PDA

Bekijk de volledige versie : Volledige geautomatiseerde DVD.nl veiling nu online



Eric van Ballegoie
01-03-2004, 10:08
Volledige geautomatiseerde DVD.nl veiling nu online



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1239)

Christvs NL
01-03-2004, 10:23
Erg goed systeem ga er wel eens een keertje gebruik van maken!

Kevin Baeckelandt
01-03-2004, 11:58
Wordt de oude veiling volledig afgeschaft of zullen beide veilingen parallel naast elkaar lopen?

** EDIT: ik heb net de sticky gelezen :oops: **

RemcoZ
01-03-2004, 12:34
Ziet er goed uit! Ben benieuwd of het zo goed werkt als ik hoop.

Haay1971
01-03-2004, 14:33
Ik kan niet inloggen op die veiling-site.... HELP!

Ik krijg telkens te zien:


Om van de DVD.nl Veiling gebruik te maken, moet je geregistreerd zijn op het DVD.nl Forum.

Ben je nog niet geregistreerd, klik dan hier om je in te schrijven.

Ben je wel al geregistreerd, klik dan hier om je aan te melden.

BELANGRIJK: het is vereist om de optie 'Log me automatisch in bij elk bezoek' aan te vinken
om mee te kunnen doen met de DVD.nl Veiling.

Terwijl ik vanaf een ingelogde DVD.nl forum pagina af kom!

Alex van den Berg
01-03-2004, 14:40
Ik kan niet inloggen op die veiling-site.... HELP!

Ik krijg telkens te zien:


Om van de DVD.nl Veiling gebruik te maken, moet je geregistreerd zijn op het DVD.nl Forum.

Ben je nog niet geregistreerd, klik dan hier om je in te schrijven.

Ben je wel al geregistreerd, klik dan hier om je aan te melden.

BELANGRIJK: het is vereist om de optie 'Log me automatisch in bij elk bezoek' aan te vinken
om mee te kunnen doen met de DVD.nl Veiling.

Terwijl ik vanaf een ingelogde DVD.nl forum pagina af kom!Waarschijnlijk ben je ingelogged via dvd.nl (zonder www.)?

Probeer het eens via www.dvd.nl ...

En als het dan nog problemen geeft... even al je cookies verwijderen en weer inloggen via www.dvd.nl .

Succes! (y)

Surya
01-03-2004, 14:59
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.

Alex van den Berg
01-03-2004, 15:04
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.Ik hoef toch niks te zeggen als je het kunt lezen? ;)

In de nabije toekomst ga ik nog eens naar de compatibiliteit kijken, maar voorlopig even alleen Internet Explorer en Opera voor Windows en Safari voor MacOS.

Alex van den Berg
01-03-2004, 17:13
Zo... Ik heb ook maar eens een klassiekertje in de veiling gegooid...
Mijn allereerste veiling op DVD.nl... Geen idee of ik een te lage of hoge prijs vraag... :mrgreen: .

Surya
01-03-2004, 17:37
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.
Ik hoef toch niks te zeggen als je het kunt lezen? ;)
Neen, maar toch :D Ik zou eerder een waarschuwing zetten dat je geen waarborg geeft over de werking ervan dan helemaal geen toegang te geven.

Alex van den Berg
01-03-2004, 17:46
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.
Ik hoef toch niks te zeggen als je het kunt lezen? ;)
Neen, maar toch :D Ik zou eerder een waarschuwing zetten dat je geen waarborg geeft over de werking ervan dan helemaal geen toegang te geven.Ik heb voor deze manier gekozen omdat het (naar mijn idee) wat minder frustrerend werkt. Het lijkt me namelijk erg vervelend om op de veiling die DVD te zien die je al heel lang zoekt... om er vervolgens achter te komen dat het bieden niet werkt... Dus leek het me beter om te voorkomen dat iemand met een nietwerkende browser überhaupt die gave DVD te zien krijgt :D

Surya
01-03-2004, 18:05
Daar heb je wel een punt natuurlijk :)

zaitsev
01-03-2004, 18:59
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.Ik hoef toch niks te zeggen als je het kunt lezen? ;)

In de nabije toekomst ga ik nog eens naar de compatibiliteit kijken, maar voorlopig even alleen Internet Explorer en Opera voor Windows en Safari voor MacOS.

