PDA

Bekijk de volledige versie : Welke DVD's geven de mooiste surround sound?



osmo
09-03-2004, 12:36
Heb net een surround speakersetje aangeschaft en wil nu graag weten welke DVD's de mooiste surround effecten hebben.

hitchberg
09-03-2004, 13:09
ik draai altijd T2 judgement day (de achtervolging door die rivierbedding?)als "geluidsvoorbeeld"

u571 is ook heel goed, of de "Pod-race" in phantom menace

Erwin_W
09-03-2004, 13:34
Zowiezo beide Harry Potter films..

De kraaien in Jeepers Creepers (vind de film alleen verder niet zo boeiend)

Pearl Harbor

Verder vind ik Gone in 60 sec/Fast and the Furious en dat soort films mooie geluiden hebben

Rob Eric Blank
09-03-2004, 13:51
De Extended Editions van LOTR, die hebben beide een prima geluid.
Saving Private Ryan (DTS)
Gladiator
The Matrix deel 1(andere delen nooit op DVD gezien)

Dit zijn naar mijn mening een aantal top DVD's betreft geluid, vooral LOTR met DTS es.

osmo
09-03-2004, 14:07
Heb zelf Lara Craft en de Cradle of Life van het weekend te leen gehad. De geluidseffecten (en stunts) vond ik ook erg goed, maar het verhaal was wat mager.

LOTR moet ik nog kijken met surround. Heel binnenkort dus!

Mark Knoop
09-03-2004, 14:13
Zowiezo beide Harry Potter films..

Inderdaad. Ik heb laatst Harry Potter en de Steen der Wijzen voor het eerst op de surround sound set gekeken. Vooral de Quidditch scene is indrukwekkend met surround sound.

Erwin van de Beek
09-03-2004, 14:16
1. De PodRace van The Phantom Menance ( Star Wars )
2. Landing Omaha Beach ( Saving Private Ryan, de eerste 30 minuten )
3. Pearl Habor ( scene aanval Jappen op Pearl Habor )
4. Scene uit de Matrix, waar de liftdeur door Neo eruit wordt geblazen, die deur vliegt recht over je kop heen.
5. Scene uit Gladiator ( wanneer de catapults met olie worden afgeschoten, vliegen echt links en recht door de huiskamer heen.
6. Attack of the Clones achtervolgings scene door de stad in het begin.
7. Scene uit Titanic ( scene machinekamer )
en zo zijn er nog meer te noemen.
Geluidscenes TombRaider vind ik niet zo
Groet, Erwin

Sein
09-03-2004, 17:54
Nog een tip:

Minority Report

Ik heb nog geen onvolkomendheden (in het geluid althans) kunnen ontdekken... in 1 woord: GEWELDIG!

Rogier Burghout
09-03-2004, 19:29
- Face Off R3 DTS: de begin sequenties...maar dan in DTS
- Heat DTS R2 jp: de schietscene in DTS....kwijl....:cool:
- Ronin DTS R2 jp: de achtervolging die begint bij het kruispunt, uiteraard in DTS :)
- The Haunting R1 DTS: verschillende scenes.
- Cutthroat Island R2 Jp DTS: verschillende
- Terminator 1 DTS: de eerste achtervolging door Arnold, in ehh...DTS? ;)

martini
10-03-2004, 14:36
Ben het ook met jullie eens:

De extended editions van LOTR en LOTRII, maar ook de aanval op de Jappen in Pearl Harbor en de podrace in Star Wars I.
Voor de rest heb ik ook genoten van het geluid in Bad Boys II en in Pirates of the Caribbean

Coen P.
11-03-2004, 09:29
Signs heeft ook een hele goede DTS track...echt de moeite waard!

marcel
11-03-2004, 10:07
Daar heb ik gelukkig een Test dvd voor , zodat ik niet alle dvd's uit de kast moet rukken.
Hier staat o.a.
Gladiator (beginscene)
Pearl Harbor ( liefdescene... he shit wat type ik nou weer , Ik bedoel de aanval )
Armageddon (eerste meteoriet op Manhattan )
En zo staan er nog een stuk of wat op.
Heel handig om iemand mee te imponeren of over te halen om een 5.1 installatie te laten aanschaffen, want er zijn nog steeds mensen onder ons die nog niet weten hoe 5.1 of DTS nou echt klinkt.

