PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of the Rings, The: The Two Towers (4 disc) [DVD]



Eric van Ballegoie
20-03-2004, 08:55
Lord of the Rings, The: The Two Towers (4 disc) [DVD]

Bijna vier uur lang genieten van het tweede deel uit de Lord Of The Rings trilogie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1496)

Lex v/d Moolen
20-03-2004, 09:04
Het heeft even geduurd ;), maar prima recensie Eric (y)



New-Zealand As Middle-Earth
In ongeveer 15 minuten krijgen we hier te zien welke locaties in New Zeeland gekozen zijn om te dienen als basis voor de verschillende settings in the film. Interessant voor hen die New Zeeland kennen, verder niet een feature die erg veel toevoegt.Voor mij was het idd wel interessant, leuk om locaties terug te zien waar ik zelf ben geweest, met als hoogtepunten de vallei waar ze Edoras hebben gebouwd. Waanzinnig mooie locatie.

Deze EE maakt imo TTT zoveel beter en heb ze al zo vaak gezien dat ik me TTT niet meer kan voorstellen zonder de extra scène. Hoogtepunt is natuurlijk wel de flashback van Faramir met Denethor en Boromir.

Het moge duidelijk zijn dat deze samen met FotR-EE de kroonjuwelen zijn in mijn collectie.

Simon MC
20-03-2004, 09:08
ik vond The Two Towers iets minder dan The Fellowship, maar als ik het geld heb koop ik deze 4 disc SE.

en prima recensie 8)

JCL
20-03-2004, 09:17
ik vond The Two Towers iets minder dan The Fellowship, maar als ik het geld heb koop ik deze 4 disc SE.

en prima recensie 8)

I second that!

Frank
20-03-2004, 09:58
Een schitterende DVD. De film is erg mooi, prachtig geluid en zeer boeiende extra's. Een absolute topper!!!

Jaap22
20-03-2004, 10:05
Zo dat scheelt weer gezeur ;)

Tja, wat kan ik nog aan deze recensie toevoegen? Vrij weinig. Het is zoveel beter dan de bioscoopversie. De extra's zijn zowel kwantitatief als kwalitatief hoogstaand en erg interessant.

Van een individueel verhaal in FOTR, waar erg goed de karakterontwikkeling neer wordt gezet, bouwen we langzaam op naar het massale in ROTK. Daartussen zit nog TTT met het mooiste stukje muziek uit de gehele LOTR naar mijn mening en dat is de Rohan Theme, werkelijk prachtig.

Wat de TTT niet zo intens maakt voor mij als FOTR en ROTK is [spoiler:3ab78a1359]zo'n intens moment als bv de dood van Boromir in FOTR, of de zelfmoordmissie van Faramir (de dood van Haldir deed me niet zoveel)[/spoiler:3ab78a1359]. Het hoogtepunt uit TTT is toch wel [spoiler:3ab78a1359]de Rohirrim onder leiding van Eomer[/spoiler:3ab78a1359].

Voor mij is de TTT de inleiding van de meeste interessante karakters van de LOTR, namelijk Faramir, King Theoden en Eomer. Ik vind dat deze drie figuren fantastisch worden gespeeld door de acteurs, vooral Eomer. Maar goed ik heb al eerder gezegd dat ik niet de film afzonderlijk wil oordelen, omdat het gewoon één lang schitterend verhaal is, waar de EE alleen maar meerwaarde inbrengt.

Hou je van de LOTR verfilming en heb je alleen de bioscoopversie, denk dan maar snel na over het aanschaffen van de Extended Editions.

Kevin Baeckelandt
20-03-2004, 10:12
Deze EE maakt imo TTT zoveel beter en heb ze al zo vaak gezien dat ik me TTT niet meer kan voorstellen zonder de extra scène. Hoogtepunt is natuurlijk wel de flashback van Faramir met Denethor en Boromir.

Dat is inderdaad een zeer belangrijke toevoeging, onverstaanbaar dat PJ dit niet in de theater versie heeft gemonteerd, daar hij duidelijk in ROTK (theater versie) een verwijzing naar maakt. Verder is dit voor mij samen met de FOTR EE een pronkstuk in mijn collectie, ik kan niet meer wachten op de EE van ROTK.

robvanknegsel
20-03-2004, 10:36
Schitterende film. Ik heb er nog geen halve seconde spijt van gehad om de EE te pakken en die 2disc rotzooi van de hand te doen.