Hopelijk, want met mozilla/linux voorlopig geen succes.

Florus
01-03-2004, 19:19
Hee, Gaaf! :D
Alleen, jammer dat het nu al zo langzaam is. Is dit nieuwigheid, of kan dit dit alleen nog maar erger worden? In het laatste geval zou ik zeker de functionaliteit van het "open" einde en/of de het max bod toevoegen.
Anders is het afwachten of en wanneer je de veiling weer in beeld krijgt een geduldige en spannende zaak op zich. :wink:

Alex van den Berg
01-03-2004, 19:19
Hmmm, je gaat me toch niet zeggen dat het totaal niet werkt in Mozilla Firebird??? Ik geraak er daardoor dus niet in.Ik hoef toch niks te zeggen als je het kunt lezen? ;)

In de nabije toekomst ga ik nog eens naar de compatibiliteit kijken, maar voorlopig even alleen Internet Explorer en Opera voor Windows en Safari voor MacOS.

Hopelijk, want met mozilla/linux voorlopig geen succes.De veiling werkt binnen Windows ook goed met Opera.
Heb je de Linux versie al geprobeerd?
http://www.opera.com/products/user/index.dml?platform=linux

Laat nog even weten of Linux/Opera werkt als je wilt.... (y)

Alex van den Berg
01-03-2004, 19:26
Alleen, jammer dat het nu al zo langzaam is. Is dit nieuwigheid, of kan dit dit alleen nog maar erger worden? In het laatste geval zou ik zeker de functionaliteit van het "open" einde en/of de het max bod toevoegen.
Anders is het afwachten of en wanneer je de veiling weer in beeld krijgt een geduldige en spannende zaak op zich. :wink:Op dit moment is de verbinding met de DVD.nl site niet helemaal in orde.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=397132#397132

Bij een normale verbinding gaat het bieden op de veiling erg snel :)

Xcite
01-03-2004, 21:55
wel jammer dat nu die recente topic van pricewatch kader weg is op de hoofdpagina en dr nu veiling staat...

vonk het wel altijd handig om ff snel te kijken.....

hij past toch ook nog aan de zijkant....hint

Pat
02-03-2004, 07:24
Ik vind het een uitstekend initiatief en heel goed geprogrammeerd - goed om zien en echt gebruiksvriendelijk.
Ik ga de veiling nu zeker regelmatig bekijken ! Bedankt dvd.nl !

King Dingeling
03-03-2004, 17:21
Ik ging vandaag naar school en zag een stuk in de Metro staan over de veiling op deze site....

Was wel geinig !

Alex van den Berg
03-03-2004, 17:33
Ik ging vandaag naar school en zag een stuk in de Metro staan over de veiling op deze site....

Was wel geinig !Oh?!?!?! Heb je toevallig een kopietje van een scan ofzo? :)

Good news travels fast! :D

expo
03-03-2004, 19:42
wel jammer dat nu die recente topic van pricewatch kader weg is op de hoofdpagina en dr nu veiling staat...

vonk het wel altijd handig om ff snel te kijken.....

hij past toch ook nog aan de zijkant....hint

Ja, ik mis em ook en wil de pricewatch ook terug op de main page :(

Alex van den Berg
03-03-2004, 19:46
wel jammer dat nu die recente topic van pricewatch kader weg is op de hoofdpagina en dr nu veiling staat...

vonk het wel altijd handig om ff snel te kijken.....

hij past toch ook nog aan de zijkant....hint

Ja, ik mis em ook en wil de pricewatch ook terug op de main page :(Voor dat onderwerp is een paar uur geleden deze thread geopend:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=20563

Ronnie
04-03-2004, 05:35
Alex (en crew),

Allereerst complimenten, het ziet er allemaal geweldig uit!

