PDA

Bekijk de volledige versie : blu-ray laatste nieuwes al bekend?



memento
21-03-2004, 15:28
weet iemand wat de laatste ontwikkelingen zijn?
ik las laatst in de krant dat deze snel moet komen en dat hij de dvd zal verdringen :cry:
is het nu al zeker dat deze systemen ook dvd's kunnen afspelen?? enz
of moet je je hele dvd-verzameling door de wc spoelen :shock:

Dennis Veldhuizen
21-03-2004, 15:30
blue-ray disc speler zullen sowieso DVD's af kunnen spelen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Wat de laatste ontwikkelingen verders zijn weet ik niet precies, wel dat het volgens mij onlangs is uitgebracht al in japan ofzo?

memento
21-03-2004, 15:35
ja want ik hoorde van een kennis dat het geen schijfje(cd) is, maar een ander systeem!(kleine vierkante schijfjes)
maar dat zal dus wel niet dan :?

Johan van den D.
21-03-2004, 21:07
ja want ik hoorde van een kennis dat het geen schijfje(cd) is, maar een ander systeem!(kleine vierkante schijfjes)
maar dat zal dus wel niet dan :?De schijven zitten dan in een cartrige te bescherming.
Beetje het principe van een mini disc.
http://www.hear.nl/images/icons/fotos/1265-c.jpg
Paar linkjes
1 (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/nieuws.cgi?nieuws_id=1265)
2 (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/nieuws.cgi?nieuws_id=1693)
3 (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/nieuws.cgi?nieuws_id=1248)
4 (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/nieuws.cgi?nieuws_id=1164)
5 (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/nieuws.cgi?nieuws_id=971)

Richard B.
22-03-2004, 00:42
of moet je je hele dvd-verzameling door de wc spoelen :shock:
Opsturen naar mij mag ten allertijde. ;)

Sicco
22-03-2004, 08:12
Hmm, de hoesjes zullen dan wel een andere verpakking krijgen....
Net nu mijn DVD-verzameling zo gestaag aan het groeien is. Zal niet echt mooi bij elkaar staan.... Maar nog niet te vroeg mekkeren, eerst zien :)

Johan van den D.
22-03-2004, 15:50
Hmm, de hoesjes zullen dan wel een andere verpakking krijgen....
Net nu mijn DVD-verzameling zo gestaag aan het groeien is. Zal niet echt mooi bij elkaar staan.... Maar nog niet te vroeg mekkeren, eerst zien :)Let wel, in de Aziatische landen zijn de blu ray spelers al op de markt.
Dus daar hebben ze het al gezien. :wink:

Hoe het met de verkrijgbare software is zou ik niet weten en ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Het is dus al realiteit.

EdgeX
22-03-2004, 20:53
DVD-video zullen niet zo snel door de Blu Ray discs verdrongen worden als filmmedium. Zelf denk ik zelfs dat Blu Ray niet eens de opvolger wordt.

De DVD-video is nog lang niet uitgemolken en tevens begint DVD net een massaproduct te worden. De opslagcapaciteit van een DVD video is voor reguliere films ook voldoende. Voor langlopende series of de bekende filmtrilogieen zou een Blu Ray disc waar alles op 1 schijf zou passen wel interessant zijn, maar aangezien de consument juist begint te investeren in dvd-video, zal Blu Ray niet geaccepteerd worden.

Zie wel leuke toepassingen voor Blu Ray voor opnames en HDTV, maar (voorlopig de komende 5 jaar) niet als vervanger van DVD-video...

Mark S
23-03-2004, 19:56
Volgens Tweakers.net komt Panasonic dit najaar met een Blue Ray brander. Schijven zijn verpakt in cartridges. Prijs wordt angstvallig geheim gehouden om concurrent Sony nog eventjes dom te houden.

Akira
01-04-2004, 09:58
Hier is al een topic over:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=372433

Harry stadman
01-04-2004, 10:44
DVD-video zullen niet zo snel door de Blu Ray discs verdrongen worden als filmmedium. Zelf denk ik zelfs dat Blu Ray niet eens de opvolger wordt.

De DVD-video is nog lang niet uitgemolken en tevens begint DVD net een massaproduct te worden. De opslagcapaciteit van een DVD video is voor reguliere films ook voldoende. Voor langlopende series of de bekende filmtrilogieen zou een Blu Ray disc waar alles op 1 schijf zou passen wel interessant zijn, maar aangezien de consument juist begint te investeren in dvd-video, zal Blu Ray niet geaccepteerd worden.

