PDA

Bekijk de volledige versie : SHOGUN BOX!!!



Peter van 't Wout
04-03-2004, 15:18
nu bij Media Markt Amsterdam:

de SHOGUN BOX voor maar € 34.95!!!

Akira
04-03-2004, 15:46
Pricewatch?

makkabeer
04-03-2004, 19:08
minder, heb hem vanmiddag gekocht bij de frs voor 45

BassFace
04-03-2004, 19:09
dat heb je ook zomaar ff gepost waar je het snelst kon klikken ?

mjlfadriaans
04-03-2004, 22:25
Ik heb de pricewtch ook geupdate, hahah MM Den Haag heerst vandaag :).

Maaruh, ik ben eerlijk, op de gok gekocht, omdat ik vroeger nogal een Richard Chamberlain fan was. Ik hoop dat Count of Monte Christo ook eens op DVD gaat komen!

(komt Thornbirds ook nog op DVD?)

In ieder geval al een klein voorproefje gehad, niet lang, maar begon al goed! Blijft een dijk van een acteur, en ik zag dat er ook meer bekenden in meespeelden, o.a. John Rhys-Davies (die man blijft er hetzelfde uitzien, zit íe in een soort tijdscapsule of zo?)!

Kaplan
05-03-2004, 07:51
(komt Thornbirds ook nog op DVD?)

Thorn Birds op regio 1 al uit als 2-disc

starbuck
05-03-2004, 08:37
Kan iemand al wat vertellen van de kwaliteit ( beeld , geluid ) van deze toch al oude serie.??

Edwin V
06-03-2004, 18:39
Kan iemand al wat vertellen van de kwaliteit ( beeld , geluid ) van deze toch al oude serie.??
Heel goed beeld, voor zo'n oude serie. :)
Af en toe een vlekje maar verder prachtig. Ook hoge bitrates als het beeld gedetailleerd is (bij bomen op de achtergrond bijvoorbeeld). Het geluid is ook goed maar wel wat gedateerd. Het is een 5.1 mix maar voornamelijk op de drie voorkanalen gericht. De kwaliteit is vergelijkbaar met Roots.

Gelukkig veel betere kwaliteit dan I Claudius of, nog erger, Sandokan of La Piovra.

starbuck
06-03-2004, 19:12
Kan iemand al wat vertellen van de kwaliteit ( beeld , geluid ) van deze toch al oude serie.??
Heel goed beeld, voor zo'n oude serie. :)
Af en toe een vlekje maar verder prachtig. Ook hoge bitrates als het beeld gedetailleerd is (bij bomen op de achtergrond bijvoorbeeld). Het geluid is ook goed maar wel wat gedateerd. Het is een 5.1 mix maar voornamelijk op de drie voorkanalen gericht. De kwaliteit is vergelijkbaar met Roots.

.

Mooi, over Roots was ik zeer tevreden, dan wordt dit dus een aanschaf. :D

Daniel1974
09-03-2004, 13:55
Wat een ongelofelijk gave serie of eigenlijk film. Ik was echt diep maar dan ook diep onder de indruk. Heb net het boek bij Amazon besteld en kijk er rijkhalzend naar uit om deze te lezen. Eigenlijk zou je de serie twee keer moeten kijken. Een keer voor het vermaak en een keer voor de taal, de cultuur en alles wat je leert en soms te snel gaat want eigenlijk is de serie eerder een cursus in Japanse taal en cultuur. Ook al heeft The Last Samurai beter geluid, beeld, kostums, cinematografie en andere technische aspecten. Tegen het verhaal en de diepgang kan het nooit op. Grappiger is dat ik in The Last Samurai heel erg veel ook weer terugzag. De behoefte om ook een samuraizwaard te mogen dragen en Japans te spreken wordt zo wel heel erg groot.

Als je echt wat wilt leren over het oude Japan, dan is dit je serie. En ja ik heb als kind de serie ook op TV gevolgd, met mijn vader, maar hij heeft er nooit beter en kleurvoller uitgezien. Geluid blijft een beetje achter, maar dat is ook wel logisch. Het remasteren van films kun je toch wel (ook getuigende Oncde Opun A Time In The West en Indiana Jones) het beste aan Paramount overlaten.

Maar ja omdat de serie (ook al is het meer een film) 9 uur duurt blijft er wel een hele stapel aan andere films liggen.

Micoom
02-04-2004, 20:29
Wat een ongelofelijk gave serie of eigenlijk film. Ik was echt diep maar dan ook diep onder de indruk. Heb net het boek bij Amazon besteld en kijk er rijkhalzend naar uit om deze te lezen. Eigenlijk zou je de serie twee keer moeten kijken. Een keer voor het vermaak en een keer voor de taal, de cultuur en alles wat je leert en soms te snel gaat want eigenlijk is de serie eerder een cursus in Japanse taal en cultuur. Ook al heeft The Last Samurai beter geluid, beeld, kostums, cinematografie en andere technische aspecten. Tegen het verhaal en de diepgang kan het nooit op. Grappiger is dat ik in The Last Samurai heel erg veel ook weer terugzag. De behoefte om ook een samuraizwaard te mogen dragen en Japans te spreken wordt zo wel heel erg groot.

Als je echt wat wilt leren over het oude Japan, dan is dit je serie. En ja ik heb als kind de serie ook op TV gevolgd, met mijn vader, maar hij heeft er nooit beter en kleurvoller uitgezien. Geluid blijft een beetje achter, maar dat is ook wel logisch. Het remasteren van films kun je toch wel (ook getuigende Oncde Opun A Time In The West en Indiana Jones) het beste aan Paramount overlaten.

Maar ja omdat de serie (ook al is het meer een film) 9 uur duurt blijft er wel een hele stapel aan andere films liggen.


Hier ben ik het zeker mee eens, wat een TOP serie. Ik was vroeger nog te klein, dus zag ik hem nu voor het eerst. De 9 uur vlogen voorbij! Juweeltje deze serie!

Daniel1974
03-04-2004, 07:58
Ik heb inmiddels een kleine 700 blz. van het boek gelezen. En ik vind het boek nog beter omdat er nu nog veel meer diepgang is. Sterker nog nu worden bepaalde dingen pas echt duidelijk. De dialogen van de Japanners zijn nu namelijk gewoon in het Engels, zodat je ook echt een idee krijgt wat er in hun hoofd afspeelt en hoe deze denken om te gaan met deze confrontatie van een andere Westerling. Veel stukken uit het boek hadden echt in de serie gemoeten. Maar ja 9 uur is al aanzienlijk.

Filmfan1988
15-12-2006, 18:08
Ik heb dit vandaag ook op de gok gekocht. Ik ben nu vier uur bezig en het bevalt me zeer goed. Het lijkt wel op het spel Shogun:Total War (voor de mensen die dat kennen)

chimera01
15-12-2006, 18:20
Ik heb dit vandaag ook op de gok gekocht. Ik ben nu vier uur bezig en het bevalt me zeer goed. Het lijkt wel op het spel Shogun:Total War (voor de mensen die dat kennen)

Ik denk dat het spel veel eerder op de serie lijkt. :roll:

Jasper_K
15-12-2006, 20:25
Ik heb dit vandaag ook op de gok gekocht. Ik ben nu vier uur bezig en het bevalt me zeer goed. Het lijkt wel op het spel Shogun:Total War (voor de mensen die dat kennen)

Ik denk dat het spel veel eerder op de serie lijkt. :roll:

Ik ken beide ... de derie is volgens mij iets ouder dan het spel :wink:

chimera01
16-12-2006, 01:09
Tja, sommigen hebben toch echt van de visie dat er voor de games geen films bestonden. Enkel films gebaseerd op games hebben wat. Hoeweil ik de eerste game verfilming die ik enigszins wat vind nog moet tegenkomen als ik me al verlaag op dat speelveld.

Shogun is een fantastische serie, die Tom C. helaas nog eens heeft gepoogd te kopieren met een heel veel minder resultaat. Uiteraard wel voor mensen met een korte attentiespan.

Micoom
17-12-2006, 21:12
Tja, sommigen hebben toch echt van de visie dat er voor de games geen films bestonden. Enkel films gebaseerd op games hebben wat. Hoeweil ik de eerste game verfilming die ik enigszins wat vind nog moet tegenkomen als ik me al verlaag op dat speelveld.

Shogun is een fantastische serie, die Tom C. helaas nog eens heeft gepoogd te kopieren met een heel veel minder resultaat. Uiteraard wel voor mensen met een korte attentiespan.

Er wordt hier trouwens wel Shogun het bordspel bedoeld... Niet een console game die jij volgens mij voor ogen hebt..

Shogun vond ik ook een top serie. Heb de box dan ook al tijden in bezit.