PDA

Bekijk de volledige versie : Een goedkope projector, maar welke?



Tim_
19-03-2004, 21:16
Hallo allemaal,
hier weer een vraag van een beginnende ht'er 8)

Ik wil een beamer aanschaffen, maar de prijs mag niet te dol zijn!
Max 1100€
Deze drie komen eigenlijk in aanmerking:
-Epson TW10
-Infocus X1
-Sanyo Z1

En dan natuurlijk de grote vraag: welke is de beste? Of geen van deze drie, zeg het mij!
Puur qua prestaties is de infocus de beste, maar in de praktijk?
Brand los :D

Harry stadman
19-03-2004, 21:21
zoek eens op dvd.nl!

dit is het resultaat:
http://www.dvd.nl/forum/search.php?mode=results

type in infocus en je zult alle threads over beamers en de infocus tegenkomen! zul je genoeg informatie uit kunnen halen! :wink:

Johan van den D.
20-03-2004, 12:46
Ook op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?PHPSESSID=848aadbee3a1e1df1f0785a75ebbf0 4e&board=22.0 kun je een rondkijken.

Tim_
20-03-2004, 17:29
Vandaag even bij plaatselijke leverancier weeste kijken.

Daar hing een Sharp XV-Z200

WAT EEN BEELDJE... :o (geniet nog na van finding nemo die ze daar demonstreerden)

Deze beamer is heel kostbaar, op kieskeurig zelfs minstens €2570

Als je naar de specificaties kijkt is hij 800 Lumen en 2000:1 ratio.

Een Infocus X1 kost €1100 en heeft 1100 Lumen en 2000:1

Ik heb de infocus niet werkend gezien, en daar zeiden ze dat deze niet zo'n mooi beeld heeft, waar ligt dat dan aan? Aangezien de specificaties beter zijn!

Johan van den D.
20-03-2004, 19:27
Deze beamer is heel kostbaar, op kieskeurig zelfs minstens €2570Is voor een goede projector nog niet veel geld :wink:
Is pas sinds het laatste jaar eigenlijk dat ze goed onder de €2000 komen.


Ik heb de infocus niet werkend gezien, en daar zeiden ze dat deze niet zo'n mooi beeld heeft, waar ligt dat dan aan? Aangezien de specificaties beter zijn!Zo zie je maar de specificaties eigenlijk helemaal niks zeggen.
Het gaat om het totaal product van alle onderdelen bij elkaar die het uiteindelijke resultaat bepalen. :wink:

Harry stadman
20-03-2004, 22:43
de elektronica, de lampen en de lens samen brengen de kwaliteit.
met name goede lenzen zijn duur. ook zal er wel enig verschil zitten in de kwaliteit van de lampen. de ene zal wel wat kleurechter zijn dan de ander.
ook zit er nogal wat verschil in de levensduur van de lampen.

specificaties zijn richtlijnen. soms geven de specificaties wel een indicatie of een projector veel beter is dan een andere(wat na vergelijking met andere ook daadwerkelijk uitkomt), hoeft niet zaligmakend te zijn.

denk aan philips, bang & olufsen en loewe;

gebruiken beide ook philips beeldbuizen. echter door betere elektronica toe te passen zijn de resultaten net iets beter dan de meeste eigen philips tv's. hoewel philips ook zelf tv's met klassa A beeldbuizen op de markt brengt. betere componenten(elektronica) brengt wel extra kosten met zich mee, zodat ze ook meestal (flink) duurder zijn.

Harry stadman
20-03-2004, 22:53
Zo zie je maar de specificaties eigenlijk helemaal niks zeggen.
Het gaat om het totaal product van alle onderdelen bij elkaar die het uiteindelijke resultaat bepalen. :wink:

ben ik niet helemaal met je eens. specificaties geven een indicatie van wat een product zou kunnen leveren. of het product dat in de praktijk ook kan moet blijken natuurlijk. als je weet waar je op moet letten bij producten kun je toch wel voor jezelf een keuze maken of het product het dichtst in de buurt komt van hetgeen je ervan verwacht. soms wordt de verwachting niet helemaal waargemaakt of soms overstijgt het je verwachtingen.

voorbeeld;
een dvd-speler met een faroudja chip zal zeer waarschijnlijk beter beeld geven dan een dvd-speler met een inferieure beeldchip. waarom? omdat je(mischien) weet dat die chip nu eenmaal superieur is ten opzichte van andere chips(er zijn meer goede, is maar even een voorbeeld) en dus kun je toch enigzins verwachten dat hij op dat gebied beter zal presteren.

soms worden specs ook wel ten onrechte gebruikt. de meeste doen het om zich toch te kunnen onderscheiden van andedre producten in dezelfde branche.

Johan van den D.
21-03-2004, 08:44
specificaties geven een indicatie van wat een product zou kunnen leveren. of het product dat in de praktijk ook kan moet blijken natuurlijk..Dit is ook hetgeen wat ik bedoelde. :roll:
Aan de hand van de specificaties "kan" je van alles verwachten en "kan" je ervan uitgaan maar de praktijk zal het toch moeten uitwijzen.
Dus uiteindelijk heeft het naar mijn idee weinig zin om op de spec. uit te gaan.
Kijken en luisteren in de praktijk is mijn inziens de enige juiste manier om de echte kwaliteit van iets te bepalen ongeacht wat je spec. je vertellen.

Harry stadman
21-03-2004, 13:23
specificaties geven een indicatie van wat een product zou kunnen leveren. of het product dat in de praktijk ook kan moet blijken natuurlijk..Dit is ook hetgeen wat ik bedoelde. :roll:
Aan de hand van de specificaties "kan" je van alles verwachten en "kan" je ervan uitgaan maar de praktijk zal het toch moeten uitwijzen.
Dus uiteindelijk heeft het naar mijn idee weinig zin om op de spec. uit te gaan.
Kijken en luisteren in de praktijk is mijn inziens de enige juiste manier om de echte kwaliteit van iets te bepalen ongeacht wat je spec. je vertellen.

je hebt ook bedrijven die hun specs gewoon altijd waarmaken en waar je blind op kunt vertrouwen! zoals barco bijvoorbeeld!maakt gwoon het beste wat er te koop is. hier hangt wel een prijskaartje aan. maar als je iets van ze koopt hoef je je geen zorgen te maken.

met andere "middelmatige" bedrijven is dit niet altijd het geval! :wink:
dus, je verhaal gaat niet helemaal op maar ik begrijp wel wat je bedoelt! (y)

Tim_
21-03-2004, 14:57
Iemand enig idee waar ik de Infocus X1 rondom Eindhoven kan bezichtigen?

jeffos
21-03-2004, 15:21
heb zelf de EPSON TW10 en ben er erg tevreden over... zeker voor de prijs 1200euro... als het om projectoren gaat ben ik ook maar een beginner.. en dan is de TW10 een goede keus :roll:

Johan van den D.
21-03-2004, 16:14
je hebt ook bedrijven die hun specs gewoon altijd waarmaken en waar je blind op kunt vertrouwen! Het gaat mij er niet om of de spec. kloppen of niet.
Ook al geven ze waargetrouwd de spec. weer dan kun je daaruit nog niet afleiden wat de uiteindelijke beeldkwaliteit is.
Je heb wel een idee wat ie zou moeten kunnen bij benadering maar of dat er ook echt uitkomt.....
Wel kun je aan de hand van de spec. afleiden of de componenten op papier goed zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het er in de praktijk ook uitkomt.
Overigens maakt Barco inderdaad goed spul maar ze zijn niet de enige. :wink:
Even een auto als voorbeeld.
Nu rijdt ik in een Alfa 156 V6 en hiervoor een 155 V6.
Op papier zijn vrijwel alle spec. van die 156 beter als die van de 155.
Toch reed die 155 veel lekkerder en beter.
Ok, de 156 is veel sneller als die 155 maar hij rijd gewoon minder lekker.
De 155 stuurde beter, schakelde beter, had een betere wegligging, zat beter en ga zo maar door en dat terwijl alle spec. van de 156 beter zijn.
Zo is het ook met apparatuur uit onze ht hobby.

Dat een Barco bij voorbaat goed is weet vrijwel iedereen maar wellicht is er een ander merk met mindere spec. die toch beter presteerd op het witte doek als een vergelijkbare Barco.
Het zou zo maar kunnen..........
Maar we weten van elkaar wat we bedoelen alleen zijn we het niet geheel met elkaar eens.
Jij koopt waarschijnlijk gerust een apparaat (projector, speakers, receiver) op basis van de specificaties en ik zou me daar dus niet aan wagen.
Ik wil zien/horen wat het kan zonder dat ik ook maar één vel met spec. wil gezien.
Enige wat ik wil weten is de prijs.

Maar ieder zijn mening uiteraard :bier:

Harry stadman
21-03-2004, 18:05
je hebt ook bedrijven die hun specs gewoon altijd waarmaken en waar je blind op kunt vertrouwen! Het gaat mij er niet om of de spec. kloppen of niet.
Ook al geven ze waargetrouwd de spec. weer dan kun je daaruit nog niet afleiden wat de uiteindelijke beeldkwaliteit is.
Je heb wel een idee wat ie zou moeten kunnen bij benadering maar of dat er ook echt uitkomt.....
Wel kun je aan de hand van de spec. afleiden of de componenten op papier goed zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het er in de praktijk ook uitkomt.
Overigens maakt Barco inderdaad goed spul maar ze zijn niet de enige. :wink:
Even een auto als voorbeeld.
Nu rijdt ik in een Alfa 156 V6 en hiervoor een 155 V6.
Op papier zijn vrijwel alle spec. van die 156 beter als die van de 155.
Toch reed die 155 veel lekkerder en beter.
Ok, de 156 is veel sneller als die 155 maar hij rijd gewoon minder lekker.
De 155 stuurde beter, schakelde beter, had een betere wegligging, zat beter en ga zo maar door en dat terwijl alle spec. van de 156 beter zijn.
Zo is het ook met apparatuur uit onze ht hobby.

Dat een Barco bij voorbaat goed is weet vrijwel iedereen maar wellicht is er een ander merk met mindere spec. die toch beter presteerd op het witte doek als een vergelijkbare Barco.
Het zou zo maar kunnen..........
Maar we weten van elkaar wat we bedoelen alleen zijn we het niet geheel met elkaar eens.
Jij koopt waarschijnlijk gerust een apparaat (projector, speakers, receiver) op basis van de specificaties en ik zou me daar dus niet aan wagen.
Ik wil zien/horen wat het kan zonder dat ik ook maar één vel met spec. wil gezien.
Enige wat ik wil weten is de prijs.

Maar ieder zijn mening uiteraard :bier:

alfa is geen goed voorbeeld. zijn dat niet die auto's die altijd zomaar kapot gaan?! of komt dat nu door de (altijd) te ruige rijgedrag van de bestuurders! :lol:

tegenwoordig kun je op het www zoveel reviews/informatie vinden waardoor je wel een heel goed beeld kunt krijgen van hoe een apparaat presteert!
je leest toch ook de recensies hier over dvd-films?!:wink:

maar ik geef je wel gelijk dat luisteren ook leuk is om te doen. soms is een mening van een reviewer anders dan de praktijk. soms worden merken die als "sponsor" fungeren wel erg opgehemeld! als je begrijpt wat ik bedoel! ik gebruik reviews en specs als leidraad. niet meer niet minder. soms is als aanvulling zelf testen noodzakelijk, maar hoeft dus niet altijd. het ligt eraan wat voor product ik wil kopen en wat ik ervan verwacht. je kunt ook niet even een nieuwe proc testen ofzo.Ik ga af op de specs en naam van een bedrijf. de meeste mensen weten wel dat amd goed is in raw power en dat intel beter is voor multi-media.
moet ik daarom alle procs testen? denk het niet. dus ik vind wel dat het product afhankelijk is. beeld en geluid is inderdaad zo'n geval waar je eigen voorkeur sterk meeteld!

je kunt er toch wel redelijk van uitgaan dat een versterker van bijv. 60.000 euro "iets" beter zal presteren dan een van 1000 euro.(is maar een flauw voorbeeld. :wink: )

daarnaast zijn er ook mensen die sterker naar design kijken dan naar prestaties(B&0) of mensen die niet zo lang willen testen en vergelijken en een product kiezen met de specs die het beste bij hun past. zijn zat mensen die dat doen. of denk je dat mensen die een speler kopen van 50 euro alle spelers bijlangs gaan. die zijn allang tevreden met dat apparaat(is goed genoeg)! natuurlijk niet voor ons dvd-freaks. 8)

ik gebruik specs als leidraad om apparaten te selecteren die voor mij interessant "kunnen" zijn. daarnaast ga je ze head to head met elkaar vergelijken om tot het product te komen dat het beste bij je past! :wink:

eigenlijk doe jij hetzelfde door apparaten te beluisteren of te bekijken. indirect vergelijk je toch de verschillende specs van een apparaat, heel strict genomen. :wink: want je "ziet" of "hoort" de verschillen in specs(gebruikte materialen).de verkoper zal je voor die tijd ook al een en ander verteld hebben over het inwendige; type beeldbuis bijv. aantal lumen, levensduur lampen. dit zul je onbewust toch meenemen in je besluit. of niet natuurlijk :wink:

Johan van den D.
21-03-2004, 18:25
alfa is geen goed voorbeeld. zijn dat niet die auto's die altijd zomaar kapot gaan?! of komt dat nu door de (altijd) te ruige rijgedrag van de bestuurders! :lol: Is een vooroordeel en al jaren achterhaald :evil:

tegenwoordig kun je op het www zoveel reviews/informatie vinden waardoor je wel een heel goed beeld kunt krijgen van hoe een apparaat presteert!
je leest toch ook de recensies hier over dvd-films?!:wink:Jawel, ik lees ze ook maar ze hebben totaal geen invloed op mij oordeel, ook niet als ik de film (in jouw voorbeeld) nog moet zien.
Ik lees ze dus wel maar hecht er geen enkele waarde aan (dus net als specificaties).


moet ik daarom alle procs testen?Nee inderdaad niet, je moet alleen kijken naar het uiteindelijke resultaat (om wat voor ding het dan ook gaat).
Hoe een apparaat tot bepaalde prestaties komt maak jouw niets uit (althans, mij maak het niets uit) zolang het maar goed is en aan je wens voldoet.

je kunt er toch wel redelijk van uitgaan dat een versterker van bijv. 60.000 euro "iets" beter zal presteren dan een van 1000 euro.(is maar een flauw voorbeeld. :wink: )Ja dat kan je inderdaad wel van uitgaan maar we hebben het nu over vergelijkbare producten en prijsklasse.
Geen extremen vcan elkaar dus.

of mensen die niet zo lang willen testen en vergelijken
Doe ik ook niet.
Ik luister of kijk 5 a 10 minuten en dan weet ik genoeg.
Eerste indruk is vaak de juiste in mijn geval.
Twijvel ik gelijk al dan zal het gene juiste keuze zijn.
Dus enkele minuten kijken danwel luisteren en de eerste indruk is gezet al dan niet positief of negatief.
In die paar minuten maak ik voor mezelf de keuze ongeacht wat een verkoper verteld.
Misschien ben ikzelf een rare uitzondering maar ik kijk welk apparaat ik wil hebben en een paar minuten luisteren en kijken is voor mij genoeg.
Luister niet naar verkopers, hecht geen invloed aan reviews en kijk ook niet eerst naar spec.
Enige waar ik naar kijk is het resultaat en de prijs. :wink:

Maargoed, ze zeggen wel vaker dat ik een apart ding bent :?