Zie wel leuke toepassingen voor Blu Ray voor opnames en HDTV, maar (voorlopig de komende 5 jaar) niet als vervanger van DVD-video...

ben ik niet helemaal met je eens. veel filmmaatschappijen moeten nu al kiezen wat voor materiaal ze op een schijf zetten. superbits zijn ook al uitgeklede versies met een verhoogde bitrate maar zijn ook (nog)gecomprimeerd. met andere woorden, je stuit al op de limiet van dvd.
wat je eigenlijk wilt is een film zo distribueren als hij geproduceerd is! zonder compressie en compromis. zo zou iedere regiseur zijn film willen laten zien.

Dennis Veldhuizen
01-04-2004, 10:46
volgens het laatste nieuws zal de Playstation 3 gaan werken met deze discs

Harry stadman
01-04-2004, 10:50
volgens het laatste nieuws zal de Playstation 3 gaan werken met deze discs

het lijkt erop dat sony volledig op blue-ray wil overstappen.

Wizz-Art
01-04-2004, 14:06
En is het niet zo dat de grote massa met dvd in aanraking kwam via de PS2?

Denk dat de PS3 hetzelfde kan doen voor BlueRay..

Ik ga echt wel een PS3 kopen en vele PS2 bezitters met mij dat gaat al jaren zo denk maar aan de PS1 die na het uitkomen van de PS2 verdween.

Johan van den D.
01-04-2004, 15:58
En is het niet zo dat de grote massa met dvd in aanraking kwam via de PS2?Nee dat is niet zo.
De dvd was al aan zijn grote opmars bezig voordat de PS2 op de markt kwam.
De grote massa werd ermee bekend vanwege de lagere prijzen van de all-in-one sets én de dvd (recoder) spelers in de pc.

chris tervoort
01-04-2004, 16:29
De schijven zitten dan in een cartrige te bescherming.
Beetje het principe van een mini disc.[quote]

ik vond de mini disc beter dan de cd
dus volgens mij een goed ondwikkeling

Johan van den D.
01-04-2004, 16:47
ik vond de mini disc beter dan de cd
dus volgens mij een goed ondwikkeling :shock: Mini Disc is minder van kwaliteit dan de CD. :?

Waarmee ik niet wil zeggen dat MD slecht is. :wink:

BASIL
01-04-2004, 16:48
Well... this should come as no surprise to any of you, but Columbia TriStar has officially announced that it plans to support the Blu-ray Disc high-definition format with movie titles. The studio will begin launching all its new titles on Blu-ray Disc (which was co-developed by parent corp Sony) starting in 2006. In addition to this announcement, many of the major Hollywood studios are working behind-the-scenes with the Blu-ray Group on the final details of the format spec, as pertains to prepackaged films and other copyrighted material. Because of this, look for Blu-ray Disc's official launch to happen no sooner than the end of 2005, and probably early 2006. So where does this leave HD-DVD? Well... it looks like we're definitely going to have a format war, but I'll tell you, Blu-ray Disc definitely seems to have the upper hand at the moment. Frankly, I'm not so sure that isn't a bad thing. Blu-ray technology represents a somewhat more advanced approach to presenting high-definition video on disc than HD-DVD, and players for both formats are virtually guaranteed to be able to retroactively play all your existing DVD discs. One thing's for sure - the race is definitely going to heat up as we move through 2004. It'll be interesting to see where it all ends up.

Harry stadman
01-04-2004, 18:56
Well... this should come as no surprise to any of you, but Columbia TriStar has officially announced that it plans to support the Blu-ray Disc high-definition format with movie titles. The studio will begin launching all its new titles on Blu-ray Disc (which was co-developed by parent corp Sony) starting in 2006. In addition to this announcement, many of the major Hollywood studios are working behind-the-scenes with the Blu-ray Group on the final details of the format spec, as pertains to prepackaged films and other copyrighted material. Because of this, look for Blu-ray Disc's official launch to happen no sooner than the end of 2005, and probably early 2006. So where does this leave HD-DVD? Well... it looks like we're definitely going to have a format war, but I'll tell you, Blu-ray Disc definitely seems to have the upper hand at the moment. Frankly, I'm not so sure that isn't a bad thing. Blu-ray technology represents a somewhat more advanced approach to presenting high-definition video on disc than HD-DVD, and players for both formats are virtually guaranteed to be able to retroactively play all your existing DVD discs. One thing's for sure - the race is definitely going to heat up as we move through 2004. It'll be interesting to see where it all ends up.

verbaast mij in het geheel NIET! columbia is een onderdeel van sony en sony komt zelf met de blue-ray branders op de markt. zal wel al te gek zijn als je eigen bedrijfsonderdelen niet je eigen elektronica ondersteund. :wink:

rmelkert
01-04-2004, 20:26
Zolang die schijven zo extreem kras/vuil gevoelig blijven als ze nu zijn zie ik het hele formaat niet zo zitten.

Maar aan de andere kant begon de normale CD-Rom in zo'n bescherm doosje :)

Harry stadman
02-04-2004, 11:46
Zolang die schijven zo extreem kras/vuil gevoelig blijven als ze nu zijn zie ik het hele formaat niet zo zitten.

Maar aan de andere kant begon de normale CD-Rom in zo'n bescherm doosje :)

de blue-ray groep zal toch echt wel zijn best doen om het medium zo optimaal mogelijk te maken. :wink:
let wel, het wordt nu binnenkort geintroduceerd. nadat het officieel op de markt is zullen de doorontwikkelingen ook niet op zich laten wachten. zeker niet als blue-ray gaat aanslaan, dan is dat des te meer een motifatie om het door te ontwikkelen omdat men genoeg geld terug verdient om investeringen op dat gebied te kunnen doen. het eerste jaar na introductie is dan ook meestal cruciaal om te bepalen of er voldoende zijn verkocht om meer te investeren in het product. :wink:

Harry stadman
02-04-2004, 11:54
ik vond de mini disc beter dan de cd
dus volgens mij een goed ondwikkeling :shock: Mini Disc is minder van kwaliteit dan de CD. :?

Waarmee ik niet wil zeggen dat MD slecht is. :wink:

dat antwoord is twee-ledig;

ja, in princiepe is mini-disc minder van kwaliteit dan cd.

echter, er zijn cd-spelers met 16 bit omzetting op de markt en er zijn mini-disc spelers op de markt met 18 bits of 20 bits omzetting. ook kun je een losse d/a converter toepassen. dan zal een mini disc toch beter kunnen klinken dan de 16 bits omzetting van de cd-speler. is de omzetting echter gelijk(16,18,20 of 24 bits), dan zal cd het altijd winnen van een mini disc.

basset
02-04-2004, 12:16
ik vond de mini disc beter dan de cd
dus volgens mij een goed ondwikkeling :shock: Mini Disc is minder van kwaliteit dan de CD. :?

Waarmee ik niet wil zeggen dat MD slecht is. :wink:

dat antwoord is twee-ledig;

ja, in princiepe is mini-disc minder van kwaliteit dan cd.

echter, er zijn cd-spelers met 16 bit omzetting op de markt en er zijn mini-disc spelers op de markt met 18 bits of 20 bits omzetting. ook kun je een losse d/a converter toepassen. dan zal een mini disc toch beter kunnen klinken dan de 16 bits omzetting van de cd-speler. is de omzetting echter gelijk(16,18,20 of 24 bits), dan zal cd het altijd winnen van een mini disc.

Als de bron waardeloos is maakt het niet uit of het nou 100 bit is of 16 bit.

Ik denk dat het probleem van minidisc de compressie is, welke ontzettend verbeterd is de laatste jaren.

Harry stadman
02-04-2004, 12:34
ik vond de mini disc beter dan de cd
dus volgens mij een goed ondwikkeling :shock: Mini Disc is minder van kwaliteit dan de CD. :?

Waarmee ik niet wil zeggen dat MD slecht is. :wink:

dat antwoord is twee-ledig;

ja, in princiepe is mini-disc minder van kwaliteit dan cd.

echter, er zijn cd-spelers met 16 bit omzetting op de markt en er zijn mini-disc spelers op de markt met 18 bits of 20 bits omzetting. ook kun je een losse d/a converter toepassen. dan zal een mini disc toch beter kunnen klinken dan de 16 bits omzetting van de cd-speler. is de omzetting echter gelijk(16,18,20 of 24 bits), dan zal cd het altijd winnen van een mini disc.

Als de bron waardeloos is maakt het niet uit of het nou 100 bit is of 16 bit.

