PDA

Bekijk de volledige versie : Krassen op schijf



Toxic
10-12-2001, 22:00
Hallo, Ik vroeg mij af of/hoe je evt krassen op een CD/DVD kan 'repareren' . Ben momenteel bezig met het rippen van audio cd's en een aantal willen niet omdat er in de lengterichting een krasje op zit. Nu heb ik wel eens zg polijstsetjes gezien, maar weet niet of dit wat is. Heeft iemand een passende oplossing/suggesties?

Greetz,

bmateijsen
11-12-2001, 08:14
Ik geloof niet dat polijsten echt helpt om krassen weg te werken,...... heel goed schoonmaken met afwasmiddel wil nog weleens werken....(vaak zijn het meer de vette vingers die je disc doen overslaan...) en natuurlijk gewoon voorzichtig zijn met je dvd's en cd's....

Groet Bjorn

Toxic
11-12-2001, 17:09
Het zijn absoluut geen vette vinger's of iets dergelijks, echt een krasje in de lengterichting. Dus schoonmaken/poetsen werkt niet :(

Toxic
11-12-2001, 22:28
Hmm dat zou het moeten zijn ja, is dat een betrouwbare methode? Wil m'n CD niet kwijt, wordt niet meer verkocht en een 2e hands is meestal slechter als degene in m'n eigen collectie (ben er nogal zuinig op). Ga morgen als ik tijd heb eens informeren. Bedankt voor de info!

Toxic
12-12-2001, 08:41
Heb net je laatste methode even geprobeerd, helaas...Toch maar even kijken of de videotheek er nog wat kan van maken:cool: