PDA

Bekijk de volledige versie : Handelen kan Sneller



SanderSpil
23-03-2004, 15:57
hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd aardig wat dvd's aan het kopen hier op het forum, en nou vind ik het nog steeds een beetje vervelend om te wachten op de dvd tot het geld is aangekomen bij de verkoper. Ik maak het geld persoonlijk altijd over doormiddel van internetbankieren, en nu had ik het volgende bedacht; Als iedereen die aan internetbankieren doet, en het geld netjes heeft overgemaakt voor de dvd een screenshot maakt van het internetbankieren scherm (print screen op het toetsenbord, en dan plakken in paint). de koper mailt dan de jpeg naar de verkoper, en de verkoper weet dan meteen dat het geld over is gemaakt. de verkoper kan dan op zijn beurt de DVD dan meteen veilig opsturen.

Ik wil graag van jullie weten of er ook echt veel mensen zijn die internetbankieren, en of jullie dit te veel moeite vinden.
Hier alvast een voorbeeld van hoe het zou kunnen zijn. (ik heb alle irrelevante transacties verwijderd, en uiteraard ook de bankrekeningnummers van de handelaren :))


http://pic2.picturetrail.com/VOL9/2049769/3972606/49079971.jpg

Groeten Sander

Britte
23-03-2004, 16:00
Hey... ik doe dat ook soms. Maar meestal willen de mensen toch wachten tot ze het geld zien verschijnen. Spijtig genoeg kan dat vooral bij internationale overschrijvingen soms vrij lang duren....

Kevin Meijering
23-03-2004, 16:00
Volgens mij is het ook nog mogelijk om transacties te annuleren, zodra ze net gedaan zijn.. en of is dat niet waar ? Anders zou het wel een uitkomst zijn! goed plan! (y)

chaos
23-03-2004, 16:02
Misschien zijn er ook bedriegers die verdacht goed kunnen photoshoppen :(

SanderSpil
23-03-2004, 16:05
Volgens mij is het ook nog mogelijk om transacties te annuleren, zodra ze net gedaan zijn.. en of is dat niet waar ? Anders zou het wel een uitkomst zijn! goed plan! (y)

volgens mij kun je alleen nog annuleren als de transactie nog in behandeling is ( dit duurt niet zo lang) daarna staat er "af" achter de transactie, en is er verder weinig meer aan te doen geloof ik.

SanderSpil
23-03-2004, 16:06
Hey... ik doe dat ook soms. Maar meestal willen de mensen toch wachten tot ze het geld zien verschijnen. Spijtig genoeg kan dat vooral bij internationale overschrijvingen soms vrij lang duren....

leuk om te zien dat er al iemand op het ide gekomen is :)

The_Cure
23-03-2004, 16:07
het overschrijven van geld duurt zeker altijd veels te lang :( f*ck postbank :)

StrayDog
23-03-2004, 16:11
Ik begin er niet aan, behalve met bekenden.
Zoals gezegd zijn sommige mensen net iets te handig met programmaatjes als fotosoep.

Reinier Gunther
23-03-2004, 16:12
Ik vind het een goed idee om het tijdsbestek tussen betalen en versturen korter te maken.
Veel mensen wachten bij mij nog steeds eerst op het geld, waarna ze de dvd versturen.

Ik erger mij hier best wel een beetje aan, aangezien ik toch al 69 plussen op mijn naam heb staan.

Helaas vind ik jou oplossing niet de juiste, als ik een screenshot maak zijn er allerlei bank gegevens in beeld die niemand hoeft te weten.
gegevens weg halen met een of ander programma, dat moet je kunnen en ik kan dat niet, waarmee zeker meerdere mensen met mij....

Ik blijf er bij dat mensen moeten kijken naar de handelstatus achter de naam. dat doe ik ook als ik verkoop. bij mensen met veel plussen verstuur ik hem zsm, ongeacht of het geld binnen is of niet.
Bij mensen met minder plussen wacht ik tot het geld binnen is.

Ik vind dit nog steeds de makkelijkste en snelste manier ipv een screenshot van internetbankieren gaan bewerken met een programma en dat weer gaan meelen naar de verkoper.

Als iedereen een beetje meer let op ieder zijn status, gaat het al veel sneller en DAT is wat ik hier toch redelijk mis!!

SanderSpil
23-03-2004, 16:28
Helaas vind ik jou oplossing niet de juiste, als ik een screenshot maak zijn er allerlei bank gegevens in beeld die niemand hoeft te weten.
gegevens weg halen met een of ander programma, dat moet je kunnen en ik kan dat niet, waarmee zeker meerdere mensen met mij....

Misschien moeten we hier nog maar een tutorial over posten dan :D.

(dit is trouwens erg makkelijk, gewoon met het selecteer tooltje in Paint, selecteren en slepen)

en met het plusjes argument ben ik het helemaal eens, mensen zouden inderdaad wat meer naar de succesvolle transacties moeten kijken. het probleem is alleen dat mensen dat niet doen, of er geen waarde aan hechten.

HiddeV
23-03-2004, 17:43
het enige hoe het sneller kan is op de plusjes letten. doe ik nu ook, als iemand genoeg plusjes heeft dan stuur ik de dvd al op voordat ik het geld binnen heb. hier moeten mensen meer naar kijken. als iemand al meer dan 50 plusjes heeft bijvoorbeeld dan lijkt het me duidelijk dat ie te vertrouwen is.

Joost v.d. Ham
23-03-2004, 17:59
ook als je Safetrader bent en meer dan 60 plusjes achter je naam hebt (zoals ik) moet je vaak wachten totdat ze het gezien hebben op een rekening-overzicht (+- 10 dagen) :?

Mark de Jong
23-03-2004, 18:05
Ik stuur alleen op zodra het geld binnen is bij mij. Vroeger wilde ik nog wel eens wat sneller opsturen (voordat het geld binnen was), maar aangezien ik tegenwoordig redelijk wat handel, wacht ik eerst tot het erop staat. Anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Bovendien zie ik zelden mensen die hetzelfde doen (versturen voordat het geld binnen is). Dat verlang ik ook niet van ze, maar dat moeten ze niet allemaal zielig gaan zitten doen hier.

Het hele SafeTrader gebeuren vind ik zelf wat ver gaan (niemand die er iets aan heeft).

Eddy
23-03-2004, 18:26
Ik heb zelf nog maar vrij weinig gehandeld op het forum, maar ik heb de ervaring dat bij mij de afhandeling altijd erg snel is gegaan. Ik maak gebruik van internetbankieren en ik meld dat ook in een PM als ik een dvd koop van iemand. Tot nu toe heb ik de dvd altijd binnen 3 à 4 dagen in huis. En mocht het gebeuren dat de andere persoon geen beschikking over interbankieren heeft en anderhalve week moet wachten op een afschrift, dan is dat ook niet erg. Belangrijkste is dat een dvd goed overkomt (en dat de verkoper zijn/haar geld ontvangt).

SanderSpil
23-03-2004, 18:27
Ik stuur alleen op zodra het geld binnen is bij mij. Vroeger wilde ik nog wel eens wat sneller opsturen (voordat het geld binnen was), maar aangezien ik tegenwoordig redelijk wat handel, wacht ik eerst tot het erop staat. Anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Bovendien zie ik zelden mensen die hetzelfde doen (versturen voordat het geld binnen is). Dat verlang ik ook niet van ze, maar dat moeten ze niet allemaal zielig gaan zitten doen hier.

Het hele SafeTrader gebeuren vind ik zelf wat ver gaan (niemand die er iets aan heeft).

ik denk juist dat het overzichtelijker wordt als je alles meteen opstuurt, en ik doe niet zielig, ik vraag gewoon naar de mening van anderen, en zo te zien zijn er meer mensen die graag zouden zien dat het een beetje sneller ging.

SanderSpil
23-03-2004, 18:28
Ik stuur alleen op zodra het geld binnen is bij mij. Vroeger wilde ik nog wel eens wat sneller opsturen (voordat het geld binnen was), maar aangezien ik tegenwoordig redelijk wat handel, wacht ik eerst tot het erop staat. Anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Bovendien zie ik zelden mensen die hetzelfde doen (versturen voordat het geld binnen is). Dat verlang ik ook niet van ze, maar dat moeten ze niet allemaal zielig gaan zitten doen hier.

Het hele SafeTrader gebeuren vind ik zelf wat ver gaan (niemand die er iets aan heeft).

ik denk juist dat het overzichtelijker wordt als je alles meteen opstuurt. Het is niet mijn bedoeling om zielig te doen, ik vraag gewoon naar de mening van anderen. En blijkbaar zijn er meer mensen die graag zouden zien dat het een beetje sneller ging.

Mark de Jong
23-03-2004, 18:30
Ik stuur alleen op zodra het geld binnen is bij mij. Vroeger wilde ik nog wel eens wat sneller opsturen (voordat het geld binnen was), maar aangezien ik tegenwoordig redelijk wat handel, wacht ik eerst tot het erop staat. Anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Bovendien zie ik zelden mensen die hetzelfde doen (versturen voordat het geld binnen is). Dat verlang ik ook niet van ze, maar dat moeten ze niet allemaal zielig gaan zitten doen hier.

Het hele SafeTrader gebeuren vind ik zelf wat ver gaan (niemand die er iets aan heeft).

ik denk juist dat het overzichtelijker wordt als je alles meteen opstuurt, en ik doe niet zielig, ik vraag gewoon naar de mening van anderen, en zo te zien zijn er meer mensen die graag zouden zien dat het een beetje sneller ging.

Ik bedoelde niemand persoonlijk, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken :)
Ik had het over het algemeen.

En dat het overzichtelijker wordt, daar kan ik niet bij. Misschien als je 1-2 deals hebt of zo, maar niet bij tientallen.

Jaap22
23-03-2004, 18:36
Belangrijkste is dat een dvd goed overkomt (en dat de verkoper zijn/haar geld ontvangt).

Dat vind ik ook en als dat binnen een redelijke termijn is, vind ik dat prima. Ik ga echt geen screenshots zitten maken van online bankzaken, dat gaat me te ver. Vraag ander gewoon eerst hoe mensen hun bankzaken regelen. Als je dat te lang vindt duren dan zoek je toch wat anders? Ik heb echt geen problemen met een levertijd van een week, zolang dat dit maar in goede staat komt. Ik stuur zelf vaak op wanneer de betaling binnen is of wanneer ik zie dat iemand veel plussen heeft dan stuur ik vaak meteen op. Maar dat is meer omdat ik zelf alles lekker snel wil regelen, als ik ze moet ontvangen dan vind ik het niet zo erg dat ik even moet wachten.

Niels Simons
23-03-2004, 18:41
dit lijkt me geen goed idee...

als iedereen internetbankieren heeft checkt ie toch wel iedere dag ff of t geld BINNEN is.das goed genoeg.

ik heb al zoveel handel gedaan,en er zijn er maar enkelen die gelijk hun spullen krijgen.

daarnaast vind ik en de meesten met mij,het overzichtelijker om te controleren aan de hand van geld dat binnen is.

niet aan de hand van dvds die al lang en breed weg zijn en dan na een week es gaan zitten zeuren of je je geld nog gaat krijgen.

begrijp me goed,mijn deals zijn nog nooit misgelopen en niemand heeft me ooit zonder geld laten zitten(behalve een ebay ********)maar ik heb soms wel 3 weken op geld moeten wachten!oke,dan wacht diegene maar 3 weken en 2 dagen op zijn dvd...

mazzel,niels

Mr.C
23-03-2004, 20:25
mwaah, als iedereen nou de DVD meteen opstuurd als het geld op de rekening zit dan gaat het voor mij al snel genoeg. Dat zou dus ong. 5 dagen duren mits je geen langzame bank hebt natuurlijk.

Renny Collard
23-03-2004, 20:40
Het is net wat Niels zegt, als je kan internet bankieren kan je de volgende dag al zien dat het geld binnen is, dus binnen 2 dagen kan de koper het schijfje in z'n bezit hebben. Niet dat het bij mij op een dag aankomt hoor, maar alleen maar ter info.

SanderSpil
23-03-2004, 21:23
Het is net wat Niels zegt, als je kan internet bankieren kan je de volgende dag al zien dat het geld binnen is, dus binnen 2 dagen kan de koper het schijfje in z'n bezit hebben. Niet dat het bij mij op een dag aankomt hoor, maar alleen maar ter info.

hmm toch jammer dat het meestal wel wat langer duurt dan 2 dagen...