Quinten Duyst
11-03-2004, 10:18
Waar heb je deze gekocht of heb je hem zelf gebrand ?

marcel
11-03-2004, 10:55
Het is een ( ik durf het hier bijna niet te zeggen) een gedownloade dvd.
Iemand heeft hem gemaakt dus.

Hans De Bisschop
11-03-2004, 11:06
Finding Nemo heeft een zeer indrukwekkende DD-EX en DTS-ES track !

Furanku
11-03-2004, 11:08
Je kon ergens zo'n promo / demo kopen via een .tk adres. Ik weet niet meer welk adres dat was..

Het is wel een handige dvd.

Patrick G.
11-03-2004, 11:13
Je kon ergens zo'n promo / demo kopen via een .tk adres. Ik weet niet meer welk adres dat was..

Het is wel een handige dvd.

Op marktplaats zie ik af en toe ook zo´n dvd te koop staan. Weet iemand toevallig of de geluidskwaliteit op zo´n copie exact hetzelfde is als bij de originele films ?

Quinten Duyst
11-03-2004, 11:14
De scene van the batle of helms deep uit de TTT heeft ook een mooi geluid.

Furanku
11-03-2004, 11:20
Je kon ergens zo'n promo / demo kopen via een .tk adres. Ik weet niet meer welk adres dat was..

Het is wel een handige dvd.

Op marktplaats zie ik af en toe ook zo´n dvd te koop staan. Weet iemand toevallig of de geluidskwaliteit op zo´n copie exact hetzelfde is als bij de originele films ?

Volgens mij moet dat wel, want het is namelijk een dvd waarmee je je geluidsinstallatie kan promoten..

ik zal eens kijken of ik die site ergens kan vinden, zo duur was die dvd nog niet eens.


***edit***
Ik weet niet of dit hem was:

http://members.lycos.nl/profisoundproaudio/index.htm

C-Jtje
11-03-2004, 11:46
T2: Iedere schiet/achtervolgings scene (heel deze film klinkt lekker)
X-men 1.5: beginscene met hek, kooigevecht met wolverine en andere diverse scenes meer
X-men 2: Heel deze film klinkt lekker :shock:
Blade 2: scenes in de raveclub en andere (de manier om je moeder gek te maken) :twisted:
Minority Report: schokgolf wapen :P
LOTR EE's: :wink:
Star Wars ep 1&2: WOW!
Saving Private Ryan: 8)
Pearl Harbor DTS 4 disc: aanval :D
Stark Raving Mad: onbekende film mar klinkt wel lekker
ETC.

kan er zo gauw geen meer verzinnen :D

Albert Kostwinder
11-03-2004, 12:18
Hollow Man - Explosies, vlammenwerper en liftscene in DTS!! wow...
Resident Evil - lift scene en einde film in de trein met monster in DTS!!
The Core - Explosies einde film... wow!
Dreamcatcher - de wc scene... inDRUKwekkend...
Le cinquieme element - superbit DTS... voortreffelijk
Below - mooi laag, hele film
Black Hawk Down - raket inslagen en helikopters
Hulk - in de woestijn met vliegtuigen, tanks, etc.. Hulk Boos!!
Top Gun - Einde film als cruise opstijgt... Pffff!!!
Darkness Falls - eindgevecht.. in DTS...
The Eye - explosie van tankwagen..... Knallen!!!

Grant
11-03-2004, 12:38
Ongetwijfeld 'Master and Commander' - de houtsplinters vliegen om je oren (tevens Oscar voor 'best sound').

Xcite
11-03-2004, 15:38
Star Wars Episode 1: track 3, in het begin als er zon ship voorbij komt...van links naar rechts...super cool, bij een demo bij mij thuis gingen me neefjes huilen van het harde geluid...hehehe...
en de echo bij track 29 in de Senate

Star Wars Episode 2: die bommen in dat space gevecht met obi....eerst hoor je nix en dan.....wow :)

Contact: als elly door het wormhole gaat

Harry potter 2: met die planten die ze eruit rukken....

en de THX promostukjes aan het begin van de film...(bij star wars en T2) zijn ook altijd echt van goede kwaliteit

squidward
01-08-2004, 03:42
The Hulk - vooral het laatste half uur(DTS)
Gladiator - het gevecht in het begin en de arenagevechten(DTS)
Underworld - alle scenes eigenlijk wel(DTS)

Philippe
03-08-2004, 08:55
The Rock UK SE + Criterion (dts)
Con Air R3 (dts)
The Transporter R2 Japan (dts)

Randy van Rijn
03-08-2004, 13:22
Naast veel bovengenoemde titels:
From Dusk 'Till Dawn
Cutthroat Island
The Blues Brothers
An American Werewolf In London - DTS
The Haunting
Moulin Rouge
Atlantis (Disney)
Die Hard - DTS
Speed - DTS
Die Another Day - DTS
Titanic

The Eagles: Hell Freezes Over - DTS

martini
03-08-2004, 13:57
Dus om het kort te houden bijna elke film die een DTS heeft. :!:

Henk Heideveld
04-08-2004, 10:25
Heb net een surround speakersetje aangeschaft en wil nu graag weten welke DVD's de mooiste surround effecten hebben.
Absolute top zijn de extended versies van LOTR.
U-571 is de ultieme subwoofersloper (6)
Alhoewel het geen garantie is zijn de meeste DTS-tracks en de Superbits qua geluid superieur.
En wil je wat anders dan films, bijvoorbeeld muziek dan zijn Black and White Night van Roy Orbison en Hell Freezes Over van The Eagles voorbeelden van perfecte geluidsmix. Ook de DVd's van Queen mogen er qua afmixing zijn. Toppie. 8)
Zeker niet over het hoofd zien: de DTS-track van The Fast and The Furious. :wink:

Henk Heideveld
04-08-2004, 10:28
Dus om het kort te houden bijna elke film die een DTS heeft. :!:
Da's bepaald geen garantie. Speed heeft nou niet bepaald een mooie DTS-geluidstrack. :( Black Hawk Down is bepaald niet denderend.
DTS zegt helemaal niks over het juist afmixen of het optimaal benutten en veerdelen van de beschikbare kanalen. Minstens de helft van de DTS-tracks kan de toets der kritiek niet doorstaan. :oops:

Henk Heideveld
04-08-2004, 10:30
Schiet me ineens te binnen. Brotherhood of the Wolf (Pacte de Loupe) is een voortreffelijke DTS-track. De DTS van Saving Private Ryan doet het op mijn apparatuur ook geweldig. :P

pavko
13-08-2004, 01:01
Naast de al eerder genoemde The Fifth Element Superbit R1 DTS kan ik ook van harte aanbevelen de Vlaamse (!) A-Film uitvoering van Lola Rennt DTS.

stijn
13-08-2004, 09:31
moet je zeker requiem for a dream kijken. op een bepaald moment loopt die oude moeder rondjes in de kamer waar in een hoek de tv aanstaat. de camera volgt haar en je hoort dus de tv pijlsnel rondjes draaien door je boxen, ook geweldig in andere scene's, bij de dokter.
echt een aanrader!!

Albert Kostwinder
13-08-2004, 09:41
Geen DTS maar een uitstekende DD5.1 track: HELLBOY. Echt een sub aanrader.... :wink:

Milan
13-08-2004, 12:06
Swordfish -> eerste ontploffing
Jurassic Park 1 -> T-rex
LOTR Fellowship -> [spoiler:eb686d5d24]Exploderende[/spoiler:eb686d5d24] Sauron :wink:
Atlantis -> Leviathan
Star Wars 1+2 -> lightsabre-gevechten

e.n.V.a....

Kevin Baeckelandt
13-08-2004, 12:09
De DTS van Saving Private Ryan doet het op mijn apparatuur ook geweldig. :P
Helemaal mee eens, trouwens Star Wars I en II heeft een sublime DD 5.1 en moet zeker niet onder doen voor films met een DTS-track.

