PDA

Bekijk de volledige versie : De LCP-projector aan de DVI



gepebril
10-12-2001, 19:33
Sinds een tijdje ben ik in het trotse bezit van een Sony VPL-XP20 projector en wil deze om diverse redenen digitaal aan de PC koppelen. Echter mijn projector bezit een DFP-20 aansluiting. Op zich nog geen probleem, maar de afstand projector is een beetje groot en een kabel langer dan 1.8 meter in het kikkerlandje lijkt onvindbaar. Voor de duidelijkheid ik heb het over een DVI->DFP kabel. Wie helpt mij uit de brand en wie heeft ervaring met DVI. Ik weet dat de verbetering op een TFT-schermpie minimaal is maar op een LCD-projector verwacht ik iets meer, zeker omdat de huidige 15meter VGA-kabel een beetje echo opleverd. Morgen komt mijn video-kaart de ATI8500 (THX gecertificeerd !!!) bij mijn thuis en het zou mooi zijn indien die zeer snel digitaal aan het werk kan !!

Verder ben ik erachter gekomen dat veel mensen het verschil tussen superbit en gewone uitgaven niet zien. Nou zet het maar eens op een goed scherm, dan is het een wereld van verschil

Ik wacht af, al vast bedankt voor de hulp

gr,

Albert

martin
11-12-2001, 19:32
Hoi Albert.

ik weet niet of je deze site kan http://www.itccomp.nl/
maar deze gasten weten over jouw vraag best wel antwoord.

een THX video kaart, zijn die er ookal ??

sterkte en tot laters....

Martin.

PM
06-09-2002, 12:27
en... heeft DVI verbetering gebracht?

jurgen
17-09-2002, 15:26
Hoi!

Ben in bezit van Panasonic Ptae 100 breedbeeld projector. Heb echter een financiele meevaller en kan mijn huidige projector zeer gunstig inruilen.

Ik vind de (weet niet of ik de naam helemaal goed heb)Sharp zx 9000 dlp projector geweldig maar dat is helaas te duur(11.000 euro). vroeg me af of er andere breedbeeld projectors zijn die zeer zijn aan te bevelen tot een prijsklasse van 5000 euro en ook nog een aanzienlijk verschil laten zien met de panasonic.

Verder vraag ik mij af of iemand enkele sites weet, die onpartijdige info verschaffen over projectoren en enkele vergelijk testen doen.

Bedankt!

Jaap Poot
18-09-2002, 16:46
Voor ongeveer 5500 euro ben je de trotste eigenaar van de Epson EMP-TW100, dit is een LCD projector met breedbeeld, een Faroudja linescaler ingebouwd en een beeld waar je het koud van krijgt. De sharp DLP projector heeft in principe dezelfde specificaties en zal vanwege de DLP techniek iets meer zwart hebben. Ikzelf heb altijd een CRT gedraaid en ben dus erg verwend als het gaat om mooi beeld. Ik kan je echter zeggen dat ik nu na een paar weken draaien niet meer terug wil naar zo'n bakbeest van 45 kg aan het plafond. Met andere woorden voor 5500 Euro koop je absoluut geen miskoop met de Epson.
groetjes Jaap

jurgen
19-09-2002, 12:21
Bedankt voor je reactie! Ga er zeker verder achter aan!(y)

Albert Kostwinder
27-02-2004, 13:17
Voor ongeveer 5500 euro ben je de trotste eigenaar van de Epson EMP-TW100, dit is een LCD projector met breedbeeld, een Faroudja linescaler ingebouwd en een beeld waar je het koud van krijgt. De sharp DLP projector heeft in principe dezelfde specificaties en zal vanwege de DLP techniek iets meer zwart hebben. Ikzelf heb altijd een CRT gedraaid en ben dus erg verwend als het gaat om mooi beeld. Ik kan je echter zeggen dat ik nu na een paar weken draaien niet meer terug wil naar zo'n bakbeest van 45 kg aan het plafond. Met andere woorden voor 5500 Euro koop je absoluut geen miskoop met de Epson.
groetjes Jaap

