PDA

Bekijk de volledige versie : koop je je dvd's origineel of ook gekopieerd ?



Pagina's : [1] 2 3

Quinten Duyst
08-03-2004, 10:32
Koop je de dvd's origineel of liever gekopieerd (zijn namelijk eerder verkrijgbaar) :wink: Alleen staan de extra's er soms niet bij.
Persoonlijk koop ik liever originele dvd's. alleen films voor mijn zoontje koop ik meestal gekopieerd (Finding Nemo heb ik bijvoorbeeld al 1,5 maand)
Of de release datum laat te lang op zich wachten dan eerst de copy en later alsnog het origineel.

Frank J.
08-03-2004, 10:37
Ik koop ze orgineel, ik had TTT als kopie maar dat vond ik echt niks. Nu Hollowman gekregen van iemand, goede kopie maar vond de film tochal niks om te kopen en ach ik kreeg m :roll: maar die verdwijnt in een la en niet bij m'n collectie
Ben heel erg tegen kopie's van dvd's, cd's heb ik wel maar die zijn ook TE duur voor woorden

Groetjes

p.s. gevaarlijk draadje dit hopen dat het niet uit de hand loopt

Beschuitfluiter
08-03-2004, 11:36
Origineel,

de films die ik echt meteen wil hebben koop ik meestal wel (LotR 4-boxen, PotC) mits de prijs enigzins redelijk is.

Andere films wacht ik meestal mee tot ze voor €15 of minder te koop zijn.

Zo heb ik laatst Platoon, Donnie Darko en the usual suspects voor €33 bij van Leest gehaald. Zo blijft het leuk...

Sphinkx
08-03-2004, 12:28
Ik koop al mijn DVD's origineel. Het is nu wel zo dat ik soms DVD's koop op ebay (Honk Kong, USA, ...).

Dat zijn natuurlijk ook allemaal originele DVD's maar stukken goedkoper dan de prijs waarvoor ze hier in de winkel liggen.

Quinten Duyst
08-03-2004, 12:31
Zijn deze dan wel ned. ondertiteld ? :?:

Frank
08-03-2004, 12:34
Zijn deze dan wel ned. ondertiteld ? :?:

Als je ze op Ebay koopt? Als het Nederlandse DVD's zijn wel, anders niet!

Rob Eric Blank
08-03-2004, 12:47
Ik koop al mn DVD's orgineel. Soms heb ik wel een copy, maar dan koop ik met de officiele releas (als de film goed is) toch liever het orgineel. Ik heb bijvoorbeeld ROTK als copy liggen, maar ga deze zeker ook aanschaffen op DVD.
Maar Regio 1 DVD's hier importeren, is dat eigenlijk wel legaal? Of mag je dat alleen doen voor eigen gebruik??

Peter Porrio
08-03-2004, 13:18
Maar Regio 1 DVD's hier importeren, is dat eigenlijk wel legaal? Of mag je dat alleen doen voor eigen gebruik??

Ja hoor, dat mag gewoon, mits het een officiele release is, dus geen DVD's van de markt uit bijvoorbeeld Singapore of Maleisië. Verder moet het voor eigen gebruik zijn, dus het moet niet zo zijn dat je er 50 uit Amerika importeert en even hier gaat verhandelen.

Je moet alleen wanneer je iets importeert invoerrechten betalen. Nu is kans dat dit bij bestelling van 1 DVD gebeurt, niet zo groot, maar wanneer je 10 DVD's over de grens bestelt....

Jaap22
08-03-2004, 13:23
Ik ga geen geld uitgeven aan zo'n slap kopietje. Dvd's kopen doe ik alleen als het originele dvd's zijn.

chris tervoort
08-03-2004, 13:29
Ik koop al mijn DVD's origineel

Morpheus19
08-03-2004, 13:31
Ik koop alles legaal.

Alleen als een DVD veeeeeeel eerder is zoals de 2DVD van ROTK download en brand ik die eerst maar ik zal em ook zeker kopen in Mei!

flix
08-03-2004, 14:17
ik ben niet zo'n voorstander vor gekopieerde dvd's .
omdat dat de meeste dvd's die je ziet van zo dermate slechte kwaliteit zijn dat ik het minder waardig vindt om dan zo'n film te kijken .

dus niet doen. :evil:

Jerry
08-03-2004, 16:40
Ik koop films zoals de lord of the rings enz... gewoon orgineel,
laatst heb ik ook jurassic park 1 gekocht (was maar 12,95)
En de indiana jones box ga ik ook zeker kopen,
maar er zijn gewoon films waarbij de meerwaarde van een orgineel exemplaar gewoon niet opwegen tegen de prijs, laatst had ik ook een dvd geleend van iemand, als ik die zou kopieren was er geen of nauwlijks compressie (alleen wel alle overbodige audio sporen weglaten)
En het hoesje was ook net zoals bijna alle dvd's gewoon simpel, dus hoefde ik het niet te laten voor het hoesje, ook niet voor de extra's want die waren niks bijzonders, en dus daarom had ik ook geen compressie en hoefde ik het dus ook niet voor de kwaliteit te laten, (het was een orginele dvd dus zonder compressie is de kwaliteit even goed)
en dus heb ik hem gekopieerd.......

Tja... dan kan ik wel roepen dat ik hier tegen ben, maar in feite was er dus voor mij geen verschil tussen het orgineel en de kopie, en dan kan ik eerlijk wezen en hem gaan kopen maar dat terwijl ik voor 2 euro hem heb.

Maar dvd boxen enz.. kopieer ik niet, en als ik een film kopieer dan doe ik dat alleen als de kwaliteit erg goed is, dus geen film van internet omzetten enz....

Maar aan de andere kant begrijp ik heel goed dat er nu mensen zijn die dit lezen het erg stom vinden, opzich ben ik er ook tegen, maar toch doe ik het voor me eigen, maar de enigste reden dat ik er gemengde gevoelens bij hebt is zeker NIET omdat het illigaal is, maar omdat de makers van zo'n film er zo hard aan gewerkt hebben en het dus minder opleverd, ik weet wel dat ze miljoenen verdienen met die dvd's maar als iedereen dit gaan doen dan gaat het berg afwaarts.....
Maar ik kijk graag films en heb niet zoveel geld, zit nog op school en het geld dat ik heb wil ik gebruiken om (ironisch genoeg) een goede digitale camera te kopen om zelf film(pjes) te maken, ik wil zelf de filmwereld in :oops:

En ach... ik ga wel soms naar de bioscoop, en bepaalde dvd's koop ik wel dus ze verdienen evengoed wel aan me, en als ik echt werk dus van school af ben dan koop ik die dvd's wel, want ze zijn helemaal niet meer zo duur... dus met mij valt het wel mee, maar ik heb dus wel kopietjes....

MrCarrey
08-03-2004, 16:50
Ik koop ze liever origineel. Als ik gekopieerde dvd-films heb bekijk ik ze toch nooit.

angel20
08-03-2004, 16:58
Ik koop ze liever origineel. Als ik gekopieerde dvd-films heb bekijk ik ze toch nooit.
waarom heb je ze dan in huis als je ze toch niet kijkt.
dah dah :?

Kevin Baeckelandt
08-03-2004, 16:59
Ik koop altijd alles origineel

Christiaan Sauer
08-03-2004, 17:07
Alleen origineel. Gejat werk komt er niet in bij mij

René Groen
08-03-2004, 17:16
Ik heb een paar NL ondertitelde films die nog niet in NL uit zijn. Op het moment dat ze dit wel zijn vervang ik ze zsm!

Jeronimo
08-03-2004, 17:25
Ook geen neppers voor mij, ik ga voor het originele werk!

Harry B.
08-03-2004, 17:49
Wat een inkoopertje zeg, dit topic

Harry B.
08-03-2004, 17:50
Wat een inkoppertje zeg, dit topic

richard voskamp
08-03-2004, 19:30
[ik koop altijd orginale maar zelf brand ik wel wat dvd's vooor me eigen

chimera01
08-03-2004, 21:16
orgineel voor echte mannen & vrouwen.

Nep voor posers en meelopers.

Pieter V
08-03-2004, 21:19
Ik koop gewoon

Alex van den Berg
08-03-2004, 21:42
Ik koop ze liever origineel. Als ik gekopieerde dvd-films heb bekijk ik ze toch nooit.
waarom heb je ze dan in huis als je ze toch niet kijkt.
dah dah :?Zijn toch prima onderzetters? :D

Johan van den D.
08-03-2004, 21:47
Koop je de dvd's origineel of liever gekopieerd Ik koop al mijn dvd,s origineel (in een collectie hoort geen copie thuis) maar al de mensen rondom mijn heen nemen voor weinig geld een copie of ze halen ze zelf van het i-net af.
En ik moet eerlijk bekenen dat ik vaak bij mezelf denk, "wie is er nu eigenlijk gek".

O.a om een eerder genoemde reden dat zei al films hebben die bij lange na nog niet uitzijn en als ze al wel uitzijn dan kost het hun niks danwel heel weinig.
Dus de vraag is, wie is er nu gek. :arrow:

mark maris
08-03-2004, 23:40
altijd origineel en t liefst zo snel mogenlijk
je collectie ziet er armoedig uit als je er kopieen in heb staan
zeker van de mooie boxen zoals lotr

candela
09-03-2004, 02:01
Ja hoor, dat mag gewoon, mits het een officiele release is, dus geen DVD's van de markt uit bijvoorbeeld Singapore of Maleisië. Verder moet het voor eigen gebruik zijn, dus het moet niet zo zijn dat je er 50 uit Amerika importeert en even hier gaat verhandelen.

Je moet alleen wanneer je iets importeert invoerrechten betalen. Nu is kans dat dit bij bestelling van 1 DVD gebeurt, niet zo groot, maar wanneer je 10 DVD's over de grens bestelt....

Jij mag in principe juist niks invoeren volgens mij, tenzij het om regio 0/2 dvds gaat. Waarom zetten ze er anders regio codes op?

Mike Philippens
09-03-2004, 06:15
Ja hoor, dat mag gewoon, mits het een officiele release is, dus geen DVD's van de markt uit bijvoorbeeld Singapore of Maleisië. Verder moet het voor eigen gebruik zijn, dus het moet niet zo zijn dat je er 50 uit Amerika importeert en even hier gaat verhandelen.

Je moet alleen wanneer je iets importeert invoerrechten betalen. Nu is kans dat dit bij bestelling van 1 DVD gebeurt, niet zo groot, maar wanneer je 10 DVD's over de grens bestelt....

Jij mag in principe juist niks invoeren volgens mij, tenzij het om regio 0/2 dvds gaat. Waarom zetten ze er anders regio codes op?
Volgens jou niet, maar volgens de wet wel... :wink:
Importeren is niets op tegen. Sowieso voor privégebruik. De wet heeft er überhaubt niets mee te maken, want de wetgever gaat zich niet bezig houden met wat je wel en niet mag importeren (behalve drugs en kleine kinderen natuurlijk...).

Distributeurs maken zich wél druk over R1 imports, maar hebben tot nu toe geen echte actie ondernomen tegen winkels die ze gewoon openlijk verkopen zoals Rodisc/Rodirect. Wel brieven van advocaten/deurwaarders sturen, maar als je daar niet van schrikt is er uiteindelijk niets aan de hand. Nog niet één rechtszaak van gekomen. Blijkbaar zijn ze bang deze te verliezen.

Piet Marcus vd Meulen
09-03-2004, 06:45
Alleen originele DVD's komen bij mij 't huis in. Zelfde standpunt heb ik ook met CD's, hoewel er in mijn verzameling van 350+ cd's wel een paar kopietjes zitten (bootlegs die niet officieel zijn uitgebracht niet meegerekend) maar die worden nog vervangen door originelen...

het argument van de prijs vind ik IRRELEVANT. Ik ga toch ook geen Porsche jatten, omdat ik vind dat die te duur is???

Erik Hagen
09-03-2004, 09:14
Ik koop alleen origineel. Ik haat kopietjes. :evil:

Werner
09-03-2004, 09:40
Ik voel hier precies een slotje aankomen...

Ludo Keeris
09-03-2004, 10:00
Ik voel hier precies een slotje aankomen...

Ach, het geeft wel weer aan dat bijna iedereen hier op DVD.nl een liefhebber van het 'echte spul' is. Ik had ook niet anders verwacht.
Ik heb ook geen gekopieerde DVD's (en wil ze ook niet), al moet ik wel toegeven dat ik een jaar geleden de Pakistaanse versie (R0) van Lotr-TTT heb aangeschaft (maar nooit gekeken..).

Ludo Keeris
09-03-2004, 10:02
Ik voel hier precies een slotje aankomen...

Ach, het geeft wel weer aan dat bijna iedereen hier op DVD.nl een liefhebber van het 'echte spul' is. Ik had ook niet anders verwacht.
Ik heb ook geen gekopieerde DVD's (en wil ze ook niet), al moet ik wel toegeven dat ik een jaar geleden de Pakistaanse versie (R0) van Lotr-TTT heb aangeschaft (maar nooit gekeken..). Intussen natuurlijk wel vervangen door het origineel :wink:

Michel75
09-03-2004, 10:30
Ook voor mij alleen originelen. De films die ik op DVD wil hebben vind ik zo goed of leuk dat ik er ook alles van wil hebben, dus ook de 'making of''s, enz. Die ontbreken vaak bij kopie-en. Verder vond ik de kwaliteit van de kopie-en die ik gezien heb niet goed.

Quinten Duyst
09-03-2004, 10:49
Ik had deze antwoorden wel verwacht voor mij ook alleen origineel (kennis van mij heeft overigens wel gekopieerde dvd's (ongeveer 300).
soms leen ik er wel eens 1 om te kijken of de film bevalt zo ja dan koop ik hem origineel want aan een kopietje mankeert bijna altijd wel iets.
namelijk de extra's die ontbreken of de ondertiteling valt op sommige momenten weg of het beeld is onduidelijk dus van mij hoeft het niet die kopietjes.

Ferry Groen
09-03-2004, 10:51
Voor mij in principe alleen originelen.
Maar aangezien ik veel R1 DVDs aanschaf (vanwege prijs, uitgave en release data) heb ik van een aantal films ook de R2 kopie liggen. Mijn vriendin en neven & nichten kijken toch liever een Disney met NL subs.
Ben ik nu 'fout' bezig? :oops:

Quinten Duyst
09-03-2004, 10:55
nee vind ik niet. Voor mijn zoontje (1,5 jaar) koop ik ook gekopieerde dvd's :oops:
ik heb namelijk finding nemo in het nederlands gesproken voor hem op dvd gebrand.

hitchberg
09-03-2004, 10:56
ik koop(jeer)

Remco Out
09-03-2004, 11:09
Ik koop alleen originele DVD's en brand deze op DVD voor back-up.

hitchberg
09-03-2004, 11:20
Ik koop alleen originele DVD's en brand deze op DVD voor back-up.
welke speel je dan af?

Remco Out
09-03-2004, 11:23
Ik koop alleen originele DVD's en brand deze op DVD voor back-up.
welke speel je dan af?Meestal toch gewoon de originele DVD's. Vanwege betere beeldkwaliteit.

hitchberg
09-03-2004, 11:31
Meestal toch gewoon de originele DVD's. Vanwege betere beeldkwaliteit.??????????????

ik zie het voordeel van de back-up niet, mindere kwaliteit, kwetsbaarder en korte levensduur.....ik vind het handig met uitlenen, dan hou je de duurdere originelen lekker in huis.

andrebin
09-03-2004, 11:34
het argument van de prijs vind ik IRRELEVANT. Ik ga toch ook geen Porsche jatten, omdat ik vind dat die te duur is???


Deze man begrijpt het :P

hitchberg
09-03-2004, 11:46
het argument van de prijs vind ik IRRELEVANT. Ik ga toch ook geen Porsche jatten, omdat ik vind dat die te duur is???


Deze man begrijpt het :P
leg het mij dan nog een keer uit, ik begrijp er de ballen van maatschappijen overvragen bij nieuwe releases, bewijzen een paar weken of maanden later dat het voor veel minder kan???????

kopieren dwingt teminste tot prijsverlaging ik blijf €10 een mooie prijs vinden voor een vanilla! € 15 voor een s.e.

geldt al helemaal voor die belachelijke prijzen van de Criterion Collection DVD's

of eerst eenvoudige versie dan een s.e. dan nog eens een s.e. in een boxed set (zie LOTR) of nu Good Bad en Ugly

release politics eerst in regio 1 dan een half jaar later afwijkende versie in regio 2 (zie b.v. Dressed To Kill van dePalma)

maar ja als je een Porche hebt, dan heb je ook wel geld voor alle originele DVD's

Kevin Baeckelandt
09-03-2004, 11:56
het argument van de prijs vind ik IRRELEVANT. Ik ga toch ook geen Porsche jatten, omdat ik vind dat die te duur is???


Deze man begrijpt het :P
leg het mij dan nog een keer uit, ik begrijp er de ballen van maatschappijen overvragen bij nieuwe releases, bewijzen een paar weken of maanden later dat het voor veel minder kan???????

kopieren dwingt teminste tot prijsverlaging ik blijf €10 een mooie prijs vinden voor een vanilla! € 15 voor een s.e.

geldt al helemaal voor die belachelijke prijzen van de Criterion Collection DVD's

of eerst eenvoudige versie dan een s.e. dan nog eens een s.e. in een boxed set (zie LOTR) of nu Good Bad en Ugly

release politics eerst in regio 1 dan een half jaar later afwijkende versie in regio 2 (zie b.v. Dressed To Kill van dePalma)

maar ja als je een Porche hebt, dan heb je ook wel geld voor alle originele DVD's
Of laten we het eens anders stellen:

De prijs van een DVD blijft hoog doordat er teveel wordt gekopieerd :wink:
Ik koop altijd alles origineel (ik heb nog nooit een kopie afgespeeld), maar ik probeer veel gerichter aan te kopen door R1 tekopen, of promo's, of via forum, ..... zo heb ik al veel geld gespaard.

Sabrien
09-03-2004, 12:29
Ik moet zeggen het is fout als mensen dvd's kopieren. Maar ze maken het een beetje zelf na door de dvd's zo duur te maken. Kijk als ik een dvd voor 10 euro 7,50 kan kopen doe ik het maar kan ik een dvd krijgen die ik wil hebben en die kost me 5 euro maar die is gekopiert zeg ik ook ja is goed. want in de winkel kost die dvd wel 20 euro Want dan ben je toch een dief van eigen portomonee? ofniet? :D

Godbluff
09-03-2004, 12:35
Ik heb weinig kopieen vanwege de slechte kwaliteit en omdat ik graag het origineel bezit. Wel doe ik geregeld films downloaden en vind ik de film leuk dan koop ik later alsnog de dvd. Een voorbeeld is de duitse film Goodbye Lenin. Na zien van de download onmiddelijk de drie disc collector's edition besteld bij amazon.de!
Vreemd genoeg werd er alleen gevraagd naar kopie of origineel en gelijk begint met weer over gejat enz. Het blijkt dat toch maar weinig mensen de nederlandse wetgeving snappen wat betreft het maken van een kopie/download. Zo is het bijvoorbeeld volstrekt legaal een dvd te huren bij de bibliotheek en daar voor eigen gebruik een kopie van te maken. Let op je hebt dan al 2x een bijdrage betaald: 1x in het leengeld en 1x de heffing op het lege medium. Dit is dus absoluut geen jatten! Verkopen van je kopie mag natuurlijk niet. Tevens koppelde ook nog iemand de regiocode aan het wel of niet mogen importeren. Regiocodes zijn alleen afspraken gemaakt door fabrikanten. Feitelijk heb ik er als consument geen bal mee te maken. Sterker nog in Australie is bij de wet bepaald dat spelers regiovrij gemaakt moeten kunnen worden omdat anders de australische consument wordt beperkt in zijn keuzevrijheid!
Dus laten we het alsjeblieft houden bij de oorspronkelijke vraag want de moraalridders op dit forum zitten wettelijk 9 van de 10 keer fout met hun mening wat betreft legaliteit...

candela
09-03-2004, 12:51
Volgens jou niet, maar volgens de wet wel... :wink:
Importeren is niets op tegen. Sowieso voor privégebruik. De wet heeft er überhaubt niets mee te maken, want de wetgever gaat zich niet bezig houden met wat je wel en niet mag importeren (behalve drugs en kleine kinderen natuurlijk...).



Ik had het niet over het recht om te importeren zonder meer, maar wel over het importeren van bv. R1 discs. Een beveiliging die jij illegaal moet omzeilen en waardoor de locale licentiehouders geld mislopen. Het resultaat voor hun lijkt mij dus hetzelfde als een kopie maken. Ze verdienen niks aan je. Moreel gezien is dat natuurlijk iets anders.

Maar wat ik vooral belachelijk vind is dat in dit soort threads iedereen opeens heiliger is dan de paus. Ik heb al regelmatig ondervonden dat het bv makkelijker is aan een kopie te geraken dan aan een "legale" disc, zelfs als je ze wil kopen (ik heb bv geen visa). Of kopies die een meerwaarde bieden tov het origineel (zelfgemaakte verstaanbare ondertitels bv). Kopies gecombineerd van verschillende sources om een beter resultaat te krijgen. Niet meer verkrijgbare dvds en ga zo maar door. Er bestaan een hoop redenen waarbij ik moreel niks tegen een kopie heb (dit geld trouwens ook voor muziek, software, games etc). In de ogen van de de licentiehouders zal dat niet zo zijn, maar die zullen zogezegd "legale" R1 imports ook niet goedkeuren. Het is maar hoe je het bekijkt.

hitchberg
09-03-2004, 12:53
ik heb geen scrupules wat betreft kopiëren onder een voorbehoud. DVD's waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Die koop ik (als de titel mij aanstaat tenminste) en niemand mag hem ook kopiëren. Ook bij CD's heb ik mij daar ook altijd aan gehouden. Toch nog een beetje moraalridder.
Met 350 DVD's, 700 LP's meer dan duizend CD's heb ik mijn bijdrage aan de diverse industrieën wel geleverd. Altijd duur gekocht, ik ben er altijd snel bij met een nieuwe release.

Edwin V
09-03-2004, 13:46
Ik koop ook alles origineel.
Ik ken wel veel mensen die meer zouden kopen i.p.v. kopieren als de prijzen wat lager zouden zijn, zo rond de 10 euro.

Stapie
09-03-2004, 14:00
Ik koop alleen origineel!! Aangezien ik zelf geen brander heb kan ik ze dus zowiezo niet zelf copieren. Ik heb wel een paar keer een kopie gekocht van een collega maar de kwaliteit viel mij als "audio en beeld freak" dusdanig tegen (zeker op een plasma flatscreen) dat ik hier meteen vanaf gestapt ben en de kopien vervangen heb door originelen. Bovendien betaalde ik voor de kopie nog steeds 7,50 euro (voor een kopie met een belabberd hoesje) .. als je goed rondkijkt, en zeker hier op het forum kun je ook hele mooie deals maken die vaak niet veel hoger liggen (voor het origineel) (y)

Guus Josee
09-03-2004, 14:19
Ik kies ook voor orgineel, zoals zo veel mensen op dit forum ben ik een film liefhebber.
En daarnaast heb ik ook een hobby als film verzamelaar en dan heb ik toch liever orginele dvd`s in de kast staan.

Skidip
09-03-2004, 14:21
Ik koop voornamelijk origineel, maar heb wel wat kopietjes, een stuk of 8-10 denk ik. 2 of 3 heb ik gekocht, de rest gekregen o.i.d.

De kopietjes doen wel snel moeilijk in mijn DVD-speler, een goede speler doet te goed zijn best om een mooi beeld te geven en geeft dan soms wat gedigitaliseerd beeld (blokjes) of blijft hangen.
Voornamelijk zijn de kopietjes voor de kinderen. Of indien voor mijzelf dan om te kijken of het een leuke film is voor de collectie, zo ja, dan koop ik hem origineel.

Mzzl

Sein
09-03-2004, 14:39
Kopie of origineel?

Is het niet zo dat gekopieerde cd's ook aantrekkelijker werden op het moment dat zelf kopieren snel, eenvoudig & betrouwbaar werd?

Dit zal waarschijnlijk ook wel met de DVD's gaan gebeuren, zeker wanneer de Dual Layer branders betaalbaar worden voor de consument.

Momenteel koop ik zelf ook nog veel originele DVD's, omdat de kopie qua kwaliteit nog niet opkan tegen het origineel. Maar hoe lang dat duurt???

Haay1971
09-03-2004, 15:04
Hoewel ik wel enkele gekopieerde DVDs heb, merk ik bij mezelf dat de reden DAT ik die films niet origineel heb komt omdat ik eigenlijk die film niet vaker dan één keer hoef te zien. Vind ik een film zo goed dat ik hem vaker wil zien, dan komt geheid de originele DVD in mijn collectie.

Eigenlijk de enige DVDR die ik vaker dan eens gekeken heb is de zelfgemaakte DVDR van Kill Bill Vol.1, zelfgemaakt van een gedownloade Xvid van relatief erg goede kwaliteit. Ik heb al sinds ik Kill Bill 1 in de bios zag besloten dat ik die film absoluut zeker op DVD ga kopen, en de speciale box-set met Volume 1 en Volume 2 samen lijkt mij het meest interessant. Dus TOT het moment dat ik Kill Bill 1+2 aan m'n collectie kan toevoegen kijk ik m'n zelfgebrande DVD wel wanneer ik zin in Kill Bill 1 heb. Daarna gaat die de vuilnisbak in :wink:

Rickje
09-03-2004, 15:28
Ik blijf ze origineel kopen..ik hoef echt voorlopig niks van die gekopieerde troep.. :wink:

MrCarrey
09-03-2004, 16:12
angel20 schreef:

waarom heb je ze dan in huis als je ze toch niet kijkt.
dah dah

Ik heb niet gezegd dat ik ze heb.

Johan van den D.
09-03-2004, 17:11
Ik ga toch ook geen Porsche jatten, omdat ik vind dat die te duur is???Men gaat ook geen appels met peren vergelijken als men een tros bananen wilt. :roll:

Peefie
09-03-2004, 17:16
Ik koop alleen originelen maar geef toe wel eens wat te downloaden...sue me :).

FrankGuthrie
09-03-2004, 17:16
Tot nu toe geen kopieen, maar met de introductie van de dual layer branders wordt dat wel anders.

Hans De Bisschop
09-03-2004, 17:21
Enkel originelen hier .... het probleem van al dan niet kopietjes maken los je volgens mij niet op met de prijs, want dat is een cirkeltje zonder einde : dvd's goedkoper als er minder kopies verhandeld worden, minder kopies verhandeld als de prijs lager is ... kan gewoon niet tesamen ... eentje moet er eerst komen ... 't is net als de kip en het ei.

Grootste probleem op dit vlak is de mentaliteit van de mensen die te wensen overlaat.

Peefie
09-03-2004, 17:22
Tot nu toe geen kopieen, maar met de introductie van de dual layer branders wordt dat wel anders.Heb je er een te koop? :wink:

Sein
09-03-2004, 17:30
Enkel originelen hier .... het probleem van al dan niet kopietjes maken los je volgens mij niet op met de prijs, want dat is een cirkeltje zonder einde : dvd's goedkoper als er minder kopies verhandeld worden, minder kopies verhandeld als de prijs lager is ... kan gewoon niet tesamen ... eentje moet er eerst komen ... 't is net als de kip en het ei.

Grootste probleem op dit vlak is de mentaliteit van de mensen die te wensen overlaat.

Wat is mentaliteit als je weet dat de platenindustrie (en misschien ook wel de filmindustrie) de prijzen willens en wetens hoog houden...

Uiteindelijk zijn de artiesten de klos (vandaag nog in het nieuws dat de platencontracten van Ilse de Lange en Krezip niet worden verlengd door Warner Music) maar wie is de schuldige? De consument omdat ze niet de juiste mentaliteit heeft?

Hans De Bisschop
09-03-2004, 17:49
Enkel originelen hier .... het probleem van al dan niet kopietjes maken los je volgens mij niet op met de prijs, want dat is een cirkeltje zonder einde : dvd's goedkoper als er minder kopies verhandeld worden, minder kopies verhandeld als de prijs lager is ... kan gewoon niet tesamen ... eentje moet er eerst komen ... 't is net als de kip en het ei.

Grootste probleem op dit vlak is de mentaliteit van de mensen die te wensen overlaat.

Wat is mentaliteit als je weet dat de platenindustrie (en misschien ook wel de filmindustrie) de prijzen willens en wetens hoog houden...

Uiteindelijk zijn de artiesten de klos (vandaag nog in het nieuws dat de platencontracten van Ilse de Lange en Krezip niet worden verlengd door Warner Music) maar wie is de schuldige? De consument omdat ze niet de juiste mentaliteit heeft?

Zijn de platenmaatschappijen dan geen mensen ?

Als je met de mentaliteit van de consument bedoelt dat ie zich altijd meer wil kopen dan ie zich kan veroorloven ... ja dan is er grondig wat mis met die mentaliteit.

Maar dat is niet de kern van waar ik op doelde.

FrankGuthrie
09-03-2004, 17:52
Tot nu toe geen kopieen, maar met de introductie van de dual layer branders wordt dat wel anders.Heb je er een te koop? :wink:

nope, maar over 2-3 maanden zijn ze overal te krijgen, en zijn ze volgens mij niet aan te slepen.

Hanna
09-03-2004, 20:58
origineel

John Sital
09-03-2004, 21:05
voornamelijk origineel, maar ik kan aan copys komen die dvd kwaliteit zijn, maar vanwege de handel en de exemplaren die ik wil houden voornamelijk origineel. Mijns inziens zijn er altijd mensen die toch de originele schijven kopen, een giftset spreekt meer tot de verbeelding en je collectie dan een hoes met een schijf erin waarop staat: cdrw of zoiets...

chaos
09-03-2004, 21:10
In principe alles origineel, enkel films die nog niet verkrijgbaar zijn of boutfilms die ik toch een enkele keer wil zien download ik :).

Ik vind zo'n kopie meestal waardeloos, ten eerste is de kwaliteit minder, ten 2e geen mooi hoesje en artwork, ten 3e geen giftset mogelijkheid :D, ten 4e bla bla zo kan ik nog wel even doorgaan ;).

En als ik even geen geld heb en een mooie film zie "langskomen" download ik hem om hem te kijken en schaf dan later de DVD aan :roll:.

Coen Vermeer
09-03-2004, 21:16
origineel

kort maar krachtig :D Geldt ook voor mij

John Sital
09-03-2004, 21:27
ff dit tussendoor: ik geloof dat iedere persoon met een speler ooit wel eens een copietje heeft bekeken, iemand die het tegendeel beweert kan ik onmogelijk serieus nemen :P

Coen Vermeer
09-03-2004, 21:29
ff dit tussendoor: ik geloof dat iedere persoon met een speler ooit wel eens een copietje heeft bekeken, iemand die het tegendeel beweert kan ik onmogelijk serieus nemen :P

nog nooit gedaan.

Alex van den Berg
09-03-2004, 22:05
ff dit tussendoor: ik geloof dat iedere persoon met een speler ooit wel eens een copietje heeft bekeken, iemand die het tegendeel beweert kan ik onmogelijk serieus nemen :P

nog nooit gedaan.En mij hoef je ook al niet meer serieus te nemen :? :mrgreen:

chimera01
09-03-2004, 22:58
NOG NOOIT.

JKo
09-03-2004, 23:45
ik heb nog nooit een gekopieerde dvd gekeken. Overigens, om op het aanvankelijke onderwerp terug te keren. Ik zou nooit een gekopieerde dvd kopen. Koop alleen echte!
Als ik al een kopie zou willen, maak ik 'm zelf wel.

John Sital
10-03-2004, 09:07
tja zoals ik al eerder zei het lijkt mij sterk, of het is je nooit aangeboden, maar we dwalen af van het onderwerp.

pretorian22
10-03-2004, 09:23
ik heb van alle dvd's die ik heb hooguit 3 kopietjes die ik gratis heb gehad van iemand. ik koop altijd alleen maar originele dvd's want ik vind dat veel mooier en de extra's zijn het waard. en verder het maakt niet uit wat die figuren zeggen die dvd's kopieren maar ik vind toch dat de kwaliteit van zowel geluid als beeld altijd minder blijft.

meestal hebben die gasten zelf zo een homesetje van de blokker ofzo anders kan het toch niet anders dan dat je verschil ziet :D

Hans Bergshoeff
10-03-2004, 11:32
Alles wat ik aanschaf is orgineel. In het verleden heb ik mij eenmaal
laten verleiden tot de aanschaf van Star Wars: a new hope en the empire strikes back (Hong Kong DVD's). Dit zijn laser disk transfers. De kwaliteit is redelijk goed maar zodra ze op DVD uitkomen koop ik ze onmiddelijk.

Harry B.
13-03-2004, 13:57
ff dit tussendoor: ik geloof dat iedere persoon met een speler ooit wel eens een copietje heeft bekeken, iemand die het tegendeel beweert kan ik onmogelijk serieus nemen :P

nog nooit gedaan.En mij hoef je ook al niet meer serieus te nemen :? :mrgreen:
En mij ook niet :roll:

ger
13-03-2004, 14:38
Als de prijs van de originelen nu eens in verhouding zou staan met andere landen zou ik meer origineel kopen

Op dit moment worden er kopieen op de markt gegooid waar je dan idd die extras niet hebt maar wel goede kwaliteit !

Zolang er hier een Kartel vorming van de fam. Breukhoven blijft heersen en figuren zoals Kaagman en haar Buma Stemra clubje een flinke vinger in de pap houden dan hebben ze er zelf om gevraagd !!!

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Mark S
13-03-2004, 14:38
Originelen koop ik uiteraard zelf. Kopietjes never nooit niet.
Niet dat ik heilig ben, verre van dat. Maar ik verdom het gewoon om 7-10 euro neer te tellen om iemand aan wat neven-inkomsten te helpen. Kopietjes maak ik gewoon zelf wel, een stuk voordeliger. Ik maak geen kopietjes voor derden. Zo braaf ben ik dan ook wel weer.

R Klemkerk
13-03-2004, 14:58
ik doe wel eens dvdtjes downloaden, de r1 rip, omdat die r2 altijd zo verdomde laat komt. maar kopen doe ik hem dan sowieso toch wel.

zelfde met LOTR: ROTK, ik heb hem hier al liggen op dvd. ter vervanging voor de orriginele. Daar vind ik niks fouts aan :)

Furanku
13-03-2004, 15:02
Ik heb kopietjes van LOTR 1 en 2 thuisgehad.. ooit geprobeerd te kijken, en dat lukte mij toen niet.. vond het niet zo interessant. Kon ook aan de dag liggen, maargoed..

heb nu vandaag de beide S.E. binnengekregen via dit forum 8)

Maar ik draai geen kopies in mijn speler, het is mij wel aangeboden en als je dat een maand of 5 a 6 geleden had gedaan, had ik het aangenomen. Maar nu heb ik rond de 70 dvd's orgineel en vind ik het gevoel dat je bij de orginele krijgt veel leuker...

R Klemkerk
13-03-2004, 15:05
Ik heb kopietjes van LOTR 1 en 2 thuisgehad.. ooit geprobeerd te kijken, en dat lukte mij toen niet.. vond het niet zo interessant. Kon ook aan de dag liggen, maargoed..

heb nu vandaag de beide S.E. binnengekregen via dit forum 8)

Maar ik draai geen kopies in mijn speler, het is mij wel aangeboden en als je dat een maand of 5 a 6 geleden had gedaan, had ik het aangenomen. Maar nu heb ik rond de 70 dvd's orgineel en vind ik het gevoel dat je bij de orginele krijgt veel leuker...

tuurlijk zijn dvd's orrigineel leuker. maar net zoals lotr: Rotk, die je 3 maanden voor de release al hebt (nee ik KOOP geen gekopierde dvd's) brandt ze zelf op dvdrw en als de release uitkomt, koop ik die, en erase in de dvdtjes weer. maar dat doe ik ook niet vaak hoor. ik heb ook 100 dvd's orrigineel en geen 1 kopie er tussen zitten. geef mij maar liever de orriginele, maar als ik ff geen keus heb, dan moet het maar tijdelijk op deze manier ;)

KillerBee
13-03-2004, 19:09
Ik zie soms rare reacties hier, cd's als kopie 'kunnen' wel, maar dvd's absoluut niet... beetje schijnheilig, als ik eerlijk ben :roll: . De reden die ik hier lees (en ook soms weleens hoor) is dat cd's erg duur zijn, zal ik ook niet ontkennen, maar kom op zeg! Alsof dvd's zo betaalbaar zijn?! Voorbeeld: ik vind het weerzinwekkend hoe duur Star Trek seizoenen boxen zijn, rond de € 90,-- (als ze niet in de aanbieding zijn), daar zakt dus mijn broek van af :( , .... (tekst verwijdert, ik weet niet wie dit allemaal leest, dus veiligheidshalve).

Laat ik eerlijk wezen: ik koop liever een dvd, dan dat ik ze download, ook al is de kwaliteit van een kopie vaak niet van het origineel te onderscheiden. Maar net als wat sommigen hier hebben met cd's, heb ik dit met dvd's, ik heb het er gewoon niet voor over om rond de € 25,-- uit te geven aan een net op dvd uitgekomen film, maar dat is uiteraard mijn keuze en deze hele reactie is uiteraard ook mijn persoonlijke mening.

Mike Philippens
13-03-2004, 19:30
Maar net als wat sommigen hier hebben met cd's, heb ik dit met dvd's, ik heb het er gewoon niet voor over om rond de € 25,-- uit te geven aan een net op dvd uitgekomen film, maar dat is uiteraard mijn keuze en deze hele reactie is uiteraard ook mijn persoonlijke mening.
Vind ik ook. Voor mij is dat de reden om lekker uit het buitenland te bestellen. Blijven roepen dat het te duur is zet geen zoden aan de dijk en alleen maar kopieen of downloaden (dat van die kwaliteit ben ik niet met je eens, maar goed) vind ik geen optie. Ik heb 3 illegale DVD's van Star Wars als 'zoethouder' tot de officiele release komt en eentje van Koot&Bie. De laatste is ook tijdelijk totdat ik de hele box koop.
Mercedessen zijn ook duur, dus die koop ik ook niet. Het heeft weinig zin om erover te klagen. Ik bestel uit Australie, VS, UK, Canada en Korea en ik betaal doorgaans niet meer dan €15 voor nieuwe DVD's. Geen ouwe meuk die hier in de ballenbak ligt.

Geen NL ondertitels vind ik persoonlijk geen probleem en met credit card bestellen is ook safe genoeg.

Johan van den D.
13-03-2004, 20:05
Maar ik verdom het gewoon om 7-10 euro neer te tellen .Hier gaan ze al voor €4,- per film en €6,- incl. coverprint in het hoesje.
Desondanks hoef ik ze nog steeds niet.

Mark S
13-03-2004, 22:43
Maar ik verdom het gewoon om 7-10 euro neer te tellen .Hier gaan ze al voor €4,- per film en €6,- incl. coverprint in het hoesje.
Desondanks hoef ik ze nog steeds niet.

Dat valt dan al weer mee dan. De laatste keer dat ik zo'n bestellijst onder ogen kreeg dateert alweer van een tijd geleden.

carnesir
13-03-2004, 23:06
als ik dvd kijk wil goeie beeld kwaliteit hebben ,dat alleen al maakt gekopieerde dvd niet goed genoeg is voor mij ,

KillerBee
14-03-2004, 09:32
Vind ik ook. Voor mij is dat de reden om lekker uit het buitenland te bestellen. Blijven roepen dat het te duur is zet geen zoden aan de dijk en alleen maar kopieen of downloaden (dat van die kwaliteit ben ik niet met je eens, maar goed) vind ik geen optie.

Maar dat doe ik ook hoor, ik bestel regelmatig bij Play.com, maar ook daar kijk ik alleen naar aanbiedingen. En wat betreft die € 15,-- voor een nieuw uitgekomen dvd: dat heb ik bij Play ook nog niet gezien, meestal kosten die gemiddeld 17 pond, en dan zit je dus ook al weer op die € 25,-- (waar ik het dus niet voor over heb). Voorbeeld: Star Trek Nemesis kostte toen ie net uit was bij Play iets van 14 pond, ik heb net zo lang gewacht totdat ie onder de 10 pond dook. Tja, niet iedereen heeft dan zoveel geduld als ik om te wachten, maar ik heb het toch gewacht.
Wat betreft de kwaliteit van een copie: ik geef ruimschoots toe dat niet elke kopie uitstekend is, er zitten ronduit slechte tussen, maar ik noemde slechts één voorbeeld, ... (tekst verwijderd, ik weet niet wie dit allemaal leest, dus veiligheidshalve).

Johan van den D.
14-03-2004, 09:37
als ik dvd kijk wil goeie beeld kwaliteit hebben ,dat alleen al maakt gekopieerde dvd niet goed genoeg is voor mij ,De gekopieerde dvd,s waar ik het over heb (€4,-) zijn van een perfecte kwaliteit.
Het verschil met een origineel is minimaal danwel niet te zien.
Desondanks moet ik ze niet hebben in de collectie.

