PDA

Bekijk de volledige versie : Spikes



Jeroen Klaassen
10-12-2001, 10:10
Zoals misschien bij vele forum-leden heb ik vreselijk last van die ellendige resonantie van de sub. Nu is mij verteld dat de oplossing hiervoor 'spikes' kunnen zijn.
Sorry als deze vraag al eerder is geweest en dom is, maar de zoekfunctie werkt niet goed bij mij en zag zo snel nix erover staan.. :(

Heeft iemand hiermee ervaring? Welke zijn goed? Waar kan je ze halen? Prijs? Waar moet ik op letten?

Graag jullie reactie hierop!

Bedankt!

Jeroen

p.s. Ik heb vloerbedekking op beton

bmateijsen
10-12-2001, 11:10
zie de volgende post....

http://www.dvd.nl/forum/showthread.phps=&threadid=1599&highlight=spikes

groet Bjorn

forzavado
10-12-2001, 11:34
Deze thread gaat er inderdaad over. Maar wat resoneert hier nu precies (de sub zelf?:D het huis?) Het is niet zo dat spikes ieder basprobleem oplost. Ieder voorwerp heeft een eigenfrequentie, dwz dat ieder voorwerk mee gaat trillen op één frequentie (bijna altijd heeft een voorwerp meerdere eigenfrequentie's), dit is resonantie en kan dus vele veroorzakers hebben.

Jeroen Klaassen
10-12-2001, 12:14
zie de volgende post....

http://www.dvd.nl/forum/showthread.phps=&threadid=1599&highlight=spikes


Bedankt voor het reageren!
Ligt het nu aan mij of klopt de link niet?? :(

Jeroen

PM
10-12-2001, 12:16
bmaetijsen... de link werkt niet.. (heeft dit te maken met de posts die zomaar uit t forum vallen..?)
Ik weet wel welke thread je bedoelt (zelf gestart).. en bij mij heeft het geholpen om de overlast voor de buren iets te verminderen... maar bij hoge volumes gaan er natuurlijk toch wel wat andere dingen trillen.. kastdeurtjes, glazen in de kast etc. etc...
En het belangrijkste is dat het geluid beter klinkt... minder boomy.. strakker!
Ik vind spikes zeker het geld waard

forzavado
10-12-2001, 12:17
Ik denk dat bjorn deze (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1599&highlight=spikes) bedoelt. Hopelijk doet ie het nu wel!

bmateijsen
10-12-2001, 12:25
ik moet toch maar eens gaan beginnen met hyperlinks te plaatsen ipv de volledige url te kopieren...

Spikes helpen inderdaad wel om de bas strakker te maken en het doordreunen te verminderen... maar volgens mij heb jij last van staande golven... deze zal je middels akoestiek moeten aanpassen (als je dit wil...) (evt. kasten anders zetten bijv....)

Het helpt om door je kamer heen te lopen en te checken waar je bass meer doorklinkt... daar zou je dan iets met een stuk meubilair moeten doen..

Groet Bjorn

forzavado
10-12-2001, 13:56
Dit heb ik ook. Achter in m'n kamer hoor je de bas veel zwaarder dan voor. Ik heb me hier maar bij neergelegd, aangezien ik het met verschuiven van de sub en meubilair (er is weinig te schuiven door de kleine ruimte) niet kon oplossen. m'n kamer is simpelweg te klein voor een mooie weergave van lage tonen.
Wat bij mij wel hielp is bij muziek de sub niet gebruiken, want daar is dit probleem het meest storend. Als de bas uit m'n fronts komt dan valt het wel mee. Gelukkig zijn veel muziek dvd's 5.0. Je zou dan zeggen: "zet die sub dan voor neer", maar daar heb ik geen ruimte voor. Bij filmweergave gaat die sub gewoon aan, en de resonantie voegt in zekere zin ook wel iets toe aan zware ontploffingen. Het worden nu letterlijk "trilling effects".

Jeroen Klaassen
11-12-2001, 11:11
Bedankt weer voor alle reacties!
Heb al een beetje gestunt met de plaats van de sub en uiteindelijk was zn huidige plaats de beste! :) Ik ga maareens die thread goed doornemen dan, want die trillingen zijn echt slecht voor het sociale contact met de buurtjes!

Jeroen

forzavado
11-12-2001, 11:14
Staat die sub boven of beneden in je huis?? Klagen die buren echt?? Hoe durven ze:D Nodig ze een keer uit voor een demo, dan piepen ze wel anders!

PM
11-12-2001, 11:47
Staat die sub boven of beneden in je huis??

He forz... ik heb mijn set op een zolderkamer staan... maar... de zolderkamer van de buren wordt ook gebruikt... dus dan maakt t niet veel uit... en m'n sub is in de rest van het huis trouwens ook te horen.. hoe t verder bij de buren zit weet ik niet...:D