Kees Hoekerd
13-08-2004, 12:31
ik draai altijd T2 judgement day (de achtervolging door die rivierbedding?)als "geluidsvoorbeeld"

Ja,das mijn favoriete scene,net als de showdown bij de Galleria. :wink:

T 2 heeft ook een aparte geluidstrack die echt topgeluid geeft,zelfs zonder boxen of wat dan ook.

Albert Kostwinder
13-08-2004, 12:37
[quote=hitchberg]
T 2 heeft ook een aparte geluidstrack die echt topgeluid geeft,zelfs zonder boxen of wat dan ook.

:shock: :shock: Om als blinde / dove hiervan te kunnen genieten zal toch minstens de sub aan moeten staan hoor.... :? :lol:

Emporio
13-08-2004, 12:51
Batman Forever, leuke effecten vanaf het begin

Philippe
13-08-2004, 13:13
ik draai altijd T2 judgement day (de achtervolging door die rivierbedding?)als "geluidsvoorbeeld"

Ja,das mijn favoriete scene,net als de showdown bij de Galleria. :wink:



Zonder twijfel fantastische scènes, die razen echt door je speakers. Onlangs Michel Vaillant gekeken en die zet je speakers ook wel aardig aan het werk.

skank
15-08-2004, 11:21
u571
underworld (wat een dts) !!!!!!!!!!!!!!!!!
pearl harbor
saving private ryan
the fast and the furious ook

martini
20-08-2004, 14:18
Eigenlijk alle films met een beetje actie. LotR, Pearl Harbor, Star Wars I en II en natuurlijk niet te vergeten de beginscenes van Saving Private Ryan en Gladiator.

Symphony X
20-08-2004, 19:58
Freddy Vs Jason: Eind gevechtscene"dts"

Band of Brothers: Al het geschiet en explosies"jaja een erg goeie dd5.1 track"

Minority Report: schokgolf geweer"dts"

Back To the Future trilogy: sommige actie delen"dts"

Vertical Limit: begin scene en explosies van dat nitro nog wat spul" ook dd5.1"

X-men 1 & 2: bepaalde scenes zoals eerder genoemde eerste x-men hekkenscene "dts"

The Matrix: schiethalscene "dd5.1"

Resident evil: begin scene "dts"

Pirates of the.... Enz :lol: ....

Symphony X
20-08-2004, 20:00
Almost Forgot: Fight Club "dd5.1"....deze film moest er wel ff bijstaan kwa geluid

Kevin Baeckelandt
20-08-2004, 22:10
:oops:

A3aan
26-08-2004, 13:38
Ik gebruik een Demo-DVD (2 schijfjes) met daarop een flink aantal scènes die hier ook al getipt zijn.
Onder meer: Armageddon - New York shower; Deep Blue Sea - Cracking window; Gone in 60 seconds - Stealing Eleanor; Starwars Atack of the Clones - Freefall chase; Swordfish - The explosion; XXX - Taking out the communicationtower; The Fast and the Furious - The Race; Gladiator - The Colosseum (Barbarian Horde) en Opening fight; The Patriot - Gabriel’s Rescue ; Pearl Harbor - First strike; Planet of the Apes - Crash Landing; Blade 2 - Motorcycle Vampires; Die another Day - The carchase; A Bug’s life - The bird; Ice Age - Opening titles; Monster’s Inc. - The door vault; Toy story 2 - Opening titles; LOTR: FOTR - Fool of a took; The Haunting - Creaking pipes; Independence Day - Time’s up; Jurrasic Park 1 - T-rex; Saving Private Ryan - Omaha beach; Starwars Episode I: The phantom menace - Podrace; Titan A.E. - Icefield DTS; LOTR: TTT - Helms Deep Explosion DD5.1; Twister - Opening with the F5; U-571 - Depthcharges DTS

ik heb dit via internet gevonden op de site www.demodvd.tk een overzicht van de beide DVD's vind je op http://www.xs4all.nl/~gielis99/HTdemodvds.html#begin.

Bevalt mij (en de lui die ik mijn HT demonstreerde) UITSTEKEND!