PDA

Bekijk de volledige versie : receiver/versterker



Tom van den Hout
10-12-2001, 17:47
Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ik heb een vraagje;
Ik zoek iets waarop ik mijn boksen op aan moet sluiten, en waar ik mijn CD-speler en PS-2 op kan sluiten.

Is dit iets een versterker of een receiver?? (misschien een domme vraag maarja)

En heeft iemand toevallig nog zo'n ding thuis liggen, die ik misschien kan overkopen? Hoeft meesterlijk goed te zijn ofzo :D

Alvast bedankt :D

bmateijsen
10-12-2001, 17:55
je kan op je PS-2 een receiver of een versterker aansluiten met 5.1 kanaals digitaal geluid (je hebt dan wel 5 boxen en een subwoofer nodig... (sub moet niet mag wel...)

Een receiver is een versterker met een tuner ingebouwd.
Een versterker zorgt voor de versterking van een signaal (bijv cd-speler) en geeft dit door aan je luidsprekers....)

Mocht je geen 6 kanaals geluid willen, dan volstaat een hi-fi stereo receiver...

Voor 2dehands kan je kijken op www.hear.nl (even op 2dehands drukken) en kijken onder home-cinema of versterker. of op www.marktplaats.nl

Groet Bjorn

Tom van den Hout
10-12-2001, 18:01
Bedankt voor je info, maar ze zei dat je alleen geen subwoofer nodig hebt.

Maar kan je niet gewoon maar 1 box op zo'n 5.1 receiver aansluiten? Ik wou het graag (heel) langzaam uitbouwen, en voorlopig beginnen met 1 die ik dan voor gewoon audio wil gebruiken

Tom van den Hout
10-12-2001, 18:19
O ja, hij moet ook wel betaalbaar zijn. Net gekeken op hear.nl maar die zijn dus way buiten mijn budget.

Zoals ik al zei hoeft het geen superkwaliteit te zijn, gewoon 1 waar ik een aantal boksen aan kan hangen van zo'n 2/3 honderd piek per stuk

forzavado
11-12-2001, 09:42
Maar kan je niet gewoon maar 1 box op zo'n 5.1 receiver aansluiten? Ik wou het graag (heel) langzaam uitbouwen, en voorlopig beginnen met 1 die ik dan voor gewoon audio wil gebruiken
Langzaam uitbouwen is een goed idee. Maar 1 box is wel heel langzaam. Begin er met 2 (wat heb je nu?):D :D :D. Wij hebben ook een PS2 thuis, en met stereo vesterker geeft het nog best wel een redelijk geluidje met games. Goedkopere recievers kun je denk ik wel vinden op www.marktplaats.nl Succes!

Jeroen Klaassen
12-12-2001, 14:38
Langzaam uitbouwen is een goed idee. Maar 1 box is wel heel langzaam.

Als je een 5.1 systeempje gaat opbouwen lijkt t me erg slim om eerst de front speakers te halen! Daarna kan je altijd de center, rear speakers en sub kopen!
Koop dus een paar knappe front speakers en ga dan pas 'langzaam bijbouwen'!

SUCCES!

Jeroen

smartsys
13-12-2001, 20:28
Je vroeg of iemand nog zo'n ding te koop had/heeft staan!

Ik heb een Philips FR980 receiver te koop staan.

Dit is een goede receiver met 5 x 60 Watt. DD, etc...
Een paar speakers uit de Conrad gids erbij en je ben voor 750,00 gulden klaar.

De receiver moet 500,00 gaan kosten, is twee en half jaar oud en is niet 1400,00 geweest. Wordt geleverd incl. boek en afstandsbediening.

Ik heb deze receiver over nadat ik mijn set naar een HOGER niveau heb getilt.

indien je interesse hebt, hij staat bij de te koop sectie en anders stuur je maar een mailtje naar jeroen_leeflang@hotmail.com

Voor PC, PS2, en DVD is dit een hele leuke receiver. Dit klinkt vele keren beter dan welke pc speaker set dan ook.

forzavado
14-12-2001, 10:40
Off topic: Jeroen (smartsys), ben jij op vakantie geweest?

refused
14-12-2001, 11:32
Een goede en leuke en goedkope receiver:

Kenwood 5050d-s deze is 5x100watt en DD5.1 + DTS hij kost bij richersounds (deze zitten in a'dam, utrecht en groningen) slechts 599,- dit is zeker het geld waard!

Anonymous
05-01-2002, 20:59
Als je je ps2 erop aan wil sluiten let er dan wel eventjes op dat
je een versterker koopt die een optical ingang heeft mits je hem
natuurlijk digitaal aan wil sluiten ;)

bitbull
06-01-2002, 06:42
Als je je ps2 erop aan wil sluiten let er dan wel eventjes op dat
je een versterker koopt die een optical ingang heeft mits je hem
natuurlijk digitaal aan wil sluiten ;)

Daarvoor kun je ook de OCT1 van Altec (http://www.altecmm.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=336448&prmenbr=9490&from=) gebruiken.

Anonymous
06-01-2002, 12:14
Daarvoor kun je ook de OCT1 van Altec (http://www.altecmm.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=336448&prmenbr=9490&from=) gebruiken.

Dat is een converter neem ik aan ? Als dat zo is, heb je altijd
kwaliteitsverlies, niet echt aan te raden.Sowieso is optical al
op zich kwaliteitsverlies want digitaal coaxiaal is nog altijd het
beste wat je kan hebben.Waarom hebben de meneertjes van
de Ps2 deze er niet op gemaakt :confused:

Ryaco
06-01-2002, 12:27
Langzaam uitbouwen is een goed idee. Maar 1 box is wel heel langzaam. Begin er met 2 (wat heb je nu?):D :D :D. Wij hebben ook een PS2 thuis, en met stereo vesterker geeft het nog best wel een redelijk geluidje met games. Goedkopere recievers kun je denk ik wel vinden op www.marktplaats.nl Succes!

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je te langzaam bent met uitbouwen bestaat de kans dat de speakers die je er het eerst aan hangt niet meer leverbaar zijn als je gaat uitbreiden.

Het wordt immers aangeraden om als surroundspeakers dezelfde rondom te gebruiken en dat is dan niet meer mogelijk.

Ik zelf gebruik een Sony STR DB925 amp (DTS, 6 x 100 watt, 2x sub out) en ben zeer tevreden over deze setup. De speakers die ik gebruik zijn Sony SS SR 30's van 150 wat per stuk. Het zijn overigens pyramidevormige bipoles). Dit in combinatie met 2 actieve Philips subwoofers van 50 watt per stuk. De center speaker is ook een Sony van 150 watt.

Ryaco
06-01-2002, 13:27
Dat is een converter neem ik aan ? Als dat zo is, heb je altijd
kwaliteitsverlies, niet echt aan te raden.Sowieso is optical al
op zich kwaliteitsverlies want digitaal coaxiaal is nog altijd het
beste wat je kan hebben.Waarom hebben de meneertjes van
de Ps2 deze er niet op gemaakt :confused:

Paul,

Hoe verklaar je dat digitaal coaxiaal beter is dan optical? Ik dacht altijd dat optical prima-de-luxe was...

O ja, Ik weet denk ik wel waarom de meneertjes van de ps2 dit er niet op hebben gezet: $$$.

Graag je reactie!

Anonymous
06-01-2002, 14:22
Nou moet ik eventjes goed nadenken hoe mijn collega dat ook
alweer uitlag aan mij want ik dacht namelijk ook altijd dat
optisch veel beter was dan coaxiaal.

Signaal uit je DVD, omgezet naar lichtsignaal, naar de versterker,
lichtsignaal wordt omgezet naar digitaal, digitaal wordt weer
omgezet naar analoge dan naar de speakers.

Bij coaxiaal was het geloof ik zo dat er een digitaal signaal direct
naar de versterker ging daar werd omgezet naar een analoge
signaal dat naar de speakers wordt gebracht.

Zoiets zat het in elkaar, zal het nog eens een keertje duidelijk
navragen bij me collega.

PM
07-01-2002, 09:34
Yep... t scheelt gewoon in het aantal omzettingen... COAX digitaal vereist minder omzettingen en dus minder verlies. Als je bij beide opties een goede kabel gebruikt zit daar weinig verschil in.

forzavado
07-01-2002, 09:59
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je te langzaam bent met uitbouwen bestaat de kans dat de speakers die je er het eerst aan hangt niet meer leverbaar zijn als je gaat uitbreiden.

Het wordt immers aangeraden om als surroundspeakers dezelfde rondom te gebruiken en dat is dan niet meer mogelijk

Sorry, maar daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het is inderdaad waar dat speakers vaak na één of twee jaar vervangen worden in een range. Ten eerste wil dat zeggen dat je één/twee jaar hebt om je Ht op te bouwen, ten tweede is het zo dat als een model vervangen wordt de vervanger qua klank heel goed matcht met het vorige model (bv. de q series KEF met q.2 series KEF) Dus je hebt wel degelijk enige rek als je langzaam uitbouwd, maar je moet zeker wat meer op je hoede zijn voor de toekomst.

forzavado
07-01-2002, 10:05
Yep... t scheelt gewoon in het aantal omzettingen... COAX digitaal vereist minder omzettingen en dus minder verlies. Als je bij beide opties een goede kabel gebruikt zit daar weinig verschil in.
Klopt als een bus! Mag ik daar dan weer even aan toevoegen dat een goede optische kabel vaak duurder is dan een goede coax, dus met dezelde hoeveelheid storing. Vandaar dat vaak de voorkeur wordt gegeven aan coax, deze biedt voor hetzelfde geld over het algemeen betere kwaliteit.