Het verhaal werd nu een stuk duidelijk, want toen ik in de bios naar de ROTK zat te kijken kwamen er bij mij véle vragen op. Maar doordat ik nu ook EE van TTT heb gezien was dat probleempje opgelost.

De extra's zijn gruwelijk goed en er zit er geen een tussen die verveelt of weinig informatie geeft. Alles maar dan ook alles laten ze zien.
Vooral de 'Sound demonstration: Helm's Deep' vond ik erg leuk en ik zou graag meer van dit soort voorbeelden hebben gezien.

Op naar de derde Extended Edition!

Reinier Gunther
20-03-2004, 11:17
Deze editie van TTT is werkelijk fenomenaal.

ik heb hem ook gelijk gekocht en zal dat met ROTK ook gaan doen.

Lex v/d Moolen
20-03-2004, 11:20
Het hoogtepunt uit TTT is toch wel [spoiler:b613292a47]de Rohirrim onder leiding van Eomer[/spoiler:b613292a47]
Voor mij was het hoogtepunt van TTT toch wel de introductie en met name de befaamde scène van Sméagol/Gollum. :wink:
http://www.dvd.nl/images/reviews/1496/shot3_small.jpg

Daartussen zit nog TTT met het mooiste stukje muziek uit de gehele LOTR naar mijn mening en dat is de Rohan Theme, werkelijk prachtig.Daar sluit ik me bij aan, is ook mijn favoriete muziek uit de trilogie.

El-Jorge
20-03-2004, 11:25
Waarom krijgt de inhoud niet alle bolletjes dan....??

R. Schaap
20-03-2004, 11:31
Waarom krijgt de inhoud niet alle bolletjes dan....??

waarschijnlijk omdat de recensent de inhoud een 9,5 waard vond en geen 10.......... :wink:

Richard B.
20-03-2004, 11:39
Wow, ik zie net varken voorbij vliegen en ik merkte dat het vandaag pasen en pinksteren is. Oh ja: volgens mij is het vandaag ook nog eens St. Juttemis. En dan OOK nog eens deze recentie: het is wel feest vandaag. :mrgreen: ;)

Goeie recentie Eric: ik heb er weinig aan toe te voegen. Ik vond de EE van TTT IETSJE minder interessant als de EE van FOTR maar het is er met de extra scenes toch duidelijk een betere film op geworden. De extra's zijn weer van het zelfde onbenaderbare niveau als van de EE van 'fellowship'. Ik ben in ieder geval alweer benieuwd naar de EE van ROTK omdat ik denk dat ze bij die film, door het toevoegen van scenes nog spectaculairdere resultaten kunnen halen als met de EE's van de eerste twee films.

Reinier Gunther
20-03-2004, 11:51
Daartussen zit nog TTT met het mooiste stukje muziek uit de gehele LOTR naar mijn mening en dat is de Rohan Theme, werkelijk prachtig.Daar sluit ik me bij aan, is ook mijn favoriete muziek uit de trilogie.[/quote]

En ik ook!!!

Mijn favoriete nummers van de soundtrack CD:

Forth eorlingas
Riders of rohan
Isengard unleashed
Evenstar
Gollum's song

Christiaan Sauer
20-03-2004, 11:58
en dat is de Rohan Theme, werkelijk prachtig
Inderdaad een erg mooi stukje muziek uit de gehele film. Die kan ik blijven luisteren tot aan sint juttemis.
De EE maakte TTT trouwens wel een stuk beter dan de gewone bioscoop versie. Die vond ik toch niet overal even geweldig. De EE voegt gewoon die stukken toe die je miste in de gewone variant.

Christiaan Sauer
20-03-2004, 12:00
en dat is de Rohan Theme, werkelijk prachtig
Inderdaad een erg mooi stukje muziek uit de gehele film. Die kan ik blijven luisteren tot aan sint juttemis.
De EE maakte TTT trouwens wel een stuk beter dan de gewone bioscoop versie. Die vond ik toch niet overal even geweldig. De EE voegt gewoon die stukken toe die je miste in de gewone variant.

HiddeV
20-03-2004, 12:18
eindelijk is ie er een mooie recensie van deze topfilm. heb alle extra's gekeken en ze zijn echt super. nog een foutje in de recensie
Weta Digital
Wata Digital is de .....

Martijn Beunk
20-03-2004, 12:28
Toprecensie Eric, mijn complimenten (y)

Dit is inderdaad een absolute topper qua beeld en geluid. Ben ook heeeeeel erg benieuwd naar de EE van Return Of The King en hoe de slag om Middle Earth op DTS klinkt. Even afwachten dus maar, maar voorlopig stil ik maar de "honger" met de eerste 2 EE uitgaven :wink:

Pieter V
20-03-2004, 12:59
Mooi zo, hij is er de review :) en hij is weer top 8)

chimera01
20-03-2004, 13:30
8) 8) 8)

Goeie review, de box waardig zo ik zeggen.

Werner
20-03-2004, 14:06
"Dobby likes you"
"Dobby is a f*cking f*g"

He he he... alleen die grap al is de volle prijs van de box waard...
Nee serieus, ik sta nog steeds in bewondering voor de meerwaarde die PJ aan zijn extended edities kan meegeven. De bijkomende footage met Boromir en Faramir en hun vader bijvoorbeeld maakt het verhaal alleen maar nóg beter.

Gekke Dirkie
20-03-2004, 14:16
Welke editie van welke film had ook alweer die scene van Gollum bij de MTV awards?

Elessar
20-03-2004, 14:24
Eindelijk de recensie en ik had niet slechter verwacht :D

Geweldige film maar toch ietsje minder dan Fellowship.

Rob Eric Blank
20-03-2004, 14:35
Het heeft zeker even geduurd. Dit zijn DVD's zoals ze gemaakt horen te worden van een film van dit formaat. Was het maar November....ROTK EE

Erik Hagen
20-03-2004, 15:10
Welke editie van welke film had ook alweer die scene van Gollum bij de MTV awards?
Deze EE van TTT.

Peter van 't Wout
20-03-2004, 16:11
TOPPER!!!

Johan van den D.
20-03-2004, 16:25
Geweldige film maar toch ietsje minder dan Fellowship.Je moet het dan ook als één geheel zien en niet als aparte films :roll:

Worm
20-03-2004, 16:39
Absolute Topper! Het wachten is op EE ROTK!

Surya
20-03-2004, 18:50
Beste uit de serie imo, alhoewel het niet veel scheelt. Heel benieuwd naar de RotK EE

chaos
20-03-2004, 20:29
Mooie review van een geweldige DVD set :).
Ik zal er geen moment over nadenken om de laatste EE te kopen :twisted: ;).

Harry stadman
20-03-2004, 22:24
mocht iemand deze set (gift box set) nog niet in zijn bezit hebben(kan bijna niet geloven dat iemand hem nog niet heeft :lol:), kan ik het iedereen toch zeer aanraden.
het verhaal wordt er zoveel duidelijker van, met name voor de mensen die de boeken niet hebben gelezen.

ik wil de reviewer even complimenteren met een mooie gedegen review. :wink:

op naar de gift set van ROTK! (y)

jay00
20-03-2004, 23:50
kan ik met mijn gewone 5.1 DAV-D880 setje dat wel DTS ondersteunt

DTS ES 6.1 Discrete draaien ??

Harry stadman
21-03-2004, 00:06
kan ik met mijn gewone 5.1 DAV-D880 setje dat wel DTS ondersteunt

DTS ES 6.1 Discrete draaien ??

jawel, je hebt dan wel dts, maar alle kanalen worden dan gedownsampled naar 5.1. je hebt dan eigenlijk 5.1 dts wat iets minder zal klinken dan 6.1 dts omdat het op minder kanalen gemixed moet worden. dts 5.1 zal echter waarschijnlijk toch beter klinken dan DD 5.1 in de meeste gevallen.

het achterkanaal wat anders discreet(apart) zou worden aangestuurd wordt nu waarschijnlijk gemixed met de 2 achter speakers.

Roberto G
21-03-2004, 03:39
Opzeker 1 van de mooiste dvd's uit mijn Collectie en mijn favoriet uit de LOTR Trilogy , Verheug me enorm op de ROTK EE.

tolpol
21-03-2004, 10:28
Eindelijk een recensie !

Jammer genoeg voel ik me verplicht een beetje pedant op de vele (typ)fouten te wijzen.

...een langere 'special extended ediction'...
...Verantwoorlijk hiervoor is het desingteam...
...de vele anekdotes die worden versteld zorgen...
...menu's en documentaires zijn Engelstaslig uitgevoerd...
...die een goede blik geeft in het leven van Tolkien...
...Minatures die tot ruim tien meter hoog zijn...
...The Two Towers is al met een een prachtige boxset...

Tijl Kindt
21-03-2004, 11:46
De Extended Editions van Lord of the Rings zijn gewoonweg pareltjes!

De kaviaar onder de DVD's !!!

Jan-Jelle de Meijer
21-03-2004, 12:03
De Extended Editions van Lord of the Rings zijn gewoonweg pareltjes!


Dat kun je nauwlijks "pareltjes" meer noemen. Dit zijn echt enorme parels :D

Michael.W
21-03-2004, 13:23
De inhoud van de dvd is zo rijkelijk gevuld met extra's, waarom een 4,5 ster voor de inhoud???

Groeten,

Michael

adelante
21-03-2004, 14:48
De inhoud van de dvd is zo rijkelijk gevuld met extra's, waarom een 4,5 ster voor de inhoud???

Groeten,

Michael

extra's heeft wel 5 sterren hoor :idea:

Morpheus19
21-03-2004, 17:31
Top Recensie :D

De beste Trilogie ooit en ook gelijk de beste films ooit :D

Elke filmliefhebber moet deze kopen!

Lex v/d Moolen
21-03-2004, 17:42
De inhoud van de dvd is zo rijkelijk gevuld met extra's, waarom een 4,5 ster voor de inhoud???Met de inhoud bedoelt men in dit geval dus de beoordeling van de film zelf.

Surya
21-03-2004, 18:59
Idd, maar die verdient imo toch ook een 5/5 hoor :D

RobW
21-03-2004, 21:16
Tja het was het waard!! De TTT viel me vies tegen in de bioscoop, maar nu ik hem op DVD heb, overtreft die mijn stoutste verwachtingen, en zoals al gezegd, vooral door flashback-scene. Ook het hele luchtige einde beviel me. De extra's zijn top en tja...ik kan niet wachten tot mijn plank compleet wordt met de RotK EE(ja, ik heb een aparte plank voor LOTR), hoewel ik RotK zo ook al voldoende vond(had ik bij TTT niet, en bij FotR waren we nog niet echt verwend). Alleen Saruman he...en meer dodenleger...en meer...

Nee, toch maar een EE! En snel!

Sam Van Ghelder
22-03-2004, 17:21
Heeft iemand de datum wanneer The Lord Of The Rings: The Return Of The King als 4 disc uitkomt? Bedankt ( :) ).

HiddeV
22-03-2004, 17:40
Heeft iemand de datum wanneer The Lord Of The Rings: The Return Of The King als 4 disc uitkomt? Bedankt ( :) ).

in november waarschijnlijk, maar niemand weet iets. we willen het allemaal net zo graag weten als jij

Surya
22-03-2004, 17:59
November inderdaad, volgens The Digital Bits...

Gekke Dirkie
25-03-2004, 02:12
Kan iemand me vertellen of er verschillen zijn tussen de regio 1 en regio 2 versies?

Frank
25-03-2004, 10:12
Kan iemand me vertellen of er verschillen zijn tussen de regio 1 en regio 2 versies?

Er zijn geen verschillen.

AlperCino
13-05-2004, 10:20
toen de eerste deel van lord of the rings uit kwam had ik helemaal geen intresse om die film te kijken ik dacht echt dat het helemaal geen leuke films was, mijn vrienden vertelde me dat het echt een goeie film is maar ik zei gewoon dat ik niet van zulke films hou pas toen de 3e deel uitkwam ging ik met paar vrienden naar de film, en we zouden kiezen tussen scary movie of lord of the rings ik koos voor scarie movie allemaal eigenlijk eenmaal in de bios hadden ze me ingeluisd ik zit zo een kwartier naar de film te kijken en denk nog steeds dat het scarie movie 3 is :oops: :P ik was echt de enige in de zaal die heletijd lacht ik dacht huhhh dit is geen scarie movie 3 :shock: en dat was het ook niet natuurlijk ik uitgelachen :oops: die film is al een kwartier bezig en ik denk nog steeds dat het scary movie is ....... :lol: maar ik ben blij dat ik naar die film ben gegaan ik vond het echt zo mooi die film ik ben nog steeds onder de indruk toen heb ik gelijk die andere delen gehuurd die waren ook heel gaaf........... alleen wat echt raar is dat ik eerst deel 3 en dan deel 2 en dan pas deel 1 heb gekeken :? zodra de derde uit is ga ik de box halen deze films moet je gewoon hebben .........

martini
10-06-2004, 15:29
Ook deze film is weer supergaaf. Ik kan niet wachten op de EE van ROTK.
Goeie extra's, alleen ook hier mis ik de trailers weer.

Surya
10-06-2004, 17:36
Zo jammer dat de EE uitgesteld is tot december :(

fredje-astaire
04-11-2004, 21:12
Het tweede deel van de trilogy van Tolkien , en wederom samen met deel 1 een Top-uitgave . heb hem aangekocht in de gift-set met een extra bonus-DVD over het sculpture van Gollem dat in deze gift-box werd meegeleverd. Op deze dvd is net zoals z'n voorganger niks aan te merken.
In mijn ogen zijn de Extended versions van The Lord of the Rings-DVD's de meeste komplete en knapste DVD's die op dit moment op de markt verkrijgbaar zijn.
In december komt het derde deel uit ook met een bonus DVD en een sculpture van Minas Tirich .

MGdutch
08-12-2004, 22:01
Ook dit geweldige vervolg is weer prachtig op dvd gezet!!! (y)

Nandor
09-12-2004, 07:01
toen de eerste deel van lord of the rings uit kwam had ik helemaal geen intresse om die film te kijken ik dacht echt dat het helemaal geen leuke films was, mijn vrienden vertelde me dat het echt een goeie film is maar ik zei gewoon dat ik niet van zulke films hou pas toen de 3e deel uitkwam ging ik met paar vrienden naar de film, en we zouden kiezen tussen scary movie of lord of the rings ik koos voor scarie movie allemaal eigenlijk eenmaal in de bios hadden ze me ingeluisd ik zit zo een kwartier naar de film te kijken en denk nog steeds dat het scarie movie 3 is :oops: :P ik was echt de enige in de zaal die heletijd lacht ik dacht huhhh dit is geen scarie movie 3 :shock: en dat was het ook niet natuurlijk ik uitgelachen :oops: die film is al een kwartier bezig en ik denk nog steeds dat het scary movie is ....... :lol: maar ik ben blij dat ik naar die film ben gegaan ik vond het echt zo mooi die film ik ben nog steeds onder de indruk toen heb ik gelijk die andere delen gehuurd die waren ook heel gaaf........... alleen wat echt raar is dat ik eerst deel 3 en dan deel 2 en dan pas deel 1 heb gekeken :? zodra de derde uit is ga ik de box halen deze films moet je gewoon hebben .........
Over een enórm lange zin gesproken...

FrankGuthrie
07-01-2005, 17:26
Net gezien, erg mooie release. :) DTs geluid was dit keer wel dik in orde, geen pitch correctie.

Wat een geweldige relaese!

Caledonians
30-12-2005, 22:10
Zojuist de EE van The Two Towers voor het eerst gezien en ook dit was weer genieten! Morgen eens de tijd nemen om alle extra's te bekijken...

Daniël V.
30-12-2005, 22:54
Zojuist de EE van The Two Towers voor het eerst gezien en ook dit was weer genieten! Morgen eens de tijd nemen om alle extra's te bekijken...
Voor het eerst pas? Wow :). Dan staat je nog veel moois te wachten. :wink: Ik beschouw dit toch wel als een paar van mijn mooiste DVD's. Echt een belevenis als je alle films en extra's achter elkaar kunt zien. 8)

frank_black
30-12-2005, 23:09
Zojuist de EE van The Two Towers voor het eerst gezien en ook dit was weer genieten! Morgen eens de tijd nemen om alle extra's te bekijken...
Voor het eerst pas? Wow :).
idd http://www.bowjamesbow.net/smilies/shocked.gif

Caledonians
01-01-2006, 16:56
Zojuist de EE van The Two Towers voor het eerst gezien en ook dit was weer genieten! Morgen eens de tijd nemen om alle extra's te bekijken...
Voor het eerst pas? Wow :).
idd http://www.bowjamesbow.net/smilies/shocked.gif

Wat een ophef in alle LOTR threads zeg! :wink:


Heb gisteren inderdaad voor het eerst de EE dvd bekeken. Maar had de film natuurlijk allang in de bios gezien tijdens de LOTR marathon. Ik vond het nu pas tijd om de trilogy weer eens te bekijken. Ik hoef niet zo nodig gelijk de dvd te bekijken als ik hem koop maar liever wanneer ik er weer aan toe ben... :wink: