PDA

Bekijk de volledige versie : In de UK kopen: belasting????



refused
11-12-2001, 17:52
Hallo,

Ik had een klein vraagje:

Ik weet als ik bijv. in Duitsland een receiver bestel (post) dat ik dan geen extra belasting hoef te betalen. Als ik england een pakketje over laat komen moet ik hier dan wel belasting over betalen?

moes
11-12-2001, 18:46
De laatste zending die ik van amazon.com heb laten overkomen had een waarde van $88, dat is toch meer dan 200 piek.
Dit stond gewoon op de doos vermeld met daarnaast een stempel van de douane op schiphol "Vrij van belasting".

Ik neem aan dat ze dus naar de prijs en inhoud hebben gekeken.

Edwin vd Zwaard
11-12-2001, 19:57
alles wat je binnen europa (dus ook engeland) besteld, is vrij van import belastingen... dus bestellen wat je wilt :)

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

refused
11-12-2001, 21:01
weet je dat wel zeker? had het niet te maken met de EU-landen, en engeland is hier toch geen lid van? Dat je alleen binnen de EU landen geen import hoeft te betalen?

Pieter-Jan Kuyten
11-12-2001, 22:34
Engeland is wel degelijk lid van de EU. Ze doen alleen (nog) niet mee met de Euro.

Dus gewoon bestellen die handel.

Edwin vd Zwaard
11-12-2001, 23:22
Engeland is wel degelijk lid van de EU. Ze doen alleen (nog) niet mee met de Euro.

Dus gewoon bestellen die handel.


daar valt weinig aan toe te voegen... ik sluit me volledig aan bij Pieter-Jan...

Groeten
Edwin

Ronald Stiebolt
12-12-2001, 07:46
Ik heb pas Being John Malkovich en Midnight Run gekocht. Waarschijnlijk UK import, in ieder geval met NL ondertitels, Engelstalige 'kaft' en regio 2.

Weet iemand een leuk internetadres waar je gelijkwaardige imports uit Engeland kan bemachtigen?

Bedankt weer....

Rob Pel
12-12-2001, 09:00
Beste Stiebolt,

Je zou eens kunnen kijken bij play.com, daar zijn de prijzen redelijk.

Alleen moet je wel goed naar de specs van de dvd's kijken, want lang niet alles heeft NL ondertiteling.

Succes,

Rob.

Ryko Prins
12-12-2001, 09:15
Ik bestel al jaren in de UK.

Het adres waar ik de beste ervaringen mee heb (Gebruikersvriendelijkheid, prijs (preorder discounts) en info over bestellingen; je krijgt zelfs wekelijks een email met een reminder van de uitstaande bestellingen) is www.blackstar.co.uk.
Een andere vendor waar ik goede ervaringen mee heb is www.dvdworld.co.uk.
De nederlandse mailorder zien er redelijk pathetisch uit t.a.v. deze engelse jongens. Zowel wat betreft kwaliteit, prijs en prestatie.