Ik denk dat het probleem van minidisc de compressie is, welke ontzettend verbeterd is de laatste jaren.

het gaat ook met name om de omzetting van de bron. :wink: hoe hoger de bitrate, hoe meer details. daarom zou het best kunnen dat sommige mini-disc opnamen beter klinken dan sommige andere cd opnamen die slecht omgezet worden. zo heb ik ook een 16 bit en een 18 bit apparaat; de 18 bit apparaat heeft op papier de slechtste specificaties, echter door de betere omzetting heeft het meer detaillering. dus, het verhaal is ook; hoe ga je met je bron om, oftewel hoe goed zet je je originele signaal om!

het is niet voor niets dat de meeste mensen op hun cd-speler een aparte d/a converter aansluiten omdat deze veel meer detaillering geeft dan de ingebouwde omzetting. :wink:

by the way; ook een cd is gecomprimeerd! wordt op 24 bits opgenomen en daarna gecomprimeerd tot 16 bits. :wink:

ook als de bron waardeloos is zal een betere d/a converter meer detaillering te voorschijn kunnen toveren dan een slechte d/a converter!
dit verschil blijft bestaan, ongeacht de kwaliteit van de bron! :wink:

Johan van den D.
02-04-2004, 16:45
is de omzetting echter gelijk(16,18,20 of 24 bits), dan zal cd het altijd winnen van een mini disc.En dit is inderdaad waar ik altijd van uit gaat.
Vergelijkbare "omstandigheden" ten opzichte van elkaar voor een eerlijk vergelijk.
Maar je heb zeker ook gelijk hoor. :wink:

Harry stadman
02-04-2004, 16:50
is de omzetting echter gelijk(16,18,20 of 24 bits), dan zal cd het altijd winnen van een mini disc.En dit is inderdaad waar ik altijd van uit gaat.
Vergelijkbare "omstandigheden" ten opzichte van elkaar voor een eerlijk vergelijk.
Maar je heb zeker ook gelijk hoor. :wink:

Gracias, El Capitan! :mrgreen:

Johan van den D.
02-04-2004, 21:19
Gracias, El Capitan! :mrgreen:Mooie naam he voor mijn eigen HT. :P

Joost v.d. Ham
02-04-2004, 21:25
ben niet zo bang voor een nieuw concept. Zoals minidisc, vcd en anderen kan dit ook wel eens floppen. DVD breekt pas nu echt door....daar zal de komende jaren nog niets aan veranderd worden (denk ik ;))

Harry stadman
03-04-2004, 09:11
Gracias, El Capitan! :mrgreen:Mooie naam he voor mijn eigen HT. :P

het zal ook nog wel goed klinken ook! (y)

Richard B.
19-04-2004, 17:39
Ik kwam een interessant artikel tegen over de 'strijd' die er momenteel gaande is om de standaard qua HD-DVD:



DVD War Looms As Advancements Draw Closer

NEW YORK - The DVD stands out as one of the most rapidly adopted consumer technologies ever, but in the electronics industry it's akin to an aging king in Shakespearean drama — rivals are lurking, knives drawn.

Just as consumers are beginning to get comfortable with their DVD players, electronics manufacturers are set to introduce next-generation discs that store more — and would be harder to copy.

A dozen companies, headed by Sony Corp (NYSE:SNE - news) (news - web sites)., are pushing a disc called the Blu-ray.

The other main contender, the High Definition DVD, is promoted only by Toshiba Corp. and NEC Corp. But it has an important endorsement from an industry group and is also expected to get Microsoft Corp.'s support as the software giant seeks a toehold for its multimedia format in the consumer electronics arena.

Movie studios generally aren't commenting on the new formats. And the rival industry groups aren't saying exactly when they expect to have players on the market. Both, however, consider the DVD ripe for replacement next year.

For consumers, the benefit of a new format would be better image quality. Sales of high-definition TV sets have finally started to take off, but current DVDs don't have the resolution to get the most out of HDTV sets.

For the industry, a new format could mean an escape from the low-margin market DVD players have become. From costing more than $500 when introduced in 1997, players are now available for less than $50.

The new discs, which look much like DVDs, would be read by players with newly developed blue lasers, which can pick out finer detail than the red lasers used to play DVDs and CDs. This lets the new discs store three to five times as much data as a DVD, enough for high-definition movies with surround sound.

Manufacturers from both groups plan to also build red lasers into their new players, allowing them to read current DVDs.

The Blu-ray disc has the most storage capacity, up to 50 gigabytes. However, it achieves that capacity by using a structure quite different from DVDs. This means that the companies that make prerecorded DVDs would have to invest in new equipment, which is sure to give Hollywood pause as it ponders which format to back.

The Blu-ray does have the widest support among electronics manufacturers, counting not only most of the big Japanese names but also Dell Inc. and Hewlett-Packard Co. in its consortium.