Cheek
23-03-2004, 22:07
Als we nou de regel invoeren dat niemand meer een giro rekening mag gebruiken zit er algemeen maar een dag tussen. :twisted:

HiddeV
23-03-2004, 22:16
Als we nou de regel invoeren dat niemand meer een giro rekening mag gebruiken zit er algemeen maar een dag tussen. :twisted:

um ja of gewoon niet :) , handelen tussen girorekeninghouders gaat wel supersnel, als je het overmaakt in de avond staat het er om 7.00 de volgende ochtend op

Laurens ten Voorde
23-03-2004, 22:20
Ik stuur alleen op zodra het geld binnen is bij mij. Vroeger wilde ik nog wel eens wat sneller opsturen (voordat het geld binnen was), maar aangezien ik tegenwoordig redelijk wat handel, wacht ik eerst tot het erop staat. Anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Bovendien zie ik zelden mensen die hetzelfde doen (versturen voordat het geld binnen is). Dat verlang ik ook niet van ze, maar dat moeten ze niet allemaal zielig gaan zitten doen hier.

Het hele SafeTrader gebeuren vind ik zelf wat ver gaan (niemand die er iets aan heeft).

ik denk juist dat het overzichtelijker wordt als je alles meteen opstuurt, en ik doe niet zielig, ik vraag gewoon naar de mening van anderen, en zo te zien zijn er meer mensen die graag zouden zien dat het een beetje sneller ging.

Ik bedoelde niemand persoonlijk, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken :)
Ik had het over het algemeen.

En dat het overzichtelijker wordt, daar kan ik niet bij. Misschien als je 1-2 deals hebt of zo, maar niet bij tientallen.

op zich is het goed bij te houden. Simpele database volstaat. Naam + omschrijving van de dvd en een vink-mogelijkheid van verstuurd en een vink-mogelijkheid van geld ontvangen. Zo werken de meeste bedrijven ook met hun boekhoudpakketten. Rekening verstuurd, debiteur wordt ingeboekt, betaling ontvangen, openstaande saldi worden erbij gepakt en weggestreept.

Maar goed laat iedereen het doen zoals het hem of haar het beste bevalt.
Als het op die manier goed gaat, en dat is het belangrijktste...(y)...

Cheek
23-03-2004, 22:21
Als we nou de regel invoeren dat niemand meer een giro rekening mag gebruiken zit er algemeen maar een dag tussen. :twisted:

um ja of gewoon niet :) , handelen tussen girorekeninghouders gaat wel supersnel, als je het overmaakt in de avond staat het er om 7.00 de volgende ochtend op

Hehe, ok, maar van ABN-AMRO naar ABN-AMRO staat er soms vrijwel direct al op. :D

Ik denk dat we gewoon wat geduld moeten hebben. En het plus-idee is ook ok. :)

Remco87
23-03-2004, 22:22
Als we nou de regel invoeren dat niemand meer een giro rekening mag gebruiken zit er algemeen maar een dag tussen. :twisted:

um ja of gewoon niet :) , handelen tussen girorekeninghouders gaat wel supersnel, als je het overmaakt in de avond staat het er om 7.00 de volgende ochtend op

ja en van rabobank naar rabobank gaat het helemaal snel. staat er binnen 5 minuten op :shock: :D

Laurens ten Voorde
23-03-2004, 22:23
Als we nou de regel invoeren dat niemand meer een giro rekening mag gebruiken zit er algemeen maar een dag tussen. :twisted:

um ja of gewoon niet :) , handelen tussen girorekeninghouders gaat wel supersnel, als je het overmaakt in de avond staat het er om 7.00 de volgende ochtend op

Van Rabo naar Rabo gaat zelfs direct. Ook niet zo raar. Je blijft met bankieren op het systeem van de Rabobank. Overigens van ABN-AMRO, Postbank of ING naar de Rabo gaat ook in een dag.

