PDA

Bekijk de volledige versie : AD-L528 Cyberhome



Bryan Vas
11-12-2001, 13:30
Hallo allemaal, ik ben een leek in de dvd wereld, neem me dus niet kwalijk als ik stomme vragen stel.
Cyberhome gekocht, heel tevreden maar het volgende is nml. het probleem. Ik kan alle geluiden tot in details horen behalve de dialogen. Nu vraag ik me af, ligt het aan de dvd-speler, mijn instelling/aansluiting, of aan de dvd zelf.?
Het gaat hier om de dvd (Pearl Harbor) en de speler is aangesloten aan een dolby prologic versterker via de stereo uitgang van de dvd-speler.
Is er iem. die mij kan helpen met deze vragen????
many tanx, Bryan:confused: :confused:

Theaddres1
11-12-2001, 13:49
Je hebt DTS/5.1 ingeschakeld.
Zet je uitgang op 2 channel en andere op LPCM als je Dolby Surround Pro Logic hebt. Deze zorgt zelf voor de decoding vna het signaal.

Dus in het menu. Druk op stop om dvd te stoppen en dan op setup. kies voor audio, daar v ind je de bovenste 2 opties.

PM
11-12-2001, 13:51
heb je de instellingen van je dvd-speler al bekeken en je versterker op normaal stereo gezet?
Werkt t dan wel?

Bryan Vas
11-12-2001, 13:59
Je hebt DTS/5.1 ingeschakeld.
Zet je uitgang op 2 channel en andere op LPCM als je Dolby Surround Pro Logic hebt. Deze zorgt zelf voor de decoding vna het signaal.

Dus in het menu. Druk op stop om dvd te stoppen en dan op setup. kies voor audio, daar v ind je de bovenste 2 opties.

Hoi dts,
Ik zit nu aan het werk maar als ik thuis ben zal ik het ik het weer proberen maar volgens mij had ik dat ook al gedaan.
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Bryan Vas
11-12-2001, 14:05
heb je de instellingen van je dvd-speler al bekeken en je versterker op normaal stereo gezet?
Werkt t dan wel?

Yes, al een beetje geprobeerd. Bij normaal stereo was het geluid veel beter maar nog steeds geen goed dialoog geluid.
Voor de zekerheid wil ik doorgeven dat ik dat wel heb met de normale tv-uitzending of video.
Dus ben ik bang dat het toch aan mijn dvd-speler ligt

Theaddres1
11-12-2001, 14:18
Heb je wel de goede aansluitingen gebruikt achterop ?
dus de analoge aansluitingen.

en wellicht in de setup van de film zelf kiezen voor dolby ipv dts.
wil ook nog wel eens voorkomen.

want als je geen dts hebt aangesloten en je wilt het wel horen,
moet er toch iets fout staan in de bios.

Heb het zelf namelijk bijvoorbeeld bij de Eagles - Hell freezes over. Kies ik DTS, dan hoor ik geen geluid doro de center (en dus geen dialogen etc. (hier zang, ok).
maar kies je dan voor lpcm of dolby 5.1 wel.
maar in je bios van je dvd-speler moet zowieso 2 channel en lpcm staan bij prologic.

van het cyberhome-help forum: ' If you set your player to 5.1 you will lose speech on a pro logic amplifier because it cannot use all 6 channels.'

werkt het dan neit en is het in de film-setup goed gezet dan is er inderdaad wat aan de hand met de speler. OF met je prologic decoder die niks aan de center doorgeeft....

Bryan Vas
12-12-2001, 14:56
Heb je wel de goede aansluitingen gebruikt achterop ?
dus de analoge aansluitingen.

en wellicht in de setup van de film zelf kiezen voor dolby ipv dts.
wil ook nog wel eens voorkomen.

want als je geen dts hebt aangesloten en je wilt het wel horen,
moet er toch iets fout staan in de bios.

Heb het zelf namelijk bijvoorbeeld bij de Eagles - Hell freezes over. Kies ik DTS, dan hoor ik geen geluid doro de center (en dus geen dialogen etc. (hier zang, ok).
maar kies je dan voor lpcm of dolby 5.1 wel.
maar in je bios van je dvd-speler moet zowieso 2 channel en lpcm staan bij prologic.

van het cyberhome-help forum: ' If you set your player to 5.1 you will lose speech on a pro logic amplifier because it cannot use all 6 channels.'

werkt het dan neit en is het in de film-setup goed gezet dan is er inderdaad wat aan de hand met de speler. OF met je prologic decoder die niks aan de center doorgeeft....


Hallo jongens,

Ik heb zitten spelen met de instellingen.
Onder andere ingesteld op lcpm en wat denken jullie?

Joepie, het werk!!!

tanx for die hellup :D