PDA

Bekijk de volledige versie : X-Files (??)



FLEPSER
29-02-2004, 11:10
Beste mensen...
Na gisteren "The X-Files: The Movie" op TV te hebben gezien, ben ik nu aan het overwegen om deze serie te gaan kopen/sparen.
Kunnen sommige van jullie mij misschien wat vertellen over deze serie: is hij goed, de moeite waard of helemaal niks.
Ik heb zelf vorig jaar enkele afleveringen gevolgd op TV. Toen speelde Fox Mulder niet meer mee in de serie en waren er enkele nieuwe acteurs bijgekomen ( John Dogget(?), enz. )
Na even zoeken op verschillende DVD websites heb ik de volgende dingen gevonden:
Je hebt dus Season 1 t/m 9
maar ook:
X-Files: Deadalive
X-Files: Existence
X-Files: Nothing Important Happened Today (WS)
X-Files: Providence
X-Files: The Truth
Wat zijn dit voor titels, ik snap het niet helemaal meer! :shock:

Verder nog iets opmerkelijks:
Bij Play.Com kostten alle Season Boxen varierend van 79 Pond tot 59 Pond!!!!
Bij de FRS varieren ze van 60 tot 90 Euro!! EEN HEEL VERSCHIL LIJKT ME ZO!!!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, informeren en enkele dingen uitleggen!

Bedankt

Jurgen V
29-02-2004, 11:14
Ik volg het al jaren en ik vindt het een goeie serie. Maar dat is gebaseerd op mijn mening. Die aparte dvd's waar jij geen bal van snapt zijn dubbele afleveringen die apart zijn uitgebracht. Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.

Predje
29-02-2004, 11:49
Tja ik mag mezelf ook als fan van de X-files beschouwen.
Heb momenteel zelf de eerste 7 seizoenen thuis liggen.
Seizoen 8 komt er binnenkort aan.

Als je deze serie echt wil aanschaffen, raad ik je aan om de prachtige seizoensboxen aan te schaffen! Het kost je wel wat geld maar je gaat er veel meer plezier aanhebben dan aan die losse dubbelafleveringen.

Overigens op www.dvdzone2.com staan de seizoensboxen te koop voor 50 euro. Dit is een belgische site. Misschien vind je de boxen op andere sites nog goedkoper, dat weet ik niet.

Met vriendelijke groeten,

Mark de Jong
29-02-2004, 11:52
Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.

De boxen zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde als ik het goed heb (vergeleken met andere regio's). En Season 1 heeft dan reliëf op de cover, de rest niet. Dat is het enigste verschil volgens mij, maar daar is niets of weinig aan te doen.
De serie zelf is helemaal geweldig; de film vond ik ook wel goed, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Season 8 en 9 zijn wat minder, maar als echte fan moet je die toch ook wel aanschaffen vind ik. Ik zal dat in ieder geval wel gaan doen (Season 8 komt volgende maand al uit).

The_Cure
29-02-2004, 11:52
Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal verneukt (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.

Zelf moest ik erg wennen aan Dogget, in het begin had ik steeds het idee dat hij zn armen opeens ging laten veranderen in hakbijlen etc. (-> T2) maar na een tijdje merk je dat het toch een heel aardige opvolger is, niemand is beter dan mulder maar hij doet het niet onaardig.

Ik wil dit jaar ook gaan beginnen met het verzamelen van de X-files boxen. Zie hier op dvd.nl voor reviews van de eerste seizoenen en als je ze wilt kopen koop ze dan bij dvdzone2.com de eerste seizoenen kosten hier muv 7 49,95€ en dat is een errug leuke prijs als je het mij vraagt!

mzzl en veel plezier met kijken,

Tim

ps; trust no one ;) lol


-----woops net te laat anderen zijn me al voor geweest :) ----------

Werner
29-02-2004, 12:28
X-Files is zeker de moeite waard, zij het dat niet alle verhalen even sterk zijn, de makers proberen qua filmische aspecten erg innovatief te zijn. Zoals in Triangle waarin elke take in één shot is opgenomen, X-Cops dat lijkt op een amateur-politieshow volledig met een handcamera gefilmd, Redrum waarin de tijd achteruit loopt en dergelijke zaken meer. Een goeie raad, begin aan het eerste seizoen en kijk eens naast de pilot naar een paar losse afleveringen zoals Eve en Beyond The Sea, en dan ben je dadelijk verkocht!

