PDA

Bekijk de volledige versie : filmdiscussie: Identity (spoilers)



memento
08-03-2004, 11:49
Waarschuwing:

DIT ONDERWERP BEVAT SPOILERS


Ik heb laats te film bekeken en vond het een goed en spannende film!
alleen het einde blijft voor mij toch een beetje een misterie.
[spoiler:0414602b56]de kale op het eind heeft meerdere indentiteiten en de 10 personen waren dus allemaal indentiteiten van hem.
maar als de 10 personen indentiteiten van hem zijn, wie zijn er dan vermoord?? waarschijnlijk dus andere mensen dan in de film!?!?!
en was het jongetje eigenlijk de moordenaar en dus die kale?
volgens mij is het jongetje ook 1 van zijn identiteiten alleen is dit zijn slechte kant! en als hij iemand in de film vermoord wordt vermoort hij dus een vreemde die je niet in de film ziet!
de foto's van de vermoorde mensen die ze lieten zien waren ook niet van de 10 hoofdrol spelers!
op het laatst werd het hoertje door het jongetje vermoord en werd er in werkelijkheid de politieman in de auto vermoord namelijk![/spoiler:0414602b56]

hoe denken jullie erover???????

Rob P.
08-03-2004, 12:00
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16674


hier zijn ze er ook al over begonnen..misschien een idee om er daar een keer de vraag te herhalen, in verband met het probleem van de dubbele threads.

memento
08-03-2004, 12:06
das volgens mij gewoon een vraag over het feit dat de film goed of niet goed is!
dit topic gaat over de discussie van gebeurtenisen in de film!
mocht ik iets over het hoofd zien en er toch al een discussie over deze film zijn laat het dan ff weten :wink:

memento
08-03-2004, 15:52
er is dus niemand die een mening heeft over hoe deze film daadwerkelijk gebeurd is :cry: :shock: :shock: :shock: :shock:

R Klemkerk
08-03-2004, 17:24
mijn interpetatie is als volgende:
[spoiler:706184ee42]
die kale uit de film heeft verschillende persoonlijkheden. Het hele verhaal speelt zich af in zijn hoofd.

In het echt is er niemand vermoord volgens mij, die kerel is gewoon gestoord en gaat naar een gekkenhuis op het laatste. behalve op het laatste, dan vermoord hij die kerel die hem naar een instituur wilt gaan brengen. Dat is de enige dode die hij volgens mij heeft gemaakt.

alles is gewoon in zijn hoofd afgespeeld.[/spoiler:706184ee42]

Rob P.
08-03-2004, 17:57
das volgens mij gewoon een vraag over het feit dat de film goed of niet goed is!
dit topic gaat over de discussie van gebeurtenisen in de film!
mocht ik iets over het hoofd zien en er toch al een discussie over deze film zijn laat het dan ff weten :wink:

ja da's inderdaad iets héél anders... :?

maargoed het flinterdunne verhaaltje is dus vrij simpel(spoilers ahead):

verdachte van moord heeft muliple personality syndrome (origineel!) Dokter zegt: Maar één van die persoonlijkheden is gevaarlijk. Dus als je daarmee stopt komt alles weer goed.. Verdachte doet ze best, "vermoord" bijna alle "persoonlijkheden" maar nog net niet voldoende om een sequel te kunnen voorkomen. Laten we hopen dat het hier echter bij blijft. Want zelf vond ik deze film niet bepaald spannend, natuurgetrouw en allerminst verassend. Maar goed, andere zullen er wel anders over denken.

memento
08-03-2004, 18:07
tsja volgens mij is die kale wel degelijk gevaarlijk en heeft hij wel degelijk mensen vermoord!
er waren immers 6 mensen vermoord in een motel met foto's als bewijs
tevens zou de kale de doodstraf krijgen, dit is later veranderd naar opsluiting in inrichting!
waarom zou hij anders de doodstraf krijgen!
wel is het zo dat 1 van de persoonlijkheden kwaadaardig is (jongetje)

Cloud
08-03-2004, 18:14
Na het zien van de film was ik ook even in de war.
Maar heb dan op verschillende forums paar antwoorden gevonden:

[spoiler:d2148c8248]
Die man heeft die personen vermoord in dat hotel. Daarom werd hij ook opgepakt en ter dood veroordeeld. Maar volgens de psychiater is die man niet altijd slecht.
Hij heeft 10 identiteiten, en 1 daarvan heeft die mensen vermoord. Hij probeert de rechter te overtuigen dat de man gedwongen was door dat kind (slechte identiteit) om die mensen te vermoorden.
En innerlijk probeert die man dan zijn slechte identiteit te vinden en te verstoten.
Maar 1 voor 1 gaan de andere (goede) identiteiten dood.
Ze worden gedood/verstoten door het kind.

En op het einde blijft maar 1 identiteit over, dat slecht kind.
Dus op het einde lijdt hij niet meer aan die multiple personality syndrome.
Alles in het hotel speelt zich af in die man zijn hoofd, het is een strijd tussen de goede tegen de slechte identiteit.

[/spoiler:d2148c8248]

Dit is wat ik uit al die redeneringen van anderen heb uitgehaald.
De film werd gepromoot als een "10 kleine negertjes" verhaal.
Had dan ook iets in die aard verwacht. Een "echte" detectiveverhaal.
Maar bleek iets totaals anders.

memento
08-03-2004, 18:33
he cloud ik denk dat ik een heel eind met je mee kan gaan.
[spoiler:b358662c84]de mensen die die kale heeft vermoord zijn andere dan die je in de film ziet. dus als zijn kwade identiteit een goede identiteit vermoord vermoord die kale iemand in het echt!
ben je het hier mee eens??? dit denk ik omdat de foto's van de vermoorde mensen andere zijn dan de 10 hoofdrolspelers en omdat terwijl het hoiertje wordt vermoord er eigenlijk de agent wordt vermoord[/spoiler:b358662c84]

Cloud
08-03-2004, 19:42
Hey Memento, ik denk niet dat het zo is gegaan.
Mijn mogelijke verklaring:

[spoiler:b4dacc596b]
Die kale heeft vroeger 6 mensen vermoord toen hij de identiteit van die jongetje bezat.
Daarvoor is hij opgepakt en ter dood veroordeeld.
Die flashbacks op het einde tonen die moorden.

M.a.w. de 10 mensen in zijn hoofd hebben niks te maken met de 6 personen die hij in het echt doodde.
Wat in zijn hoofd afspeelt is meer een zoektocht naar de moordenaar van die 6 mensen. Ik denk dat hij zelf niet weet welk identiteit van hem die 6 mensen vermoordde.

Daarom creëert hij die situatie terug in het hotel, maar deze keer met alle 10 identiteiten. Zodat de echte moordenaar opnieuw tevoorschijn moet komen en zich misschien prijsgeeft alvoor hij alle 9 "goede" identiteiten doodt.
[/spoiler:b4dacc596b]

Gijs
08-03-2004, 22:08
Volgens mij is het volgende ook het geval [spoiler]er zijn een aantal politieagenten aanwezig bij de kale persoon, als ik het mij goed herinner zijn zij zich bewust wat er zich afspeelt in het hoofd van de 'moordenaar', zij hopen dat een van de 'identiteiten' er achter komt wie de moordenaar is en deze uitschakelt. Het is ook duidelijk dat de identiteiten niets van elkaars bestaan voor het gebeuren in het hotel, terwijl ze toch in het hoofd van dezelfde persoon voorkomen.[spoiler]

PvdS
09-03-2004, 18:42
*copy paste* ...

Effe kort zoals ik het zag: [spoiler:f2d3cfb6d3]Alles rondom het motel speelt zich af in het hoofd van de moordenaar. Alle personen rondom het motel zijn persoonlijkheden van hemzelf. Tegen het einde van de film wordt daar in de kamer met de rechter ook daaraan gerefereerd. Hij heeft 9 van de 10 persoonlijkheden in zichzelf weten te elimineren. Het enige waar ze geen rekening mee hielden was dat er een elfde persoon in hem schuilt: het kleine jochie, die de moordlustige persoonlijkheid is van het stel.[/spoiler:f2d3cfb6d3]

Okay, kleine aanvulling dan ...

[spoiler:f2d3cfb6d3]De rechter denkt dat een goede identiteit over is gebleven na het innerlijke gevecht die de moordenaar met zichzelf heeft gehad (het hoertje) en ie daarom geen gevaar meer zal zijn, maar ze zijn het jongetje vergeten. Het waren geen 10, maar 11 personen
01 Pa van jongetje
02 Ma van jongetje
03 Jongetje zelf
04 Hoertje
05 Actrice
06 Chauffeur van actrice
07 Pasgetrouwd stel, de man
08 Pasgetrouwd stel, de vrouw
09 Nepagent
10 Gevangene
11 Motel eigenaar

Elf stuks ... tenzij ik nu iemand nog heel erg aan het vergeten ben ...
[/spoiler:f2d3cfb6d3]