PDA

Bekijk de volledige versie : Canadian Bacon [DVD]



Koen Koene
05-03-2004, 10:35
Canadian Bacon [DVD]

De eerste en tot dusver enige speelfilm van documentairemaker Michael Moore.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1473)

Furanku
05-03-2004, 11:43
Helaas.. de film kon mij niet boeien..

Ik heb btw gister wel Planes, Trains & Automobiles opgehaald 8)

Frank Gozeling
05-03-2004, 19:28
In de aankondiging van de redactie wordt vermeld dat deze film de ENIGE SPEELfilm van Michael Moore zou zijn. Maar het is inmiddels toch wel bekend dat 'Bowling for Columbine' een aantal in scene gezette opnames bevat, en derhalve wellicht ook in de categorie SPEELfilm valt.

Richard B.
05-03-2004, 22:40
In de aankondiging van de redactie wordt vermeld dat deze film de ENIGE SPEELfilm van Michael Moore zou zijn. Maar het is inmiddels toch wel bekend dat 'Bowling for Columbine' een aantal in scene gezette opnames bevat, en derhalve wellicht ook in de categorie SPEELfilm valt.
Mwoah, allicht is BfC net iets meer waarheidsgetrouw. Hoeveel dat 'iets' is daar laat ik me niet over uit. :twisted:

Ik heb Canadian Bacon ooit wel eens gezien maar ik was er niet al teveel van onder de indruk. Het idee is leuk maar (zoals in de recentie ook al staat) je moet van goeie huize komen wil je die grap over de tijdspanne van een complete speelfilm nog leuk houden. Er zijn satirische films waarin dit soort ideeen beter zijn uitgewerkt, en eentje daarvan is zelfs een echte klassieker: 'Dr. Strangelove' van Stanley Kubrick. Kijk liever die film dan Canadian Bacon.

Nathan Strik
07-03-2004, 22:10
Maar het is inmiddels toch wel bekend dat 'Bowling for Columbine' een aantal in scene gezette opnames bevat, en derhalve wellicht ook in de categorie SPEELfilm valt.
Dat een aantal opnames in scène zijn gezet betekent nog niet dat een film geen documentaire is... als dat namelijk het critirium was voor een documentaire, dan blijven er maar heel erg weinig échte documentaires over hoor. ;)