Toshiba's HD-DVD stores up to 30 gigabytes, but can close the quality gap with the Blu-ray by using more efficient compression software than the MPEG-2 standard already used in DVDs and planned for the Blu-ray. One of the several compression schemes that may go into the final HD-DVD standard is none other than Microsoft's Windows Media 9 software.

"If that goes through, it's going to be a huge win for Microsoft," says Vamsi Sistla, an analyst at ABI Research. It wouldn't necessarily mean a significant financial windfall — the analyst estimates that Microsoft may get 10 to 15 cents per player in royalties — but that's not the point.

"More than money, they're looking for the muscle power to enter the consumer electronics industry," he says.

The HD-DVD has been endorsed by the DVD Forum, the industry group that created the DVD, but that may not be as crucial as it sounds. The group has not succeeded in gathering industrywide consensus for any disc standard since the original DVD in 1997. Both its audio and rewriteable DVD standards have competitors.

The Blu-ray and HD-DVD both use hardware advances to store high-definition movies. However, that's not strictly necessary. Improvements in the software used to pack a movie onto a disc means that it's possible to store a high-definition movie on a regular DVD, albeit with poorer quality and fewer special features than on a blue-laser disc.

Microsoft demonstrated that when it helped bring out a high-definition version of "Terminator 2: Judgment Day" on a DVD-ROM last year. It played only on computers, but in theory, a specially built DVD player could play it back. That lesson wasn't lost on Japan's Asian competitors. In China, the EVD, or Enhanced Video Disc, is already on sale. It uses software from On2 Technologies Inc. to store a high-definition movie on a slightly modified DVD, read by a red laser.

Not to be outdone, Taiwanese researchers this month demonstrated the FVD, or Forward Versatile Disc, based on the same principle. Players should be on sale this year.

The advantage of using red lasers is that the components are much cheaper than the blue-laser technology, and the players can read DVDs without a second laser.

With all these alternatives, there's a "very good chance" that there won't be one successor to the DVD, but several, says Sistla. The Blu-ray may dominate Japan, the cheaper EVD the rest of Asia, and the HD-DVD could be the format of choice in the United States and Europe.

The real kingmaker in the drama is Hollywood. Of the big studios, only Columbia TriStar has expressed support for either format. Since it's owned by Sony, its choice was clear.

One thing the studios are sure to appreciate is that the new discs promise much better copy protection than DVDs. While the older format has been a boon to the studios — it grossed them more than theatrical releases last year — its susceptibility to piracy has been a thorn.

A new disc format probably holds another attraction for the studios — the opportunity to sell old movies all over again on new media.

But Geoffrey Kleinman, who runs review site DVDtalk.com, doesn't think consumers are clamoring for something better than the DVD.

"A high-quality progressive-scan DVD player properly connected to high definition TV looks fantastic," he says.

Also, what made the DVD popular isn't just the quality advantage over videotape, but also the addition of special features. So far, Kleinman hasn't seen any similar must-have advantage planned for the new formats.

If there's a pent-up demand for a new disc, it's probably on the recording side, Kleinman believes. There's no cheap or easy way to record HDTV broadcasts, something recordable versions of the new discs would address.

Sony is already selling a Blu-ray recorder for HDTV satellite broadcasts in Japan.

___

On the Net:

http://www.blu-raydisc-official.org

http://www.dvdforum.org

http://www.dvdtalk.com

Zie http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=528&e=1&u=/ap/20040419/ap_on_hi_te/on_deck_dvd_tech

Peter -1984-
19-04-2004, 17:46
Fotos van spelers van het andere forum

http://www.blu-ray.com/images/recorders/hitatchi.jpg

http://www.blu-ray.com/images/recorders/pioneer.jpg

http://www.blu-ray.com/images/recorders/jvc.jpg

We zien wel wat er gebeurt :D Kijk bijvoorbeeld is hoelang het duurt voordat er bepaalde films / series op dvd zijn uitgekomen.

Johan van den D.
19-04-2004, 20:46
Die spelers zien er in ieder geval wel gelikt uit kwa uiterlijk. :wink:

Harry stadman
20-04-2004, 09:11
Die spelers zien er in ieder geval wel gelikt uit kwa uiterlijk. :wink:

dat dacht ik ook al.
alleen vind ik ze wel een beetje aan de hoge kant. moet eerst nog zien of zo'n dvd-speler nu nog wel in de kast past!

van mij mogen ze komen. :wink:

Harry stadman
20-04-2004, 09:25
Fotos van spelers van het andere forum

http://www.blu-ray.com/images/recorders/hitatchi.jpg

http://www.blu-ray.com/images/recorders/pioneer.jpg

http://www.blu-ray.com/images/recorders/jvc.jpg

We zien wel wat er gebeurt :D Kijk bijvoorbeeld is hoelang het duurt voordat er bepaalde films / series op dvd zijn uitgekomen.