En wat die afleveringen zoals Deadalive en zo betreft: in The X-Files zitten naast enkele los staande verhalen ook een continu doorlopend verhaal (de "mythology") die meestal uit dubbelafleveringen bestaat. Vroeger werden die dubbele afleveringen op video uitgebracht, maar sinds Deadalive dus ook op DVD. This Is Not Happening/Deadalive en Essence/Existence zijn dus 2x2 afleveringen uit seizoen 8, Nothing Important Happened Today, Provenance/Providence en The Truth, de laatste aflevering ooit (?) uit seizoen 9. Hope this helps.

Martijn_R
29-02-2004, 14:00
Ik heb ook alle 7 seizoensboxen van deze serie. Heb seizoen 8 nog niet gezien, dus ben benieuwd hoe Robert Patrick het doet.
Ik vind de serie ook vrij afwisselend. Je hebt gewone aparte cases en dan 4 keer per seizoen ongeveer een mythologie aflevering. Dit is de rode draad die door de X-files serie heen loopt.

Ook zijn er leuke innovatieve afleveringen zoals Werner heeft gezegd. Triangle vond ik bijvoorbeeld erg verrassend. En zulke afleveringen maken het voor mezelf ook gewoon erg afwisselend wat ik erg fijn vind.

Ik zou het je aanraden om gewoon eerst seizoen 1 te kopen. Het is sowieso in mijn ogen geen miskoop, en ik denk als je seizoen 1 afgekeken hebt dat je gewoon wilt weten hoe het verder gaat ;).
Bij de makro en zoals eerder gezegd is bij dvdzone2.com zijn ze redelijk geprijsd.

Ik ben erg benieuwd naar de prijs van Seizoen 8 bij de makro. Deze hadden voor seizoen 7 ook een erg mooie prijs.

Martijn_R
29-02-2004, 14:06
Volgens een topic op imdb.com is dit de cover van seizoen 9. Alleen lijkt de kleur nogal op seizoen 6. Dus weet niet of het waar is of niet.

http://www.epidermiq.com/coffretdvd9.jpg

Maar als het waar is en als ik het goed heb zijn er maar 20 afleveringen. En zijn er 7 dvds. Dat betekent mijn inziens dat er veel bonusmateriaal opstaat. :)

Mark de Jong
29-02-2004, 14:39
Dat is inderdaad de cover van de R1 versie van Season 9. Denk dat ie hier ongeveer hetzelfde zal worden (in het echt zal het er allemaal wat anders uitzien neem ik aan; iets meer of minder kleur).

Ik schat dat de prijs bij de Makro iets van €65 of €70 zal worden trouwens.

Jeronimo
29-02-2004, 14:52
Wat helemaal mooi zijn, is dat je na aanschaf van seizoen 9 de mogelijkheid zou hebben een grote lege doos te bestellen waarin de 9 seizoenen in opgeborgen kunnen worden!

Sneaker
29-02-2004, 14:52
Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal ******** (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.

Weet je dat zeker? Volgens mij heeft Yorin alles uitgezonden. Na de aflevering [spoiler:b1a6ce432e]waarin de Lone Gunman sterven[/spoiler:b1a6ce432e] volgde er een onderbreking bij Yorin waarna de laatste 5 afleveringen werden uitgezonden. Na de aflevering over de Brady Bunch kwamen de laatste twee afleveringen van de X-Files. Volgens mij heeft Yorin alle seizoenen uitgezonden.

Maar de serie is echt geweldig en ga binnenkort zeker ook de boxen aanschaffen.

Mark de Jong
29-02-2004, 15:01
Wat helemaal mooi zijn, is dat je na aanschaf van seizoen 9 de mogelijkheid zou hebben een grote lege doos te bestellen waarin de 9 seizoenen in opgeborgen kunnen worden!

Ik heb eens in de "Beste Gift Set" thread een plaatje van een X-Files box neergezet. Moet je maar eens doorheen spitten. Alleen jammer dat ie erg duur was (de seizoenen zaten er namelijk ook in) en dat het niet mogelijk was te verzenden naar Nederland.

Jeronimo
29-02-2004, 15:03
Ja, die heb ik gezien (kwijl...), maar misschien dat Fox nog iets in petto heeft!

Mark de Jong
29-02-2004, 15:05
Voor de mensen die 'em nog niet hebben gezien. Kijk en huiver:

http://www.submarino.com.br/images/dvds/cover/218681_4.jpg

:)

Jurgen V
29-02-2004, 15:55
Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.

De boxen zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde als ik het goed heb (vergeleken met andere regio's). En Season 1 heeft dan reliëf op de cover, de rest niet. Dat is het enigste verschil volgens mij, maar daar is niets of weinig aan te doen.
De serie zelf is helemaal geweldig; de film vond ik ook wel goed, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Season 8 en 9 zijn wat minder, maar als echte fan moet je die toch ook wel aanschaffen vind ik. Ik zal dat in ieder geval wel gaan doen (Season 8 komt volgende maand al uit).

Ik had het wat verkeerd neergezet maar ik bedoelde qua prijs. :)

kever53/bas
29-02-2004, 15:57
super serie 8) :lol: 8) :lol:

The_Cure
29-02-2004, 16:12
Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal ******** (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.

Weet je dat zeker? Volgens mij heeft Yorin alles uitgezonden. Na de aflevering [spoiler:b4a01a95c0]waarin de Lone Gunman sterven[/spoiler:b4a01a95c0] volgde er een onderbreking bij Yorin waarna de laatste 5 afleveringen werden uitgezonden. Na de aflevering over de Brady Bunch kwamen de laatste twee afleveringen van de X-Files. Volgens mij heeft Yorin alle seizoenen uitgezonden.

Maar de serie is echt geweldig en ga binnenkort zeker ook de boxen aanschaffen.

Yorin heeft t/m seizoen 7 (waar mulder half om half speelde) uitgezonden daarna een aantal afleveringen van 8 en 9 maar nooit de hele seizoenen chronologisch achterelkaar... en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*

hankey
29-02-2004, 16:26
en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*
waar ze nu mee bezig zijn is idd een grote ellende

net zoals de rest kan ik the x-files ook van harte aanbevelen trouwens, ik ben ook een grote fan en naast alle dubbelafleveringen op dvd en video gespaard te hebben, ben ik sinds een jaar bezig met de seizoenen te sparen

echt een topserie!

Jurgen V
29-02-2004, 18:04
Voor de mensen die 'em nog niet hebben gezien. Kijk en huiver:

http://www.submarino.com.br/images/dvds/cover/218681_4.jpg

:)

Is dat ook een DVD box?

Mark de Jong
29-02-2004, 18:13
Dit is gewoon een opbergkast/dossierkast. In deze kast zitten standaard dacht ik de eerste 7 seizoenen, met nog ruimte over voor de laatste 2. Vandaar de hoge prijs en niet de mogelijkheid om deze naar Nederland te halen (kost waarschijnlijk veel te duur).

william_2
29-02-2004, 19:02
Gewoon doen.
Zijn echt top dvd's van een top serie.

Okej...het mag wat kosten maar je hebt er wel héél wat voor.

Sneaker
29-02-2004, 19:23
Yorin heeft t/m seizoen 7 (waar mulder half om half speelde) uitgezonden daarna een aantal afleveringen van 8 en 9 maar nooit de hele seizoenen chronologisch achterelkaar... en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*

Dit heb ik echt niet opgemerkt. :oops: Weet iemand misschien welke Yorin dan niet uitgezonden heeft?

Anders moet ik maar snel de boxen kopen en gaan kijken. :wink:

Jurgen V
29-02-2004, 20:14
Dit is gewoon een opbergkast/dossierkast. In deze kast zitten standaard dacht ik de eerste 7 seizoenen, met nog ruimte over voor de laatste 2. Vandaar de hoge prijs en niet de mogelijkheid om deze naar Nederland te halen (kost waarschijnlijk veel te duur).

:cry: Wel erg mooi!

The_Cure
03-03-2004, 17:56
Eerst zien dan geloven maar:

http://www.detvgids.nl/detail.php?pid=1110941&tab=3

het ziet ernaar uit dat de xfiles weer op een christelijk tijdstip worden uitgezonden, damn en ik wilde net de dvds gaan aanschaffen; begin gelijk weer te twijfelen.

Sneaker
03-03-2004, 23:32
Inderdaad vanaf aankomende zaterdag op RTL 5. Volgens mij gaan ze de serie vanaf het begin herhalen. Vreemd is wel dat het Veronica Magazine aangeeft dat het de pilot is maar overal staat onder andere Robert Patrick als John Doggett.

The_Cure
04-03-2004, 14:20
Ja, maar gisteravond reclamefilmpje op RTL5 gezien en daar zag je een voorstukje van... de eerste afleveringen 8)

Dergert
05-03-2004, 16:10
Wilde de x-files ook weer eens zien, maar vind de boxen te duur om te kopen, daarom ben ik ze nu maar aan het huren bij Moviemile.
Voordeel is dat je geen reklame hebt en meteen de hele dvd erdoor kan jassen.
Nadeel is dat je als je geen aansluitende disk krijgt, dat de afleveringen niet kloppen met de uitzend volgorde..
Maar ja, als je het toch al een keer gezien hebt maakt dat niet zoveel uit.

Sphinkx
06-03-2004, 22:51
Weet er iemand wanneer het 9de seizoen op box gaat uitkomen? De R1 versie dan? R2 zal nog een tijdje langer wachten zijn vrees ik.

Ik heb reeds S1 - S8 (R1), maar ben nu ongeduldig aan het wachten tot wanneer ik het laatste seizoen kan aankopen.

Normaal gezien komt er ook nog een film van The X Files. Maar dat is wel nog niet zeker.

X-Mogwai
06-03-2004, 23:19
Seizoen 9 is pas aangekondigd voor 11 mei (R1), zal wel November worden hier in NL (R2)
Op www.fox.co.uk/faq/ staat trouwens dat Millennium ook uitkomt ! 12 Mei in de UK :)

Beckero
04-04-2004, 16:24
Voor de mensen die 'em nog niet hebben gezien. Kijk en huiver:

http://www.submarino.com.br/images/dvds/cover/218681_4.jpg

:)

En waar kon je deze dan wel bestellen? Ziet er namelijk interessant uit...

Mark de Jong
04-04-2004, 16:31
Dat zou ik zo niet meer weten. Het is alweer een tijdje geleden. In de Gift Set threads stonden nog 2 links, maar ik heb geen idee of die deze kast (+ inhoud) nog verkopen.

Beckero
04-04-2004, 16:51
Dat zou ik zo niet meer weten. Het is alweer een tijdje geleden. In de Gift Set threads stonden nog 2 links, maar ik heb geen idee of die deze kast (+ inhoud) nog verkopen.

En die threads zijn er niet meer? heb al eens gezocht maar niets teruggevonden.

Nou, misshcien brengt Fox wel, na seizoen 9, zelf zo'n 'superbox' uit..

Mark de Jong
04-04-2004, 17:06
Hier staat ie tussen:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=17769

Maar dan moet je nog wel even 50 pagina's doorspitten ;)

Koffie
05-04-2004, 09:42
Fijn dit topic, ik was me net aan het orienteren op de X-Files ;)
Dat van die dubbele afelevering, dat begin ik nu te begrijpen. Wat ik echter nog niet helemaal vat, zijn die dubbelaflevering DVD's nu *naast* de bestaande Seizoens boxen, of staan ze daar *ook* op ?
Iemand enig idee waar ik een lijstje kan vinden met waar die dubbelafleveringen tussen de seizoenen passen ?

Sphinkx
05-04-2004, 10:30
http://www.redwolf.com.au/xfiles/

Volledige episode list.

Wizz-Art
05-04-2004, 17:47
Heb seizoen 1 een paar weken terug gekocht en is me zo goed bevallen dat ik van plan ben om de volgende seizoenen ook te kopen.

eigenlijk 1 maar..

na 1 kijkbeurt kijk je waarschijnlijk nooit meer denk ik :?

Dennis Veldhuizen
05-04-2004, 18:10
seizoenen 1 t/m 7 heel cheap nu bij dvdzone2 !!!!
http://www.dvdzone2.com/dvd/search.asp?t=9&cc=XFI&do=3

Laurens-Jan
09-05-2004, 18:11
Even een vraagje over de X-files boxen:

Ik zie dat alle seizoenen (tegelijk met S9) op 30/6 opnieuw worden uitgebracht (o.a. bij Bol.com en DVDshop.nl).
Zijn dit de oude versies of zijn dit nieuwe (verbeterde) versies?

