PDA

Bekijk de volledige versie : Battlestar Gallactica



Jordé den Tenter
24-03-2004, 23:08
Weet iemand of hier ook ooit een 2e seizoen van is gemaakt????

TK 1405
24-03-2004, 23:20
ja die is er kijk maar op
http://www.scifi.com/battlestar/

:P

Rob Technoid
25-03-2004, 10:32
Er is een Battlestar 1980 gemaakt, met andere acteurs (alleen Lorne Green deed nog mee). Volgens mij zijn daar slechts 12 afleveringen van gemaakt. In deze serie bereiken ze naar 30 jaar eindelijk de aarde. Deze serie schijnt abominabel slecht te zijn (ik ben zelf te jong om mij het goed te herinneren).
Daarnaast is er een re-invention die dit jaar op de Sci Fi schannel is uitgezonden. De pilot is nu verkrijgbaar voor 10 pond bij play.com, en er is een serie van besteld door Sci Fi channel, die nog gemaakt moet worden.

Lex v/d Moolen
25-03-2004, 16:55
Er is een Battlestar 1980 gemaakt, met andere acteurs (alleen Lorne Green deed nog mee). Volgens mij zijn daar slechts 12 afleveringen van gemaakt. In deze serie bereiken ze naar 30 jaar eindelijk de aarde. Deze serie schijnt abominabel slecht te zijn (ik ben zelf te jong om mij het goed te herinneren)Het enige wat ik me wat me nog kan herinneren is dat de mensen van de Galactica héél hoog konden springen, omdat ze een andere zwaartekracht gewend waren meen ik. En er deed ook een of ander orakel in mee, een klein jochie in een wit gewaad die alles voorzag.

Rob Technoid
25-03-2004, 20:15
En er deed ook een of ander orakel in mee, een klein jochie in een wit gewaad die alles voorzag.


Bleek dat joch niet in de laatste aflevering [spoiler:bbd25a786e]de zoon van Starbuck te zijn?[/spoiler:bbd25a786e]

Lex v/d Moolen
25-03-2004, 20:24
En er deed ook een of ander orakel in mee, een klein jochie in een wit gewaad die alles voorzag.


Bleek dat joch niet in de laatste aflevering [spoiler:23cf191ea4]de zoon van Starbuck te zijn?[/spoiler:23cf191ea4]Kan ik me niet meer herinneren. :)
Het is volgens mij ook maar één keer uitgezonden. Seizoen 1 is iig nog een aantal keren herhaald, maar deze was waarschijnlijk te slecht. :)

Rob Technoid
25-03-2004, 20:51
Die kerel die Apollo speelde is al een tijdje bezig met een vervolg op de oorspronkelijke BT te maken, alleen zijn project komt niet echt van de grond. In ieder geval zou het dan de bedoeling zijn dat Apollo zijn vader is opgevolgd en dat ze nog steeds op zoek zijn naar de aarde. M.a.w. doen ze dus net of BT1980 nooit heeft plaatsgevonden.

Ik heb vandaag Battlestar Galactica 2003 ontvangen :) Ik ben benieuwd!

carnesir
28-03-2004, 00:34
heb de mini serie al een tijd ,ik vond heb zeer goed vooral james olmos doe adama speelt , goeie cgi vooral de vipers vond ik cool

Jordé den Tenter
29-03-2004, 17:10
Ik heb net dus Battlestar Gallactica "THE MOVIE" gekocht is dat gewoon afl. 1,2 en 3 van de serie.
WAAR SLAAT DIT NOU WEER OP?

MiguelTegen
29-03-2004, 17:58
Ik had sterk mijn twijfels over die nieuwe mini-serie, maar het valt me toch erg mee allemaal. Jammer van de originele cylons, dat dan weer wel.

Ik keek de originele Battlestar Galactica vroeger altijd op tv en vond als kind zelfs Battlestar Galactica 1980 nog best tof (die vliegende motoren, haha), al was 't wel verdomde jammer dat er bijna niemand van de originele cast in meedeed. Als ik 't nu bekijk, denk ik: yuk.

Wel grappig; die Troy was dus eigenlijk Boxey uit het eerste seizoen, alleen dan 30 jaar ouder. Er werd verder ook met geen woord verwezen naar wat er eingelijk met Apollo, Boomer en de rest was gebeurd. Alleen het lot van Starbuck wordt duidelijk in de allerlaatste aflevering. De film Enemy Mine schijnt overigens gebaseerd te zijn op die ene aflevering.

Dat jochie trouwens (Dr. Zee?) is inderdaad [spoiler:915bff6415]de zoon van Starbuck[/spoiler:915bff6415]

theThinWhiteDuke
29-03-2004, 18:37
Ik heb net dus Battlestar Gallactica "THE MOVIE" gekocht is dat gewoon afl. 1,2 en 3 van de serie.
WAAR SLAAT DIT NOU WEER OP?
the Movie is de pilot van de TV serie.
Als je de box hebt dus overbodig (alleen istie wel widescreen, en die in de box niet)

Rob Technoid
29-03-2004, 21:38
Ik had sterk mijn twijfels over die nieuwe mini-serie, maar het valt me toch erg mee allemaal. Jammer van de originele cylons, dat dan weer wel.


Ik was ook blij verrast door BT2003. Vooral het best duistere karakter van deze pilot sprak me erg aan. Ik heb me ook niet gestoord aan de veranderingen tov de oude serie. Ik bedoel, wie wil er nou een herhaling zien van de oude.

MiguelTegen
29-03-2004, 22:56
Dat duistere waarover je 't hebt vond ik ook een van de sterke punten. Zonder afbreuk te doen aan de oude serie, maar die was toch meer 'happy happy joy joy' terwijl deze nieuwe een serieuzer karakter heeft. De sfeer deed me wat dat betreft een ietsepietsie aan Space; Above & Beyond denken. Minpunt aan de 2003 mini-serie vind ik wel dat die tergend langzaam op gang komt. Het concept van Galactica is in grote lijnen hetzelfde gebleven, het is alleen ge-update naar modernere tijden. Ik ben (na het zien van het slot) ook wel benieuwd naar de serie die er aan komt...

Alantia
10-05-2004, 17:15
Dag buurlandbewoners :wink: , ik wil ook graag die nieuwe mini-serie zien maar waar zenden ze die uit?? Hier in België is er nergens iets van te horen of te zien...

Op de website heb ik de trailer kunnen bekijken en ik ben er echt weg van!

NOG!

Maar op welke zender?
:?

theThinWhiteDuke
10-05-2004, 17:21
Ik bedoel, wie wil er nou een herhaling zien van de oude.
Ik....

de nieuwe serie heeft teveel vrouwen! Starbuck & Boomer horen gewoon Dirk en Herb te zijn.
Cylons die op mensen lijken! :evil:

Voor mij 100% zeker een serie die ik weiger te kijken :evil:

Alantia
10-05-2004, 17:30
Ik heb de box gekocht van de oude serie en ben er super tevreden mee... :D
Maar kan er iemand mij zeggen op welke kanaal jullie die nieuwe mini-serie kunnen zien??

help!!

Alantia
10-05-2004, 17:55
Als ik de naam van het tv kanaal weet is voldoende hoor...

Iemand? :| :(

theThinWhiteDuke
10-05-2004, 18:21
Als ik de naam van het tv kanaal weet is voldoende hoor...

Iemand? :| :(
Voorzover ik weet: op geen enkele NL zender en ook niet op de BBC etc etc

alleen de oude komt nu op TV; en geloof me: nothing beats this one!

MiguelTegen
10-05-2004, 18:40
De nieuwe mini-serie is al uit op dvd... Ik heb 'm in de UK besteld voor een prikkie...

FLEPSER
10-05-2004, 18:41
De versie die bij VanLeest te koop is, die in de vorm van die helm (6disc)...is dat alleen serie 1?
Bij play.com is er een 7disc te verkrijgen...verschil??

FLEPSER
10-05-2004, 18:44
De versie die bij VanLeest te koop is, die in de vorm van die helm (6disc)...is dat alleen serie 1?
Bij play.com is er een 7disc te verkrijgen...verschil??

MAD
10-05-2004, 18:55
De versie die bij VanLeest te koop is, die in de vorm van die helm (6disc)...is dat alleen serie 1?
Bij play.com is er een 7disc te verkrijgen...verschil??

Geen verschil. In UK staat hij gewoon verspreid over 7 disks, inhoud van het totaalpakket is gelijk...

En ik ga mee met theThinWhiteDuke. Nothing beats the old series!

Overigens speelde in Galactica 1980 Colonel Ty ook mee van de oude cast! En het laaste deel: The Return of Starbuck wordt ook door aanhangers van de eerste serie erkend als een hele goede aflevering. Begon het eindelijk goed te worden, stoppen ze er weer mee!

TK 1405
10-05-2004, 18:57
die met die helm is de 7 disc versie er zit een disc bij met de extra's

FLEPSER
10-05-2004, 19:01
maar bevatten ze seizoen 1 of 2? of allebei?

Lex v/d Moolen
10-05-2004, 19:53
maar bevatten ze seizoen 1 of 2? of allebei?Het zijn alle afleveringen uit eind jaren '70 totdat ze gedwongen werden te stoppen door ABC-TV.

En ik sluit me ook aan bij bovenstaande, deze series zijn nooit meer ge-evenaard.

theThinWhiteDuke
10-05-2004, 19:54
En ik ga mee met theThinWhiteDuke. Nothing beats the old series!

Overigens speelde in Galactica 1980 Colonel Ty ook mee van de oude cast!
Amen 8) Oude serie is imo de beste sci-fi serie ooit.

PS: hij heet trouwens Colonel Tigh :wink:

PPS: de titel van deze topic is ook incorrect: gaLactica ipv gaLLactica
Is lastig zoeken met de zoekfunctie

theThinWhiteDuke
10-05-2004, 19:55
maar bevatten ze seizoen 1 of 2? of allebei?
Er is maar 1 seizoen geweest: van eind 1978 tot begin 1979

Galactica 1980 is (nog) niet op DVD

Rob Technoid
11-05-2004, 07:34
Ik bedoel, wie wil er nou een herhaling zien van de oude.
Ik....

de nieuwe serie heeft teveel vrouwen! Starbuck & Boomer horen gewoon Dirk en Herb te zijn.
Cylons die op mensen lijken! :evil:

Voor mij 100% zeker een serie die ik weiger te kijken :evil:

Ik wil geen afbreuk doen aan de oude serie, maar als ze een nieuwe serie gemaakt zouden hebben die exact hetzelfde was als de oude, had het verspilde moeite geweest.

Daarnaast, is there no such thing as "teveel vrouwen". We leven in andere tijden, om nou iedere keer vrouwen als zorgzame damsels in distress af te beelden...

theThinWhiteDuke
11-05-2004, 14:58
Ik bedoel, wie wil er nou een herhaling zien van de oude.
Ik....

de nieuwe serie heeft teveel vrouwen! Starbuck & Boomer horen gewoon Dirk en Herb te zijn.
Cylons die op mensen lijken! :evil:

Voor mij 100% zeker een serie die ik weiger te kijken :evil:

Ik wil geen afbreuk doen aan de oude serie, maar als ze een nieuwe serie gemaakt zouden hebben die exact hetzelfde was als de oude, had het verspilde moeite geweest.

Daarnaast, is there no such thing as "teveel vrouwen". We leven in andere tijden, om nou iedere keer vrouwen als zorgzame damsels in distress af te beelden...
Kunnen ze ook the Godfather remaken met ipv Brando, deNiro en Pacino 3 vrouwen.... :roll:

What about: No remake of Battlestar Galactica? Das een idee dat me beter in de oren klinkt...

Rob Technoid
11-05-2004, 18:26
Kunnen ze ook the Godfather remaken met ipv Brando, deNiro en Pacino 3 vrouwen.... :roll:

What about: No remake of Battlestar Galactica? Das een idee dat me beter in de oren klinkt...

Het is niet alsof je verplicht bent om te kijken ofzo. Bovendien betreft BG2003 een re-invention, ze hebben alleen het uitgangspunt van de oorspronkelijke serie genomen zonder er direct een kopie of remake van te willen maken. Maar remake of geen remake, ik heb BG2003 puur op zijn eigen merites beoordeeld, en ik vond het goed in elkaar zitten. Dus ik heb er wel oren naar dat er een hele serie van komt.

Hadden we ST:TNG ook maar niet moeten kijken omdat de 1st officer een mens was ipv een vulcan? Of omdat ze de voorhoofden van Klingons hadden veranderd?

En oh ja: ik wil de Godmother wel eens zien. Het wordt tijd dat er een epische film komt over vrouwen in de maffia.

Alantia
11-05-2004, 19:44
Bedankt ThinWhiteDuke en MiguelTegen :wink:

Ik hou het ook bij de goeie oude serie...
Niets kan tippen tegen dat "we-live-in-an-old-spacecraft-feeling" en het "we are in this together" gevoel.

