PDA

Bekijk de volledige versie : breedbeeld keus: jvc of philips



jeroen schortemeijer
06-12-2001, 10:57
Hoi, wie heeft er tips? Ik twijfel voor mijn nieuwe BB 100 herz ernstig tussen de Philips 28PW8506 en de JVC AV-28WH5. Beide ongeveer even duur (en het maximale wat ik uit wil geven) en voor zover ik weet dezelfde specificaties. Is bijvoorbeeld de digital scan uit te zetten? Kun je 100 herz in 50 herz omzetten? Gebruikerservaringen zijn van harte welkom! Of is 50 herz toch scherper?

gegroet, Jeroen

Raskel
06-12-2001, 12:08
Hallo Jeroen,

Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen JVC en Philips. In principe maakt het niks uit omdat er in de jvc nl een philips beeldbuis zit (welke tv niet ;)). Ik ben zelf voor de JVC gegaan omdat ie goedkoper was en hetzelfde bood. Ik heb dus echt helemaal niks te klagen over het beeld, de ruisonderdrukkingsfunctie vind ik echt een pre en 100Hz is toch een stuk rustiger voor de ogen.

Succes met je keuze!

ronald van tiggelen
11-12-2001, 02:37
koop gewoon een philips 28PW9616 voor minder dan Hfl 2900
serieus beter beeld met dolby pro-logic. niet in de winkel kopen hoor( Hfl 3699) maar bij www.diga4u.nl

Rick
12-12-2001, 18:10
Ik zou de JVC kopen, ik heb zelf ook een JVC en deze bevalt perfect. Het schijnt dat er bij Philps wel eens wat beeld verdwijnd aan de boven en onderkand, bij de JVC heb ik nooit problemen gehad.

athome
12-12-2001, 18:29
Het Digital Natural Motion is een techniek die juist nodig hebt bij 100 Hz. Persoonlijk vind ik het beeld van Philips beter. Bij JVC zie het raster veel duidelijker. Hierdoor lijkt het beeld wel scherper. De keuze is moeilijk. Je moet het echt zelf doen. Ik denk dat je hier ook niet veel wijzer wordt. Volgens mij zijn de meningen fifty fifty.

Het dolby gebeuren vind onnodig op een TV. Het vermogen is bij lange na niet genoeg voor een mooie bioscoop ervaringen. Dan praat ik nog niet eens over de waardeloze speakers voor dit doel.

50 HZ lijkt scherper dan 100 hz. Dit komt omdat 100 hz last heeft na-ijlen of spookbeelden. Digital Natural Motion voorkomt dit juist. Hierdoor geeft de 100 HZ van Philips toch de visuele scherpte van een 50 HZ.

De 100 HZ is niet uit te zetten.

Mazdalfa
12-12-2001, 20:05
Zowel beeld als geluid is uiterst persoonlijk. Zelf heb ik een Flipse-breedbeeld en ben daar zeer tevreden over.

Natuurlijk is het geluid in de tv-speakers nooit vergelijkbaar met het geluid uit een surround-set. Maar ik ben zelf nogal klein behuisd (vooroorlogse woning, mindere isolatie) en een surround-set zou waarschijnlijk drie deuren verder de ramen nog laten trillen.
In die situatie ben ik toch blij met het volle geluid dat de Philips (bij films) te bieden heeft.

Maz

xxxMaverick
12-12-2001, 20:29
gewoon ff kijken op http://www.kieskeurig.nl voor een vergelijking

RAW777
17-12-2001, 14:03
Heb zelf de Philips teevee die in dit dilemma een hoofdrol speelt,
ben er zeer over te spreken, en laten we eerlijk zijn, sinds jaar en dag is Philips (voor de consument) marktleider nummer 1 (ik wil niet zeggen dat het dan meteen goed is (M.S.)) maar als er op teevee gebeid iets word uitgevonden en nageaapd, is het wel ontstaan bij Philips.

Zoals ik al zei, ben zeer tevreden over de televisie, goed beeld, geluid aardig (extern systeem bevorderd de zaak aanzienlijk) Snelle TT, NextView... kortom, zeker geen miskoop!!!

hitchberg
17-12-2001, 14:42
Ik heb zelf de Philips en ben er tot nu toe erg tevreden over.
Achteraf heb ik van meerdere mensen gehoord dat de beelbuis kleuren vlekken geeft......
Een philips probleem, want ik had dat ook op mijn vorige (4:3) Philips.
Television is not the truth! Television is a goddamned amusement park!

Arnold van Oostrum
17-12-2001, 14:50
Het schijnt dat er bij Philps wel eens wat beeld verdwijnd aan de boven en onderkand, bij de JVC heb ik nooit problemen gehad. Nou toch even twee opmerkingen:
- het 'verdwijnen van beeld' is wat bekend staat als overscan , iedere televisie heeft daar in meer of mindere mate last van. Een overscan van ongeveer 5% is erg netjes, meer is niet nodig (maar komt helaas wel voor).
- taalkundig zou je iets aan je posting kunnen verbeteren. Zowel 'verdwijnd' als 'onderkand' mogen beide eindigen op een 't'.;)

hitchberg
17-12-2001, 14:59
- taalkundig zou je iets aan je posting kunnen verbeteren. Zowel 'verdwijnd' als 'onderkand' mogen beide eindigen op een 't'.;) [/B][/QUOTE]

tsjonge, tsjonge......... Gaan we de leraar uithangen, of was het leeraar of lerar of.............

smartsys
17-12-2001, 15:04
Kijk niet alleen naar de beeldskwaliteit.

Kijk ook naar dingen als betrouwbaarheid en service.

Ga eens naar een reparatie bedrijf in de buurt en vraag ook hun mening over de verschillende tv's.

Vaak gebeurd het in een winkel dat de contrast of scherpte instelling naar 100% wordt gezet om zo een mega scherp beeld op een tv te zetten. Natuurlijk is dit niet de bedoeling en is een eerlijk vergelijk dus niet echt mogelijk.

Een monteur kan je eventueel ook op de eventuele zwakke kanten van een apparaat vertellen.

jeroen schortemeijer
17-12-2001, 15:23
Hee, iedereen zenx voor de tips. Maar van het weekend dan toch maar voor de JVC gekozen. Ik zag geen verschil in het beeld, maar de kast was 5 cm. smaller en in zwart leverbaar (ja, mijn vriendin mocht ook meedenken, die let dus alleen op dat soort zaken!). Tot nu toe prima tv, verademing voor DVD, alleen effe wennen nog met beeldinstellingen (auto, 16-9, 16-9 met ondertit., 14-9, full, normal, panoramic....). Verkoper had ook net wat betere ervaringen met JVC dan met Philips, maar goed, ook maar een mening waarschijnlijk (of hogere winstmarge...)

gegroet

Mazdalfa
17-12-2001, 19:15
taalkundig zou je iets aan je posting kunnen verbeteren. Zowel 'verdwijnd' als 'onderkand' mogen beide eindigen op een 't'.;)

Zoals een weis man ooid zij: As je nix zinvolz te meldden hebd, zech dan oock niez.

Maz