PDA

Bekijk de volledige versie : Projector geschikt voor gamen ??



f4b14n
17-03-2004, 16:45
Wie kan mij enigzins adviseren over gamen op een projector. Welke projector is niet te duur maar toch goed om vooral games op te spelen. Ik heb het hierbij over console gaming.
Tips en aanbevelingen zou ik zeer op prijs stellen, alvast bedankt!

PM
18-03-2004, 09:05
In princiepe maakt het niet zoveel uit welke je neemt.. een duurdere is gewoon meestal mooier... een DVI of VGA ingang is natuurlijk wel makkelijk.
Let overigens op dat je niet te-groot gaat projecteren.... je wordt dan van fps'en behoorlijk dol :D

jeffos
18-03-2004, 10:52
Kijk is naar de EPSON EMP TW10..

Rolf
18-03-2004, 11:41
Wij hebben in onze stamkroeg eens een playstation via de video op groot scherm aangesloten. In principe moet dat volgens mij altijd gaan.

Is wel lache zo'n groot "speel"scherm.

PM
18-03-2004, 12:09
Wat is je budget?

jeffos
18-03-2004, 13:52
denk ook aan de brand uren...even een avond door halen met gran turismo... is zo 5 uur.... nog een filmpie tussen door...gaat je lamp.. maar het is zeker mooi beeld van 2m.. :D

f4b14n
18-03-2004, 20:42
Qua budget zat ik te denken tot 2500 pleuroos (voor de projector). Maar is het dus niet verstandig om 8 uur per dag te spelen op zo'n projector? Dan vliegen die branduren er inderdaad zo doorheen. Nieuwe lampies zijn zeker ook nog prijzig?

Eigenlijk ben ik van plan een game room te maken, a la de thuisbioscoop die gemaakt is door dit forum, met stevig geluid en dus een projector. Er gaat dus veel op gegamed worden. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken qua apparatuur.
Versterker, 5.1 speakerset, projector en een paar consoles.

Johan van den D.
18-03-2004, 21:21
Qua budget zat ik te denken tot 2500 pleuroos (voor de projector).Budget is zeker hoog genoeg.

Maar is het dus niet verstandig om 8 uur per dag te spelen op zo'n projector?Tja, wat is verstandig.
Het is in ieder geval wel heel leuk.

Dan vliegen die branduren er inderdaad zo doorheen. Nieuwe lampies zijn zeker ook nog prijzig?De uren gaan wel hard waarschijnlijk maar een normale tv heeft ook maar een bepaald aantal "branduren".
Dat is wel vele malen meer overigens dan de lamp van een projector.
Een nieuwe lamp kost al gauw een paar honderd €€€€€.


Eigenlijk ben ik van plan een game room te maken, a la de thuisbioscoop die gemaakt is door dit forum, met stevig geluid en dus een projector. Er gaat dus veel op gegamed worden. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken qua apparatuur.
Versterker, 5.1 speakerset, projector en een paar consoles.Gewoon doen die kamer.
In principe kun je hetzelfde traject volgen als de thuisbioscoop maar ipv een dvd speler gebruik je dan een game console.
Dat het bizar wordt is een ding wat zeker is. :wink:

PM
19-03-2004, 13:25
Je kan gewoon projecteren is geen probleem.. Het is wel zo dat lampen van de ene projector langer mee gaan dan van anderen... (variatie van 1000 tot 6000 uur ongeveer). Ik weet niet precies wat de prijzen van die lampen zijn..maar die liggen waarschijnlijk geen factor 6 uit elkaar.

jeffos
19-03-2004, 14:27
De uren gaan wel hard waarschijnlijk maar een normale tv heeft ook maar een bepaald aantal "branduren".
Nou een normale tv gaat wel wat langer mee.....

f4b14n
19-03-2004, 16:20
Maar waar ik nog over zit te breinbreken is: Hoe ga ik het aansluiten?

Consoles kan je op een aantal manieren aansluiten op normale tv's.
Via scart, rgb-scart, tulpies(geel, wit en rood) of av-adapter. Maar ik neem aan de op een projector maar een beperkt aantal aansluitingen zitten.