Harry stadman
21-03-2004, 18:36
alfa is geen goed voorbeeld. zijn dat niet die auto's die altijd zomaar kapot gaan?! of komt dat nu door de (altijd) te ruige rijgedrag van de bestuurders! :lol: Is een vooroordeel en al jaren achterhaald :evil:

tegenwoordig kun je op het www zoveel reviews/informatie vinden waardoor je wel een heel goed beeld kunt krijgen van hoe een apparaat presteert!
je leest toch ook de recensies hier over dvd-films?!:wink:Jawel, ik lees ze ook maar ze hebben totaal geen invloed op mij oordeel, ook niet als ik de film (in jouw voorbeeld) nog moet zien.
Ik lees ze dus wel maar hecht er geen enkele waarde aan (dus net als specificaties).


moet ik daarom alle procs testen?Nee inderdaad niet, je moet alleen kijken naar het uiteindelijke resultaat (om wat voor ding het dan ook gaat).
Hoe een apparaat tot bepaalde prestaties komt maak jouw niets uit (althans, mij maak het niets uit) zolang het maar goed is en aan je wens voldoet.

je kunt er toch wel redelijk van uitgaan dat een versterker van bijv. 60.000 euro "iets" beter zal presteren dan een van 1000 euro.(is maar een flauw voorbeeld. :wink: )Ja dat kan je inderdaad wel van uitgaan maar we hebben het nu over vergelijkbare producten en prijsklasse.
Geen extremen vcan elkaar dus.

of mensen die niet zo lang willen testen en vergelijken
Doe ik ook niet.
Ik luister of kijk 5 a 10 minuten en dan weet ik genoeg.
Eerste indruk is vaak de juiste in mijn geval.
Twijvel ik gelijk al dan zal het gene juiste keuze zijn.
Dus enkele minuten kijken danwel luisteren en de eerste indruk is gezet al dan niet positief of negatief.
In die paar minuten maak ik voor mezelf de keuze ongeacht wat een verkoper verteld.
Misschien ben ikzelf een rare uitzondering maar ik kijk welk apparaat ik wil hebben en een paar minuten luisteren en kijken is voor mij genoeg.
Luister niet naar verkopers, hecht geen invloed aan reviews en kijk ook niet eerst naar spec.
Enige waar ik naar kijk is het resultaat en de prijs. :wink:

Maargoed, ze zeggen wel vaker dat ik een apart ding bent :?

ahja, je bent een alfa rijder, zegt opzich al genoeg! (6) (beetje flauw, ik weet). trouwens, de alfa rijders die ken ken geven zelf toe dat de alfa's toch wel erg snel kapot gaan(motorisch). vaak ook liggend aan het rijgedrag waarschijnlijk. ik ken persoonlijk geen alfs rijders die zich houden aan snelheidslimieten! :wink:

toch kun je mij niet helemaal wijs maken dat als een film echt helemaal de grond ingeboort wordt hier op het forum, je die film gaat kijken omdat het wat kan zijn?!

resultaat en prijs zijn zeker niet onbelangrijk maar specs zeggen ook iets over kwaliteit. een projector met eenzelfde beeldkwaliteit maar met lampen die 6000 uren meegaan i.p.v. 1000 uren zal toch wel mijn voorkeur hebben. ik kan mij toch niet van de gedachte onttrekken dat dat ook bij jouw het geval zal zijn. :wink:

ik bepaal ook zelf wat ik koop, niet een verkoper! 8)

wat doe je als je vrouw een andere wil hebben dan degene die jij wilt hebben?(gewetensvraag dus, gemeen hè) :twisted:

Johan van den D.
21-03-2004, 19:21
ahja, je bent een alfa rijder,Nee, is puur toeval dat ik nu drie alfa,s achter elkaar heb gehad.
Ik koop de auto,s niet voor het merk maar voor de motor die erin ligt.

trouwens, de alfa rijders die ken ken geven zelf toe dat de alfa's toch wel erg snel kapot gaan(motorisch). vaak ook liggend aan het rijgedrag waarschijnlijk.Die hebben waarschijnlijk de "twin spark" motoren en niet de V6 motoren.
Daar zit het grote verschil in. :wink:

ik ken persoonlijk geen alfs rijders die zich houden aan snelheidslimieten! :wink:Dat klopt, die kan ik ook niet :twisted: :twisted: :wink:
Dat tot zover even offtopic.