Kun je nagaan hoe snel de prijzen dalen... De Epson EMP-TW200 komt straks in april 2004 voor onder de € 2500.-- op de markt en is veel beter dan de 100!! Ik ga straks aan de projector en ga de 200 zeker in mijn rijtje projectors meenemen!!! Een 240 breed scherm er bij met Pioneer 668 of zo.... Dat wordt genieten... :)

Johan van den D.
27-02-2004, 19:16
De Epson EMP-TW200 komt straks in april 2004 voor onder de € 2500.-- op de markt en is veel beter dan de 100!! Hier is niet iedereen het over eens. :wink:
Op HTForum zijn de meningen daarover nogal verdeeld en geef men het voordeel zelfs aan de 100. :o

Albert Kostwinder
27-02-2004, 19:44
De Epson EMP-TW200 komt straks in april 2004 voor onder de € 2500.-- op de markt en is veel beter dan de 100!! Hier is niet iedereen het over eens. :wink:
Op HTForum zijn de meningen daarover nogal verdeeld en geef men het voordeel zelfs aan de 100. :o

Ach, zoals met alles natuurlijk, eerst zien dan geloven! ( http://www.elvic.nl/ denkt er namelijk heel anders over...maar ja, die moeten ze natuurlijk verkopen.. :)
De 500 is anders ook niet mis vind ik... hdmi aansluiting enz... leuk met een Pioneer 668 of zo.. :)

Albert Kostwinder
27-02-2004, 22:32
Ahum, na het lezen van dit... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=10995 over de tw200 staat hij voor mij nu echt bij de top drie van projectors die ik ga kijken in de nabije toekomst!!

Johan van den D.
28-02-2004, 09:42
De 200 is en blijft natuurlijk een hele mooie projector zeker gezien zijn "lage" prijs.
Dat zal zeker zijn sterke punt zijn tov zijn concurrentie en natuurlijk zijn heerlijke kwaliteiten.
De 100 is welliswaar op een paar punten beter (naar het schijnt) maar kost dan ook het dubbele en dat is het verschil niet waard.
De 200 zal zeker een goede keuze zijn maar bekijk zeker ook een paar andere merken alvorens tot aankoop over te gaan. (maar spreekt voor zich natuurlijk) :wink:

Johan van den D.
28-02-2004, 09:43
staat hij voor mij nu echt bij de top drie van projectors die ik ga kijken in de nabije toekomst!!Wat zijn de overige twee uit je top 3 overigens ?

Albert Kostwinder
28-02-2004, 10:45
staat hij voor mij nu echt bij de top drie van projectors die ik ga kijken in de nabije toekomst!!Wat zijn de overige twee uit je top 3 overigens ?

Sanyo Z2 en BenQ 8230...

Johan van den D.
28-02-2004, 16:28
Is inderdaad een mooie top 3 dan en de keuze zal nog lastig worden vrees ik.
De Sanyo hoor je immers ook hele goede berichten over.

Albert Kostwinder
28-02-2004, 16:46
Is inderdaad een mooie top 3 dan en de keuze zal nog lastig worden vrees ik.
De Sanyo hoor je immers ook hele goede berichten over.

Ja, daar ben ik ook bang voor... maar wel leuk natuurlijk...

Het ligt in de bedoeling om op een handmatig 234cm breed Projecta Cinema scherm op 4.75 meter afstand te projecteren. (even de Epson calculator gebruikt van de 200 en dat moet lukken). Kan ik het scherm mooi voor mijn Panasonic trekken zodat die helemaal wegvalt en enkel mijn Kef Q9c nog te zien is... Ok, niet het meest ideale scherm maar in mijn geval, de oplossing. Een vast scherm gaat gewoonweg niet... Als bron zit ik sterk aan de Pioneer 668 speler te denken met progressive Pal via component of beter dvi?... over een weekje of zes maar eens voorzichtig bekijken en dan hopelijk ook al bestellen... spannend!!

Maar welke het echt wordt weet ik nog niet.. Heb mij eerst even wat ingelezen over projectoren e.d om niet geheel met een mond vol tanden te staan straks.... Kost tenslotte genoeg en dan wil ik heel goed weten voor mijzelf of ik een goede keuze maak... :