PDA

Bekijk de volledige versie : Haunting, The [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:05
Haunting, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=206)

Henk Heideveld
19-10-2001, 15:26
Dat is betere horror. Prima, geleidelijke opbouw van spanning zonder die los te laten.
Geweldig mooie special-effects. Erg verrasend voor horror. Niet dus de geeikte Dracula met bijttandjes en vieze ratjes.
Een horror-liefhebber mag/kan zo'n film niet over het hoofd zien. Ook de making-of geeft een prachtig beeld achter de schermen van alle special-effects. Het verhaal is sterk, het is steeds right to the point, zonder veel omhaal en onnodige details.
Kijken!!!!!!!
Echt een koopje voor f 31,50.

martin
20-10-2001, 15:50
Met deze film kreeg ik voor het eerst een aanvaring met de buren, of het een beetje zachter mocht met de Bas.
wat een geluid (Referentie klasse).
Catherine Zeta-Jones is in deze film een echt lekker ding met Bi-neigingen Whoo lekker hoor ;)

voor de rest heeft jan de bont weer laten zien wat filmen is.

calex
21-10-2001, 14:45
Hoi Martin jij ook al, de buren van de begane grond
kwamen destijds vragen of er een bom was ingeslagen.

Ik zei nee hoor alleen is me bankstel een wandeling
aan het maken

Ik vond en vind het nog steed een hele toffe film
goed om je boxen mee te testen.

Grtz.Henny :D :D

Dunky
21-10-2001, 16:46
Frans Surround EX??????????

Deze versie bevat Engels 5.1 en Duits 5.1
Frans is nergens te bekennen.
En de surround EX Staat ook niet op de verpakking

UPC nr 678149096521

Zie ook: the Haunting (http://communities.msn.nl/DVDunky&naventryid=181)

calex
21-10-2001, 17:21
Die van mij heeft ook alleen de Engelse en Duitse 5.1 track

maar er bestaan wel meerdere versies van
dus ik denk wel dat Eric gelijk heeft

Grtz.Henny

Dunky
22-10-2001, 01:01
hi
Ik heb ook de regio 1 versie en die heeft wel een extra surround kanaal. De dts-es track.
Zie ook The Haunting dts-es (http://communities.msn.nl/DVDunky&naventryid=180)

Eric kun jij naar de exacte versie die jullie hebben gereviewed een link geven. Want ik kom er niet uit.
gr Dunkt

Maarten van Krimpen
10-09-2002, 10:21
Ik vond het jammer, deze film viel me heel erg tegen. De film werd nergens eng en voor de rest vond ik het verhaal een beetje een excuus om een paar hele mooie special effects te latenh zien. De special effects en de geluiden waren inderdaad geweldig, en dan met name die engeltjes die "Hi Eleanor" roepen waren geweldig. Maar ik ben best benieuwd naar de making-off van de film. Making-off s zijn altijd interessant om naar te kijken en je leert er een hele hoop van.

Ronald Dassen
10-10-2002, 17:50
Deze film is al wel een heel tijdje uit, maar ik wil hem binnenkort gaan kopen.

Wie o wie weet welke uitvoeringen er uit zijn? en dan bedoel ik de verschillende audio versies die er zijn. (DD 5.1, DD EX)

Het liefst heb ik hem met nederlandse subs.

Arnold van Oostrum
10-10-2002, 18:18
The Haunting is Nederland te krijgen op het Dreamworks/Universal label. Met een Engelse en Duitse DD5.1 (448 kb/s) track. Dat is ook de versie die hier besproken is.

In R1 is een signature editie uit van The Haunting met een spectaculaire DTS 6.1 ES track. Deze track is superieur boven de NL 5.1 track, niet alleen vanwege het extra achterkanaal maar vooral vanwege het veel lagere geluid (tot 25 Hz.) Ook de stemmen zijn op dez R1 veel duidelijker te volgen.

Ronald Dassen
10-10-2002, 18:36
The Haunting is Nederland te krijgen op het Dreamworks/Universal label. Met een Engelse en Duitse DD5.1 (448 kb/s) track. Dat is ook de versie die hier besproken is.

In R1 is een signature editie uit van The Haunting met een spectaculaire DTS 6.1 ES track. Deze track is superieur boven de NL 5.1 track, niet alleen vanwege het extra achterkanaal maar vooral vanwege het veel lagere geluid (tot 25 Hz.) Ook de stemmen zijn op dez R1 veel duidelijker te volgen.

Bedankt Arnold, voor de snelle reply. Jammer dat de nederlandse uitvoering niet aan dit geweldige geluid voldoet. Ik dacht trouwens dat er een andere versie besproken werd, omdat er DD 5.1 EX bij staat, in het Engels en Frans?

Weet jij misschien een site waar ik de regio 1 versie het goedkoopst kan bestellen? Alvast bedankt ;)

Dunky
10-10-2002, 19:19
DVDBoxOffice (gratis verzenden)
€16.85

Play
€ --.--

DVD.com (€ 2.99 verz kstn)
€ 16.79

Ronald Dassen
10-10-2002, 19:26
DVDBoxOffice (gratis verzenden)
€16.85

Play
€ --.--

DVD.com (€ 2.99 verz kstn)
€ 16.79

(y) Dit wilde ik ff weten. Bedankt Dunky ;)

Sneaker
27-03-2004, 01:49
Erg goede film met prachtige decors en mooi effecten. Bovendien vond vond ik de film erg spannend.

Zeer zeker een aanrader. (y)

Samster_1987
05-06-2004, 11:17
Dit moet toch wel één van mijn favorieten zijn. Ik vond dit echt een knappe horrorfilm, met prachtige decors, unieke effecten en goede acteerprestaties. Ik snap echt niet waarom 3/4 van de wereld er zo negatief over deed.

Wizz-Art
07-06-2004, 20:54
Spannend vond ik deze niet zelfs een beetje saai, vraag me echt af wat er horror aan deze film is.
Zelfs de prachtige visuele beelden en F/X kunnen mij niet doen besluiten om hem aan te schaffen voor dat geringe bedrag wat die tegenwoordig kost drink ik liever een paar pilsjes :wink:

Keyser Söze
27-07-2004, 15:00
Spannend vond ik deze niet zelfs een beetje saai, vraag me echt af wat er horror aan deze film is.
Zelfs de prachtige visuele beelden en F/X kunnen mij niet doen besluiten om hem aan te schaffen voor dat geringe bedrag wat die tegenwoordig kost drink ik liever een paar pilsjes :wink:

Helemaal mee eens! Ik vond hem vooral enorm voorspelbaar: nog voor ie goed en wel begonnen was, wist ik al hoe de film zou eindigen. Van mijlenver zag je alles aankomen en Zeta-Jones loopt er wat mij betreft voor decorvulling bij. Jammer dat Neeson zich liet verleiden om in dit gedrocht mee te spelen. Voor de rest is een prent over een 'spookhuis' al honderd keer eerder en beter gedaan. Niks nieuws dus, laat staan origneel. Daarenboven vond ik de FX allesbehalve overtuigend: de computeranimatie droop van de kinderen in de gordijnen af. Flutfilm eerste klas: horror-onwaardig, de ontkenning van een thriller, saaier dan een studie over kamerplanten.

zetmoon
11-02-2005, 16:04
Een waardeloze film!

Alleen door Zeta-Jones te pruimen.

scheur
11-02-2005, 18:57
Een waardeloze film!

Alleen door Zeta-Jones te pruimen.

Hier sluit ik me bij aan , wat een ongelooflijk saai gebeuren zeg...... :evil:

Volumius
30-06-2005, 09:54
Heb hem gekocht voor 7 euro in een aanbieding. Het is best een aardige film met erg goed geluid. Vermakelijk verhaal maar inderdaad niet echt bijster spannend. De schrikeffecten zijn wel leuk. Maar het geluid vond ik gewoon vreselijk goed. Niet alleen de bas maar bijvoorbeeld ook het gebruik van de achterkanalen en vooral de overgang tussen voor en achter. En visueel zat het zaakje ook goed in elkaar. Een echte biostester of voor een avondje leuk familievermaak!

Tarkus
15-12-2011, 12:31
Vond dit maar een zeer matige film van de Nederlandse regisseur Jan de Bont.
Weinig thriller gehalte in deze film, echt niets dat schrikwekkend is in deze film.
Ken van de man betere dingen, zowel in regie als camerawerk.