PDA

Bekijk de volledige versie : Confidence (SCE) [DVD]



Koen Koene
08-03-2004, 08:29
Confidence (SCE) [DVD]

Wie kun je vertrouwen? Dat is de vraag in deze oplichtersfilm met Dustin Hoffman en Edward Burns.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1475)

Surya
08-03-2004, 09:43
Vond 'm wel leuk en Dustin Hoffman speelt heelijk :D

hankey
08-03-2004, 12:28
ik heb de gewone editie en ik vond hem ook erg leuk

Fokkeyou
08-03-2004, 21:52
Wil deze nog wel aanschaffen. Heb de dubbel disc van Basic ook, en op de een of andere manier vind ik dat deze twee naast elkaar in mijn kast moeten staan. Voordeel is dan dat de film erg leuk is, en ook Ash Wednesday is zeker de moeite waard. Een paar vliegen in één klap :P

Dennis Kuijper
09-03-2004, 16:36
Vond het een leuke film met zeer aardige vertolkingen en goede plotwendingen,was de 5,99€ dik waard.

Wizz-Art
25-04-2004, 18:06
Goede cast en leuke twists maken van deze film een heerlijk verassende film krijgt van mij een 9!

Ruud Moerman
03-07-2004, 15:48
Ik heb hem zojuist gezien. Best een vermakelijke film. Dustin Hoffman en Andy Garcia zijn aardig op dreef. Als een hem nog niet in je bezit hebt voor het geld hoef je hem niet te laten liggen :D

marsie030
04-07-2004, 12:24
Wil deze nog wel aanschaffen. Heb de dubbel disc van Basic ook, en op de een of andere manier vind ik dat deze twee naast elkaar in mijn kast moeten staan. Voordeel is dan dat de film erg leuk is, en ook Ash Wednesday is zeker de moeite waard. Een paar vliegen in één klap :P

Grappig, Confidence komt in de volgende Moviepowerbox samen met Basic, en ook City By the Sea en The Good Thief.

The Don
05-07-2004, 20:00
Dustin Hoffman heeft natuurlijk al eens een rol als maffiabaas (Dutch Schultz in Billy Bathgate) gespeeld. Zijn rol in confidence speelt hij dan ook voortreffelijk. Verhaal is wel simpel, maar doeltreffend.
Aanrader om te kijken!

Kort verhaal:
Jake Vig (Edward Burns) is een charmante, stijlvolle beroepsoplichter die samen met zijn partners een ingewikkelde zwendel heeft bedacht. Maar het plan keert zich tegen hen als ze $ 150.000 van maffiabaas Winston King (Dustin Hoffman) hebben verduisterd. Wanneer King aan Jake laat weten dat hij zijn geld terug wil, doet Jake de gevreesde maffiabaas een lucratief aanbod. King gaat akkoord, maar in een wereld vol oplichters waar alles draait om geld en macht is het de vraag: wie kun je vertrouwen?

Tarkus
17-06-2012, 11:19
Inmiddels alweer 6 jaar geleden dat ik de eerste maal deze film zag (wat gaat de tijd toch snel), maar de prent heeft niets aan kwaliteit verloren.
Bijgevolg blijf ik bij mijn eerdere commentaar, puike film !!

Commentaar 2006:
Prachtige film, prachtig verhaal.
Uitstekende Edward Burns en Rachel Weisz, sublieme vertolkingen van Andy Garcia en Dustin Hoffman.
Je moet bij het bekijken van deze film wel heel aandachtig zijn, want door de verschillende flash backs en de vele plotwendingen zou je snel de draad kunnen verliezen, maar het is werkelijk een topfilm.
Heel ingenieus hoe de hele oplichting in elkaar wordt gezet en verrassend wie er allemaal aan meewerkt. Maar dat weet je maar pas helemaal op het einde van de film, dus zeker uitkijken !!!