PDA

Bekijk de volledige versie : importkosten bij CD WOW ?



whazzaa
04-03-2004, 18:35
hey,
ik bestel al een tijdje dvd's en games (voor de PS2) bij oa CD-WOW en ben er enorm tevreden mee. Maar sinds een tijdje krijg ik bij producten, die duurder zijn dan 20 pond, een waarschuwing namelijk:

Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.

Ik heb sindsdien nog niks besteld en nu vroeg ik me af bovenstaande ook geldt voor Nederland. In dit forum heb ik wel een paar keer gelezen dat iemand 4.94 euro extra importkosten moest betalen voor een product, maar weet niet of hij/zij op het bovenstaande doelde.
Weet iemand hoe het zit met deze waarschuwing? En waarom wordt er bij bijvoorbeeld PLAY.com niets gezegd over deze mogelijke extrakosten?

Whazzaa

Jaap22
04-03-2004, 19:28
Ik had Fear and Loathing in Las Vegas Criterion besteld 3 weken geleden. Kosten: 17,99 pond.

Heb er 2 en halve week op moeten wachten. Ze verschepen producten uit Singapore dus, want ik kreeg een pakketje uit Singapore en had nooit verwacht dat dit mijn dvd van cd-wow zou zijn. Ik moest dus € 4,94 belasting betalen. Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze vanuit Europa verzonden.

Ik heb trouwens dat bericht van cd-wow nog niet gezien en dat zal dus wel het bovenstaande verklaren.

Jaap22
04-03-2004, 19:29
Play verstuurd volgens mij binnen de zone waarop geen belasting behoeft te worden betaald.

AHL
04-03-2004, 20:22
Ik had Fear and Loathing in Las Vegas Criterion besteld 3 weken geleden. Kosten: 17,99 pond.

Heb er 2 en halve week op moeten wachten. Ze verschepen producten uit Singapore dus, want ik kreeg een pakketje uit Singapore en had nooit verwacht dat dit mijn dvd van cd-wow zou zijn. Ik moest dus € 4,94 belasting betalen. Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze vanuit Europa verzonden.

Ik heb trouwens dat bericht van cd-wow nog niet gezien en dat zal dus wel het bovenstaande verklaren.

Ik had EXACT hetzelfde. Ik heb vandaag een bezwaarschrift gepost aangezien ik er $25.95 voor heb betaald. Daarmee valt 'ie nog net onder de 22 euro.

Ik heb de laatste tijd maanden veel bij Wow besteld en krijg alles uit Singapore.