PDA

Bekijk de volledige versie : Breedbeeld of geen breedbeeld?



Sebastein van Hus
11-12-2001, 18:24
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ik heb sinds verleden week een dvd speler gekocht met alles erop en er aan , en nu zit ik met veel plezier films te kijken maar nu vraag ik me eigen af waarom staat er achter op de dvd's voor alle beeld type's en dan gaat hij toch als breedbeeld afspelen hoe kan je dat veranderen in de instellingen , want ik heb geen breedbeeld maar een gewoon beeldscherm, want ik wil die zwarte strepen boven en onder weg halen maar ik weet niet hoe.

Kan iemand mij daar mee helpen.

Sebastien:confused: :confused:

Raskel
11-12-2001, 18:43
Ik zal je moeten teleurstellen, het enige wat je kan doen is het beeld "rekken" aan de onder en bovenkant, volgens mij verlies je hier ook nog beeld mee aan de buitenkant :( In ieder geval, een breedbeeld is eigenlijk een must voor dvd te bekijken. Er zijn genoeg mensen die je er nog wel meer over weten te vertellen en op deze site staat ook nog een hele uitleg van wat voor een beeldsoorten je hebt..

Kijk hier eens! (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6)

forzavado
12-12-2001, 10:10
Breedbeeld is absoluut het beste, maar vergis je niet! Hier zijn de problemen nog lang niet mee opgelost. Bepaalde films zijn breeeeeder dan breedbeeld televisie's (16:9), dus zwarte balken zijn niet altijd uitgeroeid.
Wat je met je huidige tv eens zou kunnen proberen (waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar goed): kijk eens in de settings van je dvd speler, zet hem op 4:3, dit kan helpen als hij nu op 16:9 staat.

Rossi
12-12-2001, 12:07
Helaas, niks aan te doen. Maar....het is een goeie aanleiding om er eentje aan te schaffen toch? :D

Jeroen Klaassen
12-12-2001, 13:34
Als je een goeie cq nieuwe 4:3 TV (lees: gewoon scherm) hebt staan, dan zou ik die voorlopig nog gebruiken. Over een tijdje worden die breedbeeldjes nog goedkoper en dan kan je er altijd nog 1tje aanschaffen!

Jeroen