PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is de DNA van een film.



starbuck
23-03-2004, 19:56
Al surfend stuite ik op een vreemd project.
Onderstaande foto is het "DNA" van The French conection:

http://brendandawes.com/sketches/redux/images/frenchconnection.jpg

deze meneer maakt van screenshots een soort van DNA-profiel , zie verder deze link vreemde hobby (http://brendandawes.com/sketches/redux/) tja, je moet wat te doen hebben. :D

Edwin V
23-03-2004, 19:59
Ik heb vroeger een trui gehad die er zo uit zag. :P

Steven Maas
23-03-2004, 20:07
deze meneer maakt van screenshots een soort van DNA-profielVan iedere seconde van de film een screenshot. Zo kun je een beetje het verloop van de film zien... hoeveel donkere scenes zitten erin; hoeveel lichte. Geinig om te zien... Bij road to perdition zitten tegen het einde ongeveer 7 "lichte" minuten.

Richard B.
23-03-2004, 21:40
Hmm.. als ik de voorbeelden op zijn site zo bekijk dan kan ik niet anders concluderen dan dat Vertigo mijn vader is?? Dat kan niet goed zijn.. :shock:

Christiaan Sauer
23-03-2004, 23:20
deze meneer maakt van screenshots een soort van DNA-profielVan iedere seconde van de film een screenshot. Zo kun je een beetje het verloop van de film zien... hoeveel donkere scenes zitten erin; hoeveel lichte. Geinig om te zien... Bij road to perdition zitten tegen het einde ongeveer 7 "lichte" minuten.

Maar hoe moet ik deze dan lezen? Van boven naar beneden? Van links naar rechts? Als een boek? Als een chinees?
Neem aan gewoon als een boek? Linksboven rechtsonder?

Steven Maas
24-03-2004, 18:20
Maar hoe moet ik deze dan lezen? Van boven naar beneden? Van links naar rechts? Als een boek? Als een chinees?
Neem aan gewoon als een boek? Linksboven rechtsonder?Op de site staat beschreven dat van iedere seconde een screenshot is gemaakt.
Op iedere regel staat een minuut.
De eerste regel is dus de eerste minuut van de film.
Je "leest" hem dus van links boven, regel voor regel, naar rechts onder.

Kaplan
24-03-2004, 21:45
Bizar.

Wel leuk om te zien, bij Vertigo zie je in één oogopslag waar de dreamsequence en de scene met het groene neonlicht van buiten zitten.

Kars
25-03-2004, 10:19
Ik wil die van Seven wel eens zien: 1 grote zwarte vlek, met aan het eind een paar oranje stipjes.