Projectoren hebben altijd een video (gele tulp) aansluiting, van scart weet ik het niet zeker.
Ik ben van plan tulp stekker te gaan gebruiken want dat is het meest gangbare en ik kan het verlengen.
Maar heb ik dan nog wel mooi beeld als ik tulpie ga gebruiken? En als ik de audio (witte en rooie tulpie) dan naar me reciever zet kan ik via die speakers luisteren. Waar het mij om gaat is of het wel goed te doen is qua geluid en beeld want tulpies zijn niet echt de beste aansluiting om te gebruiken..

jeffos
19-03-2004, 16:48
Projectoren hebben geen scart... na mij weten dan... en tulp werkt prima hoor... precies zoals je het zegt gele tulp na projector.. rood en wit na je versterker..

jeffos
19-03-2004, 16:54
Wat voor console heb je trouwens....

f4b14n
19-03-2004, 16:58
Xbox, Gamekubus, PSone en PS2.

Johan van den D.
19-03-2004, 17:04
De uren gaan wel hard waarschijnlijk maar een normale tv heeft ook maar een bepaald aantal "branduren".
Nou een normale tv gaat wel wat langer mee.....Had ik gezeg dat ze hetzelfde aantal branduren hadden dan ?? :?

jeffos
19-03-2004, 17:13
Had ik gezeg dat ze hetzelfde aantal branduren hadden dan ?? :? Nee ok... :D wou gewoon ff duidelijk zijn :twisted:

Johan van den D.
19-03-2004, 18:31
Had ik gezeg dat ze hetzelfde aantal branduren hadden dan ?? :? Nee ok... :D wou gewoon ff duidelijk zijn :twisted:Ik snap het.
Een normale crt beeldbuis zal gemiddeld zo,n 10x langer mee gaan als de lamp van een gemiddelde projector.
:wink:

f4b14n
21-03-2004, 18:13
Weet iemand toevallig welke projectoren Component Video In hebben. Dus een rode, blauwe en groene ingangetje? Aanraders??

jeffos
21-03-2004, 18:22
:twisted: Waarom moeilijk doen als het makkelijk ken :evil:

Johan van den D.
21-03-2004, 19:05
Weet iemand toevallig welke projectoren Component Video In hebben. Dus een rode, blauwe en groene ingangetje? Aanraders??De mijne, Mitsubishi 7inch CRT. :wink:

PM
21-03-2004, 19:21
Weet iemand toevallig welke projectoren Component Video In hebben. Dus een rode, blauwe en groene ingangetje? Aanraders??

De meeste digitale projectoren hebben een component ingang...

f4b14n
21-03-2004, 21:01
Is er trouwens een waarneembaar verschil in beeld tussen Composite Video In en Component Video In op een projector?? Ik heb veel gelezen dat dat bij gewone tv's wel het geval is. Als jullie mochten kiezen, welke zou je dan gebruiken op een projector?

Johan van den D.
21-03-2004, 21:53
Wat voor de tv geld geld nog sterker voor een projector moet je maar denken.

PM
21-03-2004, 23:42
Is er trouwens een waarneembaar verschil in beeld tussen Composite Video In en Component Video In op een projector?? Ik heb veel gelezen dat dat bij gewone tv's wel het geval is. Als jullie mochten kiezen, welke zou je dan gebruiken op een projector?

Zeer zeker component.. svideo is al stukken beter dan composite, en component is weer een stukkie beter.. DVI nog iets, maar dat verschil is klein..

f4b14n
23-03-2004, 15:25
Ik heb m'n oog laten vallen op de SANYO PLV-Z2.

http://www.thuisbioscoop.nl/bekijkgroep.php?structuurid=112&vlag=nl

Gezien de specificaties is het een bruikbaar ding voor wat ik ermee van plan ben (de GameRoom! :D ).
Toevallig mensen die hem hebben en ervaringen ermee willen delen ??

PM
23-03-2004, 17:14
Ik ken iemand die hem heeft..
Mooie projector (vereist voor dvd wel een goede bron (component, liefst progressive)). Bij svideo is er veel onrust in het beeld.
Ik weet niet precies wat voor aansluitingen je game-boxen hebben, maar component zou ideaal zijn.
Je kan ook een losse scaler gebruiken of een projector met b.v. een faroudja de-interlace chipset gebruiken (zoals de inmiddels al een paar jaar oude Plus Piano). Deze geeft met standaard svideo een beter resultaat dan de Sanyo PLV-2 (naar mijn mening). Overigens geeft de PLV-2 mits goed aangestuurd wel een stukkie mooier beeld dan deze Piano.