemaal schaars (4 stuks op de 200, ik vind dat het mag...).

René Groen
27-02-2004, 12:04
Zijn er nou nog steeds mensen die zichzelf laten afzetten door de exorbitant hoge verkoopkosten die er bij eBay mee gemoeid zijn?

Marktplaats werkt 10 keer zo veel fijner vind ik, en bovendien gratis, zoals dat hoort. Echt een aanrader!

Weg met eBay!

(en brein kan van mij part ook door de plee gespoeld worden)

Bij marktplaats vliegen de illegale kopieën je ook om de oren.

Over Brein: Tsja, ik vindt het in dit verband wel positief omdat hiermee illegaal aanbod voorkomen wordt. Als ik echter kijk naar ondertitels.nl dan vindt ik dat wel weer wat te ver gaan.

EricO
27-02-2004, 12:17
Nog even terugkomen op de R1-handel.

Strikt genomen mag je commercieel geen DVD's verkopen in NL van
distributeurs die buiten de EU (!) zitten, als het een film betreft waarvoor
een distributeur in NL (niet EU, denk ik) zit. Als particulier wel, dan is
het namelijk incidenteel en het doorverkopen van "oud spul". Daar is wel eens een rechtzaak over geweest inzake (vergelijkbaar) software op CD, die de consument won. Het zogenaamde export-/doorverkoopverbod dat je soms ziet bij het afspelen van een DVD is van geen waarde. De EU vindt namelijk dat als je distributierechten gunt, je de distributeur èn de detailhandel niet onredelijke belemmeringen verder mag meegeven (zie de kwestie van de parallelimport van auto's uit andere EU-landen).

Dat Brein illegale copieën tegengaat is lofwaardig, dat Brein methoden lijkt
te hanteren buiten het recht is kwalijk (zie rodisc site over de intimidatietaktieken m.b.t. R1).

Bedenk dat de regiocodering geen overheidszaak is, maar van een kartel van filmmaatschappijen en hardwareproducenten. Aangezien het afdwingen geprobeerd wordt via het auteursrecht, grijpt justitie in als daarin een overtreding wordt gemaakt. Maar, nogmaals, dat moet gaan over de rechten van een film, niet de regiocodering als algemeenheid.

EricO
27-02-2004, 12:23
Over ondertitels: bij het auteursrecht gaat het om oorspronkelijk werk. Het eenvoudigweg overzetten naar een andere taal lanceert geen nieuw auteursrecht dat geheel los staat van het oorsponkelijke film- of boekwerk. Er moet zogezegd iets "eigens" inzitten voordat een nieuw recht ontstaat.

Hoeveel werk je ook zelf stopt in een vertaling, als je geen licentie hebt van de auteur van het oorspronkelijke werk mag je het niet verhandelen.

Om eens een voorbeeld uit een andere hoek te nemen: anders zouden veel vertalers zo snel mogelijk een Harry Potterboek vertalen om een graantje van de hype mee te pakken. Terwijl de schrijfster zelf met lege handen achterblijft -- hoe rijk ze inmiddels van Harry ook geworden is.

Mark Knoop
27-02-2004, 12:48
Om eens een voorbeeld uit een andere hoek te nemen: anders zouden veel vertalers zo snel mogelijk een Harry Potterboek vertalen om een graantje van de hype mee te pakken. Terwijl de schrijfster zelf met lege handen achterblijft -- hoe rijk ze inmiddels van Harry ook geworden is.

In verschillende landen zijn ook illegale vertalingen op de markt gekomen.

Mike Philippens
27-02-2004, 13:58
Om eens een voorbeeld uit een andere hoek te nemen: anders zouden veel vertalers zo snel mogelijk een Harry Potterboek vertalen om een graantje van de hype mee te pakken. Terwijl de schrijfster zelf met lege handen achterblijft -- hoe rijk ze inmiddels van Harry ook geworden is.

In verschillende landen zijn ook illegale vertalingen op de markt gekomen.
Illegaal is hier het sleutelwoord. Ook verboden dus.