Software(films, spelletjes e.d.) loopt altijd achter op de hardware. de ontwikkelingen gaan tegenwoordig in een dusdanig tempo dat ontwikkelaars het amper kunnen bijbenen. vergeet niet dat er ook nogal wat tijd in gaat zitten om een productie kant en klaar af te leveren. :wink:

expo
17-08-2004, 17:18
The next generation in DVD technology will let consumers carry the equivalent of a hard drive on a disc, but what are they supposed to do with all that capacity? Interact, supporters say.

Manufacturers fancy a reciprocal relationship in which a consumer, before watching a Spider-Man movie in high-definition video on DVD, downloads and stores on the rewritable portion of that same disc a video game or trailer for the next Spider-Man sequel. The consumer would also be able to update those games and previews as new versions come out--and give studios the opportunity to make more direct pitches. That's the vision for Blu-ray Discs and broadband-connected recorders that Blu-ray backers described in a recent press tour.

Source: CNET News http://news.com.com/Blu-ray+burns+for+interactive+content/2100-1041_3-5309378.html

Volgens mij gewoon een reden om de BRD weer serieus duur te maken. Ik wil helemaal geen game bij men film.

Mr_Parker
17-08-2004, 18:07
Ik heb het ook al eens in een ander draadje op het forum gemeld, ik weet niet of iemand het hier ook al eens gedaan heeft. Zeg het in ieder geval niet staan...

BR is in mijn ogen vooral voor eigen opnames beter dan DVD, maar capaciteit dus kun je makkelijker 6 dingen programmeren met je recorder voor tijdens je vakantie zonder meteen naar blokjes te hoeven kijken als je terug bent.

Meer ruimte op de disc zal er niet voor zorgen dat de filmmaatschappijen meteen alle film op torenhoge BitRates op de schijf gaan zetten, of alle takes van een scène gaan toevoegen zodat je zelf de beste kunt kiezen. Of zoals in bovenstaand :roll: verhaal gemeld wordt een computer spel gaan toevoegen. Het bied wel de mogelijkheid misschien maar ik daar zie ik niet zo veel heil in. BR vooral leuk voor je eigen opnames denk ik zo.

Ps. Ik zag ook een, oude, melding dat de discs in een cartridge zouden zitten. Dit kan en zal het geval zijn maar het hoeft niet, er zijn ook zat discs zonder cartridge te krijgen. Alleen dan moet je er wat voorzichtiger mee omgaan, spreekt voor zich. Philips heeft al een unit OUB-81, of zo iets. Die CD, DVD en BR aan kan en toch net zo groot is als een huidige CD / DVD unit. Daar ging, mijn, threadje over.

hare
17-08-2004, 19:59
The next generation in DVD technology will let consumers carry the equivalent of a hard drive on a disc, but what are they supposed to do with all that capacity? Interact, supporters say.

Manufacturers fancy a reciprocal relationship in which a consumer, before watching a Spider-Man movie in high-definition video on DVD, downloads and stores on the rewritable portion of that same disc a video game or trailer for the next Spider-Man sequel. The consumer would also be able to update those games and previews as new versions come out--and give studios the opportunity to make more direct pitches. That's the vision for Blu-ray Discs and broadband-connected recorders that Blu-ray backers described in a recent press tour.

Source: CNET News http://news.com.com/Blu-ray+burns+for+interactive+content/2100-1041_3-5309378.html

Volgens mij gewoon een reden om de BRD weer serieus duur te maken. Ik wil helemaal geen game bij men film.

Ik wou net zeggen, als dit de grootste kracht van Blu-ray gaat worden zie ik de toekomst voor de dvd speler zonnig tegemoet!

Johan van den D.
17-08-2004, 20:55
31 maart 2005 komt de Playstation 3 in japan op de markt en die werkt op basis van de BlueRay technologie.
Men zet er opzich best wel vaart achter dus.

Harry stadman
18-08-2004, 11:08
31 maart 2005 komt de Playstation 3 in japan op de markt en die werkt op basis van de BlueRay technologie.
Men zet er opzich best wel vaart achter dus.

Klopt. met name sony zet er erg veel vaart achter.
columbia (sony) heeft al aangekondigd dat men in 2006 overgaat op blu ray voor speelfilms e.d.