The_Cure
10-05-2004, 10:18
of de oude voor een cheapo prijs 8) 35€ per seizoen :D ;)

Sphinkx
10-05-2004, 10:23
Hopelijk zijn dat de oude. Want heb reeds al de boxen. S9 is onderweg. Zou het wel heel jammer vinden moesten ze nu afkomen met een nog mooiere editie.

Joost van Hoek
12-05-2004, 08:49
Beste mensen...
Na gisteren "The X-Files: The Movie" op TV te hebben gezien, ben ik nu aan het overwegen om deze serie te gaan kopen/sparen.
Kunnen sommige van jullie mij misschien wat vertellen over deze serie: is hij goed, de moeite waard of helemaal niks.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, informeren en enkele dingen uitleggen!

Bedankt

Ik heb onlangs het 7e seizoen (laatste met mulder) gezien. Het is zeker afwisselend, maar het zijn er wel heel erg veel, 24 per seizoen. Je moet het wel erg goed vinden wil je de hele serie sparen.
Zie recensie http://www.8weekly.nl/index.php?art=1466

groet,
Joost

Zigzagfreak
12-05-2004, 23:43
Die boxen die dan uitkomen zijn gewoon de oude boxen alleen worden ze opnieuw uitgebracht onder een wat schappelijker prijsje nou heb ik mijn hele collectie voor 45 euro per stuk gekocht op seizoen 7 en 8 na. Ik vond deze boxen eigenlijks altijd te duur, maar ben vanaf het eerste seizoen fan van de x-files ik heb ook redelijk wat merchandise en deze boxen mochten eigenlijks niet in mijn collectie ontbreken. Wat vinden jullie er trouwens van dat er naar alle waarschijnlijkheid een tweede film gaat komen, deze zal nix met de mythlolgie van de serie te doen hebben maar eigenlijks een grote standalone aflevering worden als je verscheidende interviews mag geloven

Sneaker
13-05-2004, 00:06
Wat vinden jullie er trouwens van dat er naar alle waarschijnlijkheid een tweede film gaat komen, deze zal nix met de mythlolgie van de serie te doen hebben maar eigenlijks een grote standalone aflevering worden als je verscheidende interviews mag geloven

Ik zat al te wachten op een tweede speelfilm. Iedereen moet natuurlijk wel weer meedoen en ik ben benieuwd hoe het verhaal verloopt. Het einde van de serie laat een behoorlijk grote deur open staan voor een vervolg maar dat zou dan niet een echte stand-alone aflevering zijn en verder gaan waar de serie stopte.

Maar tegen een grote standalone aflevering heb ik ook niks. Dat spreekt ook het grote publiek aan. De eerste film was erg goed maar sprak niet het grote publiek aan omdat het zich toch wat meer richtte op de mensen die de serie volgden. Een film die niets of weinig met de hoofdlijn van de serie te maken zou hebben, zou ook het grote publiek aanspreken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Robbie25jr
13-06-2004, 17:34
Ik ben een maand geleden begonnen met het kopen van de dvd's. Hiervoor heb ik maar enkele afleveringen op tv gezien omdat de serie zo laat word uitgezonden op een doordeweekse dag. Heb gelijk de eerste 3 seizoenen gekocht, en koop waarschijnlijk einde van de week seizoen 4 ook

Ro1671
13-06-2004, 17:49
By ezydvd.com.au zijn alle boxen voor €44.32 per seizoen incl. verzenden.. :)

Met nl-ondertiteling :)!


klik hier (http://www.ezydvd.com.au/mech/search.zml?f=title&q=x-files)!

Anonymous
13-06-2004, 18:15
ik zelf ben ook fan van de X-Files alleen....ik heb die boxen dan wel niet, maar als je zon serie koopt, is dan de grap en verassing er niet snel af omdat je bij the x files toch vaak een plotwending hebt. en dan lijkt het mij weer wat minder eerlijk gezegd..

Mark de Jong
13-06-2004, 18:23
ik zelf ben ook fan van de X-Files alleen....ik heb die boxen dan wel niet, maar als je zon serie koopt, is dan de grap en verassing er niet snel af omdat je bij the x files toch vaak een plotwending hebt. en dan lijkt het mij weer wat minder eerlijk gezegd..

Nee, geen last van. Bij geen enkele serie trouwens.

