PDA

Bekijk de volledige versie : Lord Of The Rings deel drie wint 11 Oscars



Eric van Ballegoie
01-03-2004, 11:02
Lord Of The Rings deel drie wint 11 Oscars



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1241)

Rob Eric Blank
01-03-2004, 11:11
PJ heeft een hele koffer gouden beeldjes mee naar Nieuw Zeeland genomen. Ik ga er vanuit dat dit waardering is voor de gehele trilogie en niet voor het deel ROTK alleen. Ik vond ROTK persoonlijk iets minder dan TTT, maar de gehele trilogie is zeker een fantastisch meesterwerk!!
Zeker verdiend al die Oscars. Jammer dat Johnny Depp geen Oscar kreeg voor zijn rol in POTC, de film vond ik niet super (maar wel goed en entertaining) maar Johnny Depp speelt echt geweldig!

Menno Hagendoorn
01-03-2004, 11:27
Ik heb maar 1 commentaar op de 11 oscars voor ROTK: EN TERECHT!!!!!
Zo'n trilogie wordt de eerste 100 jaar niet meer gemaakt.

Frank
01-03-2004, 11:51
Ik vind The Lord of the Rings ook een terecht winnaar. Geweldig films!

Jobe
01-03-2004, 12:27
Jammer van Master en Commander, dat vond ik ook leuke film, hoewel ze met twee oscars vind ik niet kunnen klagen. Om ze nou grote verliezer te noemen... Op twee films na hebben alle andere genomineerden helemaal niets gewonnen, haha.
Lord of the Rings heeft ongetwijfeld al deze Oscars gekregen als trilogie en niet zozeer voor het laatste deel specifiek.

ZEER TERECHT! Jammer voor de anderen, die hadden slechte timing met het uitbrengen van hun film zal ik maar zeggen :wink:

King Dingeling
01-03-2004, 12:27
11 oscars toevallig voor LOTR ?

Elf :wink:

RemcoZ
01-03-2004, 12:36
Zeer terecht dat LOTR zoveel gouden beeldjes kreeg. Jammer alleen dat Johnny Depp er geeneen mee naar huis mocht nemen.

worfsonofmogh
01-03-2004, 12:46
Ik ga er vanuit dat dit waardering is voor de gehele trilogie en niet voor het deel ROTK alleen.

Helaas wel alleen voor ROTK en niet voor de gehele trilogie. 8) Er staat niets over de vorige delen vermeld. En nu nog wachten op de 4 disk box. 8)

richard voskamp
01-03-2004, 12:53
ik vind het een terechte winnaar en (y) voor peter jackson die zo lang aan deze film heb gewerkt dit is ook na mijn zin de beste uit de trilogy en dan the fellowship of the ring.

the is only one peter jackson :lol:

Albert Kostwinder
01-03-2004, 13:18
Er is nog gerechtigheid in Hollywood.. ELF oscars.... toch elfen gauw 10000 euro's a piece..... :)

Ik vind het ook heel mooi dat Tim Robbins een oscar heeft gekregen.. klasse acteur!! :wink:

Rob Eric Blank
01-03-2004, 13:51
Ik ga er vanuit dat dit waardering is voor de gehele trilogie en niet voor het deel ROTK alleen.

Helaas wel alleen voor ROTK en niet voor de gehele trilogie. 8) Er staat niets over de vorige delen vermeld. En nu nog wachten op de 4 disk box. 8)
Je mag alleen maar Oscars voor 1 film geven, maar deze kun je beter zien als waardering voor de gehele trilogie! Ikvind ROTK zeker NIET de sterkste van de 3.

chimera01
01-03-2004, 14:04
Hoewel LOTR de elf verdient is het spijtig dat een aantal zere goede produkties terzijde werden geschoven door deze juggernaut. De overige oscars waren ook terecht de enige waarover gepraat kan worden is of Sean Penn (verdient voor deze film maar al veel eerder genegeerd voor andere super werk) of Bill Murray. Johnny Depp was weliswaar genomineerd maar zijn winnen zou een belediging zijn voor de eerder genoemde twee, JD amusante rol maar niet voor een oscar (mijn nederige opinie).

Marcel van Driel
01-03-2004, 14:14
Hoewel de waardering voor de hele LOTR trilogie volledig terecht is, blijft m.i. de beste film van het jaar Lost in Translation, die dan ook de Oscar voor beste film had moeten winnen. Maar ja, wie ben ik? :)

Marcel

Surya
01-03-2004, 14:19
Ik zou graag de uitslag weten zoals die zou geweest zijn zonder LotR :D
Terecht dat ze veel Oscar's kregen, jammer voor de andere films, de meesten daarvan waren zeker ook wel een paar prijzen waard.
Ik ben blij dat Sean Penn gewonnen heeft, en niet Bill Muray. Het was duidelijk dat ze hen beiden graag een Oscar gaven, maar ik vond Sean Penn toch echt wel sterker, ook over zijn hele cariere. Ik denk wel dat het nipt was bij de stemming!
Over het algemeen vond ik de show nogal zwak. Billy Crystal zong wel mooi, en zijn teksten waren knap gevonden, maar ik vond het over het algemeen toch eens stuk minder sterk dan vorig jaar. Ook bij de speaches. Niemand die er echt uit schoot of iets verassends zei, over het algemeen bijna allemaal ellenlange lijstjes met namen waar niemand iets aan heeft...

Tuvok
01-03-2004, 14:31
Volledig terecht! The Return of The King is by far de beste film van dit jaar en een van de beste allertijden. De gehele trilogie is en zal nooit overtroffen worden. Petje af voor PJ & co! Ze hebben het verdiend!
Jammer dat Johnny Depp de oscar niet kreeg, zijn rol als Captain Jack Sparrow is uitzonderlijk en zeker oscar-waardig.

Martin Zuidervliet
01-03-2004, 15:26
Het leukste aan de oscaruitreiking vond ik de introductie met Billy Crystal. Even was ik bang dat 'Lost in Translation' de oscar voor beste film zou krijgen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Begrijp me niet verkeerd het is een goede film, maar echt "entertaining" vond ik hem niet. Jammer dat Bill Murray de oscar niet won, want die vind ik een stuk sympatieker dan Sean Penn (maar ja dat telt niet). Johnny Depp is natuurlijk een fantastisch persoon, maar z'n rol was beslist niet serieus te nemen. De Tweeling heeft geen oscar gewonnen. Maar goed ook, want dat tweede wereldoorlogboek mag nu zo langzamerhand ook wel dicht. :roll:

Marcel van Driel
01-03-2004, 15:30
De Tweeling heeft geen oscar gewonnen. Maar goed ook, want dat tweede wereldoorlogboek mag nu zo langzamerhand ook wel dicht. :roll:

Ik dacht dat de Oscar bedoeld was als erkenning voor de kwaliteit van een film, niet voor het genre... :)

Marcel

Marco
01-03-2004, 15:39
Eindelijk Oscar (h)erkenning voor PJ. (y)

e_vanveen
01-03-2004, 15:47
Geweldig 11 oscars :) :) :)

Henk
01-03-2004, 15:48
De Tweeling heeft geen oscar gewonnen. Maar goed ook, want dat tweede wereldoorlogboek mag nu zo langzamerhand ook wel dicht. :x

Vind ik een kortzichtige opmerking.
De zwaarste perioden uit de geschiedenis leveren vaak de mooiste films op. Geven op deze manier ook aandacht aan dingen die feitelijk nooit vergeten mogen worden.

sorry... moest ik effe kwijt.

scheur
01-03-2004, 16:31
:twisted: :twisted:

scheur
01-03-2004, 16:32
Iedereen heeft er nu wel over dat de overige films nu een beetje opzij zijn geschoven ,maar de voorgaande twee uitreikingen was het steeds PJ die opzij werd geschoven en een paar oscars in de technische hoek mocht mee nemen en stelt op zo'n avond niet veel voor .
Ik kan dus ook niets anders zeggen dat ik het superterecht vind wat er de afgelopen nacht heeft afgespeeld!!!!! :twisted:

Mark Knoop
01-03-2004, 18:15
Finding Nemo was te verwachten. LOTR: absoluut verdiend.