En voor mij mogen de opnames voor "The Godmother" alvast van start gaan! :D Met in de hoofdrol Nelly Frijda! :P
http://www.prisma-online.de/image/fc/mmnet_f2c689527dfc.jpeg

Thanks guys xxx

Coen Vermeer
11-05-2004, 20:22
ik zag gister nacht trouwens de serie langskomen op veronica dacht ik. Iets met gladiatoren. Wel grappig vond ik het.

theThinWhiteDuke
13-05-2004, 17:40
Kunnen ze ook the Godfather remaken met ipv Brando, deNiro en Pacino 3 vrouwen.... :roll:

What about: No remake of Battlestar Galactica? Das een idee dat me beter in de oren klinkt...

Het is niet alsof je verplicht bent om te kijken ofzo. Bovendien betreft BG2003 een re-invention, ze hebben alleen het uitgangspunt van de oorspronkelijke serie genomen zonder er direct een kopie of remake van te willen maken. Maar remake of geen remake, ik heb BG2003 puur op zijn eigen merites beoordeeld, en ik vond het goed in elkaar zitten. Dus ik heb er wel oren naar dat er een hele serie van komt.

Hadden we ST:TNG ook maar niet moeten kijken omdat de 1st officer een mens was ipv een vulcan? Of omdat ze de voorhoofden van Klingons hadden veranderd?

En oh ja: ik wil de Godmother wel eens zien. Het wordt tijd dat er een epische film komt over vrouwen in de maffia.
StarTrek is anders: Kirk, Spock etc werden niet opeens door vrouwen gespeeld!
en in BG zijn Starbuck en Boomer dat opeens wel. Wat mij betreft een blunder.

Ik heb er geen moeite mee dat in bv Voyager de captain een vrouw is....
ZOLANG HET MAAR ORIGINEEL IS! Dat bedoelde ik met teveel vrouwen in de nieuwe BG.

En nee; gelukkig ben ik niet verplicht te kijken; dat zou schade toebrengen aan de fijne herinneringen die ik aan de originele serie heb.

Wizzykit
27-06-2004, 23:13
Voor de liefheber/verzamelaar.

Veronica zend vanaf 1 juli a.s. de serie Galactica 1980 weer helemaal uit! Het is 's-nachts te zien op maandagochtend t/m zaterdagochtend. Omdat deze waarscheinlijk nooit in een box uitkomt, zal je ze moeten opnemen om je cylon hoofd vol te krijgen met ALLE afleveringen :D

De serie die na de 4 afleveringen van de TV film Galactica 2003 (nu op DVD) plaatsvind zal op Sci-Fi Channel vanaf 7 januari 2005 worden uitgezonden. Het zijn 13 afleveringen van een uur die wekelijk te zien zal zijn op bovenstaand kanaal.

Over uitzendrechten in NL/BE weet nog niemand iets, maar er gaan geruchten dat Yorin of Veronica deze serie gaan uitzenden. Zal echter niet meer dit jaar zijn....

Tommy L
29-06-2004, 10:00
Galactica 1980 wordt uitgezonden vanaf donderdag op Veronica?

Weet iemand of deze via satelliet te ontvangen is in België?
Dient er voor deze zender betaald te worden??

Wizzykit
29-06-2004, 11:40
Helaas weet ik daar niets vanaf....

Rob Technoid
29-06-2004, 11:59
Galactica 1980 wordt uitgezonden vanaf donderdag op Veronica?

Weet iemand of deze via satelliet te ontvangen is in België?
Dient er voor deze zender betaald te worden??

Veronica zendt volgens mij uit op de astra, maar is volgens mij gecodeerd. In Nederland kun je hem middels een abonnement op Canal Digitaal zien.

Wizzykit
01-07-2004, 10:48
Vanavond om 02:20 begint Galactica 1980 op Veronica...
Ga het zeker opnemen, Leuk voor bij mijn cylonhoofd, ondanks de V in beeld.

Ronald_VR
21-07-2005, 15:13
Is hier tussen deze 2 films van Battlestar Galactica een verschil?

http://www.dvdzone2.com/dvd/detail.asp?id=116438

en

http://www.dvdzone2.com/dvd/detail.asp?id=127474

en dit bedoel ik wel met de film zelf, dus niet de prijs en als zo die eerste niet meer beschikbaar zou zijn.

Jordé den Tenter
21-07-2005, 21:09
Nee, het zijn allebei de eerste 2 afleveringen van de serie aan elkaar geplakt.
Alleen zal de ene versie wat beter geluid en beeldkwaliteit hebben.