PDA

Bekijk de volledige versie : Thomson of Loewe



Martien
08-12-2001, 06:52
Ik ben op zoek naar een breedbeeld tv. Vind zowel de loewe als Thomson erg mooi. Zijn er hier mensen met adviezen of voorkeuren en waarom?

Groeten,

Martien

gerrit rosken
09-12-2001, 02:09
Mijn keuze is loewe, ik heb zelf de xelos, helder, niet vermoeiend, ook na lang kijken, goede auto instellingen , een haarscherp beeld. Vergeleken met vele andere breedbeeld TV's, een plaatje, en nog een leuke vormgeving ook.

Alex van den Berg
09-12-2001, 03:18
Idem... Ik heb ook erg veel plezier van mijn Loewe Xelos... Sluit me verder helemaal aan bij hierboven... :)

bmateijsen
09-12-2001, 16:35
Ik denk dat bij het kopen van een breedbeeld tv een aantal aspecten erg belangrijk zijn:

- vervorming, dus het weergeven van 4:3 beeld op je breedbeeld tv
- contrast, zie je nog heel veel contrast in je tv ja of nee... (beeldruis idem)

- Kleuren, en dan met name zwart en wit... is het zwart echt zwart of juist een beetje blauw/ bruin/ grijs... en is het wit echt wit... gebruik hiervoor gewoon een testbeeld (zie je ook gelijk de vervorming)... dvd's als seven, alien, zijn ook prima hiervoor!

- geen rare 100 hrz vervormingen of sleep effecten??

Kies daarna pas hoe de tv eruit ziet op zich... Ik bedoel te zeggen dat dit wel belangrijk is... maar niet het kijkplezier op zich verhoogt,.... maar het is wel een belangrijk element in je interieur dus het ding moet ook niet foeilelijk zijn...

Groet Bjorn

Ronald Ridderhof
09-12-2001, 17:02
Ik ben op zoek naar een breedbeeld tv. Vind zowel de loewe als Thomson erg mooi. Zijn er hier mensen met adviezen of voorkeuren en waarom?

Groeten,

Martien

Je moet es kijken naar een Panasonic BB, en dan vooral de nieuwe PL of PG serie, ereg mooi, de kwaliteit van Panasonic is altijd erg goed geweest, was als een van de eerste met een volledige vlak beeldbuis, eerder dan Philips welke ook weer in Loewe terug te vinden is in sommige modellen. Over thomson kan ik niks zeggen omdat ik het merk niet goed ken. Aangezien je best wat geld voor over heb zou ik de Panasonic in overweging nemen. Philips zelf zou ik niet kiezen want er zijn te veel technische problemen met de huidige modellen met name de 9500 serie, zoals vlekken in het beeld of spontaan uitgaan en vervolgens nooit meer aangaan "Only Philips" Sony is ook mooi maar moet je van houden en is relatief duur tenopzichte van andere merken.

moes
10-12-2001, 10:37
Heb sinds kort een Loewe Xelos 5381. Echt een schitterend 100Hz beeld voor zowel DVD als gewoon TV.
Zappen gaat een beetje traag en veel geluid komt er niet uit.
Het grote voordeel van weinig speakers is dat de kast gewoon heel fraai en compact gedesigned is.
Wat mij betreft iedere cent dubbel en dwars waard.