Ik heb nog wel een vraagje, waar blijven de afgehandelde veilingen? Ik heb gisteravond een veiling "verloren", maar kan nu niet zien waarom.

Ron

Alex van den Berg
04-03-2004, 05:50
Alex (en crew),

Allereerst complimenten, het ziet er allemaal geweldig uit!

Ik heb nog wel een vraagje, waar blijven de afgehandelde veilingen? Ik heb gisteravond een veiling "verloren", maar kan nu niet zien waarom.

RonOnder de index vind je allerlei algemene veilinginfo.
Klik daar op het linkje "xx zijn er afgelopen" ;)

Ik ga nu effe pitten... ik heb gezorgd dat de wereld bleef draaien terwijl jullie sliepen... :mrgreen:

PS: Linksbovenaan iedere pagina vind je een help-knop speciaal voor die pagina ;)

King Dingeling
04-03-2004, 17:24
Ik ging vandaag naar school en zag een stuk in de Metro staan over de veiling op deze site....

Was wel geinig !Oh?!?!?! Heb je toevallig een kopietje van een scan ofzo? :)

Good news travels fast! :D

neej sorry helemaal geen ergen gehad

het artikel ging over de veiling die eerst op het forum plaats vond... vanwege het grote succes daarvan hadden de makers van de site nu een volledig geautomatiseerde veiling gemaakt. De veiling kan blablabla

en ook een link erbij... goed voor de bezoekers dus :D

Kevin Baeckelandt
04-03-2004, 17:29
:oops: verkeerde post, is net overboden

Martin Stanneveld
05-03-2004, 19:33
Leuk systeem!

Nadeel vind ik dat het niet echt overzichtelijk is.

Alex van den Berg
05-03-2004, 21:05
Leuk systeem!

Nadeel vind ik dat het niet echt overzichtelijk is.Wat vind je er niet overzichtelijk aan?
Ik ben namelijk gek op kritiek... vooral als er iets op te lossen valt :D

Martin Stanneveld
05-03-2004, 21:26
Leuk systeem!

Nadeel vind ik dat het niet echt overzichtelijk is.Wat vind je er niet overzichtelijk aan?
Ik ben namelijk gek op kritiek... vooral als er iets op te lossen valt :D

Het totaal plaatje vind ik niet echt overzichtelijk. De lijst wordt alsmaar langer en dat komt niet ten goede aan het navigeren. Is het niet handiger om verschillende categorieen te gebruiken? Als ik b.v. nu een muziek-dvd zoek moet ik de hele lijst doorspitten.
Je kan ook, net als dit forum, om en om een verschillende achtergrondkleur gebruiken. Wordt het alleen maar overzichtelijker van volgens mij.

Verder vind ik het heel knap gemaakt hoor! Ik wou dat ik het kon :D

Alex van den Berg
05-03-2004, 21:48
Leuk systeem!

Nadeel vind ik dat het niet echt overzichtelijk is.Wat vind je er niet overzichtelijk aan?
Ik ben namelijk gek op kritiek... vooral als er iets op te lossen valt :D

Het totaal plaatje vind ik niet echt overzichtelijk. De lijst wordt alsmaar langer en dat komt niet ten goede aan het navigeren.Als de groei zo doorgaat dan ga ik nog wel een bladermogelijkheid in de index inbouwen. Eerst even afwachten hoe snel de lijst het aankomende weekend weer korter wordt als er een hoop veilingen aflopen ;)


Is het niet handiger om verschillende categorieen te gebruiken? Als ik b.v. nu een muziek-dvd zoek moet ik de hele lijst doorspitten.
Je kan ook, net als dit forum, om en om een verschillende achtergrondkleur gebruiken. Wordt het alleen maar overzichtelijker van volgens mij.Heb ik ook aan gedacht, maar dan moet er bij het invoeren een verplicht veld bijkomen voor het soort programma... b.v. Speelfilm, Animatie, Documentaire, Muziek etc.

Het lijkt me geen goed idee om voor die onderverdeling met kleurtjes te gaan werken. Daar zou het geheel alleen maar rommeliger en onoverzichtelijker door worden. Zeker aangezien er ook al met kleurcodes wordt gewerkt voor de betrokkenheid van een deelnemer bij een veiling. Een pull-down menuutje zou misschien een idee zijn.
Ik zal er eens over nadenken ;)

Bedankt voor je commentaar (y)

Martin Stanneveld
06-03-2004, 08:27
Graag gedaan :D

Vro
07-03-2004, 13:50
De groots mogelijke complimenten voor het nieuwe veilinggedeelte. (y)
Wordt wat mij betreft een groot succes!

Martin Stanneveld
07-03-2004, 14:04
Nog even een opmerking. Is het niet handig om de "hoofdpagina'' wat langer te maken zodat de scrollbalk in het i-frame verdwijnt? Als je nu scrolt en je bent beneden gaat ie verder met de "hoofdpagina" als je begrijpt wat ik bedoel.

pavko
07-03-2004, 16:34
Nog een tip/suggestie/verzoek:


Er is nu de mogelijkheid om te kijken naar de afgelopen veilingen. Dat is heel mooi, maar ik denk dat het erg handig zou zijn om dan op die pagina gelijk te kunnen zien wat de desbetreffende dvd's opgebracht hebben.

Nu kun je dat wel te zien krijgen maar alleen wanneer je een item aanklikt.

Alex van den Berg
07-03-2004, 16:45
Nog een tip/suggestie/verzoek:


Er is nu de mogelijkheid om te kijken naar de afgelopen veilingen. Dat is heel mooi, maar ik denk dat het erg handig zou zijn om dan op die pagina gelijk te kunnen zien wat de desbetreffende dvd's opgebracht hebben.Verschrikkelijk idee... meteen maar ingebouwd dus... (y)

pavko
07-03-2004, 16:57
Jeetje! Da's snel!

Ik kan nu mooi in 1 oogopslag zien of ik heb zitten opletten of dat ik zo stom ben geweest om een mooie dvd te laten schieten.

Top.

Alex van den Berg
07-03-2004, 17:16
Jeetje! Da's snel!Was in dit geval niet zo'n moeite... Even de eindprijs uit de database lezen, kolommetje toevoegen aan de layout... voila! ;)


Ik kan nu mooi in 1 oogopslag zien of ik heb zitten opletten of dat ik zo stom ben geweest om een mooie dvd te laten schieten.Wat kunnen mensen toch van vreemde dingen blij worden... :mrgreen:

Martin Stanneveld
10-03-2004, 21:41
Nog even een opmerking. Is het niet handig om de "hoofdpagina'' wat langer te maken zodat de scrollbalk in het i-frame verdwijnt? Als je nu scrolt en je bent beneden gaat ie verder met de "hoofdpagina" als je begrijpt wat ik bedoel.

Heb inmiddels de knop "instellingen" gevonden :oops: :oops:

Alex van den Berg
11-03-2004, 00:05
Nog even een opmerking. Is het niet handig om de "hoofdpagina'' wat langer te maken zodat de scrollbalk in het i-frame verdwijnt? Als je nu scrolt en je bent beneden gaat ie verder met de "hoofdpagina" als je begrijpt wat ik bedoel.

Heb inmiddels de knop "instellingen" gevonden :oops: :oops:De bloossmilies mogen weg hoor. Jouw opmerking was juist één van de aanleidingen om wat extra instellingen in te bouwen.
Ofwel... Toen jij je opmerking maakte, was die instellingen-knop er nog niet ;)