PDA

Bekijk de volledige versie : Punch-Drunk Love



Richard B.
22-03-2004, 14:08
Hmm.. nog geen discussie over deze film? Vaag.. Als er nou eentje is waarover mensen misschien tegenstrijdige meningen zouden kunnen hebben...

Nou ja ik vindt hem dus geweldig. Ik moet toegeven dat het me een keer herkijken kostte om tot die conclusie te komen maar daarna was ik ook gelijk helemaal 'om'. Barry Egan is zo'n tragisch-boeiend karakter en is ook zo goed neergezet door Sandler dat ik geen enkele moeite had om de volle 90 minuten gefascineerd te blijven kijken. De filmstijl van Paul Thomas Anderson is er eentje die je moet liggen maar aangezien Boogie Nights en Magnolia al hoog op mijn favorietenlijstje stonden had ik er geen moeite mee: PTA shuffelt filmisch en verhalende alle kanten op in deze film en da's weer een genot om te bekijken.

Wat ik me wel afvroeg: WTF met dat orgeltje? Is dit een niets-betekenend 'grapje' of zit er ook nog echt een idee achter? Hetzelfde met [spoiler:a4a6eea132]die auto-crash aan het begin van de film[/spoiler:a4a6eea132]: heeft dat een diepere bedoeling of is het gewoon voor de gein?

Zie http://www.imdb.com/title/tt0272338/combined voor info over deze film.

Jaap22
22-03-2004, 14:25
Fantastische film inderdaad! Ga hem binnenkort maar weer eens bekijken nu je hem weer genoemd hebt. Adam Sandler speelt de rol van zijn rol in deze film, hij kan weldegelijk anders acteren dan in een comedie-film. De diepere betekenis van [spoiler:681ba2c7dd]het orgeltje en auto-crash die trouwens overdonderend is[/spoiler:681ba2c7dd] zou ik echt niet weten. Ook weer een prachtige rol van Philip Seymour Hoffman. Wat is die PT Anderson toch een talent!

Wizz-Art
23-03-2004, 13:46
Als je eens wat anders wilt zien dan een romantische komedie is het echt een aanrader hij is heel apart zelfs een tikkeltje bizar vond ik.

Ik had hem nooit eerder gezien en meteen gekocht, maar na 1x aandachtig kijken was het een heel andere film dan ik had verwacht, ik had mede dankzij het type Sandler meer komedie verwacht maar hij speelt juist voor zijn doen een integere serieuze man met een achtergrond, heb hem toen toch maar omgeruild, het was niet mijn cup of tea om het zomaar te zeggen.. terwijl ik wel degelijk de andere films van P.T.A kon waarderen vooral Magnolia.

Tom L.
23-03-2004, 14:51
Ik vond de film niet zo super. Misschien een keer herkijken of ik verkoop hem.

Joost v.d. Ham
14-10-2005, 22:03
Schitterende film, het begin is volgens mij niet anders te verklaren dan PTA zelf aangaf met een knal te willen openen. Dat is hem wel gelukt, het geeft wel prima de sfeer van de film weer waar veel raars gebeurd terwijl niet iedereen reageerd als je zult verwachten.

Echt, aan deze film vind ik alles top. Zowel de sfeer, de muziek, de 'wazige' beelden en de vele kleuren....super!

Esteban
14-10-2005, 23:09
Wat ik me wel afvroeg: WTF met dat orgeltje? Is dit een niets-betekenend 'grapje' of zit er ook nog echt een idee achter? Hetzelfde met [spoiler:f705695280]die auto-crash aan het begin van de film[/spoiler:f705695280]: heeft dat een diepere bedoeling of is het gewoon voor de gein?

Zie http://www.imdb.com/title/tt0272338/combined voor info over deze film.

Mij leek het symbolisch (en letterlijk ook natuurlijk) de start van een onverwachte wending in zijn leven. Zijn 'verhouding' met het orgeltje loopt gelijk met de opbouwende verandering in zijn leven, niet? Zo interpreteer ik het althans.

En meteen ook uit m'n top 10 van dat jaar, die film.

Olivier vd D.
21-01-2007, 21:47
Net gekeken, wat een bizarre film. Mijn vrouw verveelde zich kapot, maar ik heb geboeid zitten kijken. Ik heb de extra's van de R2/UK SE nog niet gekeken, wellicht dat daar het een en ander uitgelegd wordt. Die kleurenovergangen vond ik zo tegennatuurlijk. Snap de betekenis er niet van, dus weet niet hoe ik ze moet plaatsen. Deze week de extra's eens bekijken. Typisch een film die een herkijkbeurt waard is.

Tim k
22-01-2007, 17:18
Net gekeken, wat een bizarre film. Mijn vrouw verveelde zich kapot, maar ik heb geboeid zitten kijken. Ik heb de extra's van de R2/UK SE nog niet gekeken, wellicht dat daar het een en ander uitgelegd wordt. Die kleurenovergangen vond ik zo tegennatuurlijk. Snap de betekenis er niet van, dus weet niet hoe ik ze moet plaatsen. Deze week de extra's eens bekijken. Typisch een film die een herkijkbeurt waard is.

De extra's stellen helaas niet veel voor ( tenminste bij mijn 2-disc R2NL ), 1 leuk filmpje met Philip S. H. dat wel.

Mathieu Ghekiere
22-01-2007, 17:32
Vond ik een erg leuke film, altijd een verademing om eens een originele romantische film tegen te komen (zie ook Before Sunset/Before Sunrise, Steve+Sky, Benny and Joon). Een filmpje met een randje af, en toch zo mooi.

Ik denk inderdaad dat het orgeltje stond voor hoe hij langzaam aan zijn leven onder controle kreeg, hoe hij iedere keer beter erop kon spelen. Maar ik denk dat die dingen ook vooral wilden bijdragen aan de soort absurde surrealistische sfeer die in de film opgeroepen wordt.

Ik was meteen verkocht voor deze film: goeie acteerprestaties - ingetogen rol van Sandler, leuk geschreven, leuk in beeld gebracht, enkele superkomische scenes [spoiler:0d612c46a8]als Sandler toont hoe 'onbreekbaar' de dingen zijn die hij verkoopt, zijn manische zussen, hoe hij in huilen uitbarst bij zijn schoonbroer, die tandarts is, hoe hij danst in de supermarkt, en als hij wegrent voor de overvallers[/spoiler:0d612c46a8].

Grote aanrader! Het is eens iets anders dan Hugh Grant en Meg Ryan.

Bogart-Fan
22-01-2007, 18:55
Ik heb de film een aantal maanden geleden gezien toen het op TV was. Ik ben er ingevallen tijdens het zappen en direkt blijven plakken. En sindsdien zit het nog steeds in mijn hoofd. Het is inderdaad een absurde maar briljante film. Sandler (waar ik absoluut geen fan van ben) is perfect gecast en ook Philip Seymour Hoffman is weer super. Ik heb tot op heden nog nooit een film opgezet vanwege Hoffman, en op de een of andere manier kom ik hem altijd alleen maar tegen in films, en iedere keer weer ben ik onder de indruk van hem.

Sandler's laatste contact met Hoffman, als ik mij goed herinner, in de film ('We laten het erbij!!') is hilarisch. Zo goed bedacht dat het bijna niet voor te stellen is dat iemand zoiets kan bedenken.

Klasse film!

Olivier vd D.
22-01-2007, 21:27
Net gekeken, wat een bizarre film. Mijn vrouw verveelde zich kapot, maar ik heb geboeid zitten kijken. Ik heb de extra's van de R2/UK SE nog niet gekeken, wellicht dat daar het een en ander uitgelegd wordt. Die kleurenovergangen vond ik zo tegennatuurlijk. Snap de betekenis er niet van, dus weet niet hoe ik ze moet plaatsen. Deze week de extra's eens bekijken. Typisch een film die een herkijkbeurt waard is.

De extra's stellen helaas niet veel voor ( tenminste bij mijn 2-disc R2NL ), 1 leuk filmpje met Philip S. H. dat wel.
Haha, deze jongen heeft de mooie R2/UK SE digipack. Ik zal deze week nog eens de extra's checken. Kan best tegenvallen natuurlijk, maar goed. Ik laat het nog wel weten hier.

F.v.Eenbergen
22-01-2007, 22:04
Een hele mooie film! Ik liep er toevallig tegenaan, omdat ik gewoonweg bijna elke film van Sandler leuk vind. Gewoon een avondje hersenloos lachen om zijn idiote bekken. Ik was een paar jaar geleden dan ook zeer verrast door deze film. Kijk hem nog steeds met veel plezier, maar zoals eerder al gezegd; het genre moet je liggen :)

Mich
23-01-2007, 19:28
Deze film kon me absoluut voor geen meter boeien.
Kwestie van smaak uiteraard maar ik vond hem zo saai.

Miskoop en terug verkocht.

Olivier vd D.
23-01-2007, 22:05
Deze film kon me absoluut voor geen meter boeien.
Kwestie van smaak uiteraard maar ik vond hem zo saai.

Miskoop en terug verkocht.
Saai? Ik kan me geen moment herinneren dat ik me verveeld heb tijdens de film. Toch sta ik er telkens weer van verbaasd hoe iemand helemaal niets ziet in een film, terwijl een ander er tig diepere lagen in ziet en zijn hersenen overuren draaien.