toch kun je mij niet helemaal wijs maken dat als een film echt helemaal de grond ingeboort wordt hier op het forum, je die film gaat kijken omdat het wat kan zijn?!Helaas kijk ik zo,n film wel ja zodat ik ook mijn eigen oordeel kan hebben op zo,n betreffende film.
En tot nu toe heb ik slechts zelden spijt dat ik zo,n reviewer niet gelijk geloofde op zijn woord.
Meestal was het toch de moeite om de film te bekijken.

resultaat en prijs zijn zeker niet onbelangrijk maar specs zeggen ook iets over kwaliteit. een projector met eenzelfde beeldkwaliteit maar met lampen die 6000 uren meegaan i.p.v. 1000 uren zal toch wel mijn voorkeur hebben. ik kan mij toch niet van de gedachte onttrekken dat dat ook bij jouw het geval zal zijn. :wink:Kwaliteit mag van mij wat kosten en dus als die 1000 uren lamp zichtbaar beter presteer dan die 6000 uren lamp zal ik toch voor die 1000 uren lamp gaan.
Kan er ook niets anders van maken :?

"""Waarom denk je dat ik al jaren auto,s rijdt met 6 cylinder motoren.
Voor de V6 kwalteiten ten opzichte van de 4 cylinder motoren.
Dat zo,n V6 gemiddeld 1 op 6 verbruikt maak me dan niet uit, ik kies dan toch niet voor een vergelijkbaar model met 4 cylinder motor die wellicht 1 op 10 a 12 verbruikt.
Ik breng dus een vermogen naar de Esso :evil: maar heb het ervoor over.
Zelfde geld voor beeld en geluidskwaliteit.
Zolang ik het maar kan betalen uiteraard."""

wat doe je als je vrouw een andere wil hebben dan degene die jij wilt hebben?(gewetensvraag dus, gemeen hè) :twisted:Inderdaad een leuke vraag maar ik heb een hele goede vrouw.
Ze laat me vrij in mijn keuzes.
Kan jij een vrouw die het toestaat om een bakbeest van een CRT projector in de woonkamer te hangen omdat het manlief zijn hobby is en die van haar niet ?
Mijn vrouw vond het dus goed :wink:
Dat ik achteraf toch de garage heb omgebouwd tot bios is een ander verhaal.
Dat kwam omdat ik gelijk alles goed wilde doen zoals muren en plafond zwart verven en alles 100% voor de bios in wilde richten.
Kortom, een gewetensvraag inderdaad maar helaas aan de verkeerde persoon, sorry :twisted:

Ik denk dat we nu wel weten wat we van elkaar bedoelen ongeacht of we het geheel met elkaar eens zijn of niet.
Anders wordt het teveel off topic vrees ik en gaat het alleen nog tussen ons twee.
Niet leuk voor de rest om daar hele pagina,s over te lezen.

Harry stadman
21-03-2004, 19:24
ahja, je bent een alfa rijder,Nee, is puur toeval dat ik nu drie alfa,s achter elkaar heb gehad.
Ik koop de auto,s niet voor het merk maar voor de motor die erin ligt.

trouwens, de alfa rijders die ken ken geven zelf toe dat de alfa's toch wel erg snel kapot gaan(motorisch). vaak ook liggend aan het rijgedrag waarschijnlijk.Die hebben waarschijnlijk de "twin spark" motoren en niet de V6 motoren.
Daar zit het grote verschil in. :wink:

ik ken persoonlijk geen alfs rijders die zich houden aan snelheidslimieten! :wink:Dat klopt, die kan ik ook niet :twisted: :twisted: :wink:
Dat tot zover even offtopic.

toch kun je mij niet helemaal wijs maken dat als een film echt helemaal de grond ingeboort wordt hier op het forum, je die film gaat kijken omdat het wat kan zijn?!Helaas kijk ik zo,n film wel ja zodat ik ook mijn eigen oordeel kan hebben op zo,n betreffende film.
En tot nu toe heb ik slechts zelden spijt dat ik zo,n reviewer niet gelijk geloofde op zijn woord.
Meestal was het toch de moeite om de film te bekijken.

resultaat en prijs zijn zeker niet onbelangrijk maar specs zeggen ook iets over kwaliteit. een projector met eenzelfde beeldkwaliteit maar met lampen die 6000 uren meegaan i.p.v. 1000 uren zal toch wel mijn voorkeur hebben. ik kan mij toch niet van de gedachte onttrekken dat dat ook bij jouw het geval zal zijn. :wink:Kwaliteit mag van mij wat kosten en dus als die 1000 uren lamp zichtbaar beter presteer dan die 6000 uren lamp zal ik toch voor die 1000 uren lamp gaan.
Kan er ook niets anders van maken :?