Cheek
23-03-2004, 22:26
Als we nou allemaal bij 1 bank aansluiten.. ;)

Laurens ten Voorde
24-03-2004, 06:55
Als we nou allemaal bij 1 bank aansluiten.. ;)

dan komt de NMA weer om de hoek...i.v.m. een ontwikkelde monopolypositie

John Sital
24-03-2004, 10:23
iedereen mag bij mij een rekening openen en ik vraag gelijk internetbankieren aan :P
maar goed, ik gebruik voor al mijn overboekingen internetbankieren, ik vind het zowieso vaag dat de mensen die hier handelen wel internet hebben maar geen internetbankieren hebben...mijn broek zakt iedere keer weer af als iemand zegt dat hij morgen de overschrijvingskaart op de bus doet....betreffende het toesturen: er zijn maar enkele mensen hier op het forum die ik blindelings vertrouw en de dvd's al toestuur voor ik het geld binnen heb, en dast komt iedere keer goed, de rest: ik check dagelijks mijn bij en afschrijvingen via internet en hou op een schrijfblok bij wie er al heeft betaald en of ik de dvd's al heb toegestuurd.

sander_kok
24-03-2004, 16:31
Ik doe het meestal via de Telefoon, Internet Bankieren zit er voor mij nog niet in. Ligt aan de leeftijd :P Gaat me geld kosten (weet niet precies hoeveel, dacht 3 euro per maand) en als ik dan per maand ongeveer €30 euro overmaak of binnenkrijg is dat nogal prijzig. Heb er wel vaak aangedacht en laatst ook aangevraagd maar vervolgens niks meer van gehoord, ben benieuwd of het als 15jarige uberhaupt kan :(

HiddeV
24-03-2004, 16:37
Ik doe het meestal via de Telefoon, Internet Bankieren zit er voor mij nog niet in. Ligt aan de leeftijd :P Gaat me geld kosten (weet niet precies hoeveel, dacht 3 euro per maand) en als ik dan per maand ongeveer €30 euro overmaak of binnenkrijg is dat nogal prijzig. Heb er wel vaak aangedacht en laatst ook aangevraagd maar vervolgens niks meer van gehoord, ben benieuwd of het als 15jarige uberhaupt kan :(

bij postbank in ieder geval wel en ook helemaal gratis, ongeacht leeftijd

Laurens ten Voorde
24-03-2004, 17:14
Ik doe het meestal via de Telefoon, Internet Bankieren zit er voor mij nog niet in. Ligt aan de leeftijd :P Gaat me geld kosten (weet niet precies hoeveel, dacht 3 euro per maand) en als ik dan per maand ongeveer €30 euro overmaak of binnenkrijg is dat nogal prijzig. Heb er wel vaak aangedacht en laatst ook aangevraagd maar vervolgens niks meer van gehoord, ben benieuwd of het als 15jarige uberhaupt kan :(

Is niet leeftijdsgebonden naar mijn weten.
Je moet wel een betaalrekening hebben die kun je bij de meeste banken pas vanaf je 12e afsluiten.

Heb het ooit voor mijn zusje (16 toen) ook geregeld bij de Rabo en ze zaten alleen te kijken dat iemand zo jong telebankieren nam...

EdgeX
25-03-2004, 08:08
Bestellen bij online shops duurt ook 1 tot 4 weken (met tussenkomst van douane soms nog langer!)... Daar is ook sprake van verzending via de posterijen en girale betaling. Zolang je niet met elkaar persoonlijk afspreekt, moet een van de partijen toch wachten (op geld of op dvd).

Gewoon afspreken wat verkoper en koper van elkaar verwachten. Als een verkoper niet eerst wil sturen dan is dat zijn goed recht. geduld is een schone zaak...

(Screens zeggen inderdaad niets, omdat in de eerste posting ook al rekeningnummers zijn verwijderd. Screens zijn gemakkelijk te veranderen. Uit het traderssysteem is nuttige informatie te halen.)

Dennis V.
04-04-2004, 20:28
Ik wacht gewoon tot het geld binnen is voordat ik de dvd verstuur. Soms verstuur ik sneller, maar dan moet ik wel heel zeker van mijn zaak zijn. Meestal komt het omdat ik geen zin heb om meerdere malen per week voor één envelop naar het postkantoor te moeten rijden.

(handel via ebay en niet via dit forum)

't is nog nooit mis gegaan .... (en de administratie hou ik in Mijn Ebay bij ...)