Lex v/d Moolen
01-03-2004, 18:27
Eindelijk gerechtigheid! http://www.thefellowship.nl/forum/images/smilies/SmokeyTheGrey2.gif
Ik denk ook dat het een beloning is voor de gehele trilogie, met name dan voor Best Picture en Best Directing.
Vond het ook jammer voor Depp dat ie niet won, maar hij leek wel opgelucht dat hij niet won had ik de indruk.
Billy Crystal deed het leuk, veel woordspelingen. :)

The Scratcher
01-03-2004, 18:33
Absoluuuuuuuuut verdiend als je het mij vraagt!!! (y) Toch nog gerechtigheid! Ze konden er ook gewoon niet meer omheen om ze alleen maar met een paar "pruts" Oscars naar huis te sturen. Het is een immense klus geweest die z`n weerga niet kent en zal zeker niet snel geevenaard worden. Het werd tijd dat dit ook eens écht gewaardeerd werd. P.J. en de rest: VAN HARTE!!! :bier: :bier: :bier:

P.S.: Wordt de uitreiking nog ergens samengevat uitgezonden?

Daniel1974
01-03-2004, 18:51
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb maar zelden zo'n fantastische bioscoop ervaring meegemaakt in mijn mijn leven. Maar ik blijf erbij dat het schande is dat in ieder geval de beste filmmuziek niet naar The Last Samurai is gegaan. Hetzelde zou kunnen worden gezegd van de kostums. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Her en der gaat er ook veel kritiek op over het feit dat Big Fish compleet aan de kant is geschoven. En begrijpen velen niet waarom Zellweger en Theron een beeldje zijn toebedeeld.

Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?), want het gaat per slot van rekening om een film. En ROTK is wel de beste van de 3. Had dan een Life Time Achievement Award aan Jackson gegeven. Of er een speciaal in het leven geroepen Honary Award zoals men destijds in 1929 heeft gedaan en in 1972 nog een keer met Charles Chaplin, dat was pas een eer geweest.
Van de andere kant, het commitee zal wel gek geweest zijn (ook al denk ik dat ze evengoed het grootste deel van de tijd wel achterin slapen) als ze (ook al was het alleen maar uit commerciele overwegingen) deze film aan hun voorbij hadden laten gaan.

Te veel films zijn in de afgelopen 76 jaar genegeerd of hebben films prijzen gewonnen die ze niet hadden moeten krijgen. Daar is dit jaar geen uitzondering op. Waan je geen illusies het is allemaal een politiek spelletje, niet meer en niet minder. Objectiviteit is bij het commitee ver te zoeken. Ik vel mijn eigen oordeel over een film, en weet wanneer iets goed is en wanneer niet. Ik vind het erg leuk voor het hele LoTR team, maar het was voor mij niet nodig geweest, het was zo al af. De kwaliteit van de film veranderd er niet door. Het is en blijven meesterwerken, allerdrie.

Frank
01-03-2004, 19:06
Maar ik blijf erbij dat het schande is dat in ieder geval de beste filmmuziek niet naar The Last Samurai is gegaan.

Als je een Oscar wilt winnen moet je wel eerst genomineerd zijn en The Last Samurai was niet genomineerd voor een Oscar voor beste filmmuziek. Van de vijf genomineerden (Big Fish, Cold Mountain, Finding Nemo, The House of Sand and Fog waren de anderen) vond ik The Lord of the Rings de beste.

Daniel1974
01-03-2004, 19:07
En dan nog even over de Tweeling. Ook een prachtige film. Als verhaal, acteerprestaties en als film op zich. Als een beeld schetsende van de echte oorlog en de dagelijkse realiteit, nee.

Dus als de dat bedoeld met het boek sluiten van het boek ben ik het daar absoluut mee eens. Laten we eens een film maken over hoe het er in de oorlog echt aantoe is gegaan. Over het feit dat we het totaan het begin van 44 echt niet slecht hadden, dat Nederland als producent van de Duiters een tijd beleefde van Economische hoogconjuctuur. Dat maar 0.4 procent van de Nederlanders verzet pleegde. Of dat op 2 soldaten na het hele Nederlandse leger een Arierverklaring aflegde. Of dat een Jood in Duitsland meer kans had om de overleven dan in Nederland, waar 110.000 Joden op deportatie zijn gezet (het hoogste van heel West-Europa). Dat de hongerwinter te danken was aan het wanbeleid van de Nederlanders zelf (lees : spoorwegstaking !!!)

Nooit vergeten, wat dan ? Of dat het prutsers waren ? (lees : spoorwegstaking, Puttense vergelding) Dat door onze voorouders 105.000 Joden zijn omgebracht ?

Misschien moesten we een wakker worden uit de sluimer van de oorlogsretoriek en ons gaan bezighouden met wat er echt in Nederland gaande was in die tijd.

Lees maar eens Chris Van Der Heijden's "Grijs Verleden" Zeer zeer onthullend !!! We zien in films (noem ze allemaal maar op) niet veel meer dan narigheid, grote verzetsdaden, duisternis en verdoemenis. En deze is er ook wel geweest (zeker wanneer de oorlog meer en meer naar een einde loopt) maar het totaal niet representatief voor het totaalbeeld van de oorlog.

Daniel1974
01-03-2004, 19:10
Geen Nominatie vond ik al erg. Zimmer kreeg wel geloof ik de Golden Globe (in ieder geval een pleister op de wond)

Lex v/d Moolen
01-03-2004, 19:13
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil. LotR is gewoon één groot verhaal dat wel door drieëen gedeeld moest worden, ondanks het in één klap is opgenomen. Tussen GF2 en GF3 zitten nogal wat jaartjes en is volgens mij ook pas later geschreven.

mark t
01-03-2004, 19:24
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil.Zinloze discussie. Het is geen uiting van waardering voor de hele trilogie. Het is een uiting van waardering voor één film. De hele vergelijking met andere trilogieën is daarom ook onzin. Return of the King is niet beter of slechter behandeld dan andere films die onderdeel zijn van een trilogie.

Lex v/d Moolen
01-03-2004, 19:35
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil.Zinloze discussie. Het is geen uiting van waardering voor de hele trilogie. Het is een uiting van waardering voor één film. De hele vergelijking met andere trilogieën is daarom ook onzin. Return of the King is niet beter of slechter behandeld dan andere films die onderdeel zijn van een trilogie.En toch zie ik het als een soort van achievement voor Peter Jackson en co.

mark t
01-03-2004, 19:43
Laten we eens een film maken over hoe het er in de oorlog echt aantoe is gegaan. Over het feit dat we het totaan het begin van 44 echt niet slecht hadden, dat Nederland als producent van de Duiters een tijd beleefde van Economische hoogconjuctuur. Dat maar 0.4 procent van de Nederlanders verzet pleegde. Of dat op 2 soldaten na het hele Nederlandse leger een Arierverklaring aflegde. Of dat een Jood in Duitsland meer kans had om de overleven dan in Nederland, waar 110.000 Joden op deportatie zijn gezet (het hoogste van heel West-Europa). Dat de hongerwinter te danken was aan het wanbeleid van de Nederlanders zelf (lees : spoorwegstaking !!!)

Nooit vergeten, wat dan ? Of dat het prutsers waren ? (lees : spoorwegstaking, Puttense vergelding) Dat door onze voorouders 105.000 Joden zijn omgebracht ?
(En nog een heleboel blabla)Je vindt dat het boek nog niet gesloten hoeft te worden. Point taken. De rest is overkill. Nog even afgezien van de inhoudelijke waarde, vind ik dit soort Willibrord Frequin-achtige zienswijzen niet echt thuishoren in deze thread. Hier hebben we het over de Oscars. Niet over de vraag wie de Joden vermoord heeft.

mark t
01-03-2004, 19:53
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil.Zinloze discussie. Het is geen uiting van waardering voor de hele trilogie. Het is een uiting van waardering voor één film. De hele vergelijking met andere trilogieën is daarom ook onzin. Return of the King is niet beter of slechter behandeld dan andere films die onderdeel zijn van een trilogie.En toch zie ik het als een soort van achievement voor Peter Jackson en co.Dat vind jij -en dat is je goed recht. Maar in de oorspronkelijke quote wordt het als een feit gebracht. En dat is niet zo. Dus voor de Academy is de Oscar gewoon voor de laatste film. En dat mensen dat als een waardering voor de hele trilogie ervaren: prima.

Daniel1974
01-03-2004, 20:32
Sinds wanneer weet Frequin hoe hij het woord geschiedenis moet schrijven ?

Nee, ik vind zeker niet boeken open moet blijven. We moeten gewoon leren leven met het feit dat er een hoop is misgegaan in de 2e W.O. En dat we moeten ophouden dit te verdoezellen met heldendaden, die maar op hele kleine schaal werden gepleegd. Daar doen we de mensen die voor onze vrijheid en vaderland zijn gevallen naar mijn idee, geen eer mee.

Net als in de oorlog werd er door het grote deel van de bevolking alleen maar gepraat over de heldendaad, dat doen we nu ook, alleen nu brengen we die mensen niet meer in gevaar,m toen wel.

En daar wil ik het hierbij laten, ik wilde alleen maar even reageren op wat naar aanleiding van de tweeling is gezegd in deze thread. Daar is het hier inderdaad niet de plaats voor.

Richard B.
01-03-2004, 21:33
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil.Zinloze discussie. Het is geen uiting van waardering voor de hele trilogie. Het is een uiting van waardering voor één film.
Zo werkt het natuurlijk niet. Bij het stemmen houden de leden van de Academy over het algemeen wel degelijk rekening met 'missers uit het verleden'. Ieder jaar heb je wel wat goedmakertjes en wat dat betreft kun je de oscars van dit jaar best wel als bekroning van de complete trilogie beschouwen.

The Scratcher
01-03-2004, 21:36
P.S.: Wordt de uitreiking nog ergens samengevat uitgezonden?

Maarre..., weet iemand hier iets van misschien???

Richard B.
01-03-2004, 21:48
P.S.: Wordt de uitreiking nog ergens samengevat uitgezonden?

Maarre..., weet iemand hier iets van misschien???
Om 23.35 uur is er zodirect in ieder geval een 2 uur durende samenvatting op de BBC1.

mark t
01-03-2004, 21:54
Ongetwijfeld dat het een uiting van waardering is voor de hele trilogie, ook al vind ik dat onterecht (Hebben ze dat destijds ook gedaan met de Godfather dan ?)Er zit toch wel een verschil.Zinloze discussie. Het is geen uiting van waardering voor de hele trilogie. Het is een uiting van waardering voor één film.
Zo werkt het natuurlijk niet. Bij het stemmen houden de leden van de Academy over het algemeen wel degelijk rekening met 'missers uit het verleden'. Ieder jaar heb je wel wat goedmakertjes en wat dat betreft kun je de oscars van dit jaar best wel als bekroning van de complete trilogie beschouwen.Missers uit het verleden? Ieder z'n eigen smaak, maar ik kan toch moeilijk zeggen dat The Pianist niet Oscar-waardig was. Die film heeft destijds op eigen kracht gewonnen -niet omdat ze bewust of onbewust Lord of the Rings hebben gepasseerd.
Wat je erachter wilt zoeken moet je zelf weten, maar met uitzondering van oevre-prijzen (die ook expliciet als zodanig omschreven worden), worden Oscars voor één film gegeven. Anders hadden ze net zo goed alle Oscars (muziek, SFX, kostuums, montage e.d.) kunnen bewaren voor Return of the King.

The Scratcher
01-03-2004, 21:54
P.S.: Wordt de uitreiking nog ergens samengevat uitgezonden?

Maarre..., weet iemand hier iets van misschien???
Om 23.35 uur is er zodirect in ieder geval een 2 uur durende samenvatting op de BBC1.

Da`s balen, dan lig ik al in bedje. :mrgreen: Misschien nog ergens anders deze week op een meer christelijk tijdstip?

Richard B.
01-03-2004, 22:12
Missers uit het verleden? Ieder z'n eigen smaak, maar ik kan toch moeilijk zeggen dat The Pianist niet Oscar-waardig was. Die film heeft destijds op eigen kracht gewonnen -niet omdat ze bewust of onbewust Lord of the Rings hebben gepasseerd.
Ik heb het niet over het belonen van The Pianist. Ik heb het over het NIET belonen van de LOTR-films.

Wat je erachter wilt zoeken moet je zelf weten, maar met uitzondering van oevre-prijzen (die ook expliciet als zodanig omschreven worden), worden Oscars voor één film gegeven. Anders hadden ze net zo goed alle Oscars (muziek, SFX, kostuums, montage e.d.) kunnen bewaren voor Return of the King.
Natuurlijk wordt een prijs aan een film toegekent maar de leden van de academy zijn zich er volgens mij zeker wel van bewust dat dit een HEEL bijzonder filmproject is geweest dat een hele duidelijke beloning verdient. Je hoort nu al veel mensen erover praten dat ze het zo jammer vinden dat er nooit meer met kerst een nieuw deel van de LOTR-trilogie zal verschijnen: dat soort gevoelens zullen ook wel bij de leden van AMPAS aanwezig zijn en het zal ook invloed gehad hebben bij het stemmen voor de Oscars.

Richard B.
01-03-2004, 22:16
P.S.: Wordt de uitreiking nog ergens samengevat uitgezonden?

Maarre..., weet iemand hier iets van misschien???
Om 23.35 uur is er zodirect in ieder geval een 2 uur durende samenvatting op de BBC1.

Da`s balen, dan lig ik al in bedje. :mrgreen: Misschien nog ergens anders deze week op een meer christelijk tijdstip?
Volgens mij zijn de Nederlandse tv-zenders weer eens traditioneel ongeinteresseerd want ik heb nog niet gehoord van een herhaling op andere zenders. Ik hoop dat je (nog) een videorecorder hebt?

Albert Kostwinder
01-03-2004, 22:18
Nederland laat het met de Oscars altijd afweten.. saai.. Heb vanavond wat zinnigs over de oscars proberen te zien op de Nederlandse netten maar verder dan 2 seconden Jackson in beeld en dat de Tweeling niets heeft gewonnen heb ik niet kunnen zien... jammer

Mark Knoop
01-03-2004, 22:44
Vorig jaar was er op Yorin een samenvatting van de Oscars.

Richard B.
01-03-2004, 22:56
Vorig jaar was er op Yorin een samenvatting van de Oscars.
SBS6 heeft ook een paar jaar samenvattingen uitgezonden, maar net als bij Yorin knippen ze eigenlijk alle echt leuke dingen eruit. Daarbij is het commentaar dat ze erbij geven vaak van een erg laag niveau.

Albert Kostwinder
01-03-2004, 23:00
Een beetje off topic: maar wat keek Bill Murray zielig naar Sean Penn toen die de oscar kreeg.....

pavko
01-03-2004, 23:40
Vorig jaar was er op Yorin een samenvatting van de Oscars.
SBS6 heeft ook een paar jaar samenvattingen uitgezonden, maar net als bij Yorin knippen ze eigenlijk alle echt leuke dingen eruit. Daarbij is het commentaar dat ze erbij geven vaak van een erg laag niveau.


Oftewel: Lang leve de BBC! :P :D

Arces
02-03-2004, 00:34
Ik snap het ook niet. iedereen weet toch al jaren dat ze naar bbc kunnen overschakellen. Ik heb het oafgelopen nacht wel gezien en het was zeker een leuke uitrijking,. Heb me wel vermaakt. Ben enorm blij met lotr en de elf oscars. alhoewel ik wel vind dat ze er 10 hadden moeten krijgen. de soundtrack hadden ze niet hoeven te winnen die vond ik van cold mountain toch wle beter,. maar al in al :) leuk om te kijken Congrats Pj.

Daniel1974
02-03-2004, 08:02
The Pianist Oscarwaardig ? Nou moet ie toch niet gekker worden. Gesproken over een politieke keuze !!!!!!!

