PDA

Bekijk de volledige versie : advies



Toone
07-12-2001, 20:42
Ik heb een tuner met de Dolby Pro Logic. Ik ben van plan een dvd speler te gaan kopen. Ik wil een dvd kopen die mp3 kan spelen en regiovrij is.
Ik las in de consumentenbond dat je een dvd speler eigenlijk niet op een Dolby Pro Logic systeem moet aansluiten, omdat je dan niet de werkelijke geluidsmogelijkheden van een dvd gebruikt. Kan iemand mij hier iets over zeggen. Als dit werkelijk zo is denk ik een home theatre aan te schaffen ipv een losse dvd te gaan kopen.

Martin van Tuijl
10-12-2001, 06:10
Ik kan een heel verhaal gaan schrijven, maar via deze link: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5&page=2 kom je ook (bijna) alles te weten over geluid. Optie 4 is de beste oplossing.... Mocht je nog meer willen weten dan roept u maar! ;)

Jeroen Klaassen
10-12-2001, 07:17
ff off-topic:

Martin,

6:10??? :confused:
verklaar je nader! :p

Jeroen

Jeroen Klaassen
10-12-2001, 07:18
Toone,

als je vragen hebt over dingen die niet helemaal duidelijk zijn.. gewoon vragen hè?!

Jeroen

Martin van Tuijl
10-12-2001, 07:29
6:10??? :confused:
verklaar je nader! :p Bij mij was het 7:10 :) Het komt wel eens (heel soms) voor dat ik vroeg wakker ben :D

forzavado
10-12-2001, 11:58
Als dit werkelijk zo is denk ik een home theatre aan te schaffen ipv een losse dvd te gaan kopen. Het is natuurlijk maar net wat je met elkaar vergelijkt. Wat voor prologic set heb je (alle 5 kanalen zelfde vermogen?, 6ch ingang??) Volgens mij zijn er ooit weleens goede prologic systemen. Het zit hem dus in wat de uitbreidmogelijkheden/ prestaties zijn van je huidige reciever. Met een 6 ch. input kun je gewoon met een dvdspeler (DD, DTS) beginnen en vind je het toch nog niets dan kun je nog altijd een betere reciever kopen. Maar denk heel goed wat je in de nabije toekomt wilt, wil je toch een nieuwe reciever op den duur dan is het natuurlijk onzin om een dvdspler met dd en dts aan te schaffen.

(dit is toch niet te vroeg gepost voor op de maandag morgen??:D )

Mark S
10-12-2001, 13:55
Consumentenbond heeft gelijk als men zegt dat je niet de volle mogelijkheden benut. Maar dat wil niet zeggen dat het niet of slecht werkt. Er valt qua geluidskwaliteit nog genoeg plezier aan te beleven, zeker in vergelijking met het geluidsspoortje van een videobandje.
Zelf draai ik (helaas) al anderhalf jaar via een ProLogic versterker/receiver, met een vrij behoorlijke luidsprekerset.
Heb nog geen geld voor een Dolby Digital set wegens andere "prioriteiten".
Maar hopelijk volgt na aanschaf van zo'n bak een "herontdekking" van mijn DVD-collectie!

PM
10-12-2001, 14:41
Originally posted by Mark S
Maar hopelijk volgt na aanschaf van zo'n bak een "herontdekking" van mijn DVD-collectie!

Ik weet zeker dat dit een groot verschil in beleving gaat geven Mark!

Martin van Tuijl
10-12-2001, 14:50
Ik weet zeker dat dit een groot verschil in beleving gaat geven Mark! Ik weet het wel zeker! Ik heb de 'herontdekking' een paar maanden geleden beleefd en wist toen niet wat ik hoorde. Gelijk alle DVD's weer het laatje in.:p Het is erg laat geworden die nacht en de relatie met de buren is sinds die tijd naar de kl*ten :D

Mark S
10-12-2001, 15:24
Jongens, niet te enthousiast, jullie nopen mij tot ontverantwoorde uitgaven!
Met "hopelijk" probeerde ik mezelf net een beetje in het gareel te houden :D