Mike Philippens
14-03-2004, 09:43
Vind ik ook. Voor mij is dat de reden om lekker uit het buitenland te bestellen. Blijven roepen dat het te duur is zet geen zoden aan de dijk en alleen maar kopieen of downloaden (dat van die kwaliteit ben ik niet met je eens, maar goed) vind ik geen optie.
Wat betreft de kwaliteit van een copie: ik geef ruimschoots toe dat niet elke kopie uitstekend is, er zitten ronduit slechte tussen, maar ik noemde slechts één voorbeeld, die van Star Trek en die is dus echt subliem van kwaliteit :wink: .
Klopt, ik heb ook wel eens een kopie geleend die op zich goed was. Het verschil zie je ook pas als je het origineel ernaast hebt. Ik heb om het te testen wel eens kopieen gemaakt van eigen DVD's. Dan pak ik er een die een hele goede kwaliteit heeft (gefilmd met High Defenition cams, DV ofzo) en dan een kopietje draaien. Dan zie je ineens ruis erbij komen. Niet zo gek natuurlijk, want het zijn nu eenmaal geen losless compressiemethoden. En de shit die je kunt downloaden is helemaal niet om aan te zien. Zat mensen die niets anders doen en beweren dat het perfect is. Ik nodig ze allemaal uit om het bij mij te komen demonstreren, want het is gewoon niet waar. Het kan niet en het is whishfull thinking. Waarschijnlijk worden die mensen zo geil van het geld dat ze besparen dat ze zichzelf wijsmaken dat het net zo mooi is. Nou ja...ik heb geen dure speler en dito breedbek gekocht om rommel op te kijken.
Ieder het zijne denk ik dan maar...

Patrick G.
14-03-2004, 09:44
Voor mij ook alleen originelen. Ik moet toegeven dat ik deze week wat heb ge-experimenteerd met CloneDVD, maar vrijwel elke film die je wilt copieren gaat er gigantisch in kwaliteit op achteruit, zeker als ie een 5.1 of DTS geluidstrack heeft. Ik wou van een aantal films een soort backup maken, maar aan een backup van slechtere kwaliteit heb ik niks.

Van veel muziek-cd's heb ik wel een copie voor in de auto, maar dan heb je gewoon een 1 op 1 copie.

Mike Philippens
14-03-2004, 09:50
Voor mij ook alleen originelen. Ik moet toegeven dat ik deze week wat heb ge-experimenteerd met CloneDVD, maar vrijwel elke film die je wilt copieren gaat er gigantisch in kwaliteit op achteruit, zeker als ie een 5.1 of DTS geluidstrack heeft. Ik wou van een aantal films een soort backup maken, maar aan een backup van slechtere kwaliteit heb ik niks.
Uhhh...ik kan ernaast zitten, maar die programma's doen toch alleen maar de video comprimeren (transcoden) en niet de audio? Tenminste...ik gebruik DVDShrink maar die doet alleen de video. Audio kan ie niets mee. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog nooit de audiokwaliteit heb beoordeeld.

For the record: ik maak zo af en toe een kopietje voor iemand anders, en ik 'backup' soms een huurdvd om 'm nog eens te kunnen zien. Die gaan dan op een RW en leven nooit lang.

Patrick G.
14-03-2004, 09:55
Voor mij ook alleen originelen. Ik moet toegeven dat ik deze week wat heb ge-experimenteerd met CloneDVD, maar vrijwel elke film die je wilt copieren gaat er gigantisch in kwaliteit op achteruit, zeker als ie een 5.1 of DTS geluidstrack heeft. Ik wou van een aantal films een soort backup maken, maar aan een backup van slechtere kwaliteit heb ik niks.
Uhhh...ik kan ernaast zitten, maar die programma's doen toch alleen maar de video comprimeren (transcoden) en niet de audio? Tenminste...ik gebruik DVDShrink maar die doet alleen de video. Audio kan ie niets mee. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog nooit de audiokwaliteit heb beoordeeld.

For the record: ik maak zo af en toe een kopietje voor iemand anders, en ik 'backup' soms een huurdvd om 'm nog eens te kunnen zien. Die gaan dan op een RW en leven nooit lang.

Ik bedoel ook dat de videokwaliteit achteruit gaat. Uit jouw reactie maak ik op dat jij dat niet zo'n probleem vind, maar ik vind het niks. Bij een film die 2 uur duurt is de compressie soms wel 50%.

Pascal Heister
14-03-2004, 09:59
zat me dat net is te bedenken maar heb ook nog nooit een copy gezien van een dvd :)

R Klemkerk
14-03-2004, 10:00
zat me dat net is te bedenken maar heb ook nog nooit een copy gezien van een dvd :)

kom jij uit het jaar 0?

Patrick G.
14-03-2004, 10:02
zat me dat net is te bedenken maar heb ook nog nooit een copy gezien van een dvd :)

kom jij uit het jaar 0?

Tot een week geleden had ik er ook nog nooit 1 gezien...

Pascal Heister
14-03-2004, 10:03
zat me dat net is te bedenken maar heb ook nog nooit een copy gezien van een dvd :)

kom jij uit het jaar 0?

heeft ook grotendeels te maken dat ik geen dvd brander heb. Dan zou het wel anders zijn.

Mike Philippens
14-03-2004, 10:04
Ik bedoel ook dat de videokwaliteit achteruit gaat. Uit jouw reactie maak ik op dat jij dat niet zo'n probleem vind, maar ik vind het niks. Bij een film die 2 uur duurt is de compressie soms wel 50%.
Nou, ik vind het ook niet veel soeps. Op zich niet erg voor een bekuppie, maar ik wil ze niet in mijn collectie. Ik gebruik de brander dan ook voornamelijk om mijn video's over te zetten en interessante TV programma's te vereeuwigen.

R Klemkerk
14-03-2004, 10:05
zat me dat net is te bedenken maar heb ook nog nooit een copy gezien van een dvd :)

kom jij uit het jaar 0?

heeft ook grotendeels te maken dat ik geen dvd brander heb. Dan zou het wel anders zijn.

mja true, ik heb er wel 1, maar ik kan niet zeggen dat ik hem vaak gebruik.

KillerBee
14-03-2004, 10:29
Je hebt natuurlijk rippen en rippen he, als je een dvd ript met het menu en alle extra's erop, dan ja, dan kun je verwachten dat de beeldkwaliteit hier behoorlijk moet inleveren. De kopies die vaak de beste kwaliteit hebben, daar zijn meestal de menus en/of extra's vanaf gehaald.

Nog een opmerking aan al die fatsoensrakkers die principieel geen dvd kopies in huis willen hebben maar wél cd kopies (dus géén kopie van een eigen cd!! Maar gedownload of anderszins verkregen) in hun bezit hebben: doe alsjeblieft niet zo hypocriet, ik zie geen verschil in een kopie van een cd danwel een dvd te bezitten, dan ben je gewoon net zo 'fout' bezig :evil: .

Johan van den D.
14-03-2004, 10:52
En de shit die je kunt downloaden is helemaal niet om aan te zien. Zat mensen die niets anders doen en beweren dat het perfect is.Helaas kan ik niet anders concluderen dat er zeer goede kwaliteit is mits je de juiste bestanden download.
Heb veel slechte gezien inderdaad, zo slechts zelf dat je je afvraag of je wel naar de juiste film zit te kijken, maar ook zeer en zeer goede downloads.
Die films zijn dan in gedeeltes te downloaden en compleet heb je een film van 4+ GB gedownload. (ook de nieuwste films zoals Brother Bear om maar wat te noemen).
Ga dus niet direct een weddenschap aan als iemand beweerd een perfecte gedownloade film te hebben gebrand.
(een collega doet niet anders en dus heb ik er al vele gezien bij hem die werkelijk perfect waren.)

Ik nodig ze allemaal uit om het bij mij te komen demonstreren, want het is gewoon niet waar. Het kan niet en het is whishfull thinking.Dit niet te hard blijven roepen dus :roll:

Edwin V
14-03-2004, 11:04
Ik heb nu 1 kopietje. Die van RotK. En die gaat 27 mei meteen weer de deur uit.

Mike Philippens
14-03-2004, 11:28
En de shit die je kunt downloaden is helemaal niet om aan te zien. Zat mensen die niets anders doen en beweren dat het perfect is.Helaas kan ik niet anders concluderen dat er zeer goede kwaliteit is mits je de juiste bestanden download.
Ok, als je idd een full DVD rip download zal de kwalitee wel goed zijn. Ik heb het een paar keer geprobeerd om eens te zien of het wat is, maar dat werd dus niets. Dan beschouw ik het maar als een afgesloten hoofdstuk. Kost me teveel tijd en gedoe.

Blijft staan dat als de bron een DVD-9 is, je toch wel degelijk kwaliteitsverlies hebt door de compressie. Net als een kopie die je zelf maakt met DVDShrink e.d. Dus ik blijft voorlopig nog wel roepen... :wink: Totdat de dual layer branders komen. Pas dán kun je een 1:1 kopie maken.

Het verschil is subtiel en niet altijd heel duidelijk zichtbaar. Ik heb echter verschillende proefjes gedaan en je kunt het wél zien. Dat wil zeggen: je ziet het verschil. De kopie is nog wel om aan te zien. De kwaliteit is zelfs goed te noemen. Maar het is niet hetzelfde als de originele DVD.

Arriën
14-03-2004, 12:56
Als nu binnenkort de dual-layer branders op de markt komen, dan is het natuurlijk wel afgelopen met 'ik kopiëer niet want ik wil geen kwaliteitsverlies'. zijn er onder jullie dan wel mensen die gaan branden? Want dan heb je dus wel 1oo% dezelfde kwaliteit.

Mark Knoop
14-03-2004, 13:32
Ik zou dan nog niet branden. Het gaat mij om de verzameling. Dus ook de hoesjes.

Mike Philippens
14-03-2004, 13:51
Als nu binnenkort de dual-layer branders op de markt komen, dan is het natuurlijk wel afgelopen met 'ik kopiëer niet want ik wil geen kwaliteitsverlies'. zijn er onder jullie dan wel mensen die gaan branden? Want dan heb je dus wel 1oo% dezelfde kwaliteit.
Misschien iets meer. Met muziek kopieer/download ik ook alleen wat ik niet de moeite vind om te kopen. Muziek die ik zo voor een keer wel leuk vind. Als ze dan een keer in de ballenbak zouden liggen voor €5 kocht ik ze misschien wel. DVD's koop ik liever origineel. Maar ik koop 'slim' dus ik betaal niet die achterlijke bedragen die je bij Breukhoven & Co. betaald. En ik koop ook graag een Collectors Edition ofzo die een heel mooi doosie heeft.

De mensen die gewoon mindless alles kopieren en nooit wat kopen omdat het 'te duur' zou zijn, nemen de boel in de maling. Er zijn zat budget-titels te koop. Niet alles is duur. In mijn ogen zijn dat gewoon een stelletje lowlifes die gewoon niet willen betalen. Heeft verder niets met de te hoge prijzen te maken.

KillerBee
14-03-2004, 14:12
In mijn ogen zijn dat gewoon een stelletje lowlifes die gewoon niet willen betalen. Heeft verder niets met de te hoge prijzen te maken.

Heb je je dag niet ofzo? Het kan ook iets milder... :roll: . Ik begrijp de mensen die perse originelen willen kopen, maar ik begrijp ook de mensen die veel downloaden. Ik zit er zelf niet eens echt tussenin, mijn collectie is 95% origineel, maar ik sta tenminste wel open voor verschillende meningen en ook waarom men liever een kopie heeft. Niet iedereen heeft het geld om € 25 voor een nieuwe film uit te geven (en die nieuwe films vind je niet in de ballenbak :wink: ), dus ik heb begrip voor die mensen. Tuurlijk zal niet iedereen dvd's downloaden omdat het te duur zou zijn, sommigen gaat het puur om de 'sport', maar om ze dan direct lowlifes te noemen gaat me iets te ver.

Mike Philippens
14-03-2004, 14:42
In mijn ogen zijn dat gewoon een stelletje lowlifes die gewoon niet willen betalen. Heeft verder niets met de te hoge prijzen te maken.
Heb je je dag niet ofzo? Het kan ook iets milder... :roll: .
Nou...ik heb een redelijk goede dag. Je moet me eens op een slechte dag meemaken... :wink:
Ik blijf bij mijn mening. En met lowlifes bedoel ik gewoon mensen die alles kopieren en er niet aan denken om iets te kopen. Ok, een nieuwe film koop je (in Nederland) niet voor onder de €25. Prima, maar een Mercedes 600 heb je ook niet voor onder de €100.000. Dan koop je 'm toch niet? Kijk, het interesseert me eigenlijk geen bal wat iemand anders doet. Alleen zijn er mensen die nooit wat kopen, maar downloaden en lenen van anderen om te kopieren. En maar roepen dat het zo duur is. En dat is niet fair. Er zijn zat titels te koop voor een paar euro. En als je de beschikking hebt over een CC kun je ook heel goedkoop in het buitenland kopen. Maar ja...daar verzinnen ze dan wel weer een smoes voor. En het is die mentaliteit waar ik niet zo goed tegen kan. De vanzelfsprekendheid waarmee het gebeurt. Iedereen moet het maar zelf wete, maar zo denk ik er nu eenmaal over.

Johan van den D.
14-03-2004, 16:50
Totdat de dual layer branders komen. Pas dán kun je een 1:1 kopie maken.Dan verdeel je de film over twee dvd,s :wink: ipv een dual layer.


Het verschil is subtiel en niet altijd heel duidelijk zichtbaar. Ik heb echter verschillende proefjes gedaan en je kunt het wél zien. Dat wil zeggen: je ziet het verschil. De kopie is nog wel om aan te zien. De kwaliteit is zelfs goed te noemen. Maar het is niet hetzelfde als de originele DVD.Ik bekijk mijn film via een CRT projector en wanneer er wat aan de kwaliteit van een dvd mankeerd dan zie je dat direct terug op dat grote beeld.
Zo zie je ook verschrikkelijk veel verschil van de originele dvd,s onderling.
Maar de copieen die ik dan zie zijn vaak beter dan veel originele dvd,s (en dan bedoel ik niet van dezelfde film want een copie wordt natuurlijk niet beter als het origineel).

Feit blijf in ieder geval dat ik zeker geen weddenschap zal aangaan als het over de copie kwaliteit gaat (gedownload of niet).
Ik kijk wel uit 8)

Mike Philippens
14-03-2004, 17:02
Totdat de dual layer branders komen. Pas dán kun je een 1:1 kopie maken.Dan verdeel je de film over twee dvd,s :wink: ipv een dual layer.
Dat kan natuurlijk ook... :oops:

Ik bekijk mijn film via een CRT projector en wanneer er wat aan de kwaliteit van een dvd mankeerd dan zie je dat direct terug op dat grote beeld.
Dat kan ik me voorstellen. Er is natuurlijk een hoop bagger in de handel. Op TV zie je dat niet zo snel. En als je het ziet, is het niet zo heel erg. Ga je het projecteren, wordt het natuurlijk dramatisch. Elk foutje wordt 4x zo groot.

Of kopieën er beter uitzien dan originelen hangt natuurlijk weer af van de staat van de originelen die je doorgaans ziet. Ik heb hier bijvoorbeeld een concerten van Depeche Mode en Peter Gabriel liggen. Die zijn met een HD cam gefilmd en zijn gewoon retestrak. Als je die kopieert zie je dat meteen.

Johan van den D.
14-03-2004, 17:30
En met lowlifes bedoel ik gewoon mensen die alles kopieren en er niet aan denken om iets te kopen.
Die kan ik er inderdaad ook genoeg, geld zat maar ze willen het gewoon niet kopen.
Hierin deel ik zeker je mening ja.

Ok, een nieuwe film koop je (in Nederland) niet voor onder de €25.Tegenwoordig wel regelmatig. :wink:

Johan van den D.
14-03-2004, 17:36
Die zijn met een HD cam gefilmd en zijn gewoon retestrak. Als je die kopieert zie je dat meteen.Zelf heb ik de dvd van Tiesto die met HD cam is opgenomen maar het beeld is ronduit matig te noemen.
Zeg dus ook niet alles helaas terwijl de HD techniek wel veel belovend is en iets is waar ik toch naar uitkijkt.

Mike Philippens
14-03-2004, 17:43
Die zijn met een HD cam gefilmd en zijn gewoon retestrak. Als je die kopieert zie je dat meteen.Zelf heb ik de dvd van Tiesto die met HD cam is opgenomen maar het beeld is ronduit matig te noemen.
Zeg dus ook niet alles helaas terwijl de HD techniek wel veel belovend is en iets is waar ik toch naar uitkijkt.
Zo zie je maar weer... Er zijn dacht ik ook al Superbit DVD's die hetzelfde of minder zijn dan de 'gewone' release.
Probeer voor de gein Depeche Mode maar eens. Sowieso een gaaf concert dat bedacht en gefilmd is door Anton Corbijn. Heel mooi. Ben benieuwd hoe dat op de projector eruit ziet. Tijdens het concert projecteren ze ook. Zo zie je bijvoorbeeld een wateroppervlak waar een druppel op valt. Dan moet je je voorstellen dat ze dat daar achter het podium projecteerden op laten we zeggen 15x5 ofzo. Zag er heel mooi uit. Ook een haai die langs kwam had zo de zaal in kunnen zwemmen. Dat zijn pas wrede projectoren...lvt'tje... :wink:

Johan van den D.
14-03-2004, 17:53
Dan moet je je voorstellen dat ze dat daar achter het podium projecteerden op laten we zeggen 15x5 ofzoDezelfde maten als bij mij dus :twisted: :roll:

Christiaan Sauer
14-03-2004, 17:56
Jij liever dan ik :mrgreen:
Gaat me veel en veel te veel kosten om daar passende apparatuur voor te vinden (6)

Johan van den D.
14-03-2004, 18:32
Jij liever dan ik :mrgreen:
Gaat me veel en veel te veel kosten om daar passende apparatuur voor te vinden (6)Dan koop ik geen originele dvd,s meer, dan heb je zo de apparatuur bij elkaar gespaard. :twisted: :roll:

Christiaan Sauer
14-03-2004, 18:35
:mrgreen:

HiddeV
14-03-2004, 18:47
ik download op dit moment ROTK, ik kan niet wachten tot de EE en om de 2-disc te kopen vind ik geldverspilling. dus is dit maar ff een tijdelijke oplossing, het is trouwens een goede kwaliteit dvd die ik download. het mag welliswaar niet, maar ze hoeven zich geen zorgen te maken ze verdienen nog wel geld aan me met de EE :)

$tylo
14-03-2004, 18:48
De kunst is om originele films zo goedkoop mogelijk te krijgen! Ik heb bijvoorbeeld Brother Bear met Nederlandse ondertiteling voor 8 Euro kunnen regelen ;)

Arriën
14-03-2004, 19:10
De kunst is om originele films zo goedkoop mogelijk te krijgen! Ik heb bijvoorbeeld Brother Bear met Nederlandse ondertiteling voor 8 Euro kunnen regelen ;)

Leuk, maar dus niet een originele.

René Joosen
14-03-2004, 19:40
Met de huidige prijzen is het niet vreemd dat mensen een kopietje aanschaffen.
Pas als de prijzen echt normaal worden zullen we overgaan tot aanschaf van een origineel.

Johan van den D.
14-03-2004, 19:52
Met de huidige prijzen is het niet vreemd dat mensen een kopietje aanschaffen.
Pas als de prijzen echt normaal worden zullen we overgaan tot aanschaf van een origineel.Leuk dat je dit roept maar wat vind jij een normale prijs dan ??

Christiaan Sauer
14-03-2004, 20:05
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13498.0

Eddy
14-03-2004, 22:31
Ik koop alleen maar originele dvd's, nooit kopie's. Natuurlijk is de prijs belangrijk, maar als iets te duur is, dan ga ik niet over tot kopietjes om het toch maar te hebben. Ik wacht dan wel tot de titel in prijs zakt tot een bedrag dat ik wel over heb voor die bepaalde film.

Godbluff
14-03-2004, 22:43
Wat een goed prijs is hangt er natuurlijk maar vanaf. Waar ik zo van baal zijn de ontzettend grote prijsverschillen. Zoals bij de introductie van de alie box: 99 euro bij de free, 79 bij bruna en 69 bij de mediamarkt. Het gaat erom dat constant het gevoel hebt dat je genaaid wordt. Of neem aldie 2 disc re-issues van warner die hier vaak tussen de 20 en 30 euro kosten terwijl ze bij play allemaal 12 euro kosten inclusief verzenden.
Kortom het is een sport idd om het zo geodkoop mogelijk te krijgen maar nogmaals met kopieren is op zich niks mis. En zolang downloaden in nederland niet illegaal is daarmee ook niet.