Ook omdat men denkt(hoopt eigenlijk) dat door de komst van de blu ray schijfjes het "illegaal" copieren ook beter tegen te kunnen gaan.

daar sony recent mgm europe heeft opgekocht krijgen zij er aleen nog maar meer "top"titels bij die ze naar verwachting allemaal op blu ray zullen zetten. zul je toch wel over moeten gaan, anders mis je zo toch veel aan filmtitels.

Ik vind het ook niet zo erg. zo te zien heeft blu ray op dit moment alleen maar voordelen. Alleen even afwachten hoe "duur" de spelers worden. :wink:

flexx123
18-08-2004, 11:21
illegaal kopieren houden ze toch nooit tegen,wat gemaakt word kan ook gekraakt worden

pmmmm
18-08-2004, 11:47
31 maart 2005 komt de Playstation 3 in japan op de markt en die werkt op basis van de BlueRay technologie.
Men zet er opzich best wel vaart achter dus.

Klopt. met name sony zet er erg veel vaart achter.
columbia (sony) heeft al aangekondigd dat men in 2006 overgaat op blu ray voor speelfilms e.d.

Ook omdat men denkt(hoopt eigenlijk) dat door de komst van de blu ray schijfjes het "illegaal" copieren ook beter tegen te kunnen gaan.

daar sony recent mgm europe heeft opgekocht krijgen zij er aleen nog maar meer "top"titels bij die ze naar verwachting allemaal op blu ray zullen zetten. zul je toch wel over moeten gaan, anders mis je zo toch veel aan filmtitels.

Ik vind het ook niet zo erg. zo te zien heeft blu ray op dit moment alleen maar voordelen. Alleen even afwachten hoe "duur" de spelers worden. :wink:

Het leuke is natuurlijk dat als wij, de consument, deze blu ray discs niet kopen Sony en consorten heel snel terug zullen krabbelen.
Ik ben geheel nog niet overtuigd van de meerwaarde van blu ray en zal het daarom ook niet snel aanschaffen!

Johan van den D.
18-08-2004, 15:57
illegaal kopieren houden ze toch nooit tegen,wat gemaakt word kan ook gekraakt wordenMaar dan wel met de nodige kwaliteits verlies. :wink:

Johan van den D.
18-08-2004, 16:04
Het leuke is natuurlijk dat als wij, de consument, deze blu ray discs niet kopen Sony en consorten heel snel terug zullen krabbelen. Dat denk ik niet om de reden dat er al teveel geld mee gemoeid is. (men is immers ook al met de opvolger danwel betere versie van de BleuRay bezig)
Ze "moeten" dit er haast wel door douwen.

Ik ben geheel nog niet overtuigd van de meerwaarde van blu ray en zal het daarom ook niet snel aanschaffen!Meerwaarde kan o.a zijn een veel betere geluidskwaliteit en daar kan toch niemand tegen zijn.
Verders en wat nog belangrijker is wellicht is een veel betere beeld kwaliteit.
Met name mensen met projectoren zoals ik (en het zijn er steeds meer natuurlijk) die kunnen er zeker veel baat bij hebben.
Tevens zullen de nieuwere generatie Plasma en vooral LCD schermen er ook baat bij hebben.
Je kunt je inderdaad wel afvragen wat het voordeel is voor de man met de gewone beeldbuis.
Mij persoonlijk kan het in ieder geval niet snel genoeg komen en is het inderdaad alleen nog de vraag wat het gaat kosten in het begin.

captain_eddy
18-08-2004, 17:31
Ik heb zelf al een voorproefje van de concurrent van Blu ray mogen zien, namelijk HDdvd. En hierbij zie duidelijk verschil in beeld kwaliteit vergeleken dvd.

Harry stadman
18-08-2004, 19:12
31 maart 2005 komt de Playstation 3 in japan op de markt en die werkt op basis van de BlueRay technologie.
Men zet er opzich best wel vaart achter dus.

Klopt. met name sony zet er erg veel vaart achter.
columbia (sony) heeft al aangekondigd dat men in 2006 overgaat op blu ray voor speelfilms e.d.

Ook omdat men denkt(hoopt eigenlijk) dat door de komst van de blu ray schijfjes het "illegaal" copieren ook beter tegen te kunnen gaan.

daar sony recent mgm europe heeft opgekocht krijgen zij er aleen nog maar meer "top"titels bij die ze naar verwachting allemaal op blu ray zullen zetten. zul je toch wel over moeten gaan, anders mis je zo toch veel aan filmtitels.

Ik vind het ook niet zo erg. zo te zien heeft blu ray op dit moment alleen maar voordelen. Alleen even afwachten hoe "duur" de spelers worden. :wink:

Het leuke is natuurlijk dat als wij, de consument, deze blu ray discs niet kopen Sony en consorten heel snel terug zullen krabbelen.
Ik ben geheel nog niet overtuigd van de meerwaarde van blu ray en zal het daarom ook niet snel aanschaffen!

Heel simpel gezegd: de toekomst hou je toch niet tegen! :lol:

Johan van den D.
18-08-2004, 19:21
Ik heb zelf al een voorproefje van de concurrent van Blu ray mogen zien, namelijk HDdvd. En hierbij zie duidelijk verschil in beeld kwaliteit vergeleken dvd.En op welke weergever heb je dit mogen aanschouwen ??
Beeldbuis, projector of wat dan ook. :?:

pmmmm
19-08-2004, 17:18
Uiteraard zal er verschil zijn, en natuurlijk op een gegeven moment zal ook ik over gaan. Maar feit blijft dat Sony en co. niet gebaat zijn bij het uitbrengen van produkten die slechts door een kleine groep mensen wordt gekocht.
Ik zal daarom ook nooit overgaan omdat Sony en co. alleen maar blue ray uitgeven, maar Sony en co zullen ook nooit alleen maar blue ray uitbrengen zolang de penetratiegraad van de blue ray spelers niet boven een acceptabele grens zit.
Om een kort verhaal lang te maken: zolang het gros zich aan DVD houdt ipv blue ray zal Sony en co. DVD's uit blijven brengen.

Tenminste dat is mijn bescheiden mening :wink:

Chris W
19-08-2004, 17:42
Ik heb zelf al een voorproefje van de concurrent van Blu ray mogen zien, namelijk HDdvd. En hierbij zie duidelijk verschil in beeld kwaliteit vergeleken dvd.En op welke weergever heb je dit mogen aanschouwen ??
Beeldbuis, projector of wat dan ook. :?:

Je kon ergens een stukje van Terminator 2 downloaden in HD-DVD kwaliteit, zag er erg gelikt uit. Alleen de systeemeisen zijn beetje aan de hogere kant dan gewent voor t afspelen van dvd's, maar dat moet denk ik geen probleem zijn. K zal kijken of ik de link kan vinden, en later hierzo posten :wink:

EDIT:
oh, never mind, da was gewoon HD kwaliteit, geen HD-dvd :) dus 2 schijven, 1 film, geen extra's (wel resolutie van 720p of hoger :) )

expo
19-08-2004, 18:26
Je kon ergens een stukje van Terminator 2 downloaden in HD-DVD kwaliteit, zag er erg gelikt uit. Alleen de systeemeisen zijn beetje aan de hogere kant dan gewent voor t afspelen van dvd's, maar dat moet denk ik geen probleem zijn. K zal kijken of ik de link kan vinden, en later hierzo posten :wink:

EDIT:
oh, never mind, da was gewoon HD kwaliteit, geen HD-dvd :) dus 2 schijven, 1 film, geen extra's (wel resolutie van 720p of hoger :) )

ff off-topic, maar voor zij die ook eens willen genieten van HD op de PC (het gaat hier om HD-WMV, maar volgens mij hetzelfde als HD-DVD, daar Terminator 2 Extreme R1 ook uitgekomen is op HD-DVD en dat was in HD-WMV), op http://www.cinenow.com/fr/vobtrailer.php3 hebben ze alle Windows WMV demo's bij elkaar gezet. Zeker eens de moeite, maar of het zoveel beter is dan DVD, tja, daar heb je toch een LCD TV of projector voor nodig denk ik.
Vergeet niet AGP Fast Write aan te schakelen in je bios, anders kan het beeld wel eens hevig schokken. (een krachtige PC helpt ook wel ;))

Voor de Terminator DEMO: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9Series/GettingStarted//democenter/VideoQuality.asp

Mr_Parker
30-09-2004, 17:37
Zo juist was bij een programma op de duitse WDR een onderwerp over de "profesional disc". Het ging hier over een nieuwe camera die zij, de WDR, gebruikten voor het filmen van onderwerpen.

Dat wat ze profasional disc noemden waren wat in de volksmond Blu-ray (gaat) heten.

Zo zie je maar.
1ste doel, het "zelf" opnemen van (veel) informatie.

Op deze site (Duitse talig) is meer over het zo juist uitgezonden onderwerp te vinden: http://www.wdr.de/tv/service/technik/inhalt/20040930/b_3.phtml