Robbie25jr
19-06-2004, 22:43
ik zelf ben ook fan van de X-Files alleen....ik heb die boxen dan wel niet, maar als je zon serie koopt, is dan de grap en verassing er niet snel af omdat je bij the x files toch vaak een plotwending hebt. en dan lijkt het mij weer wat minder eerlijk gezegd..

Nee, geen last van. Bij geen enkele serie trouwens.

Ik ook niet. Het blijft leuk om naar te kijken

Werner
19-06-2004, 22:57
Wat ik echter nog niet helemaal vat, zijn die dubbelaflevering DVD's nu *naast* de bestaande Seizoens boxen, of staan ze daar *ook* op ?

Ze staan er ook op. This Is Not Happening/DeadAlive en Essence/Existence zitten in het midden resp. het einde van seizoen 8, Nothing Important Happened Today, Provenance/Providence en William/The Truth zijn resp. de eerste, een middelste en de laatste aflevering van seizoen 9.

De enige X-Files disc die niet in de seizoensboxen terug te vinden is, is de X-Files film (Fight The Future).

Hope this helps,

Ro1671
20-06-2004, 15:46
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000CEODH/ref=ase_tvshowsondvdcom/104-5783532-2196713?v=glance&s=dvd


duurder kan niet?

Dick van Drie
20-06-2004, 16:23
Weet iemand welke aflevering het is waar agent doggett in een riool terecht komt waar groene fluoriserende vloeistof ligt. sommige worden besmet ook agent doggett heeft er op een gegeven moment mee te maken. Monica Reyes is niet bij doggett in het riool. Op het eind lijkt het groene spul plots te zijn verdwenen.
Het moet een van de laatste seizoenen zijn. 9 denk ik.

i.g.g. bedankt.

Sneaker
20-06-2004, 16:41
Weet iemand welke aflevering het is waar agent doggett in een riool terecht komt waar groene fluoriserende vloeistof ligt. sommige worden besmet ook agent doggett heeft er op een gegeven moment mee te maken. Monica Reyes is niet bij doggett in het riool. Op het eind lijkt het groene spul plots te zijn verdwenen.
Het moet een van de laatste seizoenen zijn. 9 denk ik.

i.g.g. bedankt.

Deze aflevering komt uit het achtste seizoen en heet Medusa.

The_Cure
20-06-2004, 16:43
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000CEODH/ref=ase_tvshowsondvdcom/104-5783532-2196713?v=glance&s=dvd


duurder kan niet?

:shock: :shock:

Hier zou je ze voor 50 * 7 = 350€ kunnen krijgen :shock: (en om na te gaan dat ik dat al veel geld vind, viel ik bij die prijs van amazon al helemaal van mn stoel :shock: )

Ro1671
20-06-2004, 17:08
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000CEODH/ref=ase_tvshowsondvdcom/104-5783532-2196713?v=glance&s=dvd


duurder kan niet?

:shock: :shock:

Hier zou je ze voor 50 * 7 = 350€ kunnen krijgen :shock: (en om na te gaan dat ik dat al veel geld vind, viel ik bij die prijs van amazon al helemaal van mn stoel :shock: )

Het is echt a-sociaal!
Lang leve ezydvd :)

(amazon vraagt per box 140USD :|)

Wizz-Art
20-06-2004, 18:14
:roll: Maar hier in nederland gingen ze eerst ook voor fl.299,- per seizoen toch?

Zwollywood
21-06-2004, 10:00
ook op Amazon.com:

X-Files 1 t/m 8 boxen
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00029U9D2/ref=cm_custrec_gl_rec/102-4115667-4177767?v=glance&s=dvd

599.99 dollar....
nog steeds duur, maar veel goedkoper dan 1 t/m 7 daar bestellen...
komt overigens pas 24 augustus uit.

Dick van Drie
21-06-2004, 10:08
Weet iemand welke aflevering het is waar agent doggett in een riool terecht komt waar groene fluoriserende vloeistof ligt. sommige worden besmet ook agent doggett heeft er op een gegeven moment mee te maken. Monica Reyes is niet bij doggett in het riool. Op het eind lijkt het groene spul plots te zijn verdwenen.
Het moet een van de laatste seizoenen zijn. 9 denk ik.

i.g.g. bedankt.

Deze aflevering komt uit het achtste seizoen en heet Medusa.
Aha, bedankt :)

Amphion
23-10-2006, 18:25
Hallo,

heeft er iemand de nieuwe dvd box van The x-files (Complete Collection, alle seizoenen)?
Zijn dit gewoon de seizoens boxen die hier inzitten? Lijkt me wel voordeliger dan alle seizoenen apart te kopen, of zijn er toch verschillen?

Greetzzz


http://www.fox.co.uk/content/fox_films/10881/images/X-Files-CompleteS1-9.jpg

hot stuff
23-10-2006, 18:35
kan iemand mij zeggen tussen welke seizoen "the movie" komt

mark t
23-10-2006, 18:44
kan iemand mij zeggen tussen welke seizoen "the movie" komtVolgens imdb (http://www.imdb.com/title/tt0120902/trivia) tussen seizoenen 5 en 6.

hot stuff
23-10-2006, 19:10
kan iemand mij zeggen tussen welke seizoen "the movie" komtVolgens imdb (http://www.imdb.com/title/tt0120902/trivia) tussen seizoenen 5 en 6.

vet merci :wink:

Mathieu Ghekiere
23-10-2006, 23:26
Hallo,

heeft er iemand de nieuwe dvd box van The x-files (Complete Collection, alle seizoenen)?
Zijn dit gewoon de seizoens boxen die hier inzitten? Lijkt me wel voordeliger dan alle seizoenen apart te kopen, of zijn er toch verschillen?

Greetzzz


http://www.fox.co.uk/content/fox_films/10881/images/X-Files-CompleteS1-9.jpg

Dit is een handige en mooie box voor als je alle seizoenen ineens wilt hebben. De reden waarom ik deze niet gekocht heb, is omdat de originele digipacks er niet inzaten, maar de plastic uitvoeringen. Inhoud is zelfde, maar verpakking is gewoon anders. De oude versies waren in karton met enorm mooie foto's en opdruk, maar deze zijn nu heel moeilijk verkrijgbaar, of overdreven duur. Ik wist nog ergens een soort laatste stock van die oude digipacks te kopen (via Mediadis voor 30 euro per stuk), maar nu lijken ze, behalve aan enorm dure prijzen (100 euro per stuk of meer), niet meer verkrijgbaar.
Dus aangezien de plastic boxen toch nog het enige alternatief zijn, kan je ze ineens in een mooie box kopen, allen samen.

Prachtige serie, trouwens. IK heb ze enkele maanden geleden allemaal in een impulsieve bui gekocht, puur op basis van mijn herinneringen die ik er als kind aan had (ik had enkel vroegere seizoenen soms gezien) en ik herbekijk ze nu allemaal (zit nu aan begin van seizoen 3) en de serie heeft enkele wat saaiere afleveringen - hoewel zelfs deze vaak nog interessante ideeËn bevatten - maar als ze in hun element zijn, kijk je echt naar topfilms, en niet meer naar een gewone tvserie!

ps: ik vond de film Fight the Future ook enorm geslaagd!
De X Files, maar op grootser en spectaculairder niveau, misschien wat meer Hollywood gemaakt, maar het stoorde nergens, en de intelligentie van het script hoefde er niet voor in te boeten!

Amphion
24-10-2006, 17:30
Thx voor de info.
grtzz

DD4me2
27-10-2006, 22:45
http://www.fox.co.uk/content/fox_films/10881/images/X-Files-CompleteS1-9.jpg

Heeft iemand deze ook al echt gekocht en wat zijn hun ervaringen? Ik ben een hele grote X-Files fan, heb van seizoen 1-6 de video boxen en wil eigenlijk al heel lang overstappen op DVD. Nu zie ik deze box en hij lijkt me wel mooi.

Maar op Amazon.com las ik toch wel slechte reviews op gebied van de verpakking. Dat de verpakking vaak beschadigt is als hij aankomt, en dat binnenin de DVD's zelf ook vaak bekrast zijn door de verpakking en dat die rondjes waar de DVD in vast grijpt zodat hij vast blijft zitten vaak gebroken zijn. Daarom ben ik een beetje huiverig. Ben een pietlut op dat gebied, het is een hoop geld voor mij en een collectors item en dan wil ik wel dat het in perfecte staat bij mij aankomt.

Dus mijn vraag, heeft iemand deze box ook al echt besteld en hoe was de kwaliteit/staat toen hij aankwam?

Bij voorbaat dank.

DD4me2

Nathan Strik
28-10-2006, 11:09
Ik heb deze box ook besteld (Amazon.co.uk) en de kwaliteit bij bezorging was erg goed. Geen beschadigingen. Hij werd in een stevige doos bezorgd.

Wat wel heeft geholpen denk ik is dat ik hem bij Amazon.co.uk heb besteld en niet bij Amazon.com, dus heeft hij minder ver hoeven reizen. Dus ook minder kans op gooi- en smijtwerk onderweg.

Er was wel 1 minpuntje aan de box... er ontbrak een schijfje bij season 1, maar aangezien ik die jaren geleden al had gekocht, had ik season 1 toch dubbel, dus dat was geen groot probleem.

Maar tip dus: check ALLE schijfjes meteen nadat je de doos binnen hebt. Sommige seizoenen hebben 6 schijfjes en sommige 7, dus check ook even goed hoeveel schijfjes er in horen te zitten.

Ik zou iedereen deze box van harte aanraden. Hij staat extreem cool in de kast en het is goedkoper dan alles los kopen.

Martin Z.
28-10-2006, 11:50
Is deze doos ook heeeeeeeeel misschien los aan te schaffen? (snif :cry: )

HiddeV
28-10-2006, 13:22
Heeft iemand foto's hoe die er van binnen uit ziet?

Nathan Strik
29-10-2006, 13:51
Heeft iemand foto's hoe die er van binnen uit ziet?
Ik heb mijn exemplaar er meteen even bij gepakt:

X-Files Boxset Plaatje (http://www.zerodown.nl/temp/x-files.jpg)

Gewoon een zwarte binnenkant dus met alle boxen van de seizoenen er in.

DD4me2
30-10-2006, 22:07
Nou ik heb toch de stap maar genomen en de box bij bol.com besteld. Daar was hij toch het goedkoopst met zijn 174.99 euro en geen verzendkosten.

Nu maar hopen dat er niets aan mankeert of dat er DVD's missen. Dat zou ik toch wel erg vinden. Maar mag hopen dat als er echt wat aan mankeert dat ik bij bol.com ook wel retour mag sturen of dat ze voor vervanging zorgen.

Kan ik eindelijk de laatste 3 seizoenen zien en zien hoe het eindelijk afloopt.

Was een gigantische fan van de X-Files maar toen Duchovny de serie verliet verloor ik eigenlijk een beetje mijn belangstelling en dat Veronica de dag en tijd van uitzending veranderde hielp ook niet want ik kon er niet aan wennen en miste dus konstant afleveringen. Op het laatst gaf ik het dus maar op.

Maar nu kan ik straks hopelijk weer genieten van Sculder en Mully...LOL sorry heb net op YouTube de X-files bloopers zitten kijken. zucht...herinneringen aan mijn fandagen. :)

vleatles
09-11-2006, 16:35
Maar nu kan ik straks hopelijk weer genieten van Sculder en Mully...LOL sorry heb net op YouTube de X-files bloopers zitten kijken. zucht...herinneringen aan mijn fandagen. :)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik krijg bijna weer zin om opnieuw alle seizoenen te gaan bekijken ;) :lol:

DD4me2
10-11-2006, 20:05
Maar nu kan ik straks hopelijk weer genieten van Sculder en Mully...LOL sorry heb net op YouTube de X-files bloopers zitten kijken. zucht...herinneringen aan mijn fandagen. :)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik krijg bijna weer zin om opnieuw alle seizoenen te gaan bekijken ;) :lol:

Vindt het echt fab dat ik alles weer kan zien, heb wel even een onderbreking gehouden want ik kreeg ook mijn 2 seizoen boxen van The Dead Zone binnen dus die heb ik achter elkaar gekeken...man ook zo'n fantastische serie. Nu ben ik daar mee klaar en heb nog even lekker Breakfast club gekeken want ben nu dus een grote fan van Anthony Michael Hall ook, en ga nu weer verder met de X-Files, en dan hopelijk straks in december seizoen 3 van de Dead Zone weer.

Coen P.
14-02-2007, 12:44
heb seizoen 1 t/m 7 in de oude mooie versies gekocht, maar wil eigenlijk toch de hele box hebben.

als iemand interesse heeft in de oude OOP digipacks dan mag hij me pm-en!