"""Waarom denk je dat ik al jaren auto,s rijdt met 6 cylinder motoren.
Voor de V6 kwalteiten ten opzichte van de 4 cylinder motoren.
Dat zo,n V6 gemiddeld 1 op 6 verbruikt maak me dan niet uit, ik kies dan toch niet voor een vergelijkbaar model met 4 cylinder motor die wellicht 1 op 10 a 12 verbruikt.
Ik breng dus een vermogen naar de Esso :evil: maar heb het ervoor over.
Zelfde geld voor beeld en geluidskwaliteit.
Zolang ik het maar kan betalen uiteraard."""

wat doe je als je vrouw een andere wil hebben dan degene die jij wilt hebben?(gewetensvraag dus, gemeen hè) :twisted:Inderdaad een leuke vraag maar ik heb een hele goede vrouw.
Ze laat me vrij in mijn keuzes.
Kan jij een vrouw die het toestaat om een bakbeest van een CRT projector in de woonkamer te hangen omdat het manlief zijn hobby is en die van haar niet ?
Mijn vrouw vond het dus goed :wink:
Dat ik achteraf toch de garage heb omgebouwd tot bios is een ander verhaal.
Dat kwam omdat ik gelijk alles goed wilde doen zoals muren en plafond zwart verven en alles 100% voor de bios in wilde richten.
Kortom, een gewetensvraag inderdaad maar helaas aan de verkeerde persoon, sorry :twisted:

Ik denk dat we nu wel weten wat we van elkaar bedoelen ongeacht of we het geheel met elkaar eens zijn of niet.
Anders wordt het teveel off topic vrees ik en gaat het alleen nog tussen ons twee.
Niet leuk voor de rest om daar hele pagina,s over te lezen.

ik geloof dat het wel een beetje off-topic begint te worden. 8)

ahja, wat moet je op een stormachtige zondag anders doen! :twisted:

on topic:


resultaat en prijs zijn zeker niet onbelangrijk maar specs zeggen ook iets over kwaliteit. een projector met eenzelfde beeldkwaliteit maar met lampen die 6000 uren meegaan i.p.v. 1000 uren zal toch wel mijn voorkeur hebben. ik kan mij toch niet van de gedachte onttrekken dat dat ook bij jouw het geval zal zijn. :wink:Kwaliteit mag van mij wat kosten en dus als die 1000 uren lamp zichtbaar beter presteer dan die 6000 uren lamp zal ik toch voor die 1000 uren lamp gaan.
Kan er ook niets anders van maken :?[/quote]

er staat toch echt bij gelijke beeldkwaliteit?!!!!!!????!!!(een projector met eenzelfde beeldkwaliteit )

ikzelf zal bij gelijke of vergelijkbare kwaliteit kiezen voor de lampen met 6000 uren! zeker omdat een goede lamp toch niet echt een zakcentje kost(450 euro per lamp). vind ik toch wel iets om naar te kijken.(voor de prijsbewuste mensen onder ons! 8) dan bespaar je op lange termijn toch wel even 1500 euro in een paar jaar waar je leuke andere dingen voor kunt doen, bijv. nog meer dvd kopen. :wink:

kort samenvattend: ik zou kiezen voor een projector met de beste beeldkwaliteit EN met de langste levensduur van de lampen!
mocht het zo zijn dat de lampen van 1000 branduren inderdaad allemaal stukken beter zouden zijn dan die van 6000 branduren valt er ook niet echt wat te kiezen lijkt mij! :roll:

voor de mensen die echt geld zat hebben en alles er niet toe doet is het allemaal wat gemakkelijker. :wink: