PDA

Bekijk de volledige versie : Modificatie



marc H
11-12-2001, 12:06
Hello,

Ik heb ooit het woord modificatie gehoord en heb begrepen dat dat best wel eens de moeite kan zijn. Ik heb Stassen gevraagd wat ze aan mijn spullen zouden kunnen veranderen en hieronder zie je een lijst met het aangebodene. Mijn vraag is of iemand hier meer van weet of dit zelf ook eens gedaan heeft, Is die audiofiel gelul of heeft het nog wel zin?

Bijvoorbaad thx,
Greetings Marc

Ik heb een Onkyo versterker (TX DS 595) en een dvd-speler (DV-S535).

- afgeschermde voedingsnoer
- elco's van de voeding verbeteren
- behuizing en onderdelen dempen
- ingangsfilter verbeteren
- ruststroom instellen
- nulpunt instellen
- koppelcondensatoren verbeteren

forzavado
12-12-2001, 10:22
Heb jij die aanbieding gekocht met de KEF's of met de infinity's. Zelf lijkt het me een beetje overdreven op een set van 5 à 6 duizend gulden. Ik kan me bij de verbeteringen wel iets voorstellen, maar of het op jou set hoorbaar is betwijfel ik. Let wel: ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik vind dat je alles naar verhouding moet doen, dus ga je die modificatie aan, dan moet je je gehele keten zo gaan benaderen. En dat kan natuurlijk wat gaan kosten. Wat kosten deze modificaties trouwens? Het is maar net wat je je ten doel stelt. Is stassen slim, dan laten ze jou het verschil horen tussen een gemodificeerde en een niet-gemodificeerde. Dan kan JIJ het op waarde schatten, want dat is het belangrijkste. Mijn advies is dus als altijd: kijk of jij het verschil (als het hoorbaar is) de prijs waard vindt.

marc H
12-12-2001, 14:14
Hai Forzavado,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn set niet als aanbieding bij Stassen gekocht en wat betreft speakers moet ik je melden dat ik ze zelf heb gebouwd. Ik merk alleen dat deze speakers nogal wat vermogen wegslurpen uit mijn vesterker. Niet dat je dat kan verhelpen middels een modificatie, maar via een speurtocht naar een eventuele eindversterker kwam ik bij Stassen terrecht en las daar over modificatie. Ik ben alleen heel benieuwd of er mensen zijn die dat gedaan hebben en wat voor (hoorbare) gevolgen dat heeft.
Mijn modificatie, voorgesteld door stassen zou +/- 400 piek gaan kosten.

En wat betreft dat je alles in verhouding moet doen (ben ik mee eens hoor), mijn speakers zijn voorzien van vele topmaterialen, maar wat er in mijn versterker zit weet ik eenvoudig niet en wat betreft mijn dvd-speler, die laat soms te wensen over vind ik. Dus vandaar dat ik dacht, misschien is dat toch wel iets voor mij.

Als iemand mij hierbij kan adviseren, GRAAG

MVG,
Marc