Mark de Jong
14-03-2004, 22:49
Soms. Een tijdje gedaan, maar dat waren allemaal DVD's die ik niet goed genoeg vond om als origineel te hebben. Maar ik heb er slechts enkele bekeken. Daarna ben ik ermee gestopt. Aangezien ik ze toch nooit kijk.
Voor mij momenteel alleen origineel, en dan het liefst in een topverpakking 8) ;)

Godbluff
14-03-2004, 22:57
op zich wel mee eens maar heb gisteren de download van brother bear gezien en die was (op beamerr) toch nog goed van kwaliteit). ROTK had zelfs ac3 geluid! Let op dit zijn allebei films die ikz eker ga aanschaffen maar van bevoorbeeld de the lion king 3 had ik toch liever een download bekeken. Ok het was maar 10 euro voor het origineel maar toch niet echt iets wat het aanschaffen waard was.
Terwijl ik met alle plezier 30 euro heb betaald voor de 3 disc editie van Goodbye Lenin of 22,50 voor Play time van Tati. Maar goed de volgende download die ik ga bekijken is Bubba ho-tep....

madelon
15-03-2004, 00:40
vind een van de leukste opmerkingen toch wel: ik wil iemand niet aan neveninkomsten helpen. Bang dat Breukhoven nog wat tekort komt????

Roberto G
15-03-2004, 02:10
dvd's en games koop ik altijd orgineel , vind kopies niks aan !

chimera01
15-03-2004, 02:12
Kopieren is stelen dat is een feit. Het argument films/cd's zijn zo duur slaat eigenlijk nergens op het is gewoon een rechtvaardiging van fout gedrag.
Ik heb geen kopien van cd, dvd, kledingmerk, etc. Als ik iets wil dan wil ik het orginele en als ik het niet kan betalen, spaar ik of laat het achterwege. Maar ga niet lopen klagen over de prijs of over mensen die er winst op maken.

Als iemand trots is op zijn kopie moet ie dat vooral doen, maar waar ben je eigenlijk trots op? Goedkoop op de 1ste rij zitten dat is nou eenmaal erg Nederlands en daar zijn wij bekend om in het buitenland.

Ik hoor steeds vaker om mij heen dat mensen kopietjes kopen, dan stel ik dat degene die kopietjes verkoopt grotere profiteurs zijn dan de distributeurs en winkels die zij beschuldigen van hoge prijzen aka diefstal.

Mike Philippens
15-03-2004, 06:09
vind een van de leukste opmerkingen toch wel: ik wil iemand niet aan neveninkomsten helpen. Bang dat Breukhoven nog wat tekort komt????
Nou...Hansie doet er tenminste nog wat voor. Die lui die kopieën verkopen hoeven de boel alleen maar te downloaden en te fikken. En dan is van de €10 die zoiets kost zeg maar €9 winst. Zelfs Hans haalt niet zo'n marge.

KillerBee
15-03-2004, 07:37
Kopieren is stelen dat is een feit. Het argument films/cd's zijn zo duur slaat eigenlijk nergens op het is gewoon een rechtvaardiging van fout gedrag.
Ik heb geen kopien van cd, dvd, kledingmerk, etc. Als ik iets wil dan wil ik het orginele en als ik het niet kan betalen, spaar ik of laat het achterwege. Maar ga niet lopen klagen over de prijs of over mensen die er winst op maken.


Fijn dat jij wat meer salaris krijgt dan sommige anderen hier, soms is sparen dan ook geen optie, omdat de arme sloebers onder ons daar de boodschappen van moeten kopen :roll: . Ik zeg niet dat er veel arm zijn, maar voordat je je oordeel over zoiets geeft, vind ik wel dat je op z'n minst even wat beter kan nadenken over wat je zegt.


...dan stel ik dat degene die kopietjes verkoopt grotere profiteurs zijn dan de distributeurs en winkels die zij beschuldigen van hoge prijzen aka diefstal.

Met deze stelling ben ik het absoluut wel mee eens, kopieren is op zich 'niet goed' (dat geef zelfs ik toe :wink: ), maar eraan verdienen, dat vind ik gewoon echt vertoon van crimineel gedrag.

Betamax
15-03-2004, 08:37
Ik heb het geloof ik al een keer ergens neergezet maar:
Als iedereen die niet met een kopie te maken wil hebben nou ook altijd zich netjes aan de topsnelheid houdt, nooit op de stoep fietst, nooit zijn auto verkeerd parkeerd en ga zo maar even door.
Dan zijn we pas goed bezig.

R Klemkerk
15-03-2004, 08:50
Ik heb het geloof ik al een keer ergens neergezet maar:
Als iedereen die niet met een kopie te maken wil hebben nou ook altijd zich netjes aan de topsnelheid houdt, nooit op de stoep fietst, nooit zijn auto verkeerd parkeerd en ga zo maar even door.
Dan zijn we pas goed bezig.

Ik snap de vergelijking niet die je hier probeert duidelijk te maken?

Het is niet dat ik niet te maken wil hebben met een kopietje, het is dat ik het orrigineel veel leuk vind om te hebben. Als ik in mijn auto een keer lekker wil scheuren, zie ik het verband niet met de kopietjes :roll: :?

madelon
15-03-2004, 10:58
de vergelijking zal denk ik zijn dat iedereen dingen doet die verkeerd zijn, maar men alleen opmerkingen maakt over hetgeen gij zelf niet doet.
En inderdaad niet iedereen heeft het geld (meer) om alles origineel te kopen. soms vind men dat zelf ook niet leuk, maar kan men niet anders of maakt men de keus om broodbeleg te kopen en toch hun kinderen of oma of wie dan ook het kijken naar een filmpje te gunnen. Crimineel, ja wellicht. Maar we zijn allemaal crimineel, er is niemand hier of waar dan ook die nooit iets verkeerds doet (zoals bijvoorbeeld te hard rijden (kan je iemand wel mee doden) door rood rijden, verzekering extra aandikken als je iets overkomt noem het maar op. Het gaat om keuzes, de een doet dit de ander dat. Laat gewoon iedereen lekker in zijn waarde, dat is misschien het beste. Oordelen is zo gemakkelijk. :roll:

Godbluff
15-03-2004, 12:18
Zucht!...Hele diepe zucht! En voor de zoveelste keer: kopieren is niet stelen! Het verkopen/kopen van kopieen is dat duidelijk wel. Voorbeelden van het legale gebruik van een kopie zijn in deze andere threads voldoende te vinden. Ik vind het dan toch ook erg kortzichtig als iemand weer met bovengenoemde stelling aankomt. In dit geval was het geloof ik Chimera. Kijk deze thread gaat in principe over het hebben van een persoonlijke voorkeur en niet over de juridische/morele status van het hebben van een kopie. Ook het voorbeeld van de de dure auto is onzin want daar die is niet te leen en je kan er ook geen kopie voor eigen gebruik van maken helaas...

Samuel L Jackson
15-03-2004, 12:21
Koop alles origineel, alleen af en toe een gekopieerde, maar als het een plekje in mijn collectie waard is koop ik hem alsnog origineel :P

Samuel L Jackson
15-03-2004, 12:24
De kunst is om originele films zo goedkoop mogelijk te krijgen! Ik heb bijvoorbeeld Brother Bear met Nederlandse ondertiteling voor 8 Euro kunnen regelen


Gratis :)

chimera01
15-03-2004, 12:44
Even reageren, als je geen geld hebt moet je geen dingen kopen. Ik denk dat ik niet de enige ben die af en toe bepaalde dvd's niet koop omdat ik een limiet heb op mijn budget. Ik ga dan ook niet aan de kopien.
Als ik moet kiezen tussen eten kopen of dvd ben ik zo klaar wat een keuze.

Kopieren is diefstal = iedere kopie zorgt er voor dat iemand niet het orginele produkt koopt waardoor er dus minder verkocht wordt van iemands ander zijn of haar werk, waardoor deze persoon (en) minder geld binnen krijgen.
Dit staat los van de argumenten prijs en dergelijken.

Ik doe niet aan kopien omdat ik niet wil pronken met veren die ik niet heb, ik huur wel wat ik niet wil hebben of zie het ooit wel eens op tv.

Maar in principe heb ik geen recht op dvd als ik het niet kan betalen (met alle respect voor minder verdienenden), en sinds ik 2 kids heb koop ik ook heel wat minder want de financien zijn er gewoonweg niet. Kwestie van prioriteiten zou ik zeggen.

Pietse
15-03-2004, 13:10
Kopieren is diefstal = iedere kopie zorgt er voor dat iemand niet het orginele produkt koopt waardoor er dus minder verkocht wordt van iemands ander zijn of haar werk, waardoor deze persoon (en) minder geld binnen krijgen.

Wat een bullshit dat IEDERE KOPIE anders origineel was gekocht, er zijn zat films die ik om verscheidene redenen op dvd-r bekijk, ten eerste zijn veel films eerder te downloaden dan dat ze te koop zijn, sommige films wil ik eerst zien voordat ik het origineel aanschaf, wie wil nou 25 euro neertellen als het een bagger film blijkt te zijn.
Het blijft natuurlijk scheef dat de dvd's hier duurder zijn dan in het buitenland. Iemand eerder gaf al aan dat iedereen hier wel over het kopieren valt dan ook maar nooit te hard moeten rijden, legaal windows moeten gebruiken of elk ander stuk software, er lopen hier zelfs mensen van de crew rond die "scenarist" gebruiken dat nieuw 15.000 dollar kost, en die hebben ze echt niet legaal gekocht "alleen om te proberen zeggen ze dan", nou zelfs alleen om te proberen mag dat niet, maar om daar dan verder op te gaan, ik kijk alleen kopien om te proberen of de film wel goed is !!

Zo mensjes die 100% tegen kopien zijn, durven jullie te zeggen dat je nooit wat fout doet ? nee, en val er dan een ander ook niet op aan.

Johan van den D.
15-03-2004, 15:59
Het gaat erom dat constant het gevoel hebt dat je genaaid wordt. Dat worden we ook :(


En zolang downloaden in nederland niet illegaal is daarmee ook niet.Zeker voor films zijn er meer rechten van toepassing dan alleen het downloaden opzich.
Laten we deze discussie dus niet beginnen want dat wordt weer eindeloos. :shock:

martini
15-03-2004, 16:01
K koop ze al1 nieuw. Is beter geluid, betere ondertiteling, en k ga ook een beetjuh voor de extra's.

Marco Dubbeldam
15-03-2004, 16:12
Ik koop ook alleen origineel. Dat gaat mij er niet om dat het illegaal is of wat dan ook. Het gaat mij erom dat ik alleen 'echte' DVD's wil hebben en niet een of andere 'neppe'

Als ik een DVD gekopierd aangeboden krijg zal ik hem misschien wel gaan kijken. Als ik de film dan echt goed vind dat zal ik hem waarschijnlijk gewoon origineel kopen. Vind ik de film niet goed dan zal hij ergens diep in een la eindigen...

Johan van den D.
15-03-2004, 16:15
ik kijk alleen kopien om te proberen of de film wel goed is !!In zo,n geval "huur" ik de film eerst om te beoordelen of ik hem wel wilt hebben of niet.
Zo verdienen zij ook nog wat.
:wink:


Zo mensjes die 100% tegen kopien zijn, durven jullie te zeggen dat je nooit wat fout doet ? nee, en val er dan een ander ook niet op aan.Ik ben zeker niet tegen copieen maar zelf hoef ik ze niet.
Aan de andere kant doe ik van alles "fout" maar ik geef het ook eerlijk toe.
Hiermee heb ik toch wel het recht om anderen er op aan te vallen indien nodig. :twisted:

Maargoed, iedereen moet inderdaad lekker doen en laten wat ie zelf wil en schotel anderen de regels niet voor.
De regels weten we immers allemaal (99%) en wat we daar dan mee doen moet ieder voor zich weten.
Feit blijf wel dat er met download films gebrand op dvd zeer mooie kwaliteit is te behalen mits je alles juist doet en weet waar je moet zijn.

Alex van den Berg
15-03-2004, 17:17
K koop ze al1 nieuw.Geen afgekorte SMS-taal op het forum a.u.b.
We hebben al heel lang de afspraak dat we hier in "origineel Nederlands" communiceren... :mrgreen:

PS: Ik bedoel dus geen Van Dale Nederlands, maar wel volledig uitgeschreven en alleen afkorten wanneer dat algemeen gebruikelijk is.
D.w.z. dat dat wil zeggen mag worden afgekort o.i.d.... of iets dergelijks... :D
En... Er is ook niets tegen enig gebrabbel in dialecten, zoals je ken tegenkomme in diverse streken van het land ;)

madelon
15-03-2004, 17:33
chimera ik vind duidelijk dat je geen respect hebt voor mensen die het minder hebben, als je minder hebt mag je van geen enkele luxe meer genieten en koop je maar niets. zo komt het over maar ja maakt niet uit iedereen krijgt zijn tegenslagen in het leven waardoor hij/zij na gaat denken over dit soort opmerkingen. En de keuze eten/dvd is snel gemaakt uiteraard voor iedereen. Maar ga niet zo praten want daar wordt ik echt misselijk van. En dat jezelf geen RECHT hebt op een dvd, mwah ook een suffe opmerking maar alla, maar goed je hebt kinderen (denk nog hele jonge kindere) die hebben ook geen recht op wat luxe????? of hoe zie je dat. Of is luxe dat ze schoenen hebben en ondergoed. Helaas is het tegenwoordig zo dat mensen steeds minder te verteren hebben, bezuinigen hierop en daarop. Blij dat dat voor jou nog niet echt aan de orde is (anders zou je niet zo praten). Maar respect nee sorry dat kan ik uit je opmerking niet halen!!!!!!

Mike Philippens
15-03-2004, 17:58
En inderdaad niet iedereen heeft het geld (meer) om alles origineel te kopen. soms vind men dat zelf ook niet leuk, maar kan men niet anders of maakt men de keus om broodbeleg te kopen en toch hun kinderen of oma of wie dan ook het kijken naar een filmpje te gunnen.
Ik kan de redenering volgen, maar ik ben het met één ding hartgrondig oneens: dat men geen keuze zou hebben. Dat is lariekoek. Niet dat ik zo'n fatsoensrakker ben, maar als je iets niet kunt betalen, kun je ook besluiten het gewoon niet te kopen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag een Mercedes SL600 rijden. Is een beetje te duâh...mag ik dan die van de buurman lenen of er een uit de showroom pakken? Ik heb me al eerder verbaasd over het gemak waarmee men kopieëren goedpraat, en als je dan ipv DVD een Mercedes invult is het ineens iets anders. En dan wil ik niet gaan debateren over het al dan niet legaal zijn van een kopie die je voor 'eigen gebruik' maakt. Want iedereen weet dat dat jezelf in de maling nemen is. Op zich mag ik een kopie van een huurdvd maken. Maar wat 'iedereen' doet is het lenen van een DVD van iemand anders en daar een kopie van maken. Of downloaden. Wat dat met het maken van een kopie voor eigen gebruik te maken heeft is mij onduidelijk.

Ik begrijp dus niet waarom men zich genoodzaakt ziet een bepaalde DVD te bezitten en vervolgens gewoon besluit dan maar een kopie te maken/kopen. De wereld op zijn kop naar mij idee. Als je iets niet kunt betalen, koop het dan niet. Huur het, leen het of spaar ervoor. Ik kan ook geen plasmascherm betalen en een TFT voor mijn PC vind ik ook wel erg cool...helaas heb ik daar even geen geld voor. Moet ik zeker zoeken naar een of andere 'partijtje' uit de haven?

R Klemkerk
15-03-2004, 18:05
[quote="Mike Philippens"]

ik heb nog wel een tft'tje voor je ;)
maar ff met alle gekheid op een stokkie! Ik ben het volledig met je eens op dit punt. Kopieren is natuurlijk fout, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik ben student, maar ik zie dvd's sparen meer als een hobbie dan een "ziekte".

Maar wat vinden jullie ervan dat ik een kopie van LOTR:ROTK heb liggen zodat ik me tijdelijk kan zoet houden, totdat de EE 4disk versie komt. Is dit dan ook fout of wat? Gezien het feit dat ik hem toch 100% zeker orrigineel ga kopen zie ik zelf het kwaad er niet van in.


Maar kopieren op grote schaal en ook verkopen, want daar gaat het grotendeels over, keur ik zeerzeker fout is moet niet kunnen!

chimera01
15-03-2004, 19:36
Beste mensen ik heb alle respect voor wat mensen doen en dat moeten ze ook zelf weten. Ik stel dat in principe het kopieren van dvd als jezelf niet het orgineel hebt voor eigen gebruik (bijv mensen met kinderen en Disney's) gelijk staat met broodroof (= distributeur hij betaald er ook voor, Bioscoop minder inkomsten, videotheek, etc).
En ik kan ook 100 redenen verzinnen waarom je het doet, ook alle respect voor. Maar beweer niet dat het gedrag als zodanig goed is want iedereen weet dat het niet zo hoort. En gedogen omdat het niet anders kan is wat anders als goedkeuring. Ik zeg dus Kopieren is diefstal in principe.

Ik ken de groep mensen die dure telefoons, dure merkkleding, sjieke auto, ieder weekend op stap. Maar wel kopietjes kopen en handelen want dat is zo lekker goedkoop. Voor deze groep heb ik heel wat minder respect.

Maar desondanks vraag ik mij eigenlijk af waarom iedereen in onze huidige samenleving meent overal recht op te hebben. Ik ben opgevoed met het idee dat men uit plichten pas rechten ontleent. Ik heb mijn studie zelf betaalt door te werken naast mijn studie. Dwz dat ik weinig tijd had voor stappen en luxe. Nu ben ik afgestudeert en mijn werk van hulpverlener staat niet bekend als bron van veel inkomsten. Ik budgeteer dus net als menigeen. Ben ik ook verplicht.

HiddeV
15-03-2004, 19:41
[quote=Mike Philippens]


Maar wat vinden jullie ervan dat ik een kopie van LOTR:ROTK heb liggen zodat ik me tijdelijk kan zoet houden, totdat de EE 4disk versie komt. Is dit dan ook fout of wat? Gezien het feit dat ik hem toch 100% zeker orrigineel ga kopen zie ik zelf het kwaad er niet van in.


Heb ik ook gedaan :)
Ze gaan nog geld aan mij verdienen en dat hebben ze al gedaan via de bios, maar ik hou me zelf net als jij zoet met een kopie en ik koop de EE.

Mike Philippens
15-03-2004, 19:55
Maar wat vinden jullie ervan dat ik een kopie van LOTR:ROTK heb liggen zodat ik me tijdelijk kan zoet houden, totdat de EE 4disk versie komt. Is dit dan ook fout of wat? Gezien het feit dat ik hem toch 100% zeker orrigineel ga kopen zie ik zelf het kwaad er niet van in.
Op zich niet. Ik heb ook Star Wars 4,5 en 6 uit Hong Kong. Het enige dat ik niet zo leuk vind ik dat ik daarmee de handel heb gesteund... :( Maar daar blijft het bij. Op dat moment (volgens mij 1 jaar geleden) zag het er naar uit dat ze officiëel pas in 2006 uit zouden komen. Zolang wilde ik niet wachten. ROTK heb ik in de bios gezien en als ie op DVD is, huur ik 'm wel een keer. Die paar maandjes kan ik wel zonder...

Sein
15-03-2004, 20:00
Aan iedereen die zo verschrikkelijk tegen het kopieren van DVD's is zou ik willen vragen: "hebben jullie ook alle software die bij jullie op de PC draait officieel aangeschaft?" (Freeware en officieel meegeleverde software bij aanschaf hardware uiteraard uitgezonderd). Maw, zijn jullie inderdaad de moraalridders die jullie beweren te zijn ...

Ben zeer benieuwd naar de reacties...

R Klemkerk
15-03-2004, 20:03
[quote="Sein"]

ik benoem mijzelf niet tot moraalridder, dus mijn antwoord is simpel: NEE

Maar toch aardig wat is orrigineel. Met uitzondering van Photoshop (die was orrigineel toch wel iets té duur voor wat ik ermee doe)

chimera01
15-03-2004, 20:11
Het gaat niet om moraalridder zijn maar om het principe, kopieren is niet correct je benadeelt er mensen mee.
Of iemand dat doet is zijn/haar keuze maar roep niet dat het positief gedrag is, want dat is het niet. dAT IS ALLES WAT IK ZEG, of jij alles kopieert, nep Gucci & Hilfiger of Nike draagt, cd's kopieert moet je zelf weten. Bemoei ik mij ook niet mee.

Even over nep-software. Een vriend van mij zo mijn computer wel eens onderhanden nemen, mijn vorige. En ja hoor illigale software, ineens had ik continue problemen.
Nieuwe computer gewoon met legale software, sedert 1 1/2 jaar nog geen noemenswaardig probleem met de software.
Dus voor mij geen nep want mijn vorige computer is naar de klote vanwege dit soort geintjes. En die had ik gaarne aan mijn moeder gschonken.

R Klemkerk
15-03-2004, 20:15
[quote="chimera01"]

Dat zal waarschijnlijk niet aan je software kopietjes hebben gelegen maar gewoon aan je pc :lol: :lol: :lol:

volgens mij heb jij geen hekel aan kopietjes, maar de kopietjes een hekel aan jou :wink:

chimera01
15-03-2004, 20:23
In die tijd had ik totaal geen benul van computers ik kon er mee werken meer niet. Degene die er mee heeft zitten rommelen was de expert (zijn werk) die heeft later ook bekend dat de software die hij gebruikte wat fout was, waardoor ook bij hem een computer gesloopt had. Hij heeft het goed gemaakt later.

Nee maar ik ben niet zo gecharmeerd van kopien. Ik zo als artiest er goed de balen van hebben als ik merkte dat ik minder verdiende hierdoor. De grote jongens merken het minder maar kleine artiesten des te meer. Jammer...

R Klemkerk
15-03-2004, 20:28
[quote="chimera01"]

Mijn mening is nog steeds: Als je iets goed vind koop je hem toch wel orrigineel. Degene die ergens een kopie van heeft zouden hem anders toch niet orrigineel hebben gekocht. Welke media dit dan ook betrekking op heeft.

zelfde geldt voor mij: ik heb ook vele kopietjes van muziek cd's (afgezien van mp3's), die cd;s zou ik anders nooit te nimmer orrigineel hebben gekocht. Ik koop alleen de cd's die ik echt goed vind, en zeker weet dat ik ze ga draaien. Als er op een cd ergens een nummer staat wat ik goed vind. ga ik hem natuurlijk niet kopen. Dat is onzin!

Mike Philippens
15-03-2004, 20:31
Aan iedereen die zo verschrikkelijk tegen het kopieren van DVD's is zou ik willen vragen: "hebben jullie ook alle software die bij jullie op de PC draait officieel aangeschaft?" (Freeware en officieel meegeleverde software bij aanschaf hardware uiteraard uitgezonderd). Maw, zijn jullie inderdaad de moraalridders die jullie beweren te zijn ...
Hmmm....ik voel me niet echt aangesproken, maar ik wil toch even reageren. Jouw redenering volgend, kan niemand in de hele wereld iets zeggen of vinden van enig onrecht of illegaal handelen. Behalve misschien de Dalai Lama en Cliff Richard. Dat zijn de enige twee mensen die ik zou geloven als ze zeggen dat ze nooit iets hebben gedaan dat tegen de wet is of enigzins illegaal/oneerlijk. Dan blijft niemand gevrijwaard. Ik denk dus dat dit argument niet opgaat. Er wordt gevraagd wat men er van vind. Van mij mag iedereen doen wat ie wil, zolang ie maar niemand kwaad doet of overlast veroorzaakt (is een beetje kort door de bocht, maar anders kost het teveel tijd om uit te leggen).

Zoals ik al eerder verklaard heb, heb ik een probleem met mensen (nou ja...niet persoonlijk natuurlijk) die gewoon alles kopieren en zich verbergen achter 'het is te duâh'. Ik leg de wet lekker uit in mijn voordeel en vind dat ik enig 'recht' heb op een enkel kopietje aangezien ik zo'n 200 DVD's heb en meer dan 300 CD's. Ooit had ik ook een stapel LP's (van die grote zwarte CD's :wink: ) en anderhalve meter singels. Ik meen dus dat ik de entertainmentindustrie genoeg heb gespekt. Oh ja...ik huur ook nog een dot films. Uiteraard lacht de rechter mij vierkant uit als ik dat als verweer aanvoer. Maar ja...dat is mijn probleem. Die 4 kopietjes die in een donker hoekje van mijn DVD kast liggen maken mij geen crimineel in mijn ogen. Een kwestie van verhouding vind ik.

Ik zou een goede minister van Justitie zijn, niet? :roll: :wink:

Hans De Bisschop
15-03-2004, 20:51
Ik ben het volledig eens met Mike. Trouwens de Dalai Lama ... niks illegaal ? ... :wink:

Het klinkt misschien erg lelijk, maar het grootste probleem is dat mensen steeds boven hun stand willen leven. Als je iets niet kan kopen omdat je het geld niet hebt dan is dat nu eenmaal zo. Het voorbeeld dat hier werd aangehaald van die Mercedes vond ik dan ook erg goed.

Dat heeft dus niks te maken met respect voor mensen die het minder hebben in mijn opzicht, maar veel meer met een kennis van hoe de mensheid in elkaar zit. Een overval kan je toch ook niet goedpraten met als excuus dat je maar 750 euro per maand verdiend ? Waarom zou je dan het kopiëren van dvd's moeten kunnen goedpraten met als excuus "te duur" ?

Ik beweer daarmee niet dat ik zelf nog nooit een mp3 of eens wat software gedownload heb ... verre van. Maar daar ben ik dan ook echt niet trots op, zeker aangezien ik weet hoeveel tijd en werk er in die dingen kruipt. Soms is het menselijk instinct om te "willen hebben" nu eenmaal ook bij mij, net als bij andere mensen gewoon te groot om aan te weerstaan.

Gelukkig heeft DVD het feit mee dat een officieel schijfje nog altijd superieur is op het vlak van kwaliteit en extra's, iets wat men bij muziek en software niet direct kan zeggen.

Sein
15-03-2004, 21:28
Mike, Hans, en anderen,

Wat ik met mijn, misschien wel kort door de bocht, statement heb willen proberen te zeggen is dat velen het kopieren van DVD's erg vervelend vinden maar ondertussen op anderen wijze min of meer dezelfde "illegaliteit" betrachten.

En wat ik al eerder in dit forum heb geroepen is dat wanneer het kopieren van DVD's net zo eenvoudig en betrouwbaar wordt als het kopieren van CD's, waarbij de kwaliteit nagenoeg gelijk blijft, ik verwacht dat velen hun mening herzien of tenminste overgaan tot kopieren...


Gelukkig heeft DVD het feit mee dat een officieel schijfje nog altijd superieur is op het vlak van kwaliteit en extra's, iets wat men bij muziek en software niet direct kan zeggen.

... dat is wat ik tenslotte ook begrijp uit de reactie van Hans.

Uiteraard zullen er altijd liefhebbers zijn die de originelen willen bezitten. En eerlijk gezegd ben ik ook iemand die van CD's en/of DVD's van bepaalde artiesten altijd voor het origineel zal blijven kiezen. Hoogstwaarschijnlijk uit bewondering voor de kwaliteit van het desbetreffende product.

chimera01
15-03-2004, 23:51
Ik zal niet nu of nooit aan het kopieren gaan omdat ik die behoefte niet voel.

Ik blijf het kopieren zien als een soort van broodroof (vraag het eens aan Ilse Delange!!).

Maar iedereen het zijne, waar de een kontent is met minder heeft de ander behoefte aan meer.
Ik heb liever een 1ste editie van een boek als de massapocket.
Het verschil tussen verzamelaars en rommelaars.

Hans De Bisschop
16-03-2004, 06:47
Uiteraard zullen er altijd liefhebbers zijn die de originelen willen bezitten. En eerlijk gezegd ben ik ook iemand die van CD's en/of DVD's van bepaalde artiesten altijd voor het origineel zal blijven kiezen. Hoogstwaarschijnlijk uit bewondering voor de kwaliteit van het desbetreffende product.
Schitterend !


Ik zal niet nu of nooit aan het kopieren gaan omdat ik die behoefte niet voel.
Misschien dat leeftijd daar ook wat mee te maken heeft. Jullie zullen je wel kunnen inbeelden dat een student bijlange niet het vermogen heeft om een mooi aantal dvd's te kopen per maand. Langs de andere kant wordt je dan wel van alle kanten aangezet om over te gaan tot kopen ... kan natuurlijk niet blijven duren. Dan wordt er gekopieerd. Moest dat kopiëren stoppen ... werd er dan meer gekocht ? Tuurlijk niet ... want het geld van die student is nog steeds op. Van wat ik zie gaat het ook zo met de mensen in mijn omgeving, eerst kopen ze wat ze kunnen en wat ze het liefst hebben, de rest wordt dan vaak gekopieerd.

Dat wetende ben ik er toch wel een tikkeltje trots op dat ik wat dvd's betreft alles mooi legaal heb. (Daarin spelen ook nog wel enkele andere factoren, maar daarover mag ik het hier niet hebben, sorry)

KillerBee
16-03-2004, 07:36
ik benoem mijzelf niet tot moraalridder, dus mijn antwoord is simpel: NEE

Maar toch aardig wat is orrigineel. Met uitzondering van Photoshop (die was orrigineel toch wel iets té duur voor wat ik ermee doe)

Tja, Daklem, heb je het zelf niet door ofzo, or what?! :?
Wat maakt jou beter dan iemand die elke week 1 dvd download? Niets, je bent zelf gewoon net zo'n 'dief'! Ook al is het in jouw oog misschien maar een klein dingetje, maar diefstal is het en blijft het. Besides, ik denk dat Photoshop toch echt velen malen duurder is dan een simpele dvd :roll: .
Absoluut niet om je aan te vallen, ik wil alleen aantonen dat je wat dat betreft eigenlijk net zo fout bent als iemand die dvd's download.


Het verschil tussen verzamelaars en rommelaars.

Ik begrijp je standpunt chimera, ik heb er alle begrip voor. Waar ik absoluut geen begrip voor heb (zoals Madelon ook al zei) is je hatelijke danwel betweterige opmerkingen, het kan ook best anders hoor, op een wijze waarop je toch nog begrip en respect toont naar een ander toe, maar dit mist bij jou volkomen. Ik heb zelf ook geen woorden over voor lui die kopieren en de kopies verkopen, maar ik begrijp sommigen wel die -door een gebrek aan geld- een dvd downloaden.

Pietse
16-03-2004, 08:00
In die tijd had ik totaal geen benul van computers ik kon er mee werken meer niet. Degene die er mee heeft zitten rommelen was de expert (zijn werk) die heeft later ook bekend dat de software die hij gebruikte wat fout was, waardoor ook bij hem een computer gesloopt had. Hij heeft het goed gemaakt later.


HAHAHA wat een grappenmaker ben jij, ik moet de eerste computer nog tegenkomen die kapot gegaan is door foute software, het zal wel aan je hardware gelegen hebben. Wees maar blij dat die PC kapot gegaan is, anders had nu je moeder met een rotte PC gezeten, leuke zoon heb ik zou ze dan denken.

R Klemkerk
16-03-2004, 08:13
[quote="KillerBee"]

Ik koop meer dan genoeg orrigineel, net zoals Mike al aangaf, en als je af en toe een kopietje er heb tussen liggen, vind ik geen broodroof.

Ze verdienen meer dan genoeg aan mij.

Als ik photoshop orrigineel had moeten kopen, zou ik hem nooit hebben gekocht!

ik vind het een beetje abrupt om iemand meteen als dief uit te maken. Ik geloof er namelijk echt helemaal geen zak van dat jij totaal NOOIT een kopietje heb aangeraakt of in bezit hebt gehad. dat geloof ik echt niet. sorry als ik het fout heb. maar wie is hier nou de moraalridder :roll:

Hans De Bisschop
16-03-2004, 08:23
In die tijd had ik totaal geen benul van computers ik kon er mee werken meer niet. Degene die er mee heeft zitten rommelen was de expert (zijn werk) die heeft later ook bekend dat de software die hij gebruikte wat fout was, waardoor ook bij hem een computer gesloopt had. Hij heeft het goed gemaakt later.


HAHAHA wat een grappenmaker ben jij, ik moet de eerste computer nog tegenkomen die kapot gegaan is door foute software, het zal wel aan je hardware gelegen hebben.

Dan heb je blijkbaar nog niet te veel ervaring ... zo moeilijk is dat immers niet.

JCL
16-03-2004, 08:24
[quote=KillerBee]

Ik koop meer dan genoeg orrigineel, net zoals Mike al aangaf, en als je af en toe een kopietje er heb tussen liggen, vind ik geen broodroof.

Ze verdienen meer dan genoeg aan mij.

Als ik photoshop orrigineel had moeten kopen, zou ik hem nooit hebben gekocht!

ik vind het een beetje abrupt om iemand meteen als dief uit te maken. Ik geloof er namelijk echt helemaal geen zak van dat jij totaal NOOIT een kopietje heb aangeraakt of in bezit hebt gehad. dat geloof ik echt niet. sorry als ik het fout heb. maar wie is hier nou de moraalridder :roll:

Iedereen die zegt nooit illegale software te hebben gehad liegt!!! Misschien een wat sterke uitspraak maar het is absoluut waar! Misschien voor de wat oudere onder ons dat ze het persoonlijk niet hebben maar dan de e.v.t. kinderen wel!!! Photoshop heeft geen concument voor prive gebruik (alleen prive gebruik) orgineel, dat is €1000!!! Bovendien heeft dit voor de industrie als geheel weer grote voordelen.

Een voorbeeld, iemand werkt bij een internet bedrijf en doet daar disign, werkt dus veel met photoshop (is professioneel programma) en leert thuis met zijn illegale versie al de kneepjes van het programma! Dat maakt het zo intressant.

En wat illegale DVDs betreft... och, ik moet bekennen dat ik er zelf ook een aantal heb, maar ook een aantal orginele! De echte toppers koop ik nog wel orgineel. Vergeet niet dat ik als scholier €15 zakgeld in de maand krijg en jullie minstens €1000. Dan ligt de prijs, inkomens verhouding ook wel anders!!!

Ik heb op school ook wel eens wat schijfjes verpatst, of omdat ik ze zelf niet meer wou hebben (b.v. Minority Report heb ik aan een vriend verkocht omdat ik zelf het orgineel heb gekocht), op deze manier kan ik zelf ook de brander eruit halen, maar voor honderden euro's winst.... Dat gaat te ver!

Hans De Bisschop
16-03-2004, 08:28
Iedereen die zegt nooit illegale software te hebben gehad liegt!!!
Ik kan best geloven dat er mensen zijn die niks illegaals in huis hebben. Zo zijn er denk nog altijd een pak meer dan diegenen die iets illegaals in huis hebben.


Vergeet niet dat ik als scholier €15 zakgeld in de maand krijg en jullie minstens €1000. Dan ligt de prijs, inkomens verhouding ook wel anders!!

Vergeet niet dat in de meeste gevallen met die 1000 € eten moet gekocht worden, verzekeringen betaald, elektricititeit en verwarming, kleding etc etc etc ... al snel blijft er niet veel meer over van je €1000 per maand hoor.

EDIT: Oh ja en dan hebben we het ook nog niet gehad over het grootbrengen van hongerige mondjes die dan ook nog eens €15 zakgeld per maand willen :wink:

KillerBee
16-03-2004, 08:28
Rustig Daklem, rustig, denk aan je hart! :wink:
Als je al mijn reacties er in dit draadje nog eens op na leest, kun je zien dat ik ZEKER kopies heb en ik schaam me er ook niet voor, het is dus absoluut niet iets wat ik zal ontkennen (heb ik ook nooit gedaan!), iets beter lezen dus.

Wat betreft mijn reactie naar jou toe: nogmaals, het was zeker niet persoonlijk bedoelt. Maar veel mensen hier zien kopieren als diefstal (en dat is het in principe ook). Dus ik probeerde alleen maar te zeggen dat jij -vanuit dat oogpunt gezien- net zo hard een dief bent als ik en dat jij echt niet beter bent als ik als je 'alleen maar' een kopie van Photoshop hebt, diefstal is het en blijft het. Was dus absoluut geen persoonlijke aanval, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat jij en ik net zo fout bezig zijn, that's it :wink: .

R Klemkerk
16-03-2004, 08:33
[quote="KillerBee"]

Sorry :oops: ,

Mij maakt het verder niet uit hoor of iemand een shitload of kopietjes bezit of niet. of alles illegaal koopt of niet. Het gaat er maar voor je zelf om wat jij belangrijk vind. Ik vind het leuker om alles orrigineel te hebben. Het kost een paar duiten als student. jaja en op dit moment nog eens werkeloos ook. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er op los ga kopieren. Ook al heb ik een dvd brander cdbrander enz.

Daarom zei ik al eerder mijn standpunt.

Een echt goede cd/dvd koop je toch wel orrigineel (evt software), dus als je een kopietje er tussen heb liggen van iets wat je anders toch NOOIT orrigineel zou kopen, vind ik het nog niet zo erg. Maar wel als je alleen maar kopietjes hebt!

Een klasgenoot van mij, die heeft alleen maar dvd kopietjes. Mja moet hij zelf weten, maar dat is niet mijn keus. Kopieren vind ik opzich niet zo'n ramp! maar het doorverkopen en winst erop maken wel!!!

KillerBee
16-03-2004, 08:36
[quote=KillerBee]

Sorry :oops: ,

...

Een echt goede cd/dvd koop je toch wel orrigineel (evt software), dus als je een kopietje er tussen heb liggen van iets wat je anders toch NOOIT orrigineel zou kopen, vind ik het nog niet zo erg. Maar wel als je alleen maar kopietjes hebt!

Een klasgenoot van mij, die heeft alleen maar dvd kopietjes. Mja moet hij zelf weten, maar dat is niet mijn keus. Kopieren vind ik opzich niet zo'n ramp! maar het doorverkopen en winst erop maken wel!!!

No hard feelings! :wink:
Hier ben ik het helemaal mee eens overigens, ik zal je zeggen, 95% van mijn collectie is origineel, ik download alleen maar die titels waarvan ik a. denk/het idee heb dat ik ze toch niet koop, of b. de prijs voor een dvd (dan heb ik het eigenlijk over een boxset) astronomisch hoog ligt dat ik dit er niet voor over heb om te kopen.
Het doorverkopen van kopies vind ikzelf ook een gruwel.

JCL
16-03-2004, 08:38
Iedereen die zegt nooit illegale software te hebben gehad liegt!!!
Ik kan best geloven dat er mensen zijn die niks illegaals in huis hebben. Zo zijn er denk nog altijd een pak meer dan diegenen die iets illegaals in huis hebben.


Vergeet niet dat ik als scholier €15 zakgeld in de maand krijg en jullie minstens €1000. Dan ligt de prijs, inkomens verhouding ook wel anders!!

Vergeet niet dat in de meeste gevallen met die 1000 € eten moet gekocht worden, verzekeringen betaald, elektricititeit en verwarming, kleding etc etc etc ... al snel blijft er niet veel meer over van je €1000 per maand hoor.

EDIT: Oh ja en dan hebben we het ook nog niet gehad over het grootbrengen van hongerige mondjes die dan ook nog eens €15 zakgeld per maand willen :wink:

Idd die €1000 houd je natuurlijk niet over aan het einde van de maand. Daar had ik zo even snel niet aan gedacht.

Maar wat ik uit de bovenstaande betoog over de illegale software al kan opmaken is dat je het zelf ook hebt :wink:
Als er al mensen zijn die alles legaal hebben dan durf ik te wedden dat dat hooguit 1% is van alle huishoudens in Nederland. Een computer is al zo duur en dan moet je ook nog eens heel veel gaan betalen voor de software. Bovendien bied orginele software geen meerwaarde en orginele DVD wel. Een mooie giftset kun je zelf niet maken, zo'n Iniana Johnes box maak je zelf niet, dus heb ik die voor €32 bij het prijzen circus gehaald bij V&D. Erg veel plezier van!!! Daar heb ik ook The Italian Job (€13) en Borsatlive in de Kuip (€12) gekocht. Voor €57 4 hele mooie films, 1 heel mooi concert en 1 mooie bonus DVD. Alle DVDs (los van disk 4 van indy) had ik al als kopie. Ik heb ook een kaartje (van €45) voor Borsato in de Kuip, dan kan niemand zeggen dat ik de artiest onderdruk, en ik weet nu al dat ik 10 juni een geweldige avond ga beleven.

Hans De Bisschop
16-03-2004, 08:53
Maar wat ik uit de bovenstaande betoog over de illegale software al kan opmaken is dat je het zelf ook hebt :wink:


Heb ik ooit anders beweerd ? Enkele reply's hierboven had ik dat al gezegd dacht ik ... hoeft niet te betekenen dat ik het daarom goedkeur. :wink:

JCL
16-03-2004, 08:58
Maar wat ik uit de bovenstaande betoog over de illegale software al kan opmaken is dat je het zelf ook hebt :wink:


Heb ik ooit anders beweerd ? Enkele reply's hierboven had ik dat al gezegd dacht ik ... hoeft niet te betekenen dat ik het daarom goedkeur. :wink:

sorry dat had ik nog niet allemaal doorgelezen maar sowieso dan kan ik ook niet goedkeuren dat zij zulke belachelijk hoge prijzen hanteren.... Zo speel je het alleen maar in de hand!

Hans De Bisschop
16-03-2004, 09:02
Maar wat ik uit de bovenstaande betoog over de illegale software al kan opmaken is dat je het zelf ook hebt :wink:


Heb ik ooit anders beweerd ? Enkele reply's hierboven had ik dat al gezegd dacht ik ... hoeft niet te betekenen dat ik het daarom goedkeur. :wink:

sorry dat had ik nog niet allemaal doorgelezen maar sowieso dan kan ik ook niet goedkeuren dat zij zulke belachelijk hoge prijzen hanteren.... Zo speel je het alleen maar in de hand!

Heb je gelijk in ... de prijzen zijn soms belachelijk hoog ... 't is een nooit eindigende lus ... prijzen dalen maar als er meer gekocht wprdt en er wordt maar meer gekocht als de prijzen dalen ... :?

Flea
16-03-2004, 09:12
koop alleen originele dvd's (staat veel mooier in mn kast) 8)

JCL
16-03-2004, 11:24
koop alleen originele dvd's (staat veel mooier in mn kast) 8)

Och, goede printer en scanner en dat probleem heb je niet :D ik spreek uit ervaring, als je het doet, doe het dan wel goed 8)

Maar ff serieus, als je het goed aanpakt dan zieje bijna het verschil niet. Mooie label erop, mooi hoesje en keepcase en het is gefixed. Zo heb ik Oceans Eleven en The Matrix orgineel, maar die heb ik wel een een keepcade met gescanede hoes, vele malen makkelijk te bewaren en het verschil is nouwelijks zichtbaar.

Edwin V
16-03-2004, 11:27
Verschil tussen een stukje glas en een diamant zie je ook niet op het eerste gezicht. Daar gaat het mij ook niet om. Het is een gevoelswaarde dat iets echt is als je een verzameling opbouwt. :)

Hans De Bisschop
16-03-2004, 12:09
Het is een gevoelswaarde dat iets echt is als je een verzameling opbouwt. :)
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden !

dimension
16-03-2004, 13:02
ik heb 150 gekopieerde dvd's, met dvd-case..en de cover bijna fabriekskwaliteit geprint, verschil als je kijkt naar al men doosjes..en naar originele is niet te zien..alleen aan de dvd's zelf..boeit me nix :)

Christiaan Sauer
16-03-2004, 13:12
Het is een gevoelswaarde dat iets echt is als je een verzameling opbouwt. :)
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden !

Sluit ik me bij aan (y)

Maarten F
16-03-2004, 13:15
Ik koop bijna al mijn DVD's legaal. Soms 'koop' ik ook illegale DVD's, maar als ik DVD's origineel wil kopen, koop ik alleen DVD's onder de 15 euro.

Kevin Baeckelandt
16-03-2004, 13:55
ik heb 150 gekopieerde dvd's, met dvd-case..en de cover bijna fabriekskwaliteit geprint, verschil als je kijkt naar al men doosjes..en naar originele is niet te zien..alleen aan de dvd's zelf..boeit me nix :)
En toch is de beeld- en geluidskwaliteit niet te evenaren gelijk de originele film. Daarbij vindt ik de verpakking wel een grote rol spelen bij DVD's, want giftsets, digipacks, etc ... vind ik toch mooi staan in een collectie. Daarbij is de levensduur van een kopie beduidend minder lang dan een originele.

JCL
16-03-2004, 14:01
ik heb 150 gekopieerde dvd's, met dvd-case..en de cover bijna fabriekskwaliteit geprint, verschil als je kijkt naar al men doosjes..en naar originele is niet te zien..alleen aan de dvd's zelf..boeit me nix :)
En toch is de beeld- en geluidskwaliteit niet te evenaren gelijk de originele film. Daarbij vindt ik de verpakking wel een grote rol spelen bij DVD's, want giftsets, digipacks, etc ... vind ik toch mooi staan in een collectie. Daarbij is de levensduur van een kopie beduidend minder lang dan een originele.

Dit is slechts een kwestie van tijd als er straks dual layer branders komen dan is alle verschil weg. Je hoort toch ook geen verschil tussen een orginele CD en een copie (uiteraard geen MP3 o.i.d. maar gewoon copie van CD naar image naar CD-R b.v. met clone CD). Nu moet je idd eigelijk alles eraf rippen of een 2e disk maken voor de extra's. Dat is voor mij nog een extra sitmulance om ze orgineel te kopen!

Je zult straks zien als er een goede 16X dual layer brander is (eind van dit jaar misschien al?) dat orginele DVDs veel minder verkopen. Zeker relatief (dus per huishouden). Verbatim, Plextor en de andere lopen al warm voor deze ontwikkeling!

R Klemkerk
16-03-2004, 15:55
[quote="JCL"]

De ontwikkeling van Dual Layer dvd schrijvers wil natuurlijk niet zeggen dat de verkoop van orriginele dvd's achteruit gaat. Natuurlijk zal dit wel gebeuren, maar toch zullen er redelijk veel mensen toch de orriginele blijven kopen.

Ik had ook kunnen kiezen voor kopietjes voor mijn dvd collectie, was ik ook vele malen goedkoper uitgeweest, maar toch kies ik om orriginele te kopen. Teneerste de levensduur is langer, ten 2'de, het is geld waard (kun je van die stomme kopietjes niet zeggen, én het is strafbaar ;)), en het is een stuk indrukwekkender om tegen aan te kijken :). Hoe mooiere,exclusievere verpakking de dvd heeft, des te mooier. Dit geldt helaas niet voor kopietjes.

Het is gewoon een kwestie van keuzes die je maakt. Het hele leven draait om keuzes maken. Of ze nou goed of slecht zijn maakt niet uit, maar geef mij maar orrigineel.

mjlfadriaans
16-03-2004, 16:18
Ik kopieer nooit DVDs, ik heb ook geen omgebouwde Xbox, Gamecube of PS2 staan. Maar ja, ieder het zijne, ik denk als het zo door gaat, dat we het gaan merken hoor. Wat muziek betreft merk je het al, alleen de echte commerciele troep krijgt een kans, her-en-der wat oude bekenden die het nog redden uit de wat minder commerciele hoek, maar we hebben een grens bereikt. Toch merk je voorlopig dat het met DVDs wel meevalt, het is minder erg dan met CDs, maar ik denk dat dat ook wel gaat komen .... met computer games merk je het ook al, de ene kleine studio na de andere wordt gesloten, zo blijven alleen de grote geldfabrieken open.

Dus, mocht die industrie (CD/DVD/Games) echt over de kop gaan .... hebben we het echt aan onszelf te danken.

JCL
16-03-2004, 16:29
Ik kopieer nooit DVDs, ik heb ook geen omgebouwde Xbox, Gamecube of PS2 staan. Maar ja, ieder het zijne, ik denk als het zo door gaat, dat we het gaan merken hoor. Wat muziek betreft merk je het al, alleen de echte commerciele troep krijgt een kans, her-en-der wat oude bekenden die het nog redden uit de wat minder commerciele hoek, maar we hebben een grens bereikt. Toch merk je voorlopig dat het met DVDs wel meevalt, het is minder erg dan met CDs, maar ik denk dat dat ook wel gaat komen .... met computer games merk je het ook al, de ene kleine studio na de andere wordt gesloten, zo blijven alleen de grote geldfabrieken open.

Dus, mocht die industrie (CD/DVD/Games) echt over de kop gaan .... hebben we het echt aan onszelf te danken.

Ten 1e gaat de industrie nooit kapot omdat bedrijven wel blijven betalen en ten 2e waarom zou je een PS2 moeten ombouwen? of iedere andere console of DVD speler??? Dat chippen / modden hoe je het wil noemen is alleen voor illegale SPELLEN niet voor films.

mjlfadriaans
16-03-2004, 16:39
Klopt, ik had het ook niet alleen over illegaal films kopieren :).

En de industrie zal denk ik ook nooit helemaal kapot gaan, maar de kleinere bedrijven/projecten krijgen zo steeds minder kans en dat zal op den duur WEL verdwijnen, en da's geen onzin, want ik heb al diverse kleine game-bedrijven zien sluiten de laatste tijd, zelfs een aantal die verantwoordelijk zijn voor echte klassieke games.

Arriën
16-03-2004, 16:46
en ten 2e waarom zou je een PS2 moeten ombouwen? of iedere andere console of DVD speler??? Dat chippen / modden hoe je het wil noemen is alleen voor illegale SPELLEN niet voor films.

Ho even, ten eerste kun je op een omgebouwde xbox perfekt divxen kijken (heb ik gehoord :twisted: ), en ten tweede kun je ook je console ombouwen om legale imports te spelen uit de V.S. of Japan.

En over die levensduur van kopieën, de nieuwe technieken die eraan zitten te komen, Blu-ray en de opvolger daar alweer van gaan zorgen dat de dvd's van nu vergelijkbaar worden met bv. een cassettebandjescollectie. (over een aantal jaar pas he?) Die heb ik een paar jaar geleden ook het raam uit kunnen gooien.

JCL
16-03-2004, 18:55
en ten 2e waarom zou je een PS2 moeten ombouwen? of iedere andere console of DVD speler??? Dat chippen / modden hoe je het wil noemen is alleen voor illegale SPELLEN niet voor films.

Ho even, ten eerste kun je op een omgebouwde xbox perfekt divxen kijken (heb ik gehoord :twisted: ), en ten tweede kun je ook je console ombouwen om legale imports te spelen uit de V.S. of Japan.

En over die levensduur van kopieën, de nieuwe technieken die eraan zitten te komen, Blu-ray en de opvolger daar alweer van gaan zorgen dat de dvd's van nu vergelijkbaar worden met bv. een cassettebandjescollectie. (over een aantal jaar pas he?) Die heb ik een paar jaar geleden ook het raam uit kunnen gooien.

Daar ben ik het ook niet mee eens maar daar is al een tread over. Je hebt er namelijk alleen maar wat aan als je een super grote HD TV hebt en dat duurt nog ZO lang, dan ben je wel 10 jaar verder!

El Barto
16-03-2004, 19:18
De kopieen die veelal te koop worden aangeboden zuigen! De meeste van deze zijn Divx downloads die weer naar DVD zijn omgezet, hetgeen niet echt goed voor de kwaliteit is! Oke, op z'n tijd een Divx-je downloaden en kijken op TV is wel kicken, vooral als het een film is die hier nog niet eens in de bios draait, maar uiteindelijk ga ik toch echt voor de orginele DVD. Alle extras, orginele hoes, orgineel boekje etc... dat is toch ook wat waard.

Arriën
16-03-2004, 22:02
Daar ben ik het ook niet mee eens maar daar is al een tread over. Je hebt er namelijk alleen maar wat aan als je een super grote HD TV hebt en dat duurt nog ZO lang, dan ben je wel 10 jaar verder!

Je krijgt waarschijnlijk wel 1 schijfje waar alle LOTR EE's opstaan i.p.v. op 12 dvd's, en die wil iedereen dan natuurlijk ook weer hebben. Dat zou binnen een paar jaar al kunnen.

Anwar Potter
16-03-2004, 22:07
Ik koop ook altijd origineel. De kopietjes hebben meestal een kwaliteit waarvan m'n kijkplezier afneemt. Ook vertonen ze sneller problemen. :?

Johan van den D.
16-03-2004, 22:56
Aan iedereen die zo verschrikkelijk tegen het kopieren van DVD's is zou ik willen vragen: "hebben jullie ook alle software die bij jullie op de PC draait officieel aangeschaft?" (Freeware en officieel meegeleverde software bij aanschaf hardware uiteraard uitgezonderd). Maw, zijn jullie inderdaad de moraalridders die jullie beweren te zijn ...

Ben zeer benieuwd naar de reacties...Ik heb vroeger veel illegale cd,s gekocht, alle software op mijn pc in niet gekocht,en daar schaam ik me ook niet voor maar.......................met dvd,s is het voor mij anders.
Mijn collectie heeft voor mij een verzamel waarde en een collectie met copieen erin is niets waard.
Kortom, ik ben zeer zeker geen moraal ridder maar gecopieerde dvd,s hoef ik gewoon niet.
Copieen zijn voor mij een stap terug (ondanks de goede kwaliteit) terwijl ik juist een grote stap vooruit wilt, denk hiermee aan bijvoorbeeld HD-DVD, Blu Ray en dergelijke.
En om hier van te genieten heb ik geen grote HD-TV nodig hoor, gebruik de projector wel :twisted:
Moraal ridders kom je alleen in sprookjes tegen :wink:

chimera01
16-03-2004, 23:56
Ik hoor een aantal mensen heel trots beweren hoe goed het kopieren wel is en hoe fantastische apperatuur ze wel niet hebben, nou ik ben blij dat je een leuke hobby hebt. Andere mensen verzamelen orginele zaken.
Maar het vervelende is dat je nu de eerste effecten gaat zien in de muziekbranche van het kopieer gedrag. de kleine specialisten sluiten stees vaker de deuren omdat zij te kampen hebben met teruglopende verkoop vanwege ....
Dat betekend dat de grote ketens overblijven en die dumpen vervolgens allerlei shit op de markt die dan gehypt wordt en vervolgens ook gedumpt (denk Idols figuren) en op naar de volgende hype. Echte artiesten worden gedupeerd want indien zij niet commercieel gaan dan wordt het steeds moeilijker voor hen om te overleven. Maar who cares want wij hebben het recht om te kopieren fuck the rest.

Een figuur zat ook al eerder te beweren dat ie straks met zijn volgende generatie brander films nog beter kan kopieren en dan zal de dvd verkoop wel zakken. Top ben trots op jezelf, je verziekt het dan met name voor de kleine label en alternatieve film want die voelen dit soort geintjes het eerst.

Ik denk dat het hele gekopieer uiteindelijk ten koste gaat van het aanbod wat we krijgen straks in media want als je lang genoeg ergens tegen trapt houdt het vanzelf op met bewegen.

Vandaag kwam ik weer zo'n halve zool tegen die dvd /cd verkocht (uiteraard niet het orginele) op de vraag waarom kreeg ik het antwoord ik heb ook het recht om centen te verdienen want die grote jongens hebben er zat van.
Drogredenen genoeg om het kopieren te verantwoorden. Ik zou er niet rauwig om zijn als ze eerdaags de wet eens wat gaan aanscherpen en de kopeerders en downloaders eens strak aanpakken.

O ja ik heb ook kopietjes, namelijk verzamelingcd's met muziek uit mijn eigen collectie.

Mike Philippens
17-03-2004, 00:19
Top ben trots op jezelf, je verziekt het dan met name voor de kleine label en alternatieve film want die voelen dit soort geintjes het eerst.
Dat denk ik juist niet. De kleine labels en alternatieve films zijn juist films die niet voor het grote publiek zijn. En net als met illegale software kun je dat soort titels vaak niet downloaden en hebben de heren dealers dat soort titels niet in de collectie. Je kunt ze vaak niet eens bij de FRS kopen. Anywayz...point taken. Enerzijds denk ik dat de met gemis aan inkomsten best meevalt. Er zijn natuurlijk de verstokte kopieerders, maar je kunt niet stellen dat als iemand een collectie heeft van 150 kopieen deze persoon 150 DVD minder heeft gekocht. Hij of zij zou er legaal een stuk minder hebben gekocht. Anderzijds is de filmindustrie altijd nog een van de grootste industrieen die alles behalve noodlijdend is. De games industrie klaagt ook steen en been over kopieren en maakt jaarlijks nog enkele miljarden omzet en een vette winst. Ondanks het vreselijke gekopieer. Rarara...

Ik vind dus dat soort argumenten niet al te sterk. Echter...hoe zwak ik die argumenten ook vind, men loopt natuurlijk bepaalde inkomsten mis. Ik denk dat de muziek en filmindustrie zich beter kan beraden over inspelen op de nieuwe media en technologieën dan zich proberen te verzetten tegen het kopieren. De stunt die men onlangs in Nederland uithaalde door Krezip en Ellen ten Damme te offeren onder het mom van 'het gaat zo slecht door al die slechte kopieerders' was een smerige stunt. Zoals ik al eerder stelde maakt de industrie nog steeds heel veel winst. Ik denk dat men een moraal offensief probeert en daarvoor deze 2 artiesten (die men al lekker heeft kunnen uitmelken) opoffert.

Let wel: ik ben geen voorstander van kopieren. Ik heb zelf een handvol (zie eerdere posts, geen zin om alles 3x te zeggen). Ik denk dat iedereen zich serieus moet afvragen of er nog een gezonde balans is tussen wat ie legaal en illegaal bezit. Ik blijf bovendien bij mijn eerdere stelling dat je door 'slim' in te kopen ook aan je dvd's kunt komen. Als ik bijvoorbeeld een DVD uit het buitenland laat komen is dat ook een soort protest tegen de veel te hoge prijzen. Alleen een die niet ten nadele van de artiest/producent gaat. Zolang ik nog steeds een DVD voor de helft van de prijs elders kan halen... En het ondertitel verhaal gaat niet op voor bijvoorbeeld muziekdvd's. Natuurlijk hebben ze in Canada geen Marco en Frans. Maar ze hebben wél U2 voor €9 die hier €20 kost. Ik neem voor films het gemis aan ondertitels of Engelse ondertitels voor lief. Ik kan dat, omdat ik erg goed Engels spreek. Ik realiseer me dat dat niet voor iedereen geldt. Op die manier kom ik ook aan goedkope DVD's zonder dat ik iemand benadeel.

ger
17-03-2004, 00:25
. Ik leg de wet lekker uit in mijn voordeel en vind dat ik enig 'recht' heb op een enkel kopietje aangezien ik zo'n 200 DVD's heb en meer dan 300 CD's. Ooit had ik ook een stapel LP's (van die grote zwarte CD's :wink: ) en anderhalve meter singels. Ik meen dus dat ik de entertainmentindustrie genoeg heb gespekt.

Daar kan ik aardig in mee gaan Mike

Ben die heren al sinds m'n kinderjaren aan het spekken..

Wat in deze hele discussie eigenlijk een beetje verloren gaat is het feit dat het prijsverschil tussen origineel en nep het in de hand werkt dat mensen kopieen kopen

Als je voor 15 euroos een originele muziek DVD kan krijgen doe je al die moeite van huren kraken en branden niet eens...

Maar ja Albert Heijn is daar achter gekomen toen z'n klanten wegliepen ,Misschien dat Hans en Connie ook ooit het licht zien (behalve dat van de zonnebank dan)

En dan nog even over die mensen die tegen downloaden zijn...
Wat te denken van uitspraken zoals die van George Michaeel deez eweek deed !!

Van mij mag iedereen dalijk mijn muziek downloaden ?????

:oops: :oops:

Killron
17-03-2004, 00:38
Alles origineel. Wellicht ben ik te netjes want ook mijn PC games zijn (bijna) allemaal origineel. De niet originelen zijn games van een kennis waar een no-cd crack op draait.

Mike Philippens
17-03-2004, 05:59
Wat te denken van uitspraken zoals die van George Michaeel deez eweek deed !!
Van mij mag iedereen dalijk mijn muziek downloaden ?????
Bedoelt ie niet dat je er dan wel voor moet betalen?
Op zich zijn er zat anderen die dat ook al doen. Joe Jackson heeft ook een cd gemaakt die je niet in de winkel kunt kopen. Alleen bestellen bij zijn site of downloaden voor nog geen dollar per nummer. Slimme jongen (en op zich financieel allang binnen). Metallica biedt nu ook al de live concerten aan als download. Voor $10 kun je een concert downloaden inclusief cd hoesje.
Ondertussen komt men erachter (mede door Apple iTunes) dat mensen best willen betalen voor downloads. Als het een beetje een acceptabel bedrag is, is het geen probleem. Natuurlijk blijf je altijd de eerder door mij genoemde 'lowlifes' houden die er gewoon niet voor willen betalen. Die zouden bij wijze van spreken nog kopieren als het gratis was... :roll:

JCL
17-03-2004, 12:54
Ik hoor een aantal mensen heel trots beweren hoe goed het kopieren wel is en hoe fantastische apperatuur ze wel niet hebben, nou ik ben blij dat je een leuke hobby hebt. Andere mensen verzamelen orginele zaken.
Maar het vervelende is dat je nu de eerste effecten gaat zien in de muziekbranche van het kopieer gedrag. de kleine specialisten sluiten stees vaker de deuren omdat zij te kampen hebben met teruglopende verkoop vanwege ....
Dat betekend dat de grote ketens overblijven en die dumpen vervolgens allerlei shit op de markt die dan gehypt wordt en vervolgens ook gedumpt (denk Idols figuren) en op naar de volgende hype. Echte artiesten worden gedupeerd want indien zij niet commercieel gaan dan wordt het steeds moeilijker voor hen om te overleven. Maar who cares want wij hebben het recht om te kopieren fuck the rest.

Een figuur zat ook al eerder te beweren dat ie straks met zijn volgende generatie brander films nog beter kan kopieren en dan zal de dvd verkoop wel zakken. Top ben trots op jezelf, je verziekt het dan met name voor de kleine label en alternatieve film want die voelen dit soort geintjes het eerst.

Ik denk dat het hele gekopieer uiteindelijk ten koste gaat van het aanbod wat we krijgen straks in media want als je lang genoeg ergens tegen trapt houdt het vanzelf op met bewegen.

Vandaag kwam ik weer zo'n halve zool tegen die dvd /cd verkocht (uiteraard niet het orginele) op de vraag waarom kreeg ik het antwoord ik heb ook het recht om centen te verdienen want die grote jongens hebben er zat van.
Drogredenen genoeg om het kopieren te verantwoorden. Ik zou er niet rauwig om zijn als ze eerdaags de wet eens wat gaan aanscherpen en de kopeerders en downloaders eens strak aanpakken.

O ja ik heb ook kopietjes, namelijk verzamelingcd's met muziek uit mijn eigen collectie.

na het lezen van dit verhaal had ik zo;n vermoeden dat je op mij doelt. "Het figuur"... Het enigste wat ik je zeg is zoals ik de toekomst VOORSPEL, wat ik DENK dat er gaat gebeuren? Dan hoef je mij daar persoonlijk dus niet op aantevallen.

Voor mij het copieren geen hobby, het er naar kijken wel. Het gevoel is idd anders, dat merk ik namelijk wel bij de DVDs die ik wel orgineel koop, maar dat gevoel hoef ik ook helemaal niet bij 200 films te hebben. Zo gek ben ik niet van het medium, alleen van dat wat erop staat. De techniek erachter DAAR schuilt mijn intresse! De hardware kant! DVD Authering (of hoe je dat maar mag schijven :wink: ), zelf subs toevoegen, OK van illegale DVDs van internet, maar THe Matrix Revolutions koop ik ook heus wel hoor! en dat Bioscoop kaartje, heb ik ook gehocht. Alleen tot die mooie giftset er is wil ik hem ook kopen. Alleen ben ik niet bereid om daar zo veel geld aan uit te geven, maar da's een kwestie van prioriteiten stellen en niet van diefstal.

Het aandob neemt af??? Het is een vrij economie, vraag en aanbod. Als er vraag is komt er aanbod, zo werkt het nou eenmaal! Als er alleen nog maar vraag zou zijn naar 2 koeien die in de wei staan te grazen dan gaat Steven Spielberg deze 2 koeien filmen en daar een schitterende DVD van maken, simpel als wat. Waarom zou er aanbod verdwijnen? Er zullen minder films komen voor 'de echte liefhebben' maar wat is dat dan? De echte goede films, worden door veel mensen bekeken, echte goede films (LOTR, Matrix etc) zijn ook de meest winstgevende! Prima toch??? Zo werkt de economie nou eenmaal. Daar kun je ook weinig aan veranderen (jah naar Korea of China emigreren maar daar is het niet zo heel geweldig). Misschien kijk ik er wat anders tegen aan ik ben ook een politiek recht georienteerd persoon en jij misschien, heel misschien een wat linkser persoon, waar uiteraard niet mis mee dat maakt alleen maar intressanter!

Coen Vermeer
17-03-2004, 13:28
Ik hoor een aantal mensen heel trots beweren hoe goed het kopieren wel is en hoe fantastische apperatuur ze wel niet hebben, nou ik ben blij dat je een leuke hobby hebt. Andere mensen verzamelen orginele zaken.
Maar het vervelende is dat je nu de eerste effecten gaat zien in de muziekbranche van het kopieer gedrag. de kleine specialisten sluiten stees vaker de deuren omdat zij te kampen hebben met teruglopende verkoop vanwege ....
Dat betekend dat de grote ketens overblijven en die dumpen vervolgens allerlei shit op de markt die dan gehypt wordt en vervolgens ook gedumpt (denk Idols figuren) en op naar de volgende hype. Echte artiesten worden gedupeerd want indien zij niet commercieel gaan dan wordt het steeds moeilijker voor hen om te overleven. Maar who cares want wij hebben het recht om te kopieren fuck the rest.

Een figuur zat ook al eerder te beweren dat ie straks met zijn volgende generatie brander films nog beter kan kopieren en dan zal de dvd verkoop wel zakken. Top ben trots op jezelf, je verziekt het dan met name voor de kleine label en alternatieve film want die voelen dit soort geintjes het eerst.

Ik denk dat het hele gekopieer uiteindelijk ten koste gaat van het aanbod wat we krijgen straks in media want als je lang genoeg ergens tegen trapt houdt het vanzelf op met bewegen.

Vandaag kwam ik weer zo'n halve zool tegen die dvd /cd verkocht (uiteraard niet het orginele) op de vraag waarom kreeg ik het antwoord ik heb ook het recht om centen te verdienen want die grote jongens hebben er zat van.
Drogredenen genoeg om het kopieren te verantwoorden. Ik zou er niet rauwig om zijn als ze eerdaags de wet eens wat gaan aanscherpen en de kopeerders en downloaders eens strak aanpakken.

O ja ik heb ook kopietjes, namelijk verzamelingcd's met muziek uit mijn eigen collectie.

na het lezen van dit verhaal had ik zo;n vermoeden dat je op mij doelt. "Het figuur"... Het enigste wat ik je zeg is zoals ik de toekomst VOORSPEL, wat ik DENK dat er gaat gebeuren? Dan hoef je mij daar persoonlijk dus niet op aantevallen.

Voor mij het copieren geen hobby, het er naar kijken wel. Het gevoel is idd anders, dat merk ik namelijk wel bij de DVDs die ik wel orgineel koop, maar dat gevoel hoef ik ook helemaal niet bij 200 films te hebben. Zo gek ben ik niet van het medium, alleen van dat wat erop staat. De techniek erachter DAAR schuilt mijn intresse! De hardware kant! DVD Authering (of hoe je dat maar mag schijven :wink: ), zelf subs toevoegen, OK van illegale DVDs van internet, maar THe Matrix Revolutions koop ik ook heus wel hoor! en dat Bioscoop kaartje, heb ik ook gehocht. Alleen tot die mooie giftset er is wil ik hem ook kopen. Alleen ben ik niet bereid om daar zo veel geld aan uit te geven, maar da's een kwestie van prioriteiten stellen en niet van diefstal.

Het aandob neemt af??? Het is een vrij economie, vraag en aanbod. Als er vraag is komt er aanbod, zo werkt het nou eenmaal! Als er alleen nog maar vraag zou zijn naar 2 koeien die in de wei staan te grazen dan gaat Steven Spielberg deze 2 koeien filmen en daar een schitterende DVD van maken, simpel als wat. Waarom zou er aanbod verdwijnen? Er zullen minder films komen voor 'de echte liefhebben' maar wat is dat dan? De echte goede films, worden door veel mensen bekeken, echte goede films (LOTR, Matrix etc) zijn ook de meest winstgevende! Prima toch??? Zo werkt de economie nou eenmaal. Daar kun je ook weinig aan veranderen (jah naar Korea of China emigreren maar daar is het niet zo heel geweldig). Misschien kijk ik er wat anders tegen aan ik ben ook een politiek recht georienteerd persoon en jij misschien, heel misschien een wat linkser persoon, waar uiteraard niet mis mee dat maakt alleen maar intressanter!

Haha wat een bull! Ik ben ook rechts georienteerd en ik ben erg tegen kopieeren. Echt goeie films zijn de meest winstgevende? Dan noem je LOTR en Matrix. Damn je weet er dus echt niks van. Fransje Bauer verkocht vorig jaar de meeste cds is ie daarom goed? Nee zijn muziek is niet goed hoogstens amusant maar dat is mijn smaak. Maar de echte klasiekers waar de critici van smullen worden vaak juist niet erg goed verkocht. Die zijn vaak te moeilijk of te "saai" (wil zeggen geen grote explosies ed) voor het grote publiek. Echt je moet eerst maar eens nadenken voordat je wat zegt.

JCL
17-03-2004, 13:51
Daar heeft Bransie niets mee te maken. En als er zo veel mensen zijn CD hebben gekocht dan is het blijkbaar goed?! Ga je me nu vertellen dat je niet hoeft te denken bij LOTR en Matrix?

Ik heb helemaal niet gezegd dat wat goed verkoopt goed is, ik zeg dat goede dingen ook goed verkopen maar dat is geen 2 weg redenatie, dat kan maar 1 kant op! Alleen dat ALS het goed is, dan zal het IN DE MEESTE GEVALLEN ook wel goed verkopen. Wat jij leuk vindt, vindt niet iedereen goed. Er moet toch een rede zijn dat Fransie zo goed verkoopt? Als het echte bagger zou zijn dan zou niemand het kopen.

Alleen jij vind het niet goed, maar dat is simpel jou mening, net als ik de meine heb....

Coen Vermeer
17-03-2004, 14:02
Daar heeft Bransie niets mee te maken. En als er zo veel mensen zijn CD hebben gekocht dan is het blijkbaar goed?! Ga je me nu vertellen dat je niet hoeft te denken bij LOTR en Matrix?

Ik heb helemaal niet gezegd dat wat goed verkoopt goed is, ik zeg dat goede dingen ook goed verkopen maar dat is geen 2 weg redenatie, dat kan maar 1 kant op! Alleen dat ALS het goed is, dan zal het IN DE MEESTE GEVALLEN ook wel goed verkopen. Wat jij leuk vindt, vindt niet iedereen goed. Er moet toch een rede zijn dat Fransie zo goed verkoopt? Als het echte bagger zou zijn dan zou niemand het kopen.

Alleen jij vind het niet goed, maar dat is simpel jou mening, net als ik de meine heb....

haha nee man. Onzin de dingen die goed verkopen zijn meestal ja duh gericht op het grote publiek. Helaas betekent dat vaak niet dat het goed is. Dat een laten we een voorbeeld nemen Charlie's Angels 2 10 x zo goed verkoopt als een (redelijke commercieel uitgebrachte) City of God is toch al een teken aan de wand. Nog een voorbeeld het best bekeken programma op tv is al jaren en jaren GTST. Dat is zo slecht. Als het zo door gaat waar jij het over hebt zullen alleen de titels overblijven die het idd goed doen bij het grote publiek. Dan hebben we het dus idd over de commerciele films. Helaas zijn die films vaak stukken minder goed dan de veel minder commerciele titels. Smaken verschillen absoluut. Maar ik zou het superjammer vinden als ik de straks alleen maar hollywood actiefilms voorgechoteld krijg omdat de rest van de films gewoon niet winstgevend genoeg zijn om uitgebracht te worden.

Johan van den D.
17-03-2004, 16:15
Wat in deze hele discussie eigenlijk een beetje verloren gaat is het feit dat het prijsverschil tussen origineel en nep het in de hand werkt dat mensen kopieen kopenIs niet verloren gegaan want is al diverse keren als argument voorbij gekomen. :wink:

Misschien dat Hans en Connie ook ooit het licht zien (behalve dat van de zonnebank dan)Men kan wel schoppen tegen Hans en zijn Connie maar zij hebben het gewoon goed voor elkaar en waarschijnlijk beter dan de meeste van ons.
Dan had één van ons maar de FRS moeten beginnen.
Zij hebben het gewoon slim bekeken en dat is hun goed recht. (neemt niet weg dat het gewoon een gek wijf is :evil: )
Overigens is FRS wel één van de goedkopere winkels op de i-net winkels na.

En dan nog even over die mensen die tegen downloaden zijn...
Wat te denken van uitspraken zoals die van George Michaeel deez eweek deed !!

Van mij mag iedereen dalijk mijn muziek downloaden ?????Nou nou, slimme uitspraak van hem.
Beter kan ie wellicht niet maar goed, het is zijn inkomen toch.

foley
17-03-2004, 20:21
Alleen originele DVD's uiteraard!

raymonddeniet
18-03-2004, 15:29
En dan nog even over die mensen die tegen downloaden zijn...
Wat te denken van uitspraken zoals die van George Michaeel deez eweek deed !!

Van mij mag iedereen dalijk mijn muziek downloaden ?????Nou nou, slimme uitspraak van hem.
Beter kan ie wellicht niet maar goed, het is zijn inkomen toch.[/quote]


George Michael zet zijn nieuwe muziek op internet en kun je ten alle tijden gratis downloaden.
Iemand die het interview goed gevolgd heeft, weet dat hij gezegd heeft dat hij het niet meer voor het geld doet.
Alleen doet hij het voor zijn echte fans. Hij wil niet meer beroemd zijn. Wil over een aantal jaren gewoon "vergeten" zijn bij het grote publiek en de fans kunnen downloaden……gratis! In dien je wilt kun je een donatie maken, wat weer ten gunste is voor een goed doel. Nogmaals, voor het geld hoeft ie het niet meer te doen.

Anders even as zondagmiddag ipv langs de lijn even naar Radio Veronica luisteren naar Toine van Peperstraten. Die heeft een interview met George Michael en zal het zeker weer aanhalen.

Johan van den D.
18-03-2004, 18:37
weet dat hij gezegd heeft dat hij het niet meer voor het geld doet.
Alleen doet hij het voor zijn echte fans. Hij wil niet meer beroemd zijn. Wil over een aantal jaren gewoon "vergeten" zijn bij het grote publiek en de fans kunnen downloaden……gratis! In dien je wilt kun je een donatie maken, wat weer ten gunste is voor een goed doel. Nogmaals, voor het geld hoeft ie het niet meer te doen.Dat is dan inderdaad weer even heel wat anders. :roll:

Roberto van Rooijen
19-03-2004, 12:06
Copieëren loont niet, zie dit artikel: http://www.nu.nl/news.jsp?n=294228&c=54

Alex van den Berg
19-03-2004, 13:07
Copieëren loont niet, zie dit artikel: http://www.nu.nl/news.jsp?n=294228&c=54Heel netjes! Zo hoort het!
Ik ben benieuwd of hij zichzelf nu nog steeds een "slimme jongen" vindt nu hij blijft zitten met een schuld van een miljoen euro i.p.v. met een Ferrari en een paar leuke vakanties! :D (y)

R Klemkerk
19-03-2004, 13:10
Copieëren loont niet, zie dit artikel: http://www.nu.nl/news.jsp?n=294228&c=54Heel netjes! Zo hoort het!
Ik ben benieuwd of hij zichzelf nu nog steeds een "slimme jongen" vindt nu hij blijft zitten met een schuld van een miljoen euro i.p.v. met een Ferrari en een paar leuke vakanties! :D (y)

zal wel een kansloze kerel geweest zijn. Die Ferrari en leuke vakaties had ie sowieso al kunnen vergeten, anders ga je niet kopieren.

Groot gelijk dat hij 500e per kopie moet betalen! afstraffen ;)

Christiaan Sauer
19-03-2004, 13:18
Werkelijk subliem. Heb me rotgelachen (6)
Zal iemand wel leren om te kopieren :mrgreen:

Alex van den Berg
19-03-2004, 13:27
Werkelijk subliem. Heb me rotgelachen (6)
Zal iemand wel leren om te kopieren :mrgreen:Ach... Dat kopiëeren is het probleem nog niet, maar het verhandelen van die kopiëen is pure diefstal en waarschijnlijk ook nog eens ontduiking van belastinggelden...
Jaja... zelfs over crimineel verkregen inkomsten moet je in Nederland inkomstenbelasting betalen... en dus ook de eventuele boete bij het ontduiken ;)

JCL
19-03-2004, 13:31
Branden, verkopen en grof verkopen zijn 3 totaal andere dingen. Ik dit misschien wel bij de cat verkopen maar echt niet op zeer grote schaal en al helemaal niet om er millionair mee te worden!

chimera01
19-03-2004, 17:40
Kopieren en verkopen op welke schaal dan ook is gewoonweg crimineel. En het feit dat jij JCL dit gewoon verkondigt maakt jou niet echt stoer maar zegt meer over jou mentaliteit.

JCL
19-03-2004, 19:58
Kopieren en verkopen op welke schaal dan ook is gewoonweg crimineel. En het feit dat jij JCL dit gewoon verkondigt maakt jou niet echt stoer maar zegt meer over jou mentaliteit.

Als ik 'stoer' wil overkomen dan doe ik het wel anders geloof me :wink:

Het is ook echt niet op super schaal ofzo, alleen ik heb ook zo mijn kosten voor die brander, die heb ik er na 1 jaar uit en dat is alles. €250 in 1 jaar tijd.... da's 25 DVDs da's 2 per maand... Meestal voor familie enzo, daar zul je echt niets mee vernielen hoor!

En of je er 1.000 per week fikt of 10 maakt natuurlijk wel verschil. Die 1.000 brengen serieuse schade toe tot 'de industrie'. Natuurlijk 100 mensen zoals ik ook, maar 100 mensen die er 1.000 weg fikken nog VEEL meer. Ik ken idd ook wel mensen die voor honderden euro's in een paar maanden weg branden, maar dat is verder hun probleem en dat gaat mij te ver. Ik doe het alleen om de brander terug te vangen en verder niet. Het is een beetje triest om er een serieus handeltje van te maken en daarmee geld te gaan verdienen, maar jah.... Je hebt van die mensen, maar ik ben er ZEKER niet 1 van!!!

Johan van den D.
19-03-2004, 20:21
Als ik 'stoer' wil overkomen dan doe ik het wel anders geloof me :wink:
Doe eens dan :twisted: :wink:

JCL
19-03-2004, 20:23
Als ik 'stoer' wil overkomen dan doe ik het wel anders geloof me :wink:
Doe eens dan :twisted: :wink:

Ik weet niet of die 4 meisjes van gisteren avond dat wel leuk vinden :twisted: :twisted: :twisted: :lol:

Johan van den D.
19-03-2004, 20:43
Ik weet niet of die 4 meisjes van gisteren avond dat wel leuk vinden :twisted: :twisted: :twisted: :lol:Dat is inderdaad stoere praat ja. :wink: 8)

Richard B.
19-03-2004, 22:09
Mijn mening: het copieren van DVD's is diefstal. Punt. Ik sta ervan te kijken dat mensen het copieren proberen te verdedigen en al helemaal het verkopen van copieen. :x

Zelfs nu ik een tijdje werkeloos ben (hopelijk binnen enkele weken niet meer: de zaken ontwikkelen zich positief!) zou ik er niet over denken om illegale copieen aan mijn verzameling toe te voegen. Los van het feit dat de verzamelwaarde 0 is zou ik het niet voor mezelf kunnen verantwoorden. Ik heb VEEL meer plezier van de paar dvd's die ik de afgelopen 3 maanden door geld opzij leggen toch nog kon kopen dan het veelvoud van de gecopieerde dvd's die ik HAD kunnen kopen van datzelfde geld.

Harry B.
19-03-2004, 22:18
Kopieren en verkopen op welke schaal dan ook is gewoonweg crimineel. En het feit dat jij JCL dit gewoon verkondigt maakt jou niet echt stoer maar zegt meer over jou mentaliteit.

Als ik 'stoer' wil overkomen dan doe ik het wel anders geloof me :wink:

Het is ook echt niet op super schaal ofzo, alleen ik heb ook zo mijn kosten voor die brander, die heb ik er na 1 jaar uit en dat is alles. €250 in 1 jaar tijd.... da's 25 DVDs da's 2 per maand... Meestal voor familie enzo, daar zul je echt niets mee vernielen hoor!

En of je er 1.000 per week fikt of 10 maakt natuurlijk wel verschil. Die 1.000 brengen serieuse schade toe tot 'de industrie'. Natuurlijk 100 mensen zoals ik ook, maar 100 mensen die er 1.000 weg fikken nog VEEL meer. Ik ken idd ook wel mensen die voor honderden euro's in een paar maanden weg branden, maar dat is verder hun probleem en dat gaat mij te ver. Ik doe het alleen om de brander terug te vangen en verder niet. Het is een beetje triest om er een serieus handeltje van te maken en daarmee geld te gaan verdienen, maar jah.... Je hebt van die mensen, maar ik ben er ZEKER niet 1 van!!!
Dus jij verkoopt kopieen om je brander te bekostigen :? :confused:

chimera01
19-03-2004, 23:12
En dat is geen diefstal??

Je bekostigt je hobby dmv diefstal, een junk bekostigt zijn verslaving ook vaker dmv diefstal.

Beste man jij voert de ene drogreden aan na de ander om te laten zien dat je in je recht staat, en er klopt werkelijk geen 1 hout van.

Dat jij kopieen brand zal mij een zorg zijn, maar je motivatie stinkt.

Tijl Kindt
19-03-2004, 23:15
Zal ik ook maar eens mijn mening geven dan.

Toen ik mijn computer kocht twee jaar geleden en ik op kot (kamers) ging, had ik welgeteld 8 CD's gekocht in mijn hele leven. Ik wilde dus wat meer muziek om af te spelen op mijn kamer dus ik ben maar cd's beginnen rippen van mijn ouders. Eerst een twintig tal, uiteindelijk een kleine twee honderd. Dan ben ik ook wat bij vrienden gaan ronselen en zo kwamen er nog een honderdtal bij. En dan heb ik er nog een kleine vijftig gedownload. Uiteindelijk heb ik dus 350 albums op mijn pc, waarvan ik er nu een 12 tal officieel in bezit heb. Tja... Niet flink natuurlijk.

Aan de andere kant, heb ik nu 0 illegale dvd's maar heb ik wel een kleine 40 DVD's gekocht het afgelopen jaar. Het hangt er allemaal een beetje vanaf waar je waarde aan hecht.

Mijn hart ligt bij DVD's, bij surround sound, bij mijn speakertjes en bij mijn schermpje. Dáár geniet ik van, dáár wil ik geld voor betalen. Dáár wil ik 20 of 30 € per DVD'tje betalen, maar niet voor cd's. Er zijn maar heel weinig cd's die mij echt nauw aan het hart liggen. Eentje daarvan is bijvoorbeeld Songs of Distant Earth van Mike Oldfield. Mijn moeder had die al dus het heeft niet veel zin dat ik die nog eens koop, maar had het nog zin gehad dat ik die kocht, dan had ik er zeker 50 € voor willen neertellen! Net zoals ik voor de extended editions van lord of the rings ook wel 80 of 100 € of zo had willen betalen mocht de prijs nergens lager geweest zijn. Het hangt er allemaal vanaf waar je waarde aan hecht. Ik hecht veel waarde aan dvd's, maar niet aan cd's (op een enkele uitzondering na).

Cd's kopiëren is even erg als dvd's kopiëren, maar ondanks het feit dat ik zonder enig wrang gevoel cd's download, is er dus toch geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een gekopieerde dvd in mijn collectie te zetten. Ik ben trots op mijn collectie en dat wil ik zo houden. Mensen die een hele collectie cd's hebben zullen waarschijnlijk een zelfde gevoel hebben over cd's terwijl ze over dvd's misschien losser denken.

Ik kan me gerust voorstellen dat voor JCL dvd's niet veel waarde hebben. Misschien heeft hij wel een hele cd-collectie waar hij trots op is, of een ander soort collectie. Je kan nu eenmaal geen 10 verschillende collecties hebben en daar overal 50 € per maand aan kwijt zijn... Ik ga echt geen 20 € gaan uitgeven voor een uurtje standaard muziek hoor...

Moraal van het verhaal: Elk zijn verzameling waar hij trots op is. Ik denk niet dat je trots kan zijn op een collectie kopietjes (zoals mijn cd collectie), maar wel op een collectie origineeltjes. En ik denk dan ook dat je iemand niet kan verwijten dat hij een collectie kopietjes heeft, als die persoon maar iets anders heeft waar hij trots op is (die verzamelwaarde voor hem heeft) en waar hij geld aan uitgeeft.

Wel twee opmerking:
1. Ik heb het hier uiteraard enkel over het 'gebruiken' van de illegale drugs, niet over het 'dealen' ervan...
2. Wat ik natuurlijk niet zo gezond vind is dat sommige mensen inderdaad misschien wat te trots zijn op hun kopietjes...

Mark S
19-03-2004, 23:27
dumpen vervolgens allerlei shit op de markt die dan gehypt wordt en vervolgens ook gedumpt (denk Idols figuren) en op naar de volgende hype. .
Dat is iets van alle tijden en heet commercie. Zolang als ik me herinner wordt er commerciele shit over mijn hoofd uitgegoten. Heeft weinig met kopieren te maken.
Kleine bands hebben internet juist ontdekt om als independent hun muziek aan een groot publiek te kunnen laten horen. Zonder dat ze hun ziel aan de duivel moeten verkopen door het tekenen van wurgcontracten waarin hun wordt opgelegd hoe hun "carriere" zich dient te ontwikkelen en dergelijke. Het hele logistieke en geldverslindende traject van platenmaatschappij tot detailhandel wordt daarmee buitenspel gezet.

JCL
20-03-2004, 09:06
En dat is geen diefstal??

Je bekostigt je hobby dmv diefstal, een junk bekostigt zijn verslaving ook vaker dmv diefstal.

Beste man jij voert de ene drogreden aan na de ander om te laten zien dat je in je recht staat, en er klopt werkelijk geen 1 hout van.

Dat jij kopieen brand zal mij een zorg zijn, maar je motivatie stinkt.Nog even in het kort, het is fout OK maar te hard rijden ook. Veel mensen doen dit regelmatig (vaker als ik een DVD'tje verpats!) waarom zijn dat dan geen slechte mensen? Die schade is echt niet ZO groot dat ik er persoonlijk de hele indrustrie meer om zeep help, bij MP3 gaat het nog op veel grotere schaal en de muziek wereld bestaat ook nog steeds...

Overgens is de vergeleiking met Junk natuurlijk veels te ver gezocht.... Die beschadigd personen heel erg, Geestelijk raken deze mensen beschadigd, geen werknemer bij een film maatschappij heeft geestelijk te leiden onder 1 copietje meer of minder, sterker mensen bij film maatschapijen jatten hun eigen producten, of vraag je, je nog steeds af hoe Finding Nemo, Brother Bear en The Matrix Revolutions en Reloaded 3 maanden voor officiele release waar dan ook ter wereld op het internet verscheen?

:edit: nog even andere reactie gelezen, de copietjes hebben voor mij inderdaad geen waarde, maar de films die voor mij wel waarde moeten hebben (POTR, MR, LOTR, Matrix etc) koop ik WEL orgineel, zo kan ik nu nog steeds met een goed gevoel kijken naar mijn orginele Indy triligie, met veel meer dan die zelf gebakken andere schijfjes!

Hij schreef ook dat ik misschien aan andere dingen wel veel waarde hecht, dat is idd ook zo. Het meeste geld geef ik uit aan computer onderdelen. Iedere 3 maanden koop ik wel iets voor mijn PC erbij, daar ben ik VEEL trotser op! dat is in de afgelopen 2 jaar een mooie computer heb opgebouwd. En geloof me behalfe die brander dan heb ik voor alles gewoon gespaart!:/edit:

Johan van den D.
20-03-2004, 12:22
Nog even in het kort, het is fout OK maar te hard rijden ook. Veel mensen doen dit regelmatig (vaker als ik een DVD'tje verpats!) waarom zijn dat dan geen slechte mensen?:Omdat je met te hard rijden niet iemand financieel benadeeld en met copieeren wel.
Met hard rijden zit ik niet aan iemand zijn inkomsten en met copieeren wel.
Hoe zou jij het vinden als je opeens 20% minder inkomsten heb doordat er op en een of andere illegale manier inkomsten van je gejat worden.

Let wel, zelf heb ik niets tegen copieeren en andere illegale dingen maar feit is wel dat ik gewoon zelf geen copieen in mijn collectie wilt.
Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar probeer het aub niet goed te praten. (geld voor iedereen en niet alleen voor JCL omdat ik toevallig zijn quote gebruikt.) :wink:

Edwin V
20-03-2004, 14:47
Nog even in het kort, het is fout OK maar te hard rijden ook. Veel mensen doen dit regelmatig (vaker als ik een DVD'tje verpats!) waarom zijn dat dan geen slechte mensen?:Omdat je met te hard rijden niet iemand financieel benadeeld en met copieeren wel.
Sterker nog, ik heb een snelheidsboete van 100 euro gekregen, daar bevoordeel ik iemand financieel. :P :wink:

Ik heb er niet zo'n problemen mee als mensen eens kopietjes maken voor zichzelf. Het is echter wel jammer dat DVD's niet goedkoper zijn want dan zou een paar mensen die ik ken een stuk minder gaan kopieren.
Af en toe voor familie en vrienden wat kopietjes maken heb ik ook geen moeite mee.
Kopieren en er dan geld aan verdienen vind ik wel verderfelijk en ronduit crimineel.
Ik heb een DVD brander in m'n machine thuis, maar heb er nog geen enkele DVD mee gebrand. Van collega's heb ik een kopietkje van RotK en dat is m'n enige kopie tot 27 mei...

HarryCallehan
20-03-2004, 19:54
Leuke thread...

Zoals het spreekwoord zegt: "Geen heler, geen steler !"
Dat geldt voor verkoop van gestolen goederen, maar zeker ook voor copieen van cd's en dvd's.
Zolang er mensen zijn die op de markt, in de kroeg of bij 'vrienden' illegale dingetjes kopen, zijn er altijd figuren die daar van profiteren.

Het is natuurlijk gezwam om te stellen dat je de industrie geen kwaad doet door per jaar 'maar' 10 dvd's te copieren en te verkopen om uit de kosten te komen. Als iedereen dat doet dan gaat dit wel degelijk ten koste van de industrie. Het is naief om te stellen dat 'alleen jij' de gene bent die dat doet, er zijn vele die zo denken en doen. (Als je een boormachine nodig hebt, jat je toch ook geen tweede om uit de kosten te komen ??)

Overigens wordt er steeds vaker met vrucht proces-verbaal opgemaakt tegen de 'kleine' handelaar op schoolplein en kantoor. Omdat deze misdrijven onder de economische delicten vallen, hebben de opsporings diensten ruimere bevoegdheden bij de opsporing (wet economische delicten, WED) Een medewerker van Brein of de Stichting namaakbestreiding (in het geval van vervalsingen) doet aangifte, er wordt een verklaring opgenomen en PV opgemaakt, de rechter beslist vervolgens. De boetes zijn in verhouding erg hoog omdat het dus een economisch delict is.

HC

|Michiel|
20-03-2004, 20:37
Ik heb 1 kopie van de Italian Job in bezit via een vriend, maar ik ga echt geen kopiën meer kopen.

Zo'n kopie kost nog steeds iets van 4 a 5 euro. En doordat er maar 1 laag beschikbaar is wordt de dvd gecomprimeerd en gaat de kwaliteit dus iets achteruit. Het is niet erg veel, maar als je erop let, zoals ik, zie en hoor je duidelijk verschil. Daarnaast zijn alle menu's en extra's weg om zoveel mogelijk ruimte voor de film over te houden (dat doet die vriend in elk geval). Verder ziet zo'n dvd in een kaal cd-doosje er gewoon niet uit en is een dvd doos en zeker die van de SE, LE, CE etc. veel mooier in je collectie.

Als ik hem binnenkort in de winkel zie liggen voor een mooi prijsje dan neem ik hem gewoon mee. Ik vind het verschil in prijs tussen een kopie en de dvd's die ik koop te klein om te kiezen voor een kopie.

Over cd's: ik heb net als Quicky best een grote mp3 verzameling, maar kost dat de platenmaatschappijen niets. Ik heb nooit veel cd's gekocht omdat ik ze gewoon te duur vind en er het geld niet voor over heb. Van de paar albums die ik echt super goed vond nadat ik ze op mp3 uitprobeerde heb ik wel de cd aangeschaft vanwege de betere kwaliteit.

JCL
20-03-2004, 20:51
Och, voor de kwaliteit hoef je het nog niet eens te doen ook. Regel ergens (b.v. bibliotheek) een orgineel en rip dat naar *.wav. Dan is er geen kwaliteits verschil meer.

|Michiel|
21-03-2004, 14:34
De speakers van mijn stereo klinken toch een stuk beter dan die van mijn pc hoor :)

JCL
21-03-2004, 16:11
De speakers van mijn stereo klinken toch een stuk beter dan die van mijn pc hoor :)

CD naar Image naar CD-R is ook zonder kwaliteits verlies dus ook dat onderdeel komt goed :)

Pietse
01-04-2004, 19:06
Kijk eens naar deze link omtrent kopieren.

http://nu.nl/news.jsp?n=300603&c=54


Wat ik al heel lang roep dus !!!




Wel grappig dat |Michiel| ook het verschil HOORT tussen een kopie en het origineel, terwijl juist de audio tracks ongemoeid worden gelaten bij het kopeiren CQ kleiner maken, erg knap dat iemand dat kan horen.

Jeroen D
01-04-2004, 19:55
Sorry, maar ik vind die boete van 500 euro per DVD of CD wel heel erg overdreven......voor di man uit Culemborg.
Heb zelf liever ook een origineel.....maar soms probeer ik een film uit via een DVDR..als ik de film gaaf vind koop ik 'em origineel. Als de film niet leuk is had ik het origineel toch nooit gekocht.
Heb een kopie van The Texas Chainsaw Massacre (2003)......gelwedige film dus het orgineel koop ik straks zeker :-)

Jacub86
01-04-2004, 20:05
Wel grappig dat |Michiel| ook het verschil HOORT tussen een kopie en het origineel, terwijl juist de audio tracks ongemoeid worden gelaten bij het kopeiren CQ kleiner maken, erg knap dat iemand dat kan horen.

dit kan je wel degelijk horen, als je een dvd 9 kopieert met een DTS track erop kun je die er beter afgooien om ruimte te besparen die je dan weer kunt gebruiken voor minder beeldverlies, vind ik toch net ietsjes belangrijker, met DD 5.1 overleef ik et ook wel

JCL
01-04-2004, 20:09
Wel grappig dat |Michiel| ook het verschil HOORT tussen een kopie en het origineel, terwijl juist de audio tracks ongemoeid worden gelaten bij het kopeiren CQ kleiner maken, erg knap dat iemand dat kan horen.

dit kan je wel degelijk horen, als je een dvd 9 kopieert met een DTS track erop kun je die er beter afgooien om ruimte te besparen die je dan weer kunt gebruiken voor minder beeldverlies, vind ik toch net ietsjes belangrijker, met DD 5.1 overleef ik et ook wel

Hoe wou jij het horen dan? Als die 1'tjes en 0'etjes van het audio spoor gaan 1 op 1 naar de DVDR hoor. Knappe jonge als je dat verschil hoort. Daarom hoor je ook het verschil tussen een orginele en gekopieerde CD niet.

Johan van den D.
01-04-2004, 20:17
Als die 1'tjes en 0'etjes van het audio spoor gaan 1 op 1 naar de DVDR hoor. Knappe jonge als je dat verschil hoort. Daarom hoor je ook het verschil tussen een orginele en gekopieerde CD niet.Zo simpel ligt het dus niet maar die discussie is al een aantal keren gevoerd op dit forum.
Het is niet vanzelf sprekend dat die 1tjes en 0tjes ook in de juiste volgoordes aan de andere kant aankomen.
Of die "foutjes" ook werkelijk hoorbaar zijn zeg ik niet maar dat van die overdrag is dus niet zo zwart/wit als je nu stelt.

Jacub86
01-04-2004, 20:24
met cd's heb je al helemaal ongelijk JCL, de kwaliteit tussen een gekopieerde en een origineel is zeer groot bij cd's, bij dvd's alleen door middel van het weglaten van tracks, misschien niet hoorbaar maar et is wel weg :p en bij die cd's is de bitrate een stuk hoger dan 128/192kbit, ik zit meer te denken aan 300+

HarryCallehan
01-04-2004, 20:30
Sorry, maar ik vind die boete van 500 euro per DVD of CD wel heel erg overdreven......voor di man uit Culemborg.
Heb zelf liever ook een origineel.....maar soms probeer ik een film uit via een DVDR..als ik de film gaaf vind koop ik 'em origineel. Als de film niet leuk is had ik het origineel toch nooit gekocht.
Heb een kopie van The Texas Chainsaw Massacre (2003)......gelwedige film dus het orgineel koop ik straks zeker :-)

En daar hebben ze dus de VIDEOTHEEK voor uitgevonden..
Kun je netjes betalen voor het uitpoberen van die films.

HC

Jeroen D
01-04-2004, 20:38
En daar hebben ze dus de VIDEOTHEEK voor uitgevonden..
Kun je netjes betalen voor het uitpoberen van die films.

HC


-Daar heb je gelijk in :-) Alleen die DVD kun je niet houden :-)

Ron Gielgens
01-04-2004, 20:38
Volgens mijn weten wordt het geluidsspoor 1 op 1 overgenomen, ik kan het verschil in ieder geval niet horen.

Bij beeld ligt dat wat anders, deze kan wel eens slechter zijn vanwege de compressie natuurlijk.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook enkele copieen heb, maar meestal heb ik deze ter overbrugging totdat het origineel te koop is.
Zo had ik ook POTC als copie, en nu origineel en niet te vergeten dat ik deze ook in de bios gezien heb.

Copieen verkopen op een of andere straatmarkt vind ik dus ook diefstal.

gr,

Ron

Edwin Smouter
01-04-2004, 21:12
orgineel een verzameling is NIETS waard als er copieen tussen staan

en dat orginele hoesje dat doet het hem

Pietse
01-04-2004, 21:47
En daar hebben ze dus de VIDEOTHEEK voor uitgevonden..


Zo heb ik Tears of the Sun 7 maanden geleden gezien op dvd-r, als ik op de videotheek had moeten wachten had ik hem pas gezien.

Ron-G
01-04-2004, 22:01
Ik koop ook alleen orginele koop dvd's dus geen gecopieerde allende voor mij, heb het 1 keer geprobeerd en 2 X geleend, en vond het 3 maal waardeloos, slecht beeld vaak blokkerig, en geluid vaak ook slecht, nu ben ik een zeikerd qua geluid maar baal gewoon als het Dolby Digital geluid niet in 5.1 word door gegeven door slecht copieeren.
Nee voor mij geen allende voor €7,- bv dan maar 2 X zoveel betalen dan heb ik top beeld en geluid.

Rob Smit
01-04-2004, 22:13
Ik koop ook alleen orginele koop dvd's dus geen gecopieerde allende voor mij, heb het 1 keer geprobeerd en 2 X geleend, en vond het 3 maal waardeloos, slecht beeld vaak blokkerig, en geluid vaak ook slecht, nu ben ik een zeikerd qua geluid maar baal gewoon als het Dolby Digital geluid niet in 5.1 word door gegeven door slecht copieeren.
Nee voor mij geen allende voor €7,- bv dan maar 2 X zoveel betalen dan heb ik top beeld en geluid.

Het beeld heb je gelijk in maar als het geluid op het origineel 5.1 is dan is de kopie ook 5.1.

JCL
02-04-2004, 07:10
met cd's heb je al helemaal ongelijk JCL, de kwaliteit tussen een gekopieerde en een origineel is zeer groot bij cd's, bij dvd's alleen door middel van het weglaten van tracks, misschien niet hoorbaar maar et is wel weg :p en bij die cd's is de bitrate een stuk hoger dan 128/192kbit, ik zit meer te denken aan 300+

Tuurlijk, dit spreek voor zich. Maar als je met b.v. Clone CD een image maakt van een ORGINELE audio CD en hem dan weer fikt dan is er volgens mij maar weinig kans op kwaliteits verlies.

Misschien dat het marginaal afnemt, maar een normaal mens hoort dat toch helemaal niet :twisted:

JCL
02-04-2004, 07:12
Ik koop ook alleen orginele koop dvd's dus geen gecopieerde allende voor mij, heb het 1 keer geprobeerd en 2 X geleend, en vond het 3 maal waardeloos, slecht beeld vaak blokkerig, en geluid vaak ook slecht, nu ben ik een zeikerd qua geluid maar baal gewoon als het Dolby Digital geluid niet in 5.1 word door gegeven door slecht copieeren.
Nee voor mij geen allende voor €7,- bv dan maar 2 X zoveel betalen dan heb ik top beeld en geluid.

Het beeld heb je gelijk in maar als het geluid op het origineel 5.1 is dan is de kopie ook 5.1.

Hij heeft waarschijnlijk een cam van i-net en die is op DVD gezet. De films die je van newsservers kan aftrekken zijn vaak briljant van kwaliteit en missen in het beeld een heel klein beetje. Het verschil tussen een copie en een orgineel is zeker te zien maar het verschil is zo vreselijk klein dat je er echt super goed op moet gaan letten.

Rob Eric Blank
02-04-2004, 08:23
Ik denk wel dat ik Kill Bill 1 een copy van ga maken en wachten todat de box uitkomt en deze aanschaffen. Ok. het is niet geheel legaal, maar ik ga deze DVD uiteindelijk toch aanschaffen.

evenflow123
02-04-2004, 09:00
Mijn ervaring met gekopieerde dvd's is hetzelfde als velen hier, vaak slecht geluid, slecht beeld (soms zelfs uit de bioscoopzaal opgenomen), als je daar dan toch niks om geeft hou het dan gewoon bij VHS.
Die zijn ook voor €7 te koop en dan heb je in ieder geval nog een mooi hoesje.

Voor mij dus alleen gekochte, originele dvd's.