Stroopwafel
02-03-2004, 10:24
Msschien waren niet alle elf oscars terecht (titelsong?), maar voor de trilogie als geheel zeer verdiend (y)

El SalvaCeppie
02-03-2004, 11:29
Een beetje off topic: maar wat keek Bill Murray zielig naar Sean Penn toen die de oscar kreeg.....

:lol: zo kijkt ie tegenwoordig altijd (vind em erg grappig)

effe to the point;
-11 uit 11 voor ROTK.... sjah, was te verwachten (de druk was gewoon te groot voor de heren/dames van de academy)
-sean penn, dikke pluim voor zijn vertolking
en dan...
- charlize theron :D wat een prachtvrouw! ik heb haar (oscar)vertolking nog niet gezien, maar in eerdere films wist ze me toch al te overtuigen
tot slot,
- de tweeling, echt jammer hoor, geen oscar, helaas, helaas (alhoewel hier wel een chauvinistisch emotie'tje opspeelt :wink: )

ps; mooie show dit keer (wel een beetje zoetsappig, maar laat ik daar nou net behoefte aan hebben gehad :P )

Mazdalfa
03-03-2004, 19:27
Deze karrevracht aan prijzen kon je drie jaar geleden al voorspellen, direct na het zien van de eerste LOTR-film.

De kwaliteit lag op een dusdanig hoog nivo, dat andere films daar niet aan konden tippen. Peter Jackson legde de lat voor alle films in de toekomst een stuk hoger.

En dus had The Academy een probleem; een heel groot probleem. Want sinds jaren hebben de Oscars vooral een commerciële functie. LOTR in 2002 bekronen met alle belangrijke beeldjes was zeker terecht geweest, maar gezien dat hoge nivo, zou The Academy zich in 2003 en 2004 volslagen belachelijk moeten maken door dan voor andere films te kiezen. Het risico was namelijk erg groot (niemand die het wist natuurlijk) dat ook de twee nog komende LOTR-episodes van hetzelfde hoge nivo zouden zijn.

En dus koos The Academy in 2002 voor de makkelijkste (en commercieel meest aantrekkelijke) optie: geef Peter Jackson in 2002 en 2003 wat "technische" prijzen en maak het dan allemaal in 2004 goed met een ware lawine aan beeldjes. En ondertussen konden ze in 2002 en 2003 ook andere films steunen middels deze filmprijzen.

Doet dit afbreuk aan de drie LOTR-films? Geenszins. Die hebben bewezen wat er allemaal mogelijk is als je maar volhardend bent en vooral beschikt over een visie en liefde voor een verhaal. Die beeldjes zijn leuk als aandenken, maar ik denk dat als je Peter Jackson en alle andere betrokkenen in het hart kijkt, dat ze hun waardering allang hebben gekregen van al die miljoenen die hebben genoten van dit meesterwerk in drie bedrijven.

Daniel1974
04-03-2004, 10:56
Waarvan de laatste onmiskenbaar het grootste meesterwerk is van de 3, en dus kwam het ook niet geheel ongepast om ook hier de meeste beeldjes aan toe te kennen. Ook al blijf ik twijfellen over Score en Song. Dus 9 was naar mijn idee ook mooi geweest.

Frank Gozeling
04-03-2004, 17:06
ROTK is de terechte winnaar dit jaar. Maar 11 Oscars kan je niet anders uitleggen als een terechte waardering voor de hele trilogie. Hollywood had nogal wat uit te leggen toen in 2002 en 2003 voor deel I en II de belangrijkste Oscars aan PJ's neus voorbij gingen :cry: .

Van de drie '11 Oscars' films blijft Ben-Hur voor mij de beste, waaronder een tweetal Actor's Oscars. De 12de Oscar voor Screenplay liep Ben-Hur wellicht mis omdat het script niet geheel kon worden toegerekend de 'credited' writer Karl Tunberg.

timbo_
12-03-2004, 15:41
Een belediging voor de eerdere twee delen vind ik het dat alleen de derde lord of the rings er met de prijzen vandoor gaat. Ik had er nog vrede mee kunnen hebben als ze ROTK ook links hadden laten liggen. maar door deze oscars laten ze blijken dat ze de eerdere delen